Ben eigenlijk niet verder gekomen dan de ow zo gehate popup en toen afgedropenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:08 schreef PauldeMunnik het volgende:
Hoi hoi!
Ik hoor graag eventueel commentaar op deze site: www.rolfvanpanhuis.nl
groet
Layout (of ja, is het wel een layout) verneukt in Mozilla, HTML is slordig, gebruik van ouderwetse tags die eigenlijk niet meer 'mogen' zoals bijvoorbeeld <font>, irritante popup, semantisch niet echt in orde, onprofessionele teksten, en de layout is bij verre niet echt een layout te noemen. Voor een hobbysite die Piet de Buurman heeft gemaakt over de cavia van zijn dochtertje zou het niet verkeerd zijn, maar voor een webdesigner/developer??quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:08 schreef PauldeMunnik het volgende:
Hoi hoi!
Ik hoor graag eventueel commentaar op deze site: www.rolfvanpanhuis.nl
groet
Dat Mac-achtige komt wellicht door dat schaduw effect waar ik de laatste tijd enorm dol op ben en op best wel veel plekken toepas. Mac heeft dat inderdaad ook ja.quote:Op zondag 30 september 2007 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Tuvai, strakke pagina, maar wel erg '.mac-erig' mbt layout en wat weinig contrast.
Daarnaast vind ik het persoonlijk goedkoop als je op je bedrijfs website google ads heb.
Ben momenteel voor m'n werk ook voor een behoorlijk Web Informatie Systeem bezig waar verschillende modules onder zitten, die als het ware weer een geheel vormen. Zo heb ik onder andere al een projectmodule en een onderzoek/enquêtesysteem en ga ik binnenkort beginnen aan een agressiemeldpunt/klachtenregistratiesysteem. Het mooie is als zo'n groep applicaties synchroom naast elkaar kan draaien, en/of afhankelijk van elkaar is.quote:Op zondag 30 september 2007 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog ideeën voor meer functionaliteit?
Ook door die ronde hoeken....quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:29 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat Mac-achtige komt wellicht door dat schaduw effect waar ik de laatste tijd enorm dol op ben en op best wel veel plekken toepas. Mac heeft dat inderdaad ook ja. :
Tja, kwestie van smaak. Ik vind ze wel mooi, zo'n kubische tabellen-achtige site vind ik ook niks.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook door die ronde hoeken....
irfanviewquote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:50 schreef buzzer het volgende:
en weet iemand een programma om 800 foto's in een beweging te renamen van vv: DSC-001 - DSC823 naar Slide_1 - Slide_823 ?
De pagina's openen zich in het menu frame in IEquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:38 schreef Burdie het volgende:
Hai, mijn site schijnt niet te werken in IE en ik snap niet waarom (blond).
Het gaat om www.compositie.net (en suggesties voor de layout zijn ook welkom).
IE7 wel, daar bekeek ik hem dus meequote:
ff vmware starten dan maarquote:Op woensdag 5 december 2007 11:35 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
IE7 wel, daar bekeek ik hem dus mee
IE + base tag nog ergerquote:Op woensdag 5 december 2007 11:43 schreef Tuvai.net het volgende:
Frames en iFramepjes zijn sowieso bléh.
Er zijn wel wat scenario's dat het wenselijk is, maar in dit geval heb je gelijkquote:Op woensdag 5 december 2007 11:59 schreef Tuvai.net het volgende:
Frames stammen nog uit het tijdperk dat men stenen 14,4 modems gebruikte en een hele KiloByte aan HTML uitspuug verschil finest was. Tegenwoordig hoeft (en kán) dat echt niet meer hoor, al zeker niet bij een kleine statische website van <10 pagina's.
Mwah, frames worden voornamelijk gebruikt als excuus dat je "niet meer op elke pagina je layout moet aanpassen" als je een kleine wijziging wil doorvoeren, maar dat vind ik kul. Layout zaken horen sowieso zoveel mogelijk in een CSS file thuis. Je moet gewoon zorgen dat de losse HTML bestanden in feite alleen maar je daadwerkelijke content bevatten.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:50 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Er zijn wel wat scenario's dat het wenselijk is, maar in dit geval heb je gelijk.
XML + XSLT?quote:Op woensdag 5 december 2007 12:53 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Mwah, frames worden voornamelijk gebruikt als excuus dat je "niet meer op elke pagina je layout moet aanpassen" als je een kleine wijziging wil doorvoeren, maar dat vind ik kul. Layout zaken horen sowieso zoveel mogelijk in een CSS file thuis. Je moet gewoon zorgen dat de losse HTML bestanden in feite alleen maar je daadwerkelijke content bevatten.
waarom een bedrijfssite voorzien van adsense?quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:31 schreef Razor21 het volgende:
Ben bezig om de website voor mijn oom (Bedrijf in Sierbestrating) opnieuw te maken.
Ik zelf ben maar een amateur, maar het hoeft ook niet ingewikkeld te zijn als het maar helder en duidelijk is. Het ziet er in geval beter uit dan hij nu heeft.
Zie hier de site (site hangt nog onder mijn domeinnaam) indien hij af is verplaats ik hem naar zijn domein.
Hebben jullie nog tips / aanvullingen?
Zijn de kleuren helder?
Hmm.. Adsense... Lekker reclame maken voor de concurrent... Niet zo slim en het oogt voor een bedrijfssite buitengewoon onprofessioneel. Het 'jong en dynamisch' is inderdaad een afgezaagd cliché dat ik zou vermijden. Ik denk dat in dit vakgebied 'ervaren en resultaatgericht' beter staat, als je dan toch met termen gaat gooien. Het logo zou ik wat groter maken en de 'gratis teller' links onderin kun je beter vervangen voor iets van google analytics. Helaas denk ik dat je met deze site niet echt een overdonderende indruk maakt op je potentiële klant...quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:31 schreef Razor21 het volgende:
Ben bezig om de website voor mijn oom (Bedrijf in Sierbestrating) opnieuw te maken.
Ik zelf ben maar een amateur, maar het hoeft ook niet ingewikkeld te zijn als het maar helder en duidelijk is. Het ziet er in geval beter uit dan hij nu heeft.
Zie hier de site (site hangt nog onder mijn domeinnaam) indien hij af is verplaats ik hem naar zijn domein.
Hebben jullie nog tips / aanvullingen?
Zijn de kleuren helder?
Alvorens ik begin vind ik het vréselijk wanneer een website zomaar bij het eerste bezoek een popup (met Flash nota bene, ieuw) naar me toe gooit. Daar zullen al veel bezoekers op afhaken, mezelf incluis als ik niet even met een kritische blik de website wou bekijken. Probeer zoiets optioneel te maken, niet iedereen heeft er behoefte aan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef purmernoord het volgende:
ik had mijn site ook in een ander gedeelte gepost, ik zal m daar verwijderen, er heeft maar een iemand op gereageerd. Wil toch graag nog wat meer reakties horen... De vorige reaktie was dat ie te druk was, en dat ik mijn gastenboek moet integreren... dat laatste zou ik wel willen maar weet niet goed hoe... te druk? waarom? enfin schiet er op los graag.
hier is ie
gemaakt in dreamweaver...
je hebt een te standaard kleur blauw voor de achtergrond vind ik, dit komt amateuristich over.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef purmernoord het volgende:
ik had mijn site ook in een ander gedeelte gepost, ik zal m daar verwijderen, er heeft maar een iemand op gereageerd. Wil toch graag nog wat meer reakties horen... De vorige reaktie was dat ie te druk was, en dat ik mijn gastenboek moet integreren... dat laatste zou ik wel willen maar weet niet goed hoe... te druk? waarom? enfin schiet er op los graag.
hier is ie
gemaakt in dreamweaver...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |