Zou ik een linkje mogen?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 09:56 schreef mariatrepp het volgende:
Gisteren een lang artikel in de NRC over Ramadan: "Na jaren van strijd is Europese rehabilitatie van islamoloog Tariq Ramadan nabij":
[..]
inderdaadquote:
of iets van dien aard.quote:wij moslims zijn de nieuwe joden, de vervolging die zij ooit moesten ondergaan krijgen nu de moslims
Niet bepaald een omschrijving die bij een terrorist past.quote:....Ramadan zet zich daarnaast nadrukkelijk in voor de volledige participatie van moslims in Europese samenlevingen en stelt daarbij kritische vragen aan zowel moslims als niet-moslims. Door zijn boodschap dat moslims zich als goede en volwaardige burgers van Europa moeten, maar ook kunnen gedragen, heeft hij zich ontwikkeld tot een van de toonaangevende woordvoerders van de hedendaagse islam en tot een voorbeeld voor veel jongeren die worstelen met vragen van identiteit en burgerschap.
Er word toch al melding gemaakt dat ie met dubbele tong spreekt, voorlopig heeft ie jou alvast zand in de ogen gestrooid.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:35 schreef dVTB het volgende:
Iemand die vindt dat moslims ten onrechte worden 'vervolgd', danwel een moslim die in een slachtofferrol kruipt, is nog niet automatisch een terrorist. De door jou aangedragen website schrijft hetvolgende:
[..]
Niet bepaald een omschrijving die bij een terrorist past.
En uit je andere link blijkt vooral dat die Ramadan een nogal machtig persoon is en dat hij er fundamentalistische opvattingen op nahoudt. Maar dat maakt hem nog geen terrorist.
Als je verder leest dan zie je dat hij banden heeft met een Algerijnse terreurbeweging en daardoor Frankrijk niet meer inmag. Hetzelfde geldt voor de US. Verder kun je lezen dat hij geregeld ontmoetingen heeft gehad met bijvoorbeeld Al-Zawahiri.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:34 schreef SpecialK het volgende:
Ik kan alleen nergens lezen dat deze persoon terrorist is. Ik lees er denk ik steeds overheen. Kan iemand mij even aanwijzen waar dit staat?
Wat een onzin. Ik ga geen seconde naar die man luisteren en ik geloof ook geen woord van wat hij vertelt. Ik vind het alleen nogal voorbarig om hem een terrorist te noemen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:40 schreef Hathor het volgende:
Er word toch al melding gemaakt dat ie met dubbele tong spreekt, voorlopig heeft ie jou alvast zand in de ogen gestrooid.
Ach je weet hoe dat gaat in Nederland. Tot dat hij met TNT + ontstekingsmechanisme + blue prints van Paleis het Loo + een afscheidsvideo + een doorgeladen C7 + etc etc. etc. etc. Is hij onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als je verder leest dan zie je dat hij banden heeft met een Algerijnse terreurbeweging en daardoor Frankrijk niet meer inmag. Hetzelfde geldt voor de US. Verder kun je lezen dat hij geregeld ontmoetingen heeft gehad met bijvoorbeeld Al-Zawahiri.
Kut zeg, Nederland is geen politiestaat. Ik weet het, ik huil mezelf elke nacht in slaap.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:51 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ach je weet hoe dat gaat in Nederland. Tot dat hij met TNT + ontstekingsmechanisme + blue prints van Paleis het Loo + een afscheidsvideo + een doorgeladen C7 + etc etc. etc. etc. Is hij onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is.
Ach... Ik persoonlijk ben van mening dat men wel eens wat vaker preventief het nadeel van de twijfel mag geven.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:52 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Kut zeg, Nederland is geen politiestaat. Ik weet het, ik huil mezelf elke nacht in slaap.
Dus als je ergens niet meer inkomt, en geregeld met de verkeerde personen gezien wordt, dan ben je terrorist... Hmmm... Dan zou je Geert Wilders ook als terrorist kunnen bestempelen...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als je verder leest dan zie je dat hij banden heeft met een Algerijnse terreurbeweging en daardoor Frankrijk niet meer inmag. Hetzelfde geldt voor de US. Verder kun je lezen dat hij geregeld ontmoetingen heeft gehad met bijvoorbeeld Al-Zawahiri.
Prima, laten we dan beginnen iedereen met rare fascistische trekjes tegen de muur te zetten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:54 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ach... Ik persoonlijk ben van mening dat men wel eens wat vaker preventief het nadeel van de twijfel mag geven.
Tot je zelf het slachtoffer van die preventiefe twijfel word zeker...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:54 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ach... Ik persoonlijk ben van mening dat men wel eens wat vaker preventief het nadeel van de twijfel mag geven.
Ja, maar die jongen uit puberruil, die Rolf uit Langelo die bedoelde dat allemaal niet zo... In zijn hart is het gewoon een goede jongen... Er zijn alleen geen buitenlanders bij hem in het dorp, en wat een boer nie' ken' dat vrit 'ie nie'. Dus... Maar om hem daarvoor nou tegen de muur te zetten...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Prima, laten we dan beginnen iedereen met rare fascistische trekjes tegen de muur te zetten.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Prima, laten we dan beginnen iedereen met rare fascistische trekjes tegen de muur te zetten.
Ik maak het er niet naar dat er twijfels over mijn intenties bestaan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 10:59 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Tot je zelf het slachtoffer van die preventiefe twijfel word zeker...![]()
Ga nu maar weer buiten hangen![]()
Dat zien we dagelijks in de Islamitische wereld.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Tarik Ramadan heeft 100% gelijk. Alleen vind ik dat hij te licht brengt. Ik zou het zo verwoorden:"Velen zouden blij zijn met een Holocaust waarin de Moslims op ruwe wijze geslachtofferd worden en tot een getal van minimimaal 6 miljoen zouden slinken."
Helaas is de mens tot veel slechts in staat als de onderbuikgevoelens de ratio begint over te nemen.²
Ik heb nooit gehoord dat Joden zelfmoord aanslagen pleegden, vliegtuigen kaapten en gebouwen in vlogen... Meneer Ramadan haalt oorzaak en gevolg door elkaar...quote:wij moslims zijn de nieuwe joden, de vervolging die zij ooit moesten ondergaan krijgen nu de moslims
Hoe zit dat eigenlijk bij de Moslims? Zie je een amerikaan lopen dan is het meteen een terrorist? Is er bij hen ook zoiets als een alomtegenwoordige achterdocht dier er tegenover joden en amerikanen heerst? Aangewakkerd door hysterische Arabische media en onnadenkende kutpubers?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:13 schreef Scylla het volgende:
Wat meneer vermoedelijk bedoelt met de nieuwe joden is dat hij ziet hoe moslims in toenemende mate als zondebok worden gezien en gebruikt. Gebeurd er een ramp, is het eerste waar men aan denkt "moslimterrorisme". Mensen zijn paranoide geworden wanneer het moslims betreft. Zie je iemand in een burka lopen, is het een terrorist. Een hoogleraar aan de Erasmus Universiteit met een islamitische achtergrond is meteen een terrorist. En dat bedoelt hij met het gevoel de nieuwe joden te zijn, de alom tegenwoordige achterdocht die er tegenover moslims heersst. Aangewakkerd door hysterische media en onnadenkende kutpubers.
Dat zal hetzelfde zijn, maar praat het een de ander goed?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:17 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk bij de Moslims? Zie je een amerikaan lopen dan is het meteen een terrorist? Is er bij hen ook zoiets als een alomtegenwoordige achterdocht dier er tegenover joden en amerikanen heerst? Aangewakkerd door hysterische Arabische media en onnadenkende kutpubers?
Dan zijn het natuurlijk slechts incidenten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:17 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk bij de Moslims? Zie je een amerikaan lopen dan is het meteen een terrorist? Is er bij hen ook zoiets als een alomtegenwoordige achterdocht dier er tegenover joden en amerikanen heerst? Aangewakkerd door hysterische Arabische media en onnadenkende kutpubers?
Wat niet alleen getuigt van slecht historisch besef maar ook nog eens van een zeer lage intelligentie.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Tarik Ramadan heeft 100% gelijk. Alleen vind ik dat hij te licht brengt. Ik zou het zo verwoorden:"Velen zouden blij zijn met een Holocaust waarin de Moslims op ruwe wijze geslachtofferd worden en tot een getal van minimimaal 6 miljoen zouden slinken."
Ja. Mensen zijn tot hele slechte dingen toe in staat. Jij bent een voorbeeld van de angstige massa die op haar onderbuik gevoelens de meest polariserende dingen gaat lopen roepen alleen maar om een emotionele reactie los te peuteren.quote:Helaas is de mens tot veel slechts in staat als de onderbuikgevoelens de ratio begint over te nemen.²
Ik denkt dat hij de kromme vergelijking die hij maakt haalt uit de koran. In één van de verzen in de koran staat dat 'God een ander volk zal kiezen'. Dit andere volk komt dan in de plaats van de joden. Dat zou in de optiek van moslims het arabische volk / de moslims moeten zijn. Zie daar een verklaring voor de pre-occupatie van de moslims met de joden. Zie daar een verklaring voor het openen van 936 topics op Fok! over joden door moslims.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:13 schreef Scylla het volgende:
Wat meneer vermoedelijk bedoelt met de nieuwe joden is dat hij ziet hoe moslims in toenemende mate als zondebok worden gezien en gebruikt. Gebeurd er een ramp, is het eerste waar men aan denkt "moslimterrorisme". Mensen zijn paranoide geworden wanneer het moslims betreft. Zie je iemand in een burka lopen, is het een terrorist. Een hoogleraar aan de Erasmus Universiteit met een islamitische achtergrond is meteen een terrorist. En dat bedoelt hij met het gevoel de nieuwe joden te zijn, de alom tegenwoordige achterdocht die er tegenover moslims heersst. Aangewakkerd door hysterische media en onnadenkende kutpubers.
Nee. Ik keur het beiden af. Maar ga niet roepen dat alle westerlingen zo slecht zijn terwijl zij in essentie vanuit dezelfde standpunten redeneren.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal hetzelfde zijn, maar praat het een de ander goed?
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er in "onze landen" vaak in complottheoriën wordt gedacht, met uiteraard de hitsige Joden en taaie Amerikanen als daders, tot het lachwekkende aan toe.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:17 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Welke topics over Joden zijn er door moslims geopend. En wie was de TS.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik denkt dat hij de kromme vergelijking die hij maakt haalt uit de koran. In één van de verzen in de koran staat dat 'God een ander volk zal kiezen'. Dit andere volk komt dan in de plaats van de joden. Dat zou in de optiek van moslims het arabische volk / de moslims moeten zijn. Zie daar een verklaring voor de pre-occupatie van de moslims met de joden. Zie daar een verklaring voor het openen van 936 topics op Fok! over joden door moslims.
Taalkundig gezien een mooie en correcte zin, maar qua inhoud zeg je eigenlijk niks. Vind ik jammer, wat ik ben een man van dialoog en wederzijds respect.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat niet alleen getuigt van slecht historisch besef maar ook nog eens van een zeer lage intelligentie.
[..]
Dus eigenlijk lijken moslims en joden en christenen en europeanen en arabieren en amerikanen wel een beetje op elkaar.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er in "onze landen" vaak in complottheoriën wordt gedacht, met uiteraard de hitsige Joden en taaie Amerikanen als daders, tot het lachwekkende aan toe.²
Sommige eigenschappen lijken wat dat betreft inderdaad menselijk.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:24 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk lijken moslims en joden en christenen en europeanen en arabieren en amerikanen wel een beetje op elkaar.
Ik ben te lui om het voor je op te zoeken, kijk maar eens naar bijvoorbeeld de postgeschiedenis van meki.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke topics over Joden zijn er door moslims geopend. En wie was de TS.
De man van wederzijds respect. En vervolgens loop je de meest schandelijke vergelijkingen te uiten die juist bedoeld zijn om mensen de mond te snoeren.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Taalkundig gezien een mooie en correcte zin, maar qua inhoud zeg je eigenlijk niks. Vind ik jammer, wat ik ben een man van dialoog en wederzijds respect.²
Één zwaluw maakt nog geen zomer waarde talkpoederbips.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:26 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik ben te lui om het voor je op te zoeken, kijk maar eens naar bijvoorbeeld de postgeschiedenis van meki.
Nee maar een zwerm zwaluwen die alles onderschijten wel.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Één zwaluw maakt nog geen zomer waarde talkpoederbips.²
Goed dat je het zelf zegt. Meki.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:26 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik ben te lui om het voor je op te zoeken, kijk maar eens naar bijvoorbeeld de postgeschiedenis van meki.
Precies, het is daarom een beetje zielig om nu moslims met joden te gaan vergelijken. Er zijn mensen die een zondebok zoeken en er zijn mensen die dat niet doen, over de hele wereld. Alleen daadwerkelijk mensen vermoorden wegens hun geloof vindt op het moment voornamelijk plaats in de islamitische wereld en niet in het Westen, daarom zou deze 'verlichte' man daar misschien eerst over moeten debateren.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sommige eigenschappen lijken wat dat betreft inderdaad menselijk.²
Nee. Maar wel iemand die bij veel mensen het "zie je nou wel, alle moslims zijn de weg kwijt" gevoel oproept.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goed dat je het zelf zegt. Meki.Hij is zeg maar de voorbeeld-moslim of niet?
Ik ben blij dat je het met me eens bent, en je ziet het goed: het gaat me om de dialoog. Soms moet je pittige uitspraken maken om tot een dialoog te komen. In het geval van wijlen Theo van G. werd dit altijd aangehaald als zijnde een belangrijk goed dat verdedigd dient te worden. Hij, en ook Hirsi Ali zeiden de meest schandelijke zaken, maar het mocht, "het was goed voor het debat." riep men.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De man van wederzijds respect. En vervolgens loop je de meest schandelijke vergelijkingen te uiten die juist bedoeld zijn om mensen de mond te snoeren.
Ja, maar dat is gewoon een feit, ik zou zoiets nooit verwijderen, want het klopt gewoon. Orthodoxe joden komen tot hun vrouw middels een gat in een laken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:27 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nee maar een zwerm zwaluwen die alles onderschijten wel.En ik heb jou ook wel eens wat zien schrijven over orthodoxe joden die een gat in een laken maken (wat je later weer snel verwijderde lafbek).
Ik zie niet in waarom hij daarover zou MOETEN debateren. Hij mag toch wel zelf weten wat voor onderwerp hij uitkiest om over te debateren en wat voor standpunt hij inneemt? Er zijn al genoeg mensen die zich richten op de Islamitische wereld zelf.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, het is daarom een beetje zielig om nu moslims met joden te gaan vergelijken. Er zijn mensen die een zondebok zoeken en er zijn mensen die dat niet doen, over de hele wereld. Alleen daadwerkelijk mensen vermoorden wegens hun geloof vindt op het moment voornamelijk plaats in de islamitische wereld en niet in het Westen, daarom zou deze 'verlichte' man daar misschien eerst over moeten debateren.
Dan is er iets grondig mis met de mensen die dat aan de hand van meki-topics denken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 11:30 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee. Maar wel iemand die bij veel mensen het "zie je nou wel, alle moslims zijn de weg kwijt" gevoel oproept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |