abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55751026
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:16 schreef Kamermans het volgende:
Wist niet dat dit topic er wat
[..]

je hebt een te standaard kleur blauw voor de achtergrond vind ik, dit komt amateuristich over.
verder vind ik de roze kleur van je menu text niet zo mooi bij de rest.

hier mijn site:
KamermansART
Dit is de online portfolio van mij en mijn broer. aan het begin kan je kiezen tussen de verschillende personen.
meeste tijd heeft gezeten in het coderen er van. ik ben echt super slecht hier in. en dat merk je wel als je met de oude IE de site bekijkt. alles loopt dan door elkaar ect. de site is gemaakt met photoshop en dreamweaver
Ziet er goed uit. Alleen jammer dat je in de broncode(-semantiek) af en toe de plank mis slaat, ondanks dat je op veel plekken wel netjes gewerkt hebt.
pi_55753231
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:40 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Alvorens ik begin vind ik het vréselijk wanneer een website zomaar bij het eerste bezoek een popup (met Flash nota bene, ieuw) naar me toe gooit. Daar zullen al veel bezoekers op afhaken, mezelf incluis als ik niet even met een kritische blik de website wou bekijken. Probeer zoiets optioneel te maken, niet iedereen heeft er behoefte aan.
Flash popup??? die heb ik nog nooit gezien??
[..]
Verder vind ik de site inderdaad wat te druk, en ben ik niet zo heel erg weg van de kleuren. Probeer lichte tekst op een lichte achtergrond of donkere tekst op een donkere achtergrond te vermijden.

De indeling en de afbeeldingen bevallen me verder wel. Ik zou alleen de tekst een andere opmaak geven, en niet te grote lappen tekst in een klein vakje proberen te gooien (Nieuws).[/quote]
mag ik vragen wat jouw suggestie zou zijn wat betreft de tekstopmaak?

[..]
Ten slotte het layout-blok an sich. Het is nu echt een zéér vierkantig blok op een fel blauwe achtergrond (ook een lelijke kleur overigens). Probeer anders eens een zachte grijze/beige/witte kleur als achtergrondkleur, en gooi eens een schaduwrandje om het layout-blok heen zodat de boel wat meer diepte-effect krijgt, dat heb je bij die navigatiebalk immers ook gedaan.
[/quote]
ga ik veranderen, bedankt voor je feedback, goed onderbouwd, heb ik tenminsten wat aan!
pi_55753608
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:53 schreef purmernoord het volgende:
mag ik vragen wat jouw suggestie zou zijn wat betreft de tekstopmaak?
Ik zou het wat meer verspreiden zodat het niet zo op elkaar gedrukt word, misschien met een combinatie van line-height, letter-spacing en padding/margin op de paragraven.

Ik heb het een klein beetje aangepast, en vind dit iets mooier uitzien en makkelijker lezen:

Misschien ook een idee om de kolom waar de tekst in staat wat breder te maken? Probeer de teksten zelf overigens zo kort en krachtig mogelijk te houden.

De tekst in die rechterkolom (Nieuws) heeft gewoon een verkeerde achtergrond, die is te licht voor die witte tekst. Staat overigens te veel tekst in gepropt vind ik. Probeer die gradient die je daar als achtergrond gebruikt iets minder overgang te laten hebben (ik zou de 'witte' kant ietsjes donkerder maken). En wellicht kun je ook die tekst wat meer spreiden zoals dat stukje in het bovenstaande voorbeeld.

Ik heb voor het voorbeeld hierboven trouwens gebruikt:
1
2
3
4
5
color:#505050;
font:0.9em Verdana;
letter-spacing:1px;
line-height:18px;
text-align:justify;
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:38:15 #244
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_55757526
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:13 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik zou het wat meer verspreiden zodat het niet zo op elkaar gedrukt word, misschien met een combinatie van line-height, letter-spacing en padding/margin op de paragraven.

Ik heb het een klein beetje aangepast, en vind dit iets mooier uitzien en makkelijker lezen:
[ afbeelding ]

Misschien ook een idee om de kolom waar de tekst in staat wat breder te maken? Probeer de teksten zelf overigens zo kort en krachtig mogelijk te houden.

De tekst in die rechterkolom (Nieuws) heeft gewoon een verkeerde achtergrond, die is te licht voor die witte tekst. Staat overigens te veel tekst in gepropt vind ik. Probeer die gradient die je daar als achtergrond gebruikt iets minder overgang te laten hebben (ik zou de 'witte' kant ietsjes donkerder maken). En wellicht kun je ook die tekst wat meer spreiden zoals dat stukje in het bovenstaande voorbeeld.

Ik heb voor het voorbeeld hierboven trouwens gebruikt:
[ code verwijderd ]
Toch blijf ik erbij dat justified text lastig leest. Voor een site met een boodschap, moet je naar mijn mening gewoon vrije regelval gebruiken. Oogt wat minder strak, maar leest wel lekkerder.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_55758974
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:38 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Toch blijf ik erbij dat justified text lastig leest. Voor een site met een boodschap, moet je naar mijn mening gewoon vrije regelval gebruiken. Oogt wat minder strak, maar leest wel lekkerder.
Maar je krijgt wel mooiere 'blokken' tekst, in tegenstelling tot een hoop regels die ieder een eigen lengte hebben. Ik heb er zelf een hekel aan wanneer alles zo op elkaar 'gepropt' word, maar goed, smaken verschillen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:30:13 #246
77130 star_gazer
pi_55759036
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:27 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Maar je krijgt wel mooiere 'blokken' tekst, in tegenstelling tot een hoop regels die ieder een eigen lengte hebben. Ik heb er zelf een hekel aan wanneer alles zo op elkaar 'gepropt' word, maar goed, smaken verschillen.
Een goede linespacing is altijd nodig. Maar het rommelige van de vrije regelval kun je vrij makkelijk maskeren met voldoende witruimte aan de rechterkant.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_55759222
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:30 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Een goede linespacing is altijd nodig. Maar het rommelige van de vrije regelval kun je vrij makkelijk maskeren met voldoende witruimte aan de rechterkant.
Klopt, maar plaats voor extra witruimte heb je ook niet altijd zoals in het voorbeeld hierboven. En lege vlakken vind ik ooit niet echt een way to go.
pi_55947384
Hey allemaal, ik ondervind op dit moment problemen met het maken van mijn website, als freelancer heb ik een bedrijf opgericht en wil ik een mooie duidelijk website hebben, na een site gemaakt te hebben met dreamwaver en fireworks kwam dit resultaat eruit:

Dit is hoe de website eruit ziet in Firefox, dit is mijn standaard browser.

Maar toen ik in IE keek was de site stuk anders geworden door de scrollbalken:

Wie weet hoe dit komt dat er zoveel grootte verschil zit in de opmaak wanneer ik hem in FF en IE bekijk, en wat zou hiervoor de oplossing zijn.

De site staat werkend (lay-out) hier...

Bij voorbaat dank
  vrijdag 11 januari 2008 @ 13:01:30 #249
77130 star_gazer
pi_55948594
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:13 schreef ILCILA het volgende:
Hey allemaal, ik ondervind op dit moment problemen met het maken van mijn website, als freelancer heb ik een bedrijf opgericht en wil ik een mooie duidelijk website hebben, na een site gemaakt te hebben met dreamwaver en fireworks kwam dit resultaat eruit:

[ afbeelding ]
Dit is hoe de website eruit ziet in Firefox, dit is mijn standaard browser.

Maar toen ik in IE keek was de site stuk anders geworden door de scrollbalken:
[ afbeelding ]

Wie weet hoe dit komt dat er zoveel grootte verschil zit in de opmaak wanneer ik hem in FF en IE bekijk, en wat zou hiervoor de oplossing zijn.

De site staat werkend (lay-out) hier...

Bij voorbaat dank
Ik weet niet waar ik moet beginnen. Gezien de HTML-code kan deze site in de negentiger jaren gemaakt zijn. Ik zou maar eens beginnen met een doctype-declaratie!
-
pi_55948739
En eens niet alles in (sub)-iFrames gooien...
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:36:19 #251
77130 star_gazer
pi_57379042
Atom webdesign Test-sitetje voor mijn nieuwe project. Let op: het gaat om het design, alleen de hoofdpagina doet het. Design mooi?
-
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:49:11 #252
42555 Tomek
Take on the world!
pi_57394441
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:36 schreef star_gazer het volgende:
Atom webdesign Test-sitetje voor mijn nieuwe project. Let op: het gaat om het design, alleen de hoofdpagina doet het. Design mooi?
Ik vind het niet echt bijzonder als ik heel eerlijk ben. Van een 'webdesigner' zou je toch wat meer mogen verwachten.

De hele header vind ik eigenlijk maar niks met 2x hetzelfde beeldmerk erin. Het woord atom ziet er nogal amateuristisch uit. Voor de rest vind ik het allemaal nogal saai en kaal. Weinig contrast.

Daarnaast zou je van een 'webdesigner' toch verwachten dat je even een characterset aan je document toevoegd zodat ik niet allemaal vraagtekentjes krijg in firefox.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:26:24 #253
182538 jusdOrange
Limoentjesfr3sh
pi_57399657
Hai!

http://matties.inx-gaming.co.uk voor CS:S clan. Server pagina doet het nog niet, je sais.

Wat vinden jullie?
pi_57399980
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:49 schreef Tomek het volgende:

[..]

Ik vind het niet echt bijzonder als ik heel eerlijk ben. Van een 'webdesigner' zou je toch wat meer mogen verwachten.

De hele header vind ik eigenlijk maar niks met 2x hetzelfde beeldmerk erin. Het woord atom ziet er nogal amateuristisch uit. Voor de rest vind ik het allemaal nogal saai en kaal. Weinig contrast.

Daarnaast zou je van een 'webdesigner' toch verwachten dat je even een characterset aan je document toevoegd zodat ik niet allemaal vraagtekentjes krijg in firefox.
Ik vind 'm juist mooi. Lekker strak, niet teveel poespas. Past ook bij het motto onderdaad: no nonsense. Ik zou alleen de navigatie in een wat kleiner lettertype zetten.
  zondag 16 maart 2008 @ 01:48:49 #255
77130 star_gazer
pi_57406916
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:49 schreef Tomek het volgende:

[..]

Zoals al eerder: het gaat om het design. Je klacht over de charset is dan ook ongegrond, omdat ik nog niet bezig ben geweest met de techniek Maargoed, voorlopig is het ISO-8859-1, met de plannen over te gaan op het door het CMS gebruikte UTF-8. Dit is een testpagina. Zonder CMS, zonder wat dan ook. Puur het ontwerp. Maar dat vind je dus kut. Ik heb het charset even voor je ingesteld. Neem nog eens een kijkje.

[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 16-03-2008 02:02:59 ]
-
  zondag 16 maart 2008 @ 09:45:05 #256
42555 Tomek
Take on the world!
pi_57408972
quote:
Op zondag 16 maart 2008 01:48 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Zoals al eerder: het gaat om het design. Je klacht over de charset is dan ook ongegrond, omdat ik nog niet bezig ben geweest met de techniek Maargoed, voorlopig is het ISO-8859-1, met de plannen over te gaan op het door het CMS gebruikte UTF-8. Dit is een testpagina. Zonder CMS, zonder wat dan ook. Puur het ontwerp. Maar dat vind je dus kut. Ik heb het charset even voor je ingesteld. Neem nog eens een kijkje.
ok in ieder geval geen rare tekentjes meer nu.

- wat iemand anders ook al zei, misschien het font in het menu wat kleiner maken.
- ik zou ook eens proberen een andere achtergrondkleur te kiezen, iets donkers, ik vind het nu een beetje flets. probeer eens iets als #354658
- misschien in de content ook een ander kleurtje voor de koppen? of juist de tekst daar een tikke lichter en blauwer?
- de header weet ik ook nog niet zo goed. Ik vind het beeldmerk en het woord Atom niet zo goed bij elkaar passen denk ik. Daar zou ik nog wat mee verder expirimenteren.
  zondag 16 maart 2008 @ 10:32:31 #257
77130 star_gazer
pi_57409259
quote:
Op zondag 16 maart 2008 09:45 schreef Tomek het volgende:

[..]

ok in ieder geval geen rare tekentjes meer nu.

- wat iemand anders ook al zei, misschien het font in het menu wat kleiner maken.
- ik zou ook eens proberen een andere achtergrondkleur te kiezen, iets donkers, ik vind het nu een beetje flets. probeer eens iets als #354658
- misschien in de content ook een ander kleurtje voor de koppen? of juist de tekst daar een tikke lichter en blauwer?
- de header weet ik ook nog niet zo goed. Ik vind het beeldmerk en het woord Atom niet zo goed bij elkaar passen denk ik. Daar zou ik nog wat mee verder expirimenteren.
Ikga er vanavond eens naar kijken. De tekst ga ik niet kleuren, want dat maakt het er niet leesbaarder op: de tekst staat centraal en moet mijns inziens zo duidelijk mogelijk zijn. De content wordt met de tid vanzelf levendiger door toevoeging van hier en daar een plaatje enz. Maar bedankt voor je opbouwende opmerkingen zover, ik ga er vanavond nog naar kijken
-
  maandag 17 maart 2008 @ 03:22:51 #258
77130 star_gazer
pi_57425513
Beter zo?

Was het ook niet helemaal eens met het merkje. Dit lijkt me een stuk netter,professioneler en herkenbaarder. Alleen de achtergrondkleur is het niet helemaal mijns inziens, daar ga ik me nog eens blind op staren

[edit] Let even niet op de footer-bug met resizen. Fix is bedacht [/edit]

[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 17-03-2008 04:53:18 ]
-
pi_58188325
Ik heb een design gemaakt en vroeg me af of jullie nog tips hadden .
Het is enkel nog design, als dit goed is zet ik het pas om in html en css. Het gaat hem momenteel dus louter om het design; of het bv. overzichtelijk is en wat jullie nog zouden veranderen.
Alvast bedankt!

Linkje naar afbeelding
  maandag 21 april 2008 @ 01:09:52 #260
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58194481
Het gilt heel hard groen. En het smeekt om antialiassing.
Ik ga naar huis.
  maandag 21 april 2008 @ 01:54:38 #261
77130 star_gazer
pi_58194873
Ik zou inderdaad de anti-alias eens aanzetten op je vectorplaatjes.
-
pi_58202004
Vanacht is een nieuwe site van ons live gegaan welke gaat over hulpverlening en multidisiplinair werken.

Graag de mening vanuit jullie als het gaat om de layout, invulling en de gebruikte style:

Site = www.blikop112.nl
pi_58208743
quote:
Op maandag 21 april 2008 01:09 schreef nietzman het volgende:
Het gilt heel hard groen. En het smeekt om antialiassing.
Al de tekst heeft nogtans smooth anti alias aanstaan.
Er was wel wat kwaliteitsverlies met het uploaden maar dat zou nu oké moeten zijn:
http://img368.imageshack.us/img368/1656/preview2ff5.jpg

Dit is trouwens gewoon een preview gemaakt in fireworks maar ga alles zelf nog coden (en niet zomaar exporteren want dan heb je zo'n ontzettend lelijke code).

Hoe moet die anti aliassing verder nog dan? Alvast bedankt!
  maandag 21 april 2008 @ 21:27:18 #264
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_58211742
Ik doel dan ook niet op de tekst maar op de randen van je boxen en het bloemetjesding in je header. Die zijn niet geantialiassed. En hoe dat moet hangt er een beetje vanaf hoe je ze gemaakt hebt, maar je zou de bloem bijvoorbeeld even met de pentool over kunnen trekken, en voor die boxen is er wel een shape tool.

Tenminste, voor Photoshop. Fireworks heb ik in m'n carrière welgeteld een keer aangeraakt dus ik heb geen flauw idee hoe je het daar zou doen.
Ik ga naar huis.
  maandag 21 april 2008 @ 22:34:25 #265
77130 star_gazer
pi_58213904
Mooie kikker
-
pi_58229875
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:49 schreef CursusMaster het volgende:
Vanacht is een nieuwe site van ons live gegaan welke gaat over hulpverlening en multidisiplinair werken.

Graag de mening vanuit jullie als het gaat om de layout, invulling en de gebruikte style:

Site = www.blikop112.nl
ziet er netjes en overzichterlijk uit. alleen ik vind de header een beetje matig. Misschien kan je hem iets groter maken (zodat die auto er niet half op staat) en een andere font gebruiken?

overigens is de html wel een rommeltje
..///
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:47:12 #267
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_58230048
www.opdefoto.com is de startpagina van een net nieuw bedrijf wat ik ben begonnen met 2 vrienden. De site met alle info is te bereiken via www.opdefoto.com/ODF/
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_58231991
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:47 schreef x-tremed het volgende:
www.opdefoto.com is de startpagina van een net nieuw bedrijf wat ik ben begonnen met 2 vrienden. De site met alle info is te bereiken via www.opdefoto.com/ODF/
ik zou die startpagina verwijderen en de website gewoon op www.opdefoto.com zetten. En dan wat op die startpagina staat verwerken in de website zelf.

misschien kan je ook nog een slagzin toevoegen bij "Welkom op OPDEFOTO" bv: " OpdeFoto neemt voor u alle zorgen over de fotografie- en/of videoregistratie van uw evenement uit handen. Lees verder..." (dat dan verwijst naar de pagina 'diensten')
..///
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:03:16 #269
182538 jusdOrange
Limoentjesfr3sh
pi_58232985
http://zdtnjn.matties.inx-gaming.co.uk

Blog achtig iets, nogal leeg maar daar gaat het niet om!
pi_58233503
quote:
Op maandag 21 april 2008 21:27 schreef nietzman het volgende:
Ik doel dan ook niet op de tekst maar op de randen van je boxen en het bloemetjesding in je header. Die zijn niet geantialiassed. En hoe dat moet hangt er een beetje vanaf hoe je ze gemaakt hebt, maar je zou de bloem bijvoorbeeld even met de pentool over kunnen trekken, en voor die boxen is er wel een shape tool.

Tenminste, voor Photoshop. Fireworks heb ik in m'n carrière welgeteld een keer aangeraakt dus ik heb geen flauw idee hoe je het daar zou doen.
Da's in orde nu normaal gezien.
Is het eigelijk té groen? Ik heb al een paar keer een aantal kleuren zitten veranderen maar dit paste nooit echt...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')