abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44547609
is dat eigenlijk een beetje te doen?

Of is het een heel groot niveau verschil?
Op het HBO gaan de toetsten redelijk vanzelf bij mij.
Maar ben nu al bezig met wat ik ga doen na me HBO ondanks dat ik nog 2.5 jaar moet. Werken of toch een master?
ik kan trouwens de economische kant op of de technische kant.
Twijfel vooral tussen deze 2: Economics of port and transport (Erasmus rotterdam)
Transport,Infrastructure,Logistics (TU Delft)
Zelf doe ik Logistiek & technische vervoerskunde.
bier
pi_44547673
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:30 schreef italiaan1987 het volgende:
is dat eigenlijk een beetje te doen?

Of is het een heel groot niveau verschil?
Op het HBO gaan de toetsten redelijk vanzelf bij mij.
Als je een universitaire master bedoelt, meestal moet je dan eerst nog een schakeljaar of schakelprogramma doen eer je aan de eigenlijke master kan beginnen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44547788
Er is wel degelijk een niveauverschil & een verschil in de hoeveelheid (engelstalige) stof. Ik ben in september begonnen met schakelprogramma en bevalt me erg goed. Je moet er wel een stuk meer tijd in steken maar dan lukt het wel .

-edit, de startpost is al wat uitgebreid .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_44547834
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:32 schreef Syrena het volgende:

[..]

Als je een universitaire master bedoelt, meestal moet je dan eerst nog een schakeljaar of schakelprogramma doen eer je aan de eigenlijke master kan beginnen.
jaa dat weet ik, maar dan nog het niveau zal toch wel een stuk hoger liggen, aangezien je op hetzelfde niveau moet komen als een WO bachelor om aan je master te kunnen beginnen
bier
pi_44548713
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:35 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

jaa dat weet ik, maar dan nog het niveau zal toch wel een stuk hoger liggen, aangezien je op hetzelfde niveau moet komen als een WO bachelor om aan je master te kunnen beginnen
Ja dat doen ze dus door een schakelprogramma aan te bieden voor HBO-ers, om je op uni-niveau te krijgen.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44548851
Erasmus biedt voor de eerste master die je noemt idd een schakelprogramma van een jaar aan.
quote:
Schakelprogramma 2007-2008
Schakelprogramma's zijn bedoeld om de aansluiting van een HBO-opleiding naar een universitaire masteropleiding mogelijk te maken. Vaak gaat het daarbij om het aanvullen van de al aanwezige kennis bij de student met verdiepende en aanvullende kennis die nodig is om een bepaalde masteropleiding met succes af te ronden (het wegwerken van "deficiënties").

De schakelprogramma's duren in principe één collegejaar. De aansluitende masteropleiding is in één collegejaar af te ronden. De totale duur van een schakelprogramma + master is dan twee jaar.

Alle schakelprogramma's starten in september. Je kunt je aanmelden vanaf 1 april 2007.
pi_44548968
De tweede, aan de TU in Delft, duurt twee jaar. Plus nog een schakeljaar, dus dan ben je daar drie jaar bezig.
pi_44549011
Bij de eerste (Erasmus) ligt het accent vooral op economie trouwens.
  maandag 18 december 2006 @ 20:07:49 #9
81237 releaze
best of both worlds
pi_44549111
kan je je master ook deeltijd doen? tegen de tijd dat ik mn hbo afheb ben ik bijna 28 en heb ik ook niet echt de financiele middelen meer om verder te studeren, maar ik zat laatst naar die masters te kijken en dat leek me wel iets.
pi_44549169
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:04 schreef Syrena het volgende:
De tweede, aan de TU in Delft, duurt twee jaar. Plus nog een schakeljaar, dus dan ben je daar drie jaar bezig.
schakeltraject is iets van 26 ects. dus laten we zeggen 2.5 half jaar...oftewel 3 jaar als het beetje tegen zit
bier
pi_44549284
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:09 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

schakeltraject is iets van 26 ects. dus laten we zeggen 2.5 half jaar...oftewel 3 jaar als het beetje tegen zit
En dan nog es twee jaar die master erachteraan Sjeuz.
pi_44549348
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:07 schreef releaze het volgende:
kan je je master ook deeltijd doen? tegen de tijd dat ik mn hbo afheb ben ik bijna 28 en heb ik ook niet echt de financiele middelen meer om verder te studeren, maar ik zat laatst naar die masters te kijken en dat leek me wel iets.
Geen idee. Ik moet nog altijd m'n uni mailen of ze de MA die ik zou willen ook in deeltijd kan. In hun brochure adverteren ze dat ie ook geschikt is voor mensen die al op dat gebied werken. En het lijkt me stug dat die mensen 9 mnd. vrij nemen om ff een master te doen. Maar expliciet "deeltijd" staat er nergens bij.
pi_44549387
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:11 schreef Syrena het volgende:

[..]

En dan nog es twee jaar die master erachteraan Sjeuz.
nee inclusief master natuurlijk
bier
pi_44549417
GVD, lees nu ook dat als je 30 bent je ineens meer moet gaan betalen Klojo's.
pi_44549443
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:14 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

nee inclusief master natuurlijk
Dan is het gewoon drie collegejaren dus, geen enkele uni heeft halve jaren.
  maandag 18 december 2006 @ 20:17:28 #16
81237 releaze
best of both worlds
pi_44549497
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:15 schreef Syrena het volgende:
GVD, lees nu ook dat als je 30 bent je ineens meer moet gaan betalen Klojo's.
joy, so much for a leven lang leren.
pi_44549538
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:17 schreef releaze het volgende:

[..]

joy, so much for a leven lang leren.
Ja.
pi_44549610
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:16 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dan is het gewoon drie collegejaren dus, geen enkele uni heeft halve jaren.
ja maar 26 ects doe je tog geen jaar over? en masters beginnen ook in februari/maart
bier
  maandag 18 december 2006 @ 20:58:22 #19
163633 Costigan
Forget About It
pi_44551113
De master die ik wil gaan volgen begint geloof ik alleen in September en duurt 2 jaar. In vergelijking met het HBO is het vooral de engelse literatuur zoals al gezegd is en wiskunde moet vaak bijgespijkerd worden, daar heb je dus mede dat schakeljaar voor.
-
pi_44573683
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:58 schreef Costigan het volgende:
De master die ik wil gaan volgen begint geloof ik alleen in September en duurt 2 jaar. In vergelijking met het HBO is het vooral de engelse literatuur zoals al gezegd is en wiskunde moet vaak bijgespijkerd worden, daar heb je dus mede dat schakeljaar voor.
maar het is dus wel te doen? of loop je desondanks het schakelprogramma toch achter vergeleken studenten die hun WO bachelor hebben?
bier
  dinsdag 19 december 2006 @ 18:25:53 #21
163633 Costigan
Forget About It
pi_44575799
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:14 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

maar het is dus wel te doen? of loop je desondanks het schakelprogramma toch achter vergeleken studenten die hun WO bachelor hebben?
Zoals je uit mijn post kan opmerken volg ik de master nog niet. Het niveauverschil zal ook wel per master/vooropleiding verschillen. Op het HBO kun je tegenwoordig ook minors volgen als: academische oriëntatie alfa-gamma en academische oriëntatie bèta.

Alpha:

Je leert onder andere: methoden van onderzoek, statistiek, academische vaardigheden (literatuuronderzoek) en ethiek.

Daarnaast kies je specifieke modules die jou inhoudelijk voorbereiden op jouw beoogde master. De inhoud van alle modules wordt toegepast in een opdracht vanuit de beroepspraktijk van jou bachelor.

Bij bepaalde universiteiten is na het volgen van deze minor, versnelde doorstroom mogelijk.

Beta:

De minor biedt jou als hbo-student voornamelijk oriëntatie op de competentiegebieden:

wetenschappelijke oriëntatie in het bèta-domein
onderzoeksbekwaamheid in het bèta-domein
intellectuele basisvaardigheden
De samenhang tussen deze competentiegebieden komt tot stand in een flankerende module waarin je de overkoepelende opdracht, gebaseerd op de beroepspraktijk van de major, uitvoert. Daarbij worden kennis en vaardigheden vanuit alle andere modules toegepast.

Door het volgen van deze minor kan een eventuele vervolgstudie bij een WO-master in het bèta-domein worden vergemakkelijkt. De minor is ook bedoeld als opstap naar de bestaande schakelprogramma's (premasters) van de universiteiten. In hoeverre de minor vrijstelling oplevert voor onderdelen van de premaster, hangt af van de universiteit van de opleiding.

Dit alles zal de kloof tussen het HBO en WO natuurlijk ook kleiner maken.
-
pi_44576916
Ik vind de overstap vrij pittig. Dat ligt niet zozeer aan de moeilijkheidsgraad maar aan de hoeveelheid. Je moet wel de discipline hebben om nu ECHT te gaan studeren.

Op het HBO heb ik weinig gedaan, haalde altijd wel een 7. Nu moet echt wel doen. Ook moet je tegen vakken als wetenschapsleer kunnen. Merk dat veel HBO'ers hier toch de nodige problemen hebben omdat het zo abstract is en niet te vergelijken is met iets dat je ooit eerder hebt gehad.

Maar het is zeker een verijking op je HBO en als er echt zin in hebt, zeker doen.
pi_44577749
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:25 schreef Costigan het volgende:

[..]

Zoals je uit mijn post kan opmerken volg ik de master nog niet. Het niveauverschil zal ook wel per master/vooropleiding verschillen. Op het HBO kun je tegenwoordig ook minors volgen als: academische oriëntatie alfa-gamma en academische oriëntatie bèta.

Alpha:

Je leert onder andere: methoden van onderzoek, statistiek, academische vaardigheden (literatuuronderzoek) en ethiek.

Daarnaast kies je specifieke modules die jou inhoudelijk voorbereiden op jouw beoogde master. De inhoud van alle modules wordt toegepast in een opdracht vanuit de beroepspraktijk van jou bachelor.

Bij bepaalde universiteiten is na het volgen van deze minor, versnelde doorstroom mogelijk.

Beta:

De minor biedt jou als hbo-student voornamelijk oriëntatie op de competentiegebieden:

wetenschappelijke oriëntatie in het bèta-domein
onderzoeksbekwaamheid in het bèta-domein
intellectuele basisvaardigheden
De samenhang tussen deze competentiegebieden komt tot stand in een flankerende module waarin je de overkoepelende opdracht, gebaseerd op de beroepspraktijk van de major, uitvoert. Daarbij worden kennis en vaardigheden vanuit alle andere modules toegepast.

Door het volgen van deze minor kan een eventuele vervolgstudie bij een WO-master in het bèta-domein worden vergemakkelijkt. De minor is ook bedoeld als opstap naar de bestaande schakelprogramma's (premasters) van de universiteiten. In hoeverre de minor vrijstelling oplevert voor onderdelen van de premaster, hangt af van de universiteit van de opleiding.

Dit alles zal de kloof tussen het HBO en WO natuurlijk ook kleiner maken.
welke scholen bieden die minor aan?
bier
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:46:55 #24
163633 Costigan
Forget About It
pi_44578323
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:27 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

welke scholen bieden die minor aan?
Ik had dit van de fontys.nl/minors site, weet verder niet welke andere hogescholen deze minor aanbieden. Wel adviseren ze deze minor het 3e studiejaar te volgen vanwege de moeilijkheidsgraad.
-
pi_44580371
Rechten voor mij hierna
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')