hier...Gallyon heeft een eigen weblog op
http://blog.sterrendansenophetijs.nl/show/?p=41hier heeft zij dit geschreven. Ik wens haar heel veel suc6 vrijdag, en hopen dat ze niet zo veel last meer heeft van haar gekneusden rib!!
Go Gallyon
Kusjes Barby
Lieve Sterren dansen op het IJs fans,
Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie support! Daar genieten we met alle kandidaten erg van!.
Mijn dag begint ’s morgens om negen uur in Hilversum in de studio waar ik op het ijs ‘warm draai’. Zodra mijn (stijve) spieren eindelijk een beetje soepeler zijn, begin ik met de eerste danspassen. Gelukkig komt rond tien uur mijn ‘rots in de branding’, Radek het ijs op. Hij is mijn schaatspartner en wow!, wat is ‘ie sterk. Radek is Tjech en schaatst al 8 jaar bij Holiday on Ice. We oefenen onze nieuwe dans voor vrijdag samen met de twee choreografen, Bob en Delene. Je weet niet wat je ziet als je die twee samen over het ijs ziet zwieren, zo mooi!. Het is de bedoeling dat we elke nieuwe dans binnen een uur in ons hoofd hebben. Voor Radek een makkie, voor mij…ahum, een stuk moeilijker. En dan begint het oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Gisteren heb ik tijdens het liften een rib gekneusd. Ik dacht dat het wel meeviel, maar vandaag deed het echt pijn en daardoor konden we de twee lifts uit onze dans niet oefenen. De danspassen gingen best goed dus dat geeft moed.
Wat je misschien niet op televisie ziet, maar wat wel tijdens ons live schaatsen gebeurt is dit; Radek roept in mijn oor dat het goed gaat of ’slow down’ of hij telt af naar de lift. Dat is heel fijn want daardoor kan ik ondanks de zenuwen die door m’n keel en mijn benen gieren toch nog blijven lachen. Ik voel me veilig!.
Morgen gaan we de kleding voor vrijdag doorpassen en is het de laatste trainingsdag. En vrijdag….brrrr nu al kriebels!.
Dag allemaal, Ik houd jullie op de hoogte. Veel plezier vrijdag!
Liefs, Gallyon
Gallyon van Vessem, de beste schaatster die er is!! Hopen dat zij nr1 word:D.. And she likes PINK:)