abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44770276
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:15 schreef droomkoningin het volgende:
morgen solliciteren voor intercedent... hopelijk voel ik me beter dan vandag en zie ik er ook iets beter uit
het is gewoon 1 stromende massa uit m'n hoofd... doorlopen waterige ogen en een knalrode van het steeds maar weer snuiten, krakerige stem... zo fijn... verkouden zijn
maar veel paracetamolletjes slikken en vroeg naar bed vanavond!
Succes morgen!! Hopelijk voel je je al wat beter dan!
  woensdag 27 december 2006 @ 21:25:16 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44776304
Succes morgen!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_44779945
dankjewel
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_44784734
Mijn vriendin is vandaag in zeer brakke toestand op gesprek geweest (tweede gesprek) en is aangenomen. Er is dus nog hoop.

(Ze wordt geen intercedent, trouwens, maar dat terzijde.)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_44806929
ik was gelukkig niet zo brak meer vandaag.... wel verkouden maar op acceptabel niveau
het gesprek ging op zich best goed... goede sfeer, heb wel een realistisch beeld van mezelf neer weten te zetten... en toch ben ik net niet door...
qua competenties leek ik wel geschikt, maar mis net dat kleine beetje extra zelfvertrouwen en lef... haantjes gedrag dus eigenlijk
en zoals ik al verwacht had heb je dat dus wel nodig daar... erg commercieel en prestatie gericht...

misschien dat een andere organisatie beter bij me past, en misschien moet ik het hele idee wel uit mn hoofd zetten... maar niet voordat ik het ergens anders nog geprobeerd heb

ik ga sowieso binnenkort alvast beginnen met een makelaarsopleiding... want dat is iets wat me toch wel echt heel erg leuk lijkt
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_44807199
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:36 schreef droomkoningin het volgende:
ik was gelukkig niet zo brak meer vandaag.... wel verkouden maar op acceptabel niveau
het gesprek ging op zich best goed... goede sfeer, heb wel een realistisch beeld van mezelf neer weten te zetten... en toch ben ik net niet door...
qua competenties leek ik wel geschikt, maar mis net dat kleine beetje extra zelfvertrouwen en lef... haantjes gedrag dus eigenlijk
en zoals ik al verwacht had heb je dat dus wel nodig daar... erg commercieel en prestatie gericht...

misschien dat een andere organisatie beter bij me past, en misschien moet ik het hele idee wel uit mn hoofd zetten... maar niet voordat ik het ergens anders nog geprobeerd heb

ik ga sowieso binnenkort alvast beginnen met een makelaarsopleiding... want dat is iets wat me toch wel echt heel erg leuk lijkt
Als je al niet commerciëel genoeg bent om als intercedent aan de bak te komen zou ik die makelaarscursus maar even laten voor wat ze is. En dat is een goedbedoelde tip.
pi_44807594
bedankt voor de tip... maar dat zie ik zelf toch anders...
het punt was niet dat ik niet commercieel genoeg ben... maar dat ik op dit moment (nog) net niet genoeg zelfovertuiging heb om bijvoorbeeld op de bonnefooi bij een groot bedrijf binnen te stappen en dan een dikke order binnen te slepen...
verder kom ik uit een ondernemersnest... en ik wil uiteindelijk zelf ook zelfstandig ondernemer worden... dus waarom niet in de makelaardij?
en misschien wordt het ook wel iets heel anders... maar ik heb het gat in de markt nog niet gevonden
  vrijdag 29 december 2006 @ 09:42:35 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44818063
Waar woon je droomkoningin? Dan kan ik kijken of ze in jouw regio bij mijn organisatie nog mensen zoeken .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_44822100
Ik zou kiezen voor makelaar.

Ik heb een grafhekel aan intercedenten en hun werkwijze. Kunnen zij niets aan doen, maar ik vind het een uiterst zwak systeem waar zowel potentiele werknemer als werkgever nauwelijks mee geholpen zijn.

Overigens ben ik niet zo heel erg commercieel. Ik hoor vaak van wel, omdat ik zelfverzekerd ben en bijna iedereen onder tafel kan lullen. Maar ik ben ook eerlijk en recht door zee. Dus verkopen; prima. Maar niet verkopen tegen iedere prijs.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_44832303
ik ga ook voor makelaar... maar als ik het doe wil ik t ook goed doen.. dus dan ben je zo een paar jaar verder met studie en praktijk ervaring op doen...

en ondertussen lijkt intercedent me ook een leuk beroep en een goede ervaring :-)
ik woon trouwens in emmen...
pi_44840680
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb een grafhekel aan intercedenten en hun werkwijze. Kunnen zij niets aan doen, maar ik vind het een uiterst zwak systeem waar zowel potentiele werknemer als werkgever nauwelijks mee geholpen zijn.
Over 'Alles over een kam scheren gesproken zeg'. Dat slaat toch nergens op!
Juist werknemer en werkgever zijn erg gebaat bij het werk wat intercedenten doen! Een werknemer kan op een makkelijk en snelle manier een baan krijgen en een werkgever een geschikte kandidaat!
pi_44840804
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:57 schreef droomkoningin het volgende:
ik ga ook voor makelaar... maar als ik het doe wil ik t ook goed doen.. dus dan ben je zo een paar jaar verder met studie en praktijk ervaring op doen...

en ondertussen lijkt intercedent me ook een leuk beroep en een goede ervaring :-)
ik woon trouwens in emmen...
Wij zoeken ook nog veel nieuwe intercedenten door het hele land.

Jammer dat je andere sollicitatie niet zoals gehoopt gelopen is. Het 'koud' binnenlopen bij een bedrijf is niet altijd even leuk, maar je moet het wel zien zitten om dat wekelijks te doen.
pi_44844812
welke organisatie is wij?

ik geef t trouwens nog niet op hoor... ken ook iemand die ooit afgewezen is bij randstad en die daarna wel is aangenomen als intercedent bij een ander bedrijf.. en nu is ze al een aantal jaren succesvol vestigingsmanager van een uitzend/reintegratieburo
pi_44852553
Wat verdient een (beginnende) intercedent eigenlijk?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_44862211
het beginsalaris wat mij werd voorgelegd was 1900,- bruto in de maand... en als je relevante werkervaring hebt kan dat iets meer worden...
wat het uiteindelijk kan worden en hoe snel je op een hoger salaris zit.. daar kan ik ook niks zinnigs over zeggen
pi_44894790
Intercedent heeft hier op FOK! vaak een nare bijsmaak. Toch jammer. Mijn vriendin werkt als intercedent en het is dus echt niet een “leuk beginbaantje als je weinig opleiding hebt”. Je moet op zowel HRM als commercieel vlak vaardigheden hebben en je moet een hoop zaken tegelijkertijd kunnen. Zoals wel blijkt uit de reacties hierboven wordt dan dus ook echt niet iedereen aangenomen.

Het is ook een representatieve functie, dus dat “het maar goed moet zijn” past dan ook niet echt bij deze baan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjappie op 31-12-2006 19:36:17 ]
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:03:45 #92
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_44947059
quote:
Op zondag 31 december 2006 16:40 schreef Sjappie het volgende:
Intercedent heeft hier op FOK! vaak een nare bijsmaak. Toch jammer. Mijn vriendin werkt als intercedent en het is dus echt niet een “leuk beginbaantje als je weinig opleiding hebt”. Je moet op zowel HRM als commercieel vlak vaardigheden hebben en je moet een hoop zaken tegelijkertijd kunnen. Zoals wel blijkt uit de reacties hierboven wordt dan dus ook echt niet iedereen aangenomen.

Het is ook een representatieve functie, dus dat “het maar goed moet zijn” past dan ook niet echt bij deze baan.
Het zal best een pittige functie zijn, maar ik kan er ook niets aan doen dat de uitzendbranche denkt ook geschikt te zijn als recruiter (hetgeen pertinent onjuist is) en er bedrijven zijn die voor een duppie eerste rang willen zitten.

Als je een echte baan wil is het uitzendbureau dé plek waar je met een gerust hart voorbij kunt lopen.
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:05 schreef Zabb het volgende:

[..]

Over 'Alles over een kam scheren gesproken zeg'. Dat slaat toch nergens op!
Juist werknemer en werkgever zijn erg gebaat bij het werk wat intercedenten doen! Een werknemer kan op een makkelijk en snelle manier een baan krijgen en een werkgever een geschikte kandidaat!
In theorie wellicht. Maar uitzendbureaus zijn tegenwoordig meer bezig met recruiten voor normale banen... Daar kunnen ze helemaal niets van.

Ik heb ze allemaal gezien en buiten Manpower en in mindere mate Unique ben ik nog nooit ergens normaal behandeld en ben ik 9 van de 10 keer naar binnen gelokt met mooie praatjes die men niet waar kon maken. Vooral veel moeite van mijn kant en dan maar hopen dat er uberhaupt nog eens iets van komt, hetgeen dus altijd maar afwachten is. Ik denk (maar weet niet) dat dit ook te maken heeft met het feit dat wanneer een bedrijf echt een persoon zoekt voor een bepaalde functie, men wel beter weet dan zo'n [insert]groot dier dat in zee leeft[/insert] van het uitzendbureau in te schakelen. Het is allemaal losse flodder werk. Prima, maar wees er dan ook eerlijk over.

Voor uitzendwerk e.d. is de uitzendbranche zeer geschikt. En daar houdt het wat mij betreft ook helemaal op.
pi_44947120
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:03 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het zal best een pittige functie zijn, maar ik kan er ook niets aan doen dat de uitzendbranche denkt ook geschikt te zijn als recruiter (hetgeen pertinent onjuist is) en er bedrijven zijn die voor een duppie eerste rang willen zitten.

Als je een echte baan wil is het uitzendbureau dé plek waar je met een gerust hart voorbij kunt lopen.
[..]

In theorie wellicht. Maar uitzendbureaus zijn tegenwoordig meer bezig met recruiten voor normale banen... Daar kunnen ze helemaal niets van.

Ik heb ze allemaal gezien en buiten Manpower en in mindere mate Unique ben ik nog nooit ergens normaal behandeld en ben ik 9 van de 10 keer naar binnen gelokt met mooie praatjes die men niet waar kon maken. Vooral veel moeite van mijn kant en dan maar hopen dat er uberhaupt nog eens iets van komt, hetgeen dus altijd maar afwachten is. Ik denk (maar weet niet) dat dit ook te maken heeft met het feit dat wanneer een bedrijf echt een persoon zoekt voor een bepaalde functie, men wel beter weet dan zo'n zeekoe van het uitzendbureau in te schakelen. Het is allemaal losse flodder werk. Prima, maar wees er dan ook eerlijk over.

Voor uitzendwerk e.d. is de uitzendbranche zeer geschikt. En daar houdt het wat mij betreft ook helemaal op.
Uitzendbureaus dienen vooral om bedrijven in te dekken tegen risico's. Meer niet.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:10:34 #94
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_44947243
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Uitzendbureaus dienen vooral om bedrijven in te dekken tegen risico's. Meer niet.
Ook dat, al vind ik dat bij zwangerschapsverlof o.i.d. nog best aardig.

Toch is het niet netjes hoe de uitzendbureaus en hun clienten met je omgaan.
pi_44953046
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:03 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik heb ze allemaal gezien en buiten Manpower en in mindere mate Unique ben ik nog nooit ergens normaal behandeld en ben ik 9 van de 10 keer naar binnen gelokt met mooie praatjes die men niet waar kon maken. Vooral veel moeite van mijn kant en dan maar hopen dat er uberhaupt nog eens iets van komt, hetgeen dus altijd maar afwachten is. Ik denk (maar weet niet) dat dit ook te maken heeft met het feit dat wanneer een bedrijf echt een persoon zoekt voor een bepaalde functie, men wel beter weet dan zo'n [insert]groot dier dat in zee leeft[/insert] van het uitzendbureau in te schakelen. Het is allemaal losse flodder werk. Prima, maar wees er dan ook eerlijk over.

Waarom kan een uitzendbureau niet werven voor een normale baan? Mijn ervaringen zijn toch anders hoor.

Ik snap dat jouw oordeel gebaseerd is op jouw ervaringen, maar ik denk daar toch anders over. Ik probeer iedereen die aan mijn bureau komt zo goed mogelijk te helpen. Natuurlijk help ik niet iedereen aan een baan, was dat maar zo, maar ik ben wel altijd eerlijk over de kansen ed.
pi_44990636
Geen van beide. In het eerste geval kun je niets behalve wat telefoontjes plegen, maar vang je wel 25% van het loon van iedereen die via jou werkt. In het tweede geval kun je niets behalve wat foto's maken en standaard tekstjes op een website plaatsen, maar je verdient wel een stuk beter omdat je duizenden euro's vangt voor het schuiven met wat papier.

Studeer techniek en zorg dat je echt iets kunt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44992166
been there.. done that... errug saai.. dus niks voor mij
theorie is leuk en interessant.. praktijk is voor mij al snel eentonig door te weinig contact met mensen

communiceren, mensenkennis, commercieel inzicht, dat zijn ook kwaliteiten... en veel techneuten hebben dat nou weer niet
pi_45015089
quote:
[..]

[..]

Ik snap nooit helemaal waar dit beeld vandaan komt. Natuurlijk biedt een uitzendbureau uitzendbanen maar er zijn ook genoeg andere mogelijkheden. Wat versta jij overigens over een echte baan? Een controller, HRM manager, marketingmanager, financieel directeur van een lokale Rabobank...Zijn in mijn ogen toch echte banen en allemaal functies die wij afgelopen maand bij ons uitzendbureau hebben ingevuld...

Daarnaast vind ik het ook vreemd dat mensen nog steeds denken dat een uitzendbureau een deel van je loon 'inpikt'. Dit is absoluut niet zo, een uitzendbureau bepaalt niet eens wat je verdient, dit gaat allemaal vanuit de opdrachtgever. Zij zijn ook degene die een extra tarief betalen voor het inlenen van een uitzendkracht, dit kost de kracht zelf echt geen cent.
pi_45090551
Inderdaad ik werk bij een grote multinational en bijna iedere nieuwe kracht komt binnen via een uitzendbureau. En ja, dat zijn echte banen met dikke salarissen. Uitzendkrachten krijgen geen financiele extraatjes zoals 13e maand en winstdeling, maar dat wordt gecompenseerd met een hoger maandsalaris, waardoor het helemaal niet slecht betaald is.

Op deze manier kan het bedrijf de persoon een tijdje vrijblijvend 'uitproberen' en pas na een jaar wordt een vast contract aangeboden.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_45307724
Zijn er al weer nieuwe ontwikkelingen droomkoningin? Heb je toevallig al bij Start gesolliciteerd? Daar zijn ze ook op zoek naar nieuwe mensen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')