Nadat in het voorstukje van afgelopen week was te zien dat Genelva tóch weer mee mag doen in 'de ultieme test', heeft Henkjan deze week een boos mailtje ontvangen van de moeder van een afvaller. Een naam geeft hij niet, maar daar hij aangeeft dat het 'waarschijnlijk de moeder is van een van mijn favorieten, die tijdens de Confrontatie door de mand viel' zou het eventueel om de welbespraakte
Stasja kunnen gaan.
De mail:
quote:
"Gisteravond zag ik in een flits dat er een kandidaat door jou wordt terug gehaald van de jonge solisten. Of dit nu leuk is voor dit meisje is nog niet duidelijk maar is ook niet de essentie van mijn bericht. Jij hebt volgens het concept dat voor de x-factor geldt een selectieprocedure toegepast op jouw groep jonge solisten. Het mag duidelijk zijn dat je dit doet na rijp overleg met Tjeerd en voor de rest mag ik hopen met je volle verstand. Ik kan jouw actie om 1 solist terug te vragen ook niet plaatsen in het concept wat wordt toegepast op elke categorie. Welke voorkeursbehandeling pas jij hier toe? Leer jij hier vooral jeugdige kandidaten iets mee? Ik denk het wel, in ieder geval leer je ze jouw mening niet meer serieus te nemen, je leert ze ook niet hun afwijzing te accepteren, dus volwassen met kritiek om te gaan. Bovenal leer je deze mensen dat er bij de X factor sprake is van wisselend beleid, dus willekeur. Jammer dat dit allemaal maar zo kan, het begint er echt op te lijken dat jij de scepter zwaait bij de x factor, dat jouw mening overheerst en doorslaggevend is, zelfs je adviezen van je "rechterhand Tjeerd" sla je in de wind. Het streelt je persoonlijkheid niet Henkjan, voor mijn gevoel wordt dit programma door jou op een hele nare manier gekleurd, namelijk oneerlijk beleid, geen gelijke kansen voor iedereen, willekeur. Heel erg jammer."