abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44556233
Geen onzintopic maar relatief serieus bedoelt. Niet dat ik aspiraties heb ofzo, maar hoe zou je aan je eigen land kunnen komen? Ik weet dat er bedrijven zijn die tropische eilandjes verkopen, maar ondanks dat je er flink wat geld voor neerlegt is hooguit de grond van jou maar zou je er niet officieel je eigen land van mogen maken.

Iemand die hier toevallig wat meer over weet?
  maandag 18 december 2006 @ 23:15:55 #3
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_44556397
quote:
  maandag 18 december 2006 @ 23:16:19 #4
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_44556410
Heb je al @ ebay gekeken ts
  maandag 18 december 2006 @ 23:42:21 #5
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_44557197
Een eigen land is zo goed als onmogelijk. Om een eigen land te krijgen moet je natuurlijk het grondgebied hebben, maar ook erkend worden door andere landen (naast nog een stel 'andere' vereisten, zoals inwoners)...

Succes!
pi_44557349
Hehe, ik bedoel een echt land, geen virtueel land :-p. Maar zou er een organisatie zijn die bepaalt wat 'echte' landen zijn? Of zou het 'simpelweg' volstaan om dus een eigen stuk grond te hebben met een noemenswaardig aantal inwoners en een eigen regering? Ik ben wel geinteresseerd in hoe dit in elkaar steekt.
  maandag 18 december 2006 @ 23:48:57 #7
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_44557364
Oja, misschien wel interessant leesvoer: http://en.wikipedia.org/wiki/Sealand
  maandag 18 december 2006 @ 23:51:58 #8
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_44557445
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:48 schreef G-Mart het volgende:
Hehe, ik bedoel een echt land, geen virtueel land :-p. Maar zou er een organisatie zijn die bepaalt wat 'echte' landen zijn? Of zou het 'simpelweg' volstaan om dus een eigen stuk grond te hebben met een noemenswaardig aantal inwoners en een eigen regering? Ik ben wel geinteresseerd in hoe dit in elkaar steekt.
Wat je noemt is inderdaad vereist, maar tevens de erkenning van andere landen. Pas als andere landen je erkennen ben je een land, waarmee verdragen e.d. gesloten kunnen worden...
pi_44557543
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:51 schreef DarkFly het volgende:

[..]

Wat je noemt is inderdaad vereist, maar tevens de erkenning van andere landen. Pas als andere landen je erkennen ben je een land, waarmee verdragen e.d. gesloten kunnen worden...
Okay, maar volgens mij zijn hier niet echt officiele regels voor. Wat vast ook komt doordat er zelden een nieuw land bij komt, maar in feite is het dus best mogelijk mits je grond weet te krijgen dat nog niet aan een ander land toebehoort (of je koopt het van een arm land of iets dergelijks) en je weet daar inwoners te krijgen en een regering te zetelen. En dan fingers crossed gesprekken voeren met andere landen over eventuele economische zaken of iets dergelijks. Of zie ik hier iets over het hoofd?
  woensdag 20 december 2006 @ 08:58:13 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44589829
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:55 schreef G-Mart het volgende:

[..]

Okay, maar volgens mij zijn hier niet echt officiele regels voor. Wat vast ook komt doordat er zelden een nieuw land bij komt, maar in feite is het dus best mogelijk mits je grond weet te krijgen dat nog niet aan een ander land toebehoort
Die grond is betrekkelijk zeldzaam. Buiten Antarctica is die niet te vinden denk ik. En over Antarctica zijn verdragen afgesloten dat dat als internationaal gebied beschouwt wordt.
quote:
(of je koopt het van een arm land of iets dergelijks)
Arme landen doen nou vaak al vreselijk moeilijk over de verkoop van grond aan buitenlanders, en dan raken ze er niet eens de soevereiniteit over kwijt.
quote:
en je weet daar inwoners te krijgen en een regering te zetelen. En dan fingers crossed gesprekken voeren met andere landen over eventuele economische zaken of iets dergelijks. Of zie ik hier iets over het hoofd?
Volgens mij niet.
pi_44592662
quote:

Waarom laat je geen eiland bouwen?
  woensdag 20 december 2006 @ 11:16:29 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44592807
Er liggen volgens mij geen stukken grond meer te wachten tot iemand die op komt eisen voor zijn / haar land...
Als een land ook maar enigzins bewoonbaar is heeft het al inwoners (en dus al geclaimed), en als het zo onherbergzaam is dat er niemand woont (Antarctica) zijn er dus verdragen over.
En een ruimteschip kopen helpt niet, de maan is bijvoorbeeld net zo'n vedrag over gesloten volgens mij...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44593067
Was een tijdje geleden een docu op tv van een gast die een boor eiland kocht en daar een land van maakte. Is hier te vinden: www.citizensrequired.com
pi_44594125
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:25 schreef Ruehl het volgende:
Was een tijdje geleden een docu op tv van een gast die een boor eiland kocht en daar een land van maakte. Is hier te vinden: www.citizensrequired.com
erg leip
pi_44594758
Volgens mij is officieel de enig manier om een nieuw land te beginnen het voeren van een oorlog om je af te scheiden van het huidige land. Of dat de gewenst manier is is dus nogmaar de vraag. Daarnaast moet je een goede reden hebben tot afscheiding en moet je erkend worden door instanties.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 20 december 2006 @ 12:39:25 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44595106
quote:
Op woensdag 20 december 2006 12:26 schreef Pritt het volgende:
Volgens mij is officieel de enig manier om een nieuw land te beginnen het voeren van een oorlog om je af te scheiden van het huidige land.
Neuh. Zolang je uitroep van de onafhankelijk maar erkend wordt is dat voldoende. Die erkenning, dat is het probleem. Meestal zal een land niet goedkeuren dat een deel van het grondgebied zelfstandig verder gaat.

edit: herformulering/correctie

[ Bericht 12% gewijzigd door freako op 20-12-2006 15:05:32 ]
  woensdag 20 december 2006 @ 12:48:59 #18
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44595355
En omdat ze het meestal ook niet kunnen waarderen dat iemand het probeert, krijg je vanzelf oorlog met het land wat de grond al meent te bezitten. Mocht je winnen, heb je natuurlijk in 1 keer een wat groter land in handen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44596978
quote:
Op woensdag 20 december 2006 12:39 schreef freako het volgende:

[..]

Neuh. Zolang je uitroep van de onafhankelijk maar erkend wordt is dat voldoende. Die erkenning, dat is het probleem. Meestal zal een land niet goedkeuren dat een deel van het grondgebied zelfstandig verder gaat.
Volgens mij heb jij het mis. Ik heb ooit hier een serie op NL3 over gezien maar ik weet het ook niet meer zeker. Ik meen me te herinneren dat oorlog (in wat voor soort: geen idee) de enige mogelijkheid was. Want als er alleen een goedverklaring nodig voor was had een Afrikaans land waarschijnlijk allang delen van hun grondgebied verkocht aan mensen met een grote buidel geld.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 20 december 2006 @ 14:33:01 #20
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_44598401
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:42 schreef Pritt het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het mis. Ik heb ooit hier een serie op NL3 over gezien maar ik weet het ook niet meer zeker. Ik meen me te herinneren dat oorlog (in wat voor soort: geen idee) de enige mogelijkheid was. Want als er alleen een goedverklaring nodig voor was had een Afrikaans land waarschijnlijk allang delen van hun grondgebied verkocht aan mensen met een grote buidel geld.
Jij hebt het mis. Oorlog is NIET de enige manier om een eigen staat te krijgen. Lees http://nl.wikipedia.org/wiki/Staat eens door, daar kan je lezen waar een staat aan moet voldoen. Dat tegenwoordig het haast onmogelijk is om een groot territorium te verkrijgen (en bevolking, wetgever e.d.) doet er niet toe. Dat maakt nog niet dat de enige mogelijkheid het afpakken (d.m.v. oorlog) van een land is.

Er zijn genoeg staten die de onafhankelijkheid hebben uitgeroepen en internationaal erkend werden, zonder dat er een oorlog aan voorafging. Een mooi voorbeeld in dit verband is de kwestie China en Taiwan. Een groot aantal landen erkennen Taiwan als soevereine staat, terwijl andere (waaronder) China dat niet doen...
  woensdag 20 december 2006 @ 14:34:59 #21
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_44598458
quote:
Op woensdag 20 december 2006 12:39 schreef freako het volgende:

[..]

Het gaat erom dat andere staten je erkennen. Het hoeft niet perse het land te zijn waar je het grondgebied van 'afpakt'. Denk maar aan de kwestie China - Taiwan. China ziet Taiwan nog steeds als afvallige provinsie, terwijl veel andere landen Taiwan als zelfstandig land zien. Er worden zelfs verdragen met Taiwan gesloten (o.a. door de VS).
pi_44598686
was er niet ooit een briljant topic over aandelen Mars/Jupiter/.. kopen ?
zonnig Brasil
  woensdag 20 december 2006 @ 14:44:55 #23
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_44598765
quote:
Op woensdag 20 december 2006 11:25 schreef Ruehl het volgende:
Wat is dit precies, het is een kut site . . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 20 december 2006 @ 15:02:23 #24
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44599245
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:42 schreef Pritt het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het mis.
Neuh. Of heb ik de Servisch-Montenegrijnse Oorlog gemist dit jaar? Of in een verder verleden de Tsjechisch-Slowaakse Oorlog? Ook de Surinaamse Onafhankelijkheidsoorlog begin 70'er jaren kan ik me niet herinneren. Om maar wat voorbeelden te noemen. Dat er meestal een oorlog aan te pas moet komen komt omdat de meeste landen nogal gehecht zijn aan hun grondgebied. Ook in Afrika. De meest recente echte grensoorlog is daar gevoerd, tussen Ethiopie en Eritrea een paar jaar geleden. En dat ging om dorre stukken woestijn en wat stoffige grensstadjes.
  woensdag 20 december 2006 @ 15:02:56 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44599264
quote:
Op woensdag 20 december 2006 14:34 schreef DarkFly het volgende:

[..]

Het gaat erom dat andere staten je erkennen. Het hoeft niet perse het land te zijn waar je het grondgebied van 'afpakt'.
Eh ja, dat bedoel ik. . Ik heb het niet goed geformuleerd. Inmiddels is het aangepast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')