abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2002 @ 19:21:25 #1
11476 VilleRoy
© 2005 VilleRoy
pi_2826741
Ik ben dus opzoek naar een spannend muziekstuk, welke regelmatig te horen is in Nederlandse films en series als Unit 13, Blauw blauw etc.
Ik wil dus graag op jullie een beroep doen als muziek deskundigen (detectives). Ik zal proberen het nummer zo goed mogelijk te beschrijven en ik hoop dat een van jullie dan een ingeving krijgt.

Waar het muziekstuk/deuntje gehoord?

Ik hoorde het gisteren weer in de serie Westenwind.
Het was tijdens dat Charlotte op zoek ging naar die 4 mannen die de werf probeerde over te nemen. Ze ging toen naar een van die gasten die dokter was toe. Daarna ging ze in haar auto wachten om die man op te wachten en te achtervolgen. Tijdens deze scene was het spannings opbouwende muziekstukje te horen.
Het was toen de serie +- 14 minuten bezig was en meteen hierna volgde het eerste reclameblok.
Op het allerlaatste moment van de serie toen Charlotte bij haar auto terug kwam van de werf Noordermeer op de parkeerplaats waar die ene vent die de werf over probeert te nemen in een auto zat die naast die van haar stond. Ook toen was dat nummer weer kortstondig te horen.

Beschrijving van het nummer

Het is erg lastig, omdat er weinig gezongen tekst zit in het nummer. De tekst die er is, is lastig te verstaan en klinkt nogal zweferig.
De basis van het liedje is een zware drum die tekstueel gezien klinkt als: poem poem poem poem poem poem poem poem poempedoem poem poem poem. Verder klinkt er een ratelding (van zo'n ronddraai instrument) tussendoor. (lekker vaag zo he )

De tekst die er in het liedje zit is Engels en is zweferig gezongen. De tekst welke niet goed Engels is, klinkt iets als: And yououou are my shell en to bring me... everything

Beetje vaag wellicht allemaal, maar ik hoop dat iemand zich het nummer kan voorstellen en/ of van gister of eerder voor de geest kan halen. En ik op die wijze achter de groep en eventueel titel (en visa versa) erachter kan komen van wie of wat het nummer is. Misschien weet je het, maar de titel en artiest niet en kun je de beschrijving aanvullen

Denk dus aan: Een deuntje welke de spanning opbouwt, zweferige zang , drum, rustig nummer

Als het lukt krijg je van mij eeuwige roem!!!

dinsdag 15 januari 2002 @ 20:17:54 #2
11476 VilleRoy
© 2005 VilleRoy
pi_2827305
Is er dan echt helemaal niemand die een idee heeft

Of wordt die serie niet door de Fokker! bekeken ofzo

Geef tenminste even aan als je het echt helemaal niet weet

dinsdag 15 januari 2002 @ 20:29:49 #3
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_2827393
Ik volg Westenwind, maar ik weet niet hoe de muziek heet. Sorry
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 15 januari 2002 @ 20:34:43 #4
3498 Barb
Graduated Fool
pi_2827421
quote:
Op dinsdag 15 januari 2002 20:17 schreef VilleRoy het volgende:
Geef tenminste even aan als je het echt helemaal niet weet
Ik weet het echt helemaal niet.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties