Correctie:quote:Op donderdag 14 december 2006 19:44 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
dit staat er wel in
[24:35] GOD is the light of the heavens and the earth. The allegory of His light is that of a concave mirror behind a lamp that is placed inside a glass container. The glass container is like a bright, pearl-like star. The fuel thereof is supplied from a blessed oil-producing tree, that is neither eastern, nor western. Its oil is almost self-radiating; needs no fire to ignite it. Light upon light. GOD guides to His light whoever wills (to be guided). GOD thus cites the parables for the people. GOD is fully aware of all things.
quote:24:35 Allah is the Light of the heavens and the earth. The similitude of His light is as a niche wherein is a lamp. The lamp is in a glass. The glass is as it were a shining star. (This lamp is) kindled from a blessed tree, an olive neither of the East nor of the West, whose oil would almost glow forth (of itself) though no fire touched it. Light upon light. Allah guideth unto His light whom He will. And Allah speaketh to mankind in allegories, for Allah is Knower of all things.
ik heb die foto van de site van NASA.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Inderdaad, die foto is namelijk een false colored image!!!11!!einz!!1! lollerPWND!!!![]()
![]()
.
bewerkte kleuren om tot een duidelijk visueel resultaat te komenquote:Op donderdag 14 december 2006 19:49 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
ik heb die foto van de site van NASA.
beweer jij soms dat NASA met false foto's komen?
http://en.wikipedia.org/wiki/False-colorquote:Op donderdag 14 december 2006 19:49 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
ik heb die foto van de site van NASA.
beweer jij soms dat NASA met false foto's komen?
Wat boeit dat. Ik ben jouw hevig veranderde koran quotes aan het corrigieren.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:51 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
weet je wel wel waarvan een glass container is gemaakt?
bewwer jij soms dat er geen lucht in de Hemel is?quote:Op donderdag 14 december 2006 00:16 schreef Aslama het volgende:
[..]
Dat is verkeerd in het engels vertaald. Hemel (arabisch= samaa) is een betere vertaling.
wat valt er te corrigeren als ze over het zelfde praten.?quote:Op donderdag 14 december 2006 19:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat boeit dat. Ik ben jouw hevig veranderde koran quotes an het corrigieren.
Met zo'n schrijfstijl kan ik uit een harrypotterboek nog wel de grondbeginselen van de quantum mechanika toveren.![]()
of je het een lamp noemt of een glass container, ze praten over een imhulses waarin iets in zit.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:55 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
wat valt er te corrigeren als ze over het zelfde praten.?
een glass container bestaat uit glass, en glass is glass.
vertel mij dan wat het verschil is?
Daar gaat het niet om. Note:quote:Op donderdag 14 december 2006 19:55 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
wat valt er te corrigeren als ze over het zelfde praten.?
een glass container bestaat uit glass, en glass is glass.
vertel mij dan wat het verschil is?
weet jij dan niet dat een parel "schijnt".quote:Op donderdag 14 december 2006 19:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Note:
"Pearl-like" vs. "shining"
Maargoed. Ga maar verder. I'll be watching you.
dus als iemand een kind vraagtquote:Op donderdag 14 december 2006 19:59 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
weet jij dan niet dat een parel "schijnt".
en iets dat op een parel lijkt ook schijnt.
Als ik een kind iets vraag kan er alles uit komen. Een parel geeft geen energie in wat voor een vorm dan ook af.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:01 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
dus als iemand een kind vraagt
wat schijnt net zo fel als een parel?
dan kan hij antwoorden, een ster
dus de maan schijnt volgens jou dan ook niet?quote:Op donderdag 14 december 2006 20:00 schreef __Saviour__ het volgende:
een parel schijnt niet.
da's het mooie. dat kan dus niet. die teksten zijn zo vaag dat je altijd wel het naar eigen inzicht kunt lezen.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:01 schreef Aibmi het volgende:
Jammer dat het allemaal zo losjes te interpreteren valt. Ik wil de eerste tekst met een eenduidige betekenis wel zien.
de maan reflecteert alleenquote:Op donderdag 14 december 2006 20:03 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
dus de maan schijnt volgens jou dan ook niet?
de maan geeft ook geen energie die licht geeft, maar toch zeggen ze dat de maan schijnt.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:02 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Als ik een kind iets vraag kan er alles uit komen. Een parel geeft geen energie in wat voor een vorm dan ook af.
Dat de maan schijnt is een wetenschappelijk foutieve stelling. Aangezien we het hier over wetenschap hebben kun je dat niet stellen. Als de maan kan schijnen, dan kan álles schijnen.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:05 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
de maan geeft ook geen energie die licht geeft, maar toch zeggen ze dat de maan schijnt.
zeg mij dan wat het verschil is tussen de maan en een parel die allebei licht weerkaatsen?
niet van zichzelf. de maan reflecteert enkel licht van de zonquote:dus volgens jou schijnt de maan niet?
maar vertel mij is danquote:Op donderdag 14 december 2006 20:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
niet van zichzelf. de maan reflecteert enkel licht van de zon
De tekst zegt 'schijnen'. Of iemand het nou wel of niet ontvangt, het wordt uitgezonden.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:09 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
maar vertel mij is dan
is het waar als ik zeg, dat het niet de ster, de parel en de maan is dat schijnt in je ogen, maar licht?
Een ster zendt wel eigen licht uit. En de zon is een ster. Dat kan op je ogen vallen. Licht dat vanuit de maan lijkt te komen, komt van de zon.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:09 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
maar vertel mij is dan
is het waar als ik zeg, dat het niet de ster, de parel en de maan is dat schijnt in je ogen, maar licht?
In een donkere kamer(zonder enig licht) schijnt een parel niet. Een maan trouwens ook niet,quote:Op donderdag 14 december 2006 20:14 schreef Servant_of_GOD het volgende:
ik zeg een parel of een maan schijnt.
maar als iemand mij vraagt.
wat schijnt een parel, maan?
dan zeg ik licht.
dan mag jij me zeggen of het volgende kloptquote:Op donderdag 14 december 2006 20:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een ster zendt wel eigen licht uit. En de zon is een ster. Dat kan op je ogen vallen. Licht dat vanuit de maan lijkt te komen, komt van de zon.
als je er olie op smeer misschien wel ja,quote:Op donderdag 14 december 2006 20:16 schreef __Saviour__ het volgende:
dan schijnt mijn kont ook als ik er lamp op richt
ik praat wel over de momenten dat er een lichtbron aanwezig is, dat weet je toch wel.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:16 schreef Aibmi het volgende:
[..]
In een donkere kamer(zonder enig licht) schijnt een parel niet. Een maan trouwens ook niet,
ik ben aan het discusseren, ik ben geen Sollicitatie brief aan het schrijven ofzo ietsquote:Op donderdag 14 december 2006 20:19 schreef Triggershot het volgende:
Ligt het aan mij of wordt SOGs Nederlands met de dag beter?
allebei spreken de waarheidquote:Op donderdag 14 december 2006 20:20 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
ik praat wel over de momenten dat er een lichtbron aanwezig is, dat weet je toch wel.
het is net als wanneer ik zeg.
een vrouw baart kinderen.
maar dan zeg iemand, ja maar wanneer een vrouw niet voortplant dan baart ze geen kinderen.
Domme ik.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:22 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
ik ben aan het discusseren, ik ben geen Sollicitatie brief aan het schrijven ofzo iets
Volgens mij valt er met jou geen logische discussie te voeren.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:20 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
ik praat wel over de momenten dat er een lichtbron aanwezig is, dat weet je toch wel.
het is net als wanneer ik zeg.
een vrouw baart kinderen.
maar dan zeg iemand, ja maar wanneer een vrouw niet voortplant dan baart ze geen kinderen.
Ik was me ook al aan het afvragen hoe ik aan ging tonen dat zijn redeneringsmethode nergens op sloeg. Maar dit is inderdaad ook een goede oplossingquote:Op donderdag 14 december 2006 20:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Volgens mij valt er met jou geen logische discussie te voeren.![]()
jij praat over logica, terwijl het logisch is dat ik praat over de momenten wanneer er een lichbron aanwezig is.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Volgens mij valt er met jou geen logische discussie te voeren.![]()
Het grote probleem is dat je alles zo los interpreteert dat je bij jou bij de zin 'een koe is als een ster' nog kunt denken dat daar een voorspelling van de SRT staat. De teksten uit de Quran zijn op heel veel manieren te interpreteren, en jij pakt steeds een van de minder waarschijnlijke.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:08 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[..]
jij praat over logica, terwijl het logisch is dat ik praat over de momenten wanneer er een lichbron aanwezig is.
ik ga niet praten over momenten wanneer er geen lichbron aanwezig is, dat is toch wel voor jou duidelijk.
dat hoef ik je toch niet duidelijk te maken
als je logica toe pas dan weet je toch dat het de enige mogelijkheid is dat er een lichbron aanwezig hoort te zijn?
Over interpretaties gesproken. Ik interpreteer dit stuk toch echt zeer duidelijk als een zonsondergang. Prachtig rood/paarse gloed krijg je dan. Ergens snap ik niet eens hoe je in het "hemelsnaam" anders zou kunnen opvatten. Het is echt ver gezocht om daar iets wetenschappelijks van te maken of iets 'dat toen nog niet te zien/ontdekt was'./quote:Op woensdag 13 december 2006 23:01 schreef Servant_of_GOD het volgende:
[55:36] Which of your Lord's marvels can you deny?
[55:37] When the sky disintegrates, and turns rose colored like paint.
En we doen niks meer met de vorige onderwerpen?quote:Op donderdag 14 december 2006 21:36 schreef Servant_of_GOD het volgende:
laten we dat samen onderzoeken, GOD willing.
laten we eerst observeren wat de wetenschappers zeggen, wat de leeftijd is van deze Universum.
dus vraag ik aan jullie,
wie weet wat de wetenschappers zeggen wat de leeftijd is van deze universum?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |