abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44459753
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:47 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn historische kennis is prima. Maar kwakzalvers en zachte heelmeesters vind ik net iets te algemeen.
Waarschijnlijk ben je werkzaam in de medische sector en verdedig je derhalve instinctief (maar tegen beter weten in dan, gezien je vermoede verstandelijke vermogens) je beroepsgroep en dan met name het deel dat (onmachtig) zich met de psychiatrie bezighoudt.
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:57:59 #27
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44459814
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:56 schreef Stoomhamer het volgende:

Waarschijnlijk ben je werkzaam in de medische sector en verdedig je derhalve instinctief (maar tegen beter weten in dan, gezien je vermoede verstandelijke vermogens) je beroepsgroep en dan met name het deel dat (onmachtig) zich met de psychiatrie bezighoudt.
Nee, ik werk niet in de medische sector. Heb ik helemaal niets mee te maken. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig en neem niet zomaar dingen voor waar aan.
... is a mismatch forever
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:01:51 #28
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44459953
in de reintegratie centra wordt om dezelfde of andere redenen trouwens flink drugs gebruikt , van alcohol tot heroine
Save Us From Fashion !
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:02:03 #29
162599 SpenQuin
Ik ben wel lief
pi_44459960
Een ieder heeft een ander beeld van de (beter gezegt zijn/haar) werkelijkheid.

Wat mij opvalt is dat de GGZ in hokjes lijkt te denken, maar ja ziektebeelden worden er in de studie tot therapeut/psycholoog/psychiater/etc al ingepompt. Voor al die hokjes bestaan er allerlei standaard therapietjes en medicijntjes, wat voor het gros kan werken. Als voordeel heeft dat natuurlijk dat het onderzocht kan worden of dingen werken of niet. Jammer genoeg vallen er nog best wel veel mensen bij dergelijke therapieen/medicijnen buiten de boot.

Misschien moeten we al die medicijnen maar eens overboort gaan gooien en eens gaan kijken naar waarom mensen ziek worden. Onderdrukken van symptomen is gewoon niet de oplossing, misschien op korte termijn, maar het lost het probleem niet op. Medicatie kun je alleen gebruiken, zoals TS zegt, als tijdelijk iets, als hulpmiddel om verder te komen.

Je moet er toch niet aandenken om je hele leven aan de medicijnen te moeten die jou onderdrukken. Dat wat jij bent niet tot uiting kan komen. Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als je mensen met waanideeen eens hun gang zou laten gaan. Zou het doorgaan of zou het ergens een keer stoppen zodat men weer terugkeert in een werkelijkheid die maatschappelijk aanvaard wordt?

Wat ik me afvroeg tijdens het lezen van de OP of de TS invloed kan uitoefenen op wat hij ziet. Dus eventueel zelf denkwijzen zou kunnen ombuigen.
Revenge of the penguins!
pi_44460045
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:57 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Nee, ik werk niet in de medische sector. Heb ik helemaal niets mee te maken. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig en neem niet zomaar dingen voor waar aan.
Ik heb meer het idee dat je de bewuste feiten niet onder ogen durft te zien, typisch als jonge vrouw zijnde (?). Het is een ijs-koud harde wereld in bepaalde opzichten, wordt maar wakker meid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stoomhamer op 15-12-2006 16:16:25 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:04:45 #31
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_44460057
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:54 schreef tinoz het volgende:
ik krijg nu nog gratis zit wss in de begin fase .....
-knip-
Reken inderdaad maar niet dat je eeuwig gratis blijft krijgen. Als je dealer door heeft dat je niet meer zonder kunt zal hij toch echt geld gaan eisen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:05:37 #32
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44460096
quote:
Wat ik me afvroeg tijdens het lezen van de OP of de TS invloed kan uitoefenen op wat hij ziet. Dus eventueel zelf denkwijzen zou kunnen ombuigen
nu kan ik dat nog wel ja maar dat is ook anders geweest
Save Us From Fashion !
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:07:26 #33
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44460177
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:04 schreef TR08 het volgende:

[..]

Reken inderdaad maar niet dat je eeuwig gratis blijft krijgen. Als je dealer door heeft dat je niet meer zonder kunt zal hij toch echt geld gaan eisen.
die gast gebruikt zelf en is al redelijk van het padje als ik hem zo aanhoor , maar ik vind het niet erg om er voor te betalen afther al leaching wordt al te veel gedaan
Save Us From Fashion !
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:13:45 #34
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_44460398
De wat slimmere dealer gebruikt zelf niet, maakt zijn klanten eerst afhankelijk en perst ze dan af. Maar goed jouw dealer gebruikt zelf ook dus dan weet je helemaal niet wat hij gaat doen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:14:48 #35
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44460435
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:13 schreef TR08 het volgende:
De wat slimmere dealer gebruikt zelf niet, maakt zijn klanten eerst afhankelijk en perst ze dan af. Maar goed jouw dealer gebruikt zelf ook dus dan weet je helemaal niet wat hij gaat doen.
hahah het is geen dealer het is is gewoon een gastje dat het leuk vind om speed te snuiven
Save Us From Fashion !
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:16:32 #36
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44460493
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:46 schreef Aneurism het volgende:
*proest*
[..]

heeft geen idee waar hij het over heeft
Save Us From Fashion !
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:18:27 #37
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44460548
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:04 schreef Stoomhamer het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat je de bewuste feiten niet onder ogen durft te zien, typisch als jonge vrouw zijnde (?). Het is een ijs-koud harde wereld in bepaalde opzichten, wordt maar wakker meid.
De bewuste feiten waar jij over rept vind ik nogal blijven hangen in vaagheden, vandaar dat ik verder vraag. en zo jong is deze vrouw niet meer, wakker wel.
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:19:18 #38
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44460568
er is wakker en wakker
Save Us From Fashion !
pi_44460576
Ik begrijp niet waarom je aan de speed gegaan bent. Zeker als je "psychisch instabiel" bent, dan maak je het er alleen maar erger mee.
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:20:47 #40
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44460612
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:19 schreef tinoz het volgende:
er is wakker en wakker
Ja. en er is overwakker van de speed zijn.

Maar nogmaals: Wat moet er volgens jou concreet veranderen?
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:22:20 #41
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44460693
zoals ik al zei : Ik laat mij niet langer meer opsluiten in een chemische cocon van emontionele onderdrukking .

Speed bevrijd me daarvan als het ware , als je risperdal hebt dan houd dat in dat er minder dopamine opgenomen wordt speed heft dat volgens mij op , als iemand een alter natief weet hoor ik het graag trouwens hoor het is neit dat ik persee aan de speed wil ofzo
Save Us From Fashion !
pi_44460728
Je wilt je niet meer laten opsluiten in een chemische cocon en daarom gebruik je er nog een chemisch middel bij?
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:24:25 #43
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44460768
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:23 schreef Halinalle het volgende:
Je wilt je niet meer laten opsluiten in een chemische cocon en daarom gebruik je er nog een chemisch middel bij?
Die logica ontgaat ook mij volledig. komt op mij aardig zelfdestructief over.
  vrijdag 15 december 2006 @ 16:26:11 #44
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44460841
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:20 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Ja. en er is overwakker van de speed zijn.

Maar nogmaals: Wat moet er volgens jou concreet veranderen?
ik wist dat je dat ging zeggen maar er zijn in mijn wereld meerdere soorte van wakker zijn

• wakker als in wakker

• wakker als in ogen figuurlijk open hebben

• wakker als in natuurlijk psychotisch wakker met alle emoties van dien

• wakker van de speed

etc.

Wat er moet veranderen in de zorg :

********************Geestelijke gezondheid*******************

Ook vind ik dat er in Nederland om te beginnen veel te laks wordt omgegaan met de geestelijke gezondheid , alles berust op regels en het is meer de naleving hiervan die behandelingen veroorzaakt dan de eigenlijke noodzaak, mensen zijn niet geholpen met de huidige standaarden en waren dat jaren geleden al niet . De gemiddelde Nederlander denkt nogsteeds van wel en wordt pas met de neus op de feiten gedrukt wanneer deze zelf in een psychische inrichting of reintegratie project gaat kijken. De hulp is zeer beperkt en de reintegratie wordt vaak uitgesteld omdat men van mening is dat iedere vorm van bezigheid de stabiliteit aantast die er behaald is zonder vaak ook maar op een enkele manier geprobeerd te hebben deze stabilitiet te verbeteren. Hier stel ik voor om de Psychische zorg een halt toe te roepen wat betrefd hun laksheid en interne rechtelijke corruptie wat rechtzaken betrefd. Het is nu nog mogelijk om behandelingen en dergelijke op te leggen via een wet (BOPZ) terwijl er ondanks al deze regels geen rekening wordt gehouden met de wil van de patient zelf . De nadruk zou echter volgens mij moeten liggen op de vooruitgang van de patient en diens beleef wereld omtrend de vooruitgang. Wat de patient ter spraken brengt zou per defenitie opgenomen moeten worden in een aan een medisch dossier gekoppelde verzameling van -ook voor de patient leesbare- stenos die de vraag en het toenmalige antwoord samen vatten , zodat deze registratie van comminucatie een informatieve bron gaat vormen voor eventueele vervolg vragen of gesprekken omtrend bijvoorbeeld de situatie van de patient.

e voledigheid van Medische dossiers omtrent de beweegredenen achter de diagnose en de berustingen moeten worden verbeterd en duidelijk terug te lezen evenals op te vragen zijn voor de Patient. Er moet voor de Patient een alternatieve inhoudelijke complete "leek"versie van eht dossier komen waarin de patient zijn of haar verhaal in terug kan lezen. Er moet ondersteuning komen voor patienten op het gebied van de registratie van de gang van zaken in het medisch dossier zodat de patient en de behandelende mensen op een lijn kunnen komen te zitten.

*Wanneer er blijk is van vraag naar bevestigingen van de zo genoemde feiten in de diagnose moeten de behandelaas meer doen om hun waarheden over te brengen en moeten zij ook meer doen dan vandaag gedaan wordt om tot deze conclusie te komen.

*Wanneer er de kans aanwezig is op zelfdoding van een patient moet uitzetting uit de psychiatrie uitgesloten worden

* Er moet een blaadje komen met de verhalen van patienten in een strip verwoord en handige tips en belangrijke feiten , dit begint met de feiten , tips en verhalen te verzamelen.

*Op het moment dat er een signaal is dat het neit goed met de patient gaat dient het gehele behandelplan herzien te worden en de medicatie en de behandeling moeten dan aangepast worden ten goede van de patient zodat er vooruitgang geboekt kan worden.

*Wanneer men blijk geeft het niet eens te zijn met de gang van zaken in de behandeling dient dit opgenomen te worden in het behandel plan en serieus op terug komende basis behandeld besproken te worden met de patient vanuit het punt van de behandelaar en neit enkel vanuit de patient

**Er moet een profielen database geopend worden met informarie over behandelaars , rechters en advocaten die in de zorg werk doen om commentaar van patienten over hen mogelijk te maken
  • Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:26:16 #45
    162599 SpenQuin
    Ik ben wel lief
    pi_44460845
    Kun je dan niet beter gewoon stoppen met de risperdal ipv daarbij ook nog speed te gebruiken? Dat zou mijn optie zijn als ik het niet eens was met medicatie die ik zou krijgen.
    Revenge of the penguins!
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:30:31 #46
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44461013
    ja
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:39:14 #47
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44461358
    Dank je wel voor je uitgebreide uitleg, tinoz. wat ik er vooral uit destilleer is dat er meer openheid naar patienten toe moet komen en dat er meer vanuit de patient moet worden gedacht?
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:43:47 #48
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44461505
    ja onder andere ja ... ik heb er een programma item van gemaakt voor mijn possie , die moet zich daarvoor gaan inzetten ..... ik wil er iets aan veranderen , wij zijn met zen alle verantwoordelijk voor de geestelijke gezondheid van ons zelf en die van de mede mens
    maar nu heb ik bezoek ik ben er zo weer doei
    Save Us From Fashion !
    pi_44462081
    Tinoz, mag ik vragen op welke manier speed, wat even chemisch is als risperdal, je situatie doet bevorderen? Je spreekt over 'de cocon van emotionele uitdrukking', om vervolgens te verklaren speed te gebruiken, wat er bekend om staat om gebruikers uitgeput en neerslachtig achter te laten?

Als je zo gebukt gaat onder de psychiatrie en dingen wilt veranderen, waarom dan een extra risicofactor inbouwen in de vorm van speed of andere drugs?
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      vrijdag 15 december 2006 @ 17:13:52 #50
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44462347
    omdat ik door speed te gebruiken me weer levend voel en weer intens kan genieten van muziek zoals ik dat vroeger deed toen ik geen risperdal op had en ik soms nog kan als ik een nachtje of twee oversla
    Save Us From Fashion !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')