Correct je betaalt de bijtelling over 30.000. Dat wordt dus per maand: ¤550 brutoquote:Op maandag 18 december 2006 14:18 schreef kampvuur het volgende:
Uhhmm.. wil de belastingdienst niet weten of je auto 20.000 euro waard is, ipv 30.000 euro? Want daar wordt uiteindelijk de bijtelling (deels) op berekend..
Als ik een B-klasse auto (Corsa) zou krijgen van bijv 20.000 euro en ik nu een huurauto (Astra) krijg toegewezen van 30.000 euro, dan wordt de bijtelling over die 30.000 berekend? Ook al kost deze HUUR-Astra 'maar' net zoveel als de HUUR-Corsa?
Wat wil je nu dat we zeggen? Een auto is een verkapte vorm van salaris dus meer salaris gaat het niet worden....quote:Op maandag 18 december 2006 15:14 schreef kampvuur het volgende:
Arghh.. als ik het nu zo lees; dan moet ik dus meer salaris vragen of om een kleinere auto vragen? :p Dan weet ik al wat m'n werkgever me gaat geven!
Huurauto is in dit verband misschien een foutief gekozen woord. Je baas gaat een leasecontract aan met de leasemaatschappij, maar omdat er vaak een levertijd op auto's zit, krijg je eerst een tijdelijke auto die je weer inlevert als je "jouw" eigen auto krijgt. Dus geen huurauto van Avis o.i.d. maar een auto van de lease-maatschappij.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:29 schreef Geqxon het volgende:
Maar als je bij bijvoorbeeld Avis voor een paar dagen dan wel weken dan wel maanden een auto huurt, dan betaal je daar toch geen bijtelling over?
Er zijn diverse bedrijven die voor het eerste jaar lange termijn huren van inderdaad zoiets als avis.quote:Op woensdag 20 december 2006 14:10 schreef Push79 het volgende:
Dus geen huurauto van Avis o.i.d. maar een auto van de lease-maatschappij.
Dus pleegt je werkgever belastingfraude (indien je die huurauto in 2006 et beschikking had). Zal ie lekker zuur mee zijn als men er bij de belastingdienst achterkomt.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:26 schreef Push79 het volgende:
Nog even een ractie:
Ik heb ook voordat ik mijn leasebak kreeg tijdelijk een huurauto gereden, maar ik heb hier geen bijtelling over hoeven te betalen. Toch 3 maanden x 350 euro verdiend!
En hij zelf ook...quote:Op maandag 25 december 2006 11:29 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus pleegt je werkgever belastingfraude (indien je die huurauto in 2006 et beschikking had). Zal ie lekker zuur mee zijn als men er bij de belastingdienst achterkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |