abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44457130
Hallo,

Ik studeer nu MBO IT-Mediaproducties, op mbo niveau. Dit is meer gericht op websites en wel leuk enzo, maar niet echt wat ik zoek. Ik ben af en toe wat aan het klooien in 3dsmax (3d ontwerpprogramma) en vind dit heel leuk. Laatst met mijn vriendin meegeweest naar een open dag voor een game architecture opleiding waarin je leert 3d designen (er is ook een programmeer kant, maar dat spreekt mij totaal niet aan, liever 3d'en!). Aangezien ik nog niet wil gaan werken na mijn mbo wil ik door op het hbo. Maar goed, wel handig als je dan weet wát je moet kiezen.

Nu vind ik het leuk om te ontwerpen op de computer, alleen de game wereld trekt me niet zo (het spelen wel, maar niet het ontwerpen van game characters enzo) dus de Game Architecture opleiding is niet echt wat ik zoek. Ik zat laatst op GoT te kijken en zag dat mensen hele huizen (ook de kamers in de huizen) ontwierpen met 3d. Dus bankstellen, inrichtingen van slaapkamer/woonkamer enzo, tuinen, huizen zelf en dergelijke. Is hier een speciale naam voor als beroep? Architect is meer de technische kant op van het ontwerpen van huizen. Binnenhuisarchitectuur is volgens mij meer een job waarbij je de inrichting doet maar ik heb me hier nog niet zo in verdiept (ga ik na het posten van dit topic doen ).

Maar goed, weten jullie een naampje te plaatsen bij hetgeen wat mij zo leuk lijkt? Ik wil zeker door in de wereld van computers, eigen bedrijfje oprichten in de wereld van het ontwerpen. Website's zijn leuk, maar ben ik op uitgekeken. 3d vind ik fantastisch, iets creëeren wat voor je neus gewoon echt wat wordt ipv dat levenloze 2d...

Groetjes

[ Bericht 0% gewijzigd door Thrilled op 15-12-2006 14:52:54 ]
pi_44457385
Industrieel ontwerpen gok ik. Bedenk wel dat je vaak niet alleen 3d moet tekenen maar ook een beetje feeling moet hebben met ergonomie, produceerbaarheid, doelgroepen etc..
Welk jaar zit je nu in?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_44457433
3e jaar, nu loop ik stage, nog 1 jaar "leren" en nog half jaar stage en dan ben ik klaar
pi_44457454
Hogeschool voor de Kunsten.
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:44:31 #5
105731 me2001
Yeah the Knicks rule all!!
pi_44457499
kijk op de website van de HKU, Hogeschool van de Kunsten in Utrecht. daar hebben ze meerdere opleidingen voor computer tekenen zeg maar. met en zonder programeren.

een vriend van mij doet daar 3d animatie. daar zit dus veel tekenen en dan ook animeren, maar programeren zit er voor zover ik weet niet bij.
pi_44457703
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:44 schreef HuHu het volgende:
Wellicht dus zoiets: http://fac-bkv.hku.nl/hku/show/id=49219?
quote:
Je maakt gebruiksvoorwerpen vanuit je eigen visie
Ik zoek dus meer het ontwerpen van de huizen , misschien niet zozeer de inrichting maar een huis ontwerpen (of ander soort gebouw, ziekenhuis/school/whatever) vind ik veel leuker
pi_44457714
tvp
pi_44457886
Bouwkunde.
pi_44458069
quote:
Ik ben af en toe wat aan het klooien in 3dsmax
De enige manier om het echt goed te leren is te sleutelen aan je basis en simpelweg proberen zo veel mogelijk te maken.
Ervaring leer je niet op school.
Nederlandse bedrijven zijn ook helemaal niet happige op mensen die al die poopiejoopie opleidingen hebben gedaan. Ze zoeken gewoon mensen die ervaring hebben.

Je kan je beter ook wat richten op praktische zaken uit de fotografie. Dat geeft ook veel nuttige kennis bij 3dsmax en andere programmas.
pi_44458094
Industriel Product ontwerpen, zoals iemand boven mij zei. Dat is meer tekenen met de hand, kleurtjes en vormpjes poepen. Niet wat jij zoekt.

Bouwkunde, dat is ook meer bouwen, dingen ontwerpen en maken, weinig in 3d programma's.

Hogeschool voor de Kunsten, ken ik de inhoud niet echt van, maar je maakt hier een grote(re) kans.

Mijn tip: bezoek ene studiebeurs, kijk rond naar wat jij zoekt! Bezoek de opendag van de Hogeschool voor de Kunsten en orrienteer jezelf!
pi_44458630
Ik weet ook wel dat je de software pakketen zelf moet ontwerpen. Maar de info die je leert op de opleiding leer je alleen daar, zelf moet je de software leren gebruiken, op de opleiding leer je de software toe te passen op de wensen van de klant denk ik zo
pi_44473703
met je toevoegingen is industrieel ontwerpen idd niet wat je zoekt
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')