abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44520272
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:09 schreef Hyperdude het volgende:

Kinderen zijn hier ook nog wat rustiger dan NL blagen.
Nederlandse kinderen zijn wat dat betreft sowieso uitschot
pi_44746737
Een interessante deal met de Zwitserse fiscus sluiten en de laatste 20-30 jaar van mijn leven mijn geld opmaken in de buurt van Lausanne/Geneve lijkt me wel wat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 27 december 2006 @ 17:58:51 #28
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44768961
Wat prijzen betreft is een hoop net zo duur of goedkoper als hier (btw is lager). Voedsel, wonen, openbaar vervoer en verzekeringen zijn daarentegen erg prijzig, maar niet als je het afzet tegen de gemiddelde loon. Netto zal je (veel) meer overhouden dan hier.
Wat de mensen betreft, kan ik je niet veel vertellen over duitstaligen. Wel over Suisse Romande waar de mensen naar mijn mening introverter zijn, maar beleefder en wellicht aardiger als hier.
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 27 december 2006 @ 20:56:29 #29
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_44775171
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:32 schreef Yestuuur het volgende:
in Zwitserland is na Nederland het land waar het meeste softdrugs word gemaakt en gebruikt
Altijd interessant om te weten
pi_45029563
Koop voor mij dan zwitserse onderbroeken voor max vd A?
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:58:40 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45034129
We zijn tussen kerst en nieuwjaar in Zwitserland geweest om een aantal zaken met eigen ogen te bekijken. Eerste indruk: sommige zaken zijn echt veel duurder, zoals wonen en verzekeren. De dagelijkse boodschappen zijn ook iets duurder, maar als je gewoon boodschappen doet bij de Aldi (wel even zoeken waar die is) en veel invriest en je brood zelf maakt, is dat best te overzien. Kleding was ongeveer even duur volgens onze indruk. Melk en vlees zijn veel duurder, maar daar eten we sowieso weinig van.

Of ik er wil wonen weet ik niet. Om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of we er qua levenskwaliteit zoals iedereen altijd zeg wel echt op vooruit gaan. We wonen nu in een groot vrijstaand huis in een leuk dorp vlakbij een groot meer, bioscoop een half uurtje rijden, grote steden op ongeveer 3 kwartier... Veel vrienden en bekenden, relatief vlakbij Nederland. Veel sport en vrijetijdmogelijkheden en zowel vlakland als heuvels in de buurt.
Of dat in Zwitserland vergeljkbaar of beter wordt?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:25:20 #32
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45039301
Wonen kun je vergeten dat dat beter wordt, je mag als buitenlander geen huis kopen en de huren zijn in de grote steden torenhoog.
Wat boodschappen betreft vond ik de Migros niet veel duurder dan de AH bijv.
Verder is het natuurlijk de vraag hoe zwaar je de prachtige landschappen laat meespelen..

[ Bericht 18% gewijzigd door JimmyJames op 05-01-2007 14:34:10 ]
pi_45039527
quote:
Op zondag 17 december 2006 17:30 schreef Light het volgende:

[..]

Zwitsers en Oostenrijks zijn twee totaal verschillende accenten. Brabants lijkt ook niet op Gronings.
Eerder als Frans en Nederlands...

Beide kunnen elkaar niet verstaan.
pi_45039830
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:25 schreef JimmyJames het volgende:
Wonen kun je vergeten dat dat beter wordt, je mag als buitenlander geen huis kopen en de huren zijn in de grote steden torenhoog.
Wat boodschappen betreft vond ik de Migros niet veel duurder dan de AH bijv.
Verder is het natuurlijk de vraag hoe zwaar je de prachtige landschappen laat meespelen..
Veel Nederlanders die een wijde blik hebben in Nederland en dan tegen bergen aan moeten kijken houden het dan ook niet vol.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:49:30 #35
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45040072
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Veel Nederlanders die een wijde blik hebben in Nederland en dan tegen bergen aan moeten kijken houden het dan ook niet vol.
Moeilijk voor te stellen.. Lelijke, kunstmatige weiland vs prachtige bergen
pi_45042107
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:49 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Moeilijk voor te stellen.. Lelijke, kunstmatige weiland vs prachtige bergen
Snap het ook niet. Wat ik wel snap is dat je Nederland misschien mobieler vindt. Als je ergens in een bergdorpje woont en je moet ergens naar toe, dan gaat dat niet zo snel.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:54:11 #37
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45042465
Met die files in nederland ben je ook niet zo snel ergens hoor...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:18:31 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45047579
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 14:25 schreef JimmyJames het volgende:
Waar baseer je op dat je als buitenlander geen huis mag kopen? Volgens onze informatie mogen we dat namelijk wel.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:19:58 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45047619
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Snap het ook niet. Wat ik wel snap is dat je Nederland misschien mobieler vindt. Als je ergens in een bergdorpje woont en je moet ergens naar toe, dan gaat dat niet zo snel.
Een groot gedeelte van Zwitserland is nieteens zo bergachtig. Daarnaast liggen er goede snelwegen.
pi_45048023
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van Zwitserland is nieteens zo bergachtig. Daarnaast liggen er goede snelwegen.
Ik ken de geografische kenmerken van het land. Maar ook de topografische. Zo weet ik dat als je van Geneve naar Davos gaat met de trein (dat hoort namelijk ook bij vervoer) dat je daar zes uur over doet. Hemelsbreed is dat minder dan Groningen-Maastricht (4,5 uur).

De laagvlakten (waar natuurlijk de meeste mensen wonen) zijn goed bereikbaar (maar niet veel minder druk dan gemiddeld in Nederland op de snelwegen). Ga je ech ter op wintersport en je gaat de bergen in, dan weet je dat je rekening moet houden langere reistijden. In Nederland heb je te maken met logische verstoppingen zoals in de spits. Daar weet je dat je als je de bergen in moet (richting Italie of via Luzern naar Thun waar geen fatsoenlijke snelwegen zijn) nog wel even onder weg bent. Alleen de driehoek Basel - Bern - Zurich rijdt lekker door en pas als de tunnel bij Zurich klaar is kun je ook daar eindelijk doorrijden. Ik heb liever Nederland om mij te verplaatsen...

Maar dan kijk je al heel gauw tegen een vervelend saai landschap Dat wel.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:40:14 #41
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45048370
Ik vind Zwitserland een eng land met enge mensen. Ben er 3 keer geweest en die 3 bezoekjes opgeteld bij allerlei feitjes over Zwitserland maken mij weinig positief over dat land.

Maar ik neem aan dat jij het land beter kent. En ik kan me wel voorstellen dat je daar een lekker leventje kunt hebben. Maar ik denk dat mentaliteit ook belangrijk is. Ik bedoel, je gaat niet 'effe' op en neer naar Zwitserland natuurlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:59:12 #42
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45049033
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vind Zwitserland een eng land met enge mensen. Ben er 3 keer geweest en die 3 bezoekjes opgeteld bij allerlei feitjes over Zwitserland maken mij weinig positief over dat land.
Ik ben nu wel een beetje benieuwd wat voor enge feitjes je kent over Zwitserland. Wat ik bijvoorbeeld heel eng vind is dat het vrouwenkiesrecht daar zo laat is ingevoerd. Dit gebrek aan emancipatie is voor mij één van de redenen dat ik toch een beetje twijfel. Wat zijn voor jou dan de negatieve punten?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:10:43 #43
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45049445
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben nu wel een beetje benieuwd wat voor enge feitjes je kent over Zwitserland. Wat ik bijvoorbeeld heel eng vind is dat het vrouwenkiesrecht daar zo laat is ingevoerd. Dit gebrek aan emancipatie is voor mij één van de redenen dat ik toch een beetje twijfel. Wat zijn voor jou dan de negatieve punten?
Misschien wel het grootste drugsprobleem van heel Europa. Maar men is nogal op zichzelf daar he? Dus daar hoor je niets van.

De hele historie gecombineerd met de houding van de mensen daar. Laat ik zeggen dat verhalen over nazi-goud me gewoon nauwelijks verbazen.
pi_45050670
Ja, waar ligt dat ook alweer, dat goud? De onder Bahnhofstrasse in Zurich?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 19:45:47 #45
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45050840
Aan het eind van de regenboog, duh
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:43:04 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45053068
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 19:10 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Misschien wel het grootste drugsprobleem van heel Europa. Maar men is nogal op zichzelf daar he? Dus daar hoor je niets van.

De hele historie gecombineerd met de houding van de mensen daar. Laat ik zeggen dat verhalen over nazi-goud me gewoon nauwelijks verbazen.
Oke.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:07:50 #47
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45056183
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 18:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
En zo zijn er ook allerlei positieve feitjes waar weinigen weet van hebben.

En over dat goud, sta ook eens stil bij het feit dat in Zwitersland als enig land in Europa, geen enkele jood op een trein is gezet.
pi_45061031
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:07 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

En zo zijn er ook allerlei positieve feitjes waar weinigen weet van hebben.

En over dat goud, sta ook eens stil bij het feit dat in Zwitersland als enig land in Europa, geen enkele jood op een trein is gezet.
In Engeland ook niet lijkt me Maar serieus, veel vluchtende joden werden gewoon bij de grens tegengehouden en overgedragen aan de nazi's. En hoe ze nabestaanden van joden die geld op Zwitserse banken hadden staan hebben behandeld lijkt me ook niet echt iets om trots op te zijn. Het is zelfs dankzij de 'neutrale' Zwitserse banken, die nazigoud wit wasten, dat Duitsland redelijk lang stand heeft kunnen houden.

Overigens is een ander aspect wat me niet bevalt aan de Zwitsterse samenleving is het wapenbezit. Komt ook door het grote leger waarvan soldaten wapens thuis mogen bewaren. Wat ook het hoge zelfmoordcijfer verklaard.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 00:17:12 #49
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45061100
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 00:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Overigens is een ander aspect wat me niet bevalt aan de Zwitsterse samenleving is het wapenbezit. Komt ook door het grote leger waarvan soldaten wapens thuis mogen bewaren. Wat ook het hoge zelfmoordcijfer verklaard.
Das juist tof men
Ik wil ook een mitrailleur thuis (een FAMAS is het geloof ik), maar je krijgt er geen munitie bij
pi_45087174
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:58 schreef Tinkepink het volgende:
We zijn tussen kerst en nieuwjaar in Zwitserland geweest om een aantal zaken met eigen ogen te bekijken. Eerste indruk: sommige zaken zijn echt veel duurder, zoals wonen en verzekeren. De dagelijkse boodschappen zijn ook iets duurder, maar als je gewoon boodschappen doet bij de Aldi (wel even zoeken waar die is) en veel invriest en je brood zelf maakt, is dat best te overzien. Kleding was ongeveer even duur volgens onze indruk. Melk en vlees zijn veel duurder, maar daar eten we sowieso weinig van.

Of ik er wil wonen weet ik niet. Om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of we er qua levenskwaliteit zoals iedereen altijd zeg wel echt op vooruit gaan. We wonen nu in een groot vrijstaand huis in een leuk dorp vlakbij een groot meer, bioscoop een half uurtje rijden, grote steden op ongeveer 3 kwartier... Veel vrienden en bekenden, relatief vlakbij Nederland. Veel sport en vrijetijdmogelijkheden en zowel vlakland als heuvels in de buurt.
Of dat in Zwitserland vergeljkbaar of beter wordt?
Om de prijzen hoef je het echt niet te laten, omdat je netto meer overhoudt. Ligt er een beetje aan in welk kanton je gaat wonen, maar het verschil tussen bruto en nettoinkomen is over het algemeen klein en de meeste NLers gaan er financieel op vooruit (vooral wanneer je in NL al een hoog inkomen hebt). Supermarktprijzen verschillen echt niet veel tov AH. Sommige ongezonde producten zoals bv chips zijn wel belachelijk duur maar ja... dan eet je wat minder chips he

Wat natuurlijk wel belangrijk is, is de vraag of je er wílt wonen, en dat kun je alleen zelf bepalen. Voor mij is het duidelijk, ik verkies Zwitserland sterk boven NL maar ik kan me voorstellen dat mensen daar anders over denken. Ik denk wel dat je bij emigratie 100% achter je plan moet staan, anders zul je nooit kunnen aarden en blijven denken 'wat maakt het uit, over een paar jaar ben ik toch weer in NL'. Dat is overigens ook de reden dat veel Zwitsers zich niet zo met buitenlanders bemoeien, de meesten zijn er toch op tijdelijke basis en blijven in hun eigen kringetje hangen. Als je de moeite neemt kun je best vriendschap sluitein met Zwitsers, vooral op het platteland is dat geen probleem.

Eigenlijk is Zwitserland net zoals de nationale drank Rivella: een beetje vreemd, maar wel lekker.
Ik zoek niet, ik vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')