Nederlandse kinderen zijn wat dat betreft sowieso uitschotquote:Op zondag 17 december 2006 21:09 schreef Hyperdude het volgende:
Kinderen zijn hier ook nog wat rustiger dan NL blagen.
Altijd interessant om te wetenquote:Op zondag 17 december 2006 15:32 schreef Yestuuur het volgende:
in Zwitserland is na Nederland het land waar het meeste softdrugs word gemaakt en gebruikt
Eerder als Frans en Nederlands...quote:Op zondag 17 december 2006 17:30 schreef Light het volgende:
[..]
Zwitsers en Oostenrijks zijn twee totaal verschillende accenten. Brabants lijkt ook niet op Gronings.
Veel Nederlanders die een wijde blik hebben in Nederland en dan tegen bergen aan moeten kijken houden het dan ook niet vol.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:25 schreef JimmyJames het volgende:
Wonen kun je vergeten dat dat beter wordt, je mag als buitenlander geen huis kopen en de huren zijn in de grote steden torenhoog.
Wat boodschappen betreft vond ik de Migros niet veel duurder dan de AH bijv.
Verder is het natuurlijk de vraag hoe zwaar je de prachtige landschappen laat meespelen..
Moeilijk voor te stellen.. Lelijke, kunstmatige weiland vs prachtige bergenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Veel Nederlanders die een wijde blik hebben in Nederland en dan tegen bergen aan moeten kijken houden het dan ook niet vol.
Snap het ook niet. Wat ik wel snap is dat je Nederland misschien mobieler vindt. Als je ergens in een bergdorpje woont en je moet ergens naar toe, dan gaat dat niet zo snel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:49 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Moeilijk voor te stellen.. Lelijke, kunstmatige weiland vs prachtige bergen![]()
Waar baseer je op dat je als buitenlander geen huis mag kopen? Volgens onze informatie mogen we dat namelijk wel.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:25 schreef JimmyJames het volgende:
Wonen kun je vergeten dat dat beter wordt, je mag als buitenlander geen huis kopen en de huren zijn in de grote steden torenhoog.
Een groot gedeelte van Zwitserland is nieteens zo bergachtig. Daarnaast liggen er goede snelwegen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Snap het ook niet. Wat ik wel snap is dat je Nederland misschien mobieler vindt. Als je ergens in een bergdorpje woont en je moet ergens naar toe, dan gaat dat niet zo snel.
Ik ken de geografische kenmerken van het land. Maar ook de topografische. Zo weet ik dat als je van Geneve naar Davos gaat met de trein (dat hoort namelijk ook bij vervoer) dat je daar zes uur over doet. Hemelsbreed is dat minder dan Groningen-Maastricht (4,5 uur).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van Zwitserland is nieteens zo bergachtig. Daarnaast liggen er goede snelwegen.
Ik ben nu wel een beetje benieuwd wat voor enge feitjes je kent over Zwitserland. Wat ik bijvoorbeeld heel eng vind is dat het vrouwenkiesrecht daar zo laat is ingevoerd. Dit gebrek aan emancipatie is voor mij één van de redenen dat ik toch een beetje twijfel. Wat zijn voor jou dan de negatieve punten?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vind Zwitserland een eng land met enge mensen. Ben er 3 keer geweest en die 3 bezoekjes opgeteld bij allerlei feitjes over Zwitserland maken mij weinig positief over dat land.
Misschien wel het grootste drugsprobleem van heel Europa. Maar men is nogal op zichzelf daar he? Dus daar hoor je niets van.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben nu wel een beetje benieuwd wat voor enge feitjes je kent over Zwitserland. Wat ik bijvoorbeeld heel eng vind is dat het vrouwenkiesrecht daar zo laat is ingevoerd. Dit gebrek aan emancipatie is voor mij één van de redenen dat ik toch een beetje twijfel. Wat zijn voor jou dan de negatieve punten?
Oke.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Misschien wel het grootste drugsprobleem van heel Europa. Maar men is nogal op zichzelf daar he? Dus daar hoor je niets van.
De hele historie gecombineerd met de houding van de mensen daar. Laat ik zeggen dat verhalen over nazi-goud me gewoon nauwelijks verbazen.
En zo zijn er ook allerlei positieve feitjes waar weinigen weet van hebben.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vind Zwitserland een eng land met enge mensen. Ben er 3 keer geweest en die 3 bezoekjes opgeteld bij allerlei feitjes over Zwitserland maken mij weinig positief over dat land.
In Engeland ook niet lijkt mequote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:07 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
En zo zijn er ook allerlei positieve feitjes waar weinigen weet van hebben.
En over dat goud, sta ook eens stil bij het feit dat in Zwitersland als enig land in Europa, geen enkele jood op een trein is gezet.
Das juist tof menquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Overigens is een ander aspect wat me niet bevalt aan de Zwitsterse samenleving is het wapenbezit. Komt ook door het grote leger waarvan soldaten wapens thuis mogen bewaren. Wat ook het hoge zelfmoordcijfer verklaard.
Om de prijzen hoef je het echt niet te laten, omdat je netto meer overhoudt. Ligt er een beetje aan in welk kanton je gaat wonen, maar het verschil tussen bruto en nettoinkomen is over het algemeen klein en de meeste NLers gaan er financieel op vooruit (vooral wanneer je in NL al een hoog inkomen hebt). Supermarktprijzen verschillen echt niet veel tov AH. Sommige ongezonde producten zoals bv chips zijn wel belachelijk duur maar ja... dan eet je wat minder chips hequote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:58 schreef Tinkepink het volgende:
We zijn tussen kerst en nieuwjaar in Zwitserland geweest om een aantal zaken met eigen ogen te bekijken. Eerste indruk: sommige zaken zijn echt veel duurder, zoals wonen en verzekeren. De dagelijkse boodschappen zijn ook iets duurder, maar als je gewoon boodschappen doet bij de Aldi (wel even zoeken waar die is) en veel invriest en je brood zelf maakt, is dat best te overzien. Kleding was ongeveer even duur volgens onze indruk. Melk en vlees zijn veel duurder, maar daar eten we sowieso weinig van.
Of ik er wil wonen weet ik niet. Om eerlijk te zijn weet ik niet zeker of we er qua levenskwaliteit zoals iedereen altijd zeg wel echt op vooruit gaan. We wonen nu in een groot vrijstaand huis in een leuk dorp vlakbij een groot meer, bioscoop een half uurtje rijden, grote steden op ongeveer 3 kwartier... Veel vrienden en bekenden, relatief vlakbij Nederland. Veel sport en vrijetijdmogelijkheden en zowel vlakland als heuvels in de buurt.
Of dat in Zwitserland vergeljkbaar of beter wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |