ah, dat heb ik dan niet gelezen tussen alle kulargumenten doorquote:Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zou jij het erg vinden als ik jou niet zo intelligent vind..........
ik geloof dat ik over die suv's duidelijk ben geweest: HET VEILIGHEIDSASPECT. ik ben dus niet tegen auto''s die op brandstof rijden.![]()
bedankt.quote:
Ik wel Kijk naar Duitsland, waar de Dieselprijzen HOGER zijn dan in Nederlandquote:Op woensdag 13 december 2006 15:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ken geen land waar een zo hoog % van de brandstofprijs aan de pomp uit belastingen bestaat.
quote:Op woensdag 13 december 2006 16:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik kan ook nog wel bedenken dat mensen altijd lopen te kankeren Zeiken als er iets met belasting gedaan moet worden. Mensen willen NOOIT extra betalen.
Maar in Nederland hebben we het zo goed(ondanks alle kneuzen die het tegendeel beweren) juist OMDAT de belastingen zo liggen.
Alles wordt betaald vanuit die belastingen en in dit geval ook de accijnzen.
Gebeurt dat niet, dan zullen andere belastingen omhoog moeten.
Maarja..dan gaat iedereen weer huilen.
Kunnen ze beter dit verhogen terwijl iedereen het TOCH blijft kopen dan een andere oplossing.
Benzine?quote:Op woensdag 13 december 2006 16:03 schreef killer_mac het volgende:
[..]
Ik wel Kijk naar Duitsland, waar de Dieselprijzen HOGER zijn dan in Nederland
En over de prijs in de geschiedenis (PDF uit 2000):quote:Benzine in Nederland bijna duurste ter wereld
Nederland kent bijna de hoogste benzineprijs ter wereld. Alleen in Turkije betaalt de automobilist meer aan de pomp, blijkt uit Amerikaans onderzoek.
Peiling
Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse AirInc, geciteerd door de websites CNN Money en Trouw. AirInc heeft in maart de benzineprijzen in een groot aantal landen gepeild. De top vijf op CNN Money, waarin Turkije niet voorkomt, wordt aangevoerd door Nederland, waar benzine in maart circa 1,38 euro per liter kostte.
Dus in begin 2000 was de prijs per liter FL2,39 --> 1,08 euro (ook te vinden op de shell site).quote:Benzineprijs op recordhoogte
Per 1 januari wordt de accijns op motorbrandstoffen verhoogd met de inflatie. Sinds
een aantal jaren is deze aanpassing bij wet geregeld. Mede door toedoen van ontwikkelingen
op de oliemarkt wordt de benzine op 21 januari duurder dan ooit: voor euro
loodvrij moet f. 2,39 worden neergeteld en diesel komt op f. 1,73. In de loop van het
jaar zullen de prijzen nog verder stijgen. In juni zal euro ongelood f. 2,74 kosten en
diesel zal in oktober de recordwaarde van f. 2,09 bereiken.
Mensen blijven het kopen... wat eigenwijs zijn ze ook... ze kunnen net zo gemakkelijk allemaal met het OV gaan... hou toch op zeg... je logica raakt kant nog wal! Er is niet een goed alternatief voor de auto... het file-probleem buiten beschouwing gelaten... Dat er te vaak teveel gekankerd wordt ben ik met je eens, maar op dit vlak lijkt me dat ook niet meer dan terecht.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik kan ook nog wel bedenken dat mensen altijd lopen te kankeren als er iets met belasting gedaan moet worden. Mensen willen NOOIT extra betalen.
Maar in Nederland hebben we het zo goed(ondanks alle kneuzen die het tegendeel beweren) juist OMDAT de belastingen zo liggen.
Alles wordt betaald vanuit die belastingen en in dit geval ook de accijnzen.
Gebeurt dat niet, dan zullen andere belastingen omhoog moeten.
Maarja..dan gaat iedereen weer huilen.
Kunnen ze beter dit verhogen terwijl iedereen het TOCH blijft kopen dan een andere oplossing.
Bullshit, waarom kost de benzine op bijv, Malta of Gibraltar maar een fractie van wat het bij ons kost? Marktwerking?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.
Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.
Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Dus benzine in NL op Turkije na het duurste in de wereld.....en dan nog elk jaar de accijns weer omhoog.....quote:Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef The_stranger het volgende:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)js_duurste_in_NL.xml
[..]
En over de prijs in de geschiedenis (PDF uit 2000):
http://www.energie.nl/dossier/raffinage2000.pdf
[..]
Dus in begin 2000 was de prijs per liter FL2,39 --> 1,08 euro (ook te vinden op de shell site).
kloptquote:Op woensdag 13 december 2006 16:03 schreef killer_mac het volgende:
[..]
Ik wel Kijk naar Duitsland, waar de Dieselprijzen HOGER zijn dan in Nederland
Wat stel jij dan voor om te doen?quote:Op woensdag 13 december 2006 16:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dus benzine in NL op Turkije na het duurste in de wereld.....en dan nog elk jaar de accijns weer omhoog.....
Hoe lang pikt de automobilist dit nog?
ik kijk naar duitsland, WAAR GVD DE WEGENBELASTING VERWERKT ZIT IN DE BENZINEPRIJZEN EN WAAR BENZINE NOG STEEDS MINDER KOST DAN HIER.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:03 schreef killer_mac het volgende:
[..]
Ik wel Kijk naar Duitsland, waar de Dieselprijzen HOGER zijn dan in Nederland
Prijzen verhogen, gewoon prijzen verhogen. Ieder jaar weer. Inflatie en niet meestijgende lonen lost de burger zelf maar op. Dat gezeik altijd.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor om te doen?
Op dit moment is hij hier aan de pomp (Euro95, dus beter dan Euro loodvrij waar het daar over gaat) 1,22 euro. Dat is dus 14 cent meer (ongeveer 12%) in 7 jaar tijd! Dat is nog niet de HELFT van de inflatie!quote:Op woensdag 13 december 2006 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Dus in begin 2000 was de prijs per liter FL2,39 --> 1,08 euro
Alleen maar goed, dan moeten die benzineslurpende SUV's tenminste nog meer betalenquote:Op woensdag 13 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Las ik vandaag in het AD:
De overheid zal de accijns op benzine en diesel per 1 januari 2007 weer verder verhogen. Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.
Vorig jaar gebeurde dat niet als doekje voor het bloeden wegens de stijgingen van de brandstofprijzen. Wat men nu even voor het gemak vergeet is dat het niveau van de brandstofprijzen minstens of zelfs hoger is dan medio 2005.
De hele accijnspolitiek vind ik zolangszamerhand verworden tot ordinaire diefstal van geld van de burger door de overheid. Ook ik vind langszamerhand de macht van de overheid op gebieden gewoon veel te groot worden...
Dit is daar een duidelijk voorbeeld van...
Dat is goed voor het milieu! Zo hebben bijna alle linkse partijen in hun programma staan, dat ze de energiebelasting op elektriciteit en aardgas fors willen verhogen, maar ook de accijns op benzine en diesel!quote:Op woensdag 13 december 2006 16:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dus benzine in NL op Turkije na het duurste in de wereld.....en dan nog elk jaar de accijns weer omhoog.....
Hoe lang pikt de automobilist dit nog?
Ach, hier over de grens in Duitsland is het niet eens zo heel veel goedkoper. Maar ik stoor me dan aan het feit dat vervoer in Nederland dusdanig is geregeld dat men toch wel in de auto moet blijven zitten. Het openbaar vervoer is ook bepaald niet alles en wordt ook steeds duurder.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.
De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
Ik geloof dat normaal gesproken dit ritueel tegenwoordig elk jaar plaatsvindt onder de noemer "inflatiecorrectie".quote:Op woensdag 13 december 2006 16:15 schreef mr.vulcano het volgende:
Met welke reden worden de accijnzen verhoogd? Verhogen omdat het vorig jaar niet is gebeurd, is natuurlijk geen reden.
Het feit dat ik links heb gestemd, wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben. Het is een afweging....quote:Op woensdag 13 december 2006 16:27 schreef more het volgende:
[..]
Dat is goed voor het milieu! Zo hebben bijna alle linkse partijen in hun programma staan, dat ze de energiebelasting op elektriciteit en aardgas fors willen verhogen, maar ook de accijns op benzine en diesel!
Stem vooral links!![]()
Tja, al het geld wat links aan de uitkeringstrekkertjes en het werkschuwe tuig wil geven moet wel érgens vandaan komen natuurlijk. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het feit dat ik links heb gestemd, wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben. Het is een afweging....
Een paar "rechtse" standpunten van mij zijn:
1 Enorm veel meer wegen erbij is de enige oplossing tegen de files.
2 De accijns op benzine moet juist omlaag.
3 Kwartje van Kok morgen terug......
Nee hoor. WW en WAO en bijstand worden bmw niet uit de wegenbelasting en acijnzen gehaald.......quote:Op woensdag 13 december 2006 16:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tja, al het geld wat links aan de uitkeringstrekkertjes en het werkschuwe tuig wil geven moet wel érgens vandaan komen natuurlijk. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Nederland zou collectief 1 week de auto moeten laten staan......Dan komt er vanzelf wel paniek in de tent..En hopelijk leren ze ervan..quote:Op woensdag 13 december 2006 16:51 schreef The_Dogfather het volgende:
kom dan in opstand samen met 10.000 anderen, dan jatten we gewoon de tanks van de dure overheidswagens leeg :S
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |