abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52708458
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:01 schreef s.g1985 het volgende:
Heb mijn site al een tijdje online, maar ben benieuwd wat mensen nu van de site vinden buiten de inhoudt om.
De site is gewoon simpel html en gemaakt met frontpage 98, niet echt superveel bijzonder dus.
Mijn vraag of jullie commentaar, fouten, tips, verbeteringen voor mij hebben, of dingen waar je je misschien aan ergert?
De site heb ik gemaakt voor 1024x768 resolutie, ben eigenlijk wel benieuwd of de layout er nog redelijk normaal uitziet in hogere resolutie's.

www.ktm-stuntrider.nl

alvast dank.
de belangrijkste .nl - domein en dan schoolengels op de site ? Pak dan een .tk-domein is een stukje goedkoper..

je gastenboek doet raar en je wilt blijkbaar graag mail wat je mailadres staat als tekst op internet en zal dus genoeg spam opleveren.

Verder wel lekkere kleuren, goede foto's (sommige zouden wat scherper mogen(oa je portretfoto))
en zou zelf wat andere zoekwoorden kiezen (wat minder KTM erin, 1 duidige zoekwoorden werken over het algemeen beter dan combinaties)

je moet even je agenda bijwerken, en zou zelf wat meer links erbij zetten (b.v. tijdschriften of wedstrijdlinks)
pi_52755696
een (game)site waar we al een mooi tijdeje mee bezig zijn geweest --> www.militions.com
wat vinden jullie van de lay out -> gebruikte kleuren ?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:30:54 #203
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52755835
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:26 schreef kloas_wokkel het volgende:
een (game)site waar we al een mooi tijdeje mee bezig zijn geweest --> www.militions.com
wat vinden jullie van de lay out -> gebruikte kleuren ?
of je moet je achtergrond donkerder maken, of je links een andere kleur geven
Het is op een lcd matig leesbaar, weet niet hoe dat op een crt is.
Signature.
pi_52988562
Ik ben zoals ik in een ander topic al postte met een nieuwe blog bezig, want tja, dat hoort er tegenwoordig bij hé.

Ben nog steeds een beetje bezig met de layout. Heb m'n huidige opzet online gezet op http://www.boekenbox.nl/blog/

Het is dus een blog, waar waarschijnlijk meerdere malen per dag een bericht op geplaatst gaat worden. Het is naderhand de bedoeling dat je door het kalendertje kunt bladeren. Zodra je op een dag-vakje klikt komt er een klein popupje tevoorschijn waar alle headlines van die betreffende dag in komen te staan, door daar op te klikken kom je uiteraard uit bij het betreffende artikel. Uiteraard werkt dat linken naar artikelen nog niet daar er nog niet veel artikelen zijn en ik nog moet beginnen aan de achterliggende functionaliteit (PHP), maar dan hebben jullie een beetje een idee wat ik van plan ben.

Uiteraard word er weer goed gelet op de correctheid van de XHTML en CSS, en zal het geval op den duur door de Bobby validator gehaald worden. Ik ben het tussendoor aan het bekijken/testen met zowel Mozilla als Internet Explorer 7.

Input graag.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tuvai.net op 06-09-2007 19:36:29 ]
pi_52992953
Ik vind het er wel goed uitzien eigenlijk Heb er niet veel op aan te merken.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_53115651
Wat vinden jullie van mijn eeeerste echte slice

http://www.bruggema.nl/slicetest

alleen IE & FF zitten nog niet op 1 hoogte qua padding & margins
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 17 september 2007 @ 09:50:20 #207
188050 masmax
http://www.eroshoplinks.nl
pi_53237257
Leuk hoor, lekker fris, alleen met dat Tinky Winky en LaLa-land (kan even niet op de naam komen) op de achtergrond ziet het er wel uit alsof het voor hele jonge kinderen is, is dat de bedoeling?
Goede links naar de beste erotische producten en shops: http://www.eroshoplinks.nl
pi_53601151
So, lang niet meer gepost in dit topique.

Heb net weer een stukje website op het Internet gegooid, dat te vinden is op http://www.leroygerrits.nl . Alle pagina's uiteraard door de W3C XHTML / CSS en de Bobby validator gerukt, die er positief uitkwamen. Uiteraard de nadruk gelegd op de nodige termen en zoekwoorden. Reacties gaarne.

Het is de nieuwe website van m'n eenmansbedrijfje wat ik deze week weer ga reggen bij de KvK.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 september 2007 @ 22:20:35 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53602607
Niet helemaal op zijn plek hier, omdat het leuke vooral achter de schermen zit, maar toch... Mijn persoonlijke webpaginaatje komt nu volledig uit mijn eigen CMS rollen

Het cms geeft de mogelijkheid om het menu en de content die eraan hangt los van elkaar te benaderen. Met andere woorden, de webmaster maakt een menu structuur, vervolgens maakt hij pagina's en uiteindelijk kan hij de pagina's aan de menu-items koppelen. Behalve pagina's kunnen ook url's en plugins (bv een optioneel gastenboek) gekoppeld worden aan het menu.

De pagina's zijn dmv wysiwyg op te maken. Voor elke wijziging die aan een bestaande pagina gemaakt wordt, wordt een versie weggeschreven. De webmaster kan dus altijd naar een eerdere versie terug stappen. Uiteraard is er dus ook een stukje versie beheer om overbodige versies te verwijderen.

Zoals gezegd support het cms plugins. Momenteel is er een gastenboek en poll plugin. Ik ben nog aan het denken over meerdere plugins (bv kalender en agenda functionaliteit.) Daarnaast staat het volgende nog op het todo lijstje.

• hiërarchisch user systeem
  • support voor meerdere layouts/kanalen (structuur zou al geschikt moeten zijn)

Nog ideeën voor meer functionaliteit?
  •   FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 september 2007 @ 22:22:57 #210
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_53602665
    Tuvai, strakke pagina, maar wel erg '.mac-erig' mbt layout en wat weinig contrast.
    Daarnaast vind ik het persoonlijk goedkoop als je op je bedrijfs website google ads heb.
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:08:42 #211
    149291 PauldeMunnik
    Niets kan mij nog stoppen..
    pi_53641611
    Hoi hoi!

Ik hoor graag eventueel commentaar op deze site: www.rolfvanpanhuis.nl

groet
    Ik wilde weg, zo werd ik gek
    En de zee en ik hadden een grandioos gesprek
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:15:37 #212
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_53641783
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 15:08 schreef PauldeMunnik het volgende:
    Hoi hoi!

groet
    Ben eigenlijk niet verder gekomen dan de ow zo gehate popup en toen afgedropen . Misschien een idee om google analytics ipv een nedstat tellertje te nemen .
    phluphy for president!
    pi_53642274
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 15:08 schreef PauldeMunnik het volgende:
    Hoi hoi!

groet
    Layout (of ja, is het wel een layout) verneukt in Mozilla, HTML is slordig, gebruik van ouderwetse tags die eigenlijk niet meer 'mogen' zoals bijvoorbeeld <font>, irritante popup, semantisch niet echt in orde, onprofessionele teksten, en de layout is bij verre niet echt een layout te noemen. Voor een hobbysite die Piet de Buurman heeft gemaakt over de cavia van zijn dochtertje zou het niet verkeerd zijn, maar voor een webdesigner/developer??
    pi_53650276
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
    Tuvai, strakke pagina, maar wel erg '.mac-erig' mbt layout en wat weinig contrast.
    Daarnaast vind ik het persoonlijk goedkoop als je op je bedrijfs website google ads heb.
    Dat Mac-achtige komt wellicht door dat schaduw effect waar ik de laatste tijd enorm dol op ben en op best wel veel plekken toepas. Mac heeft dat inderdaad ook ja. Nonetheless, ik vind dat schaduwen mooi.

Wat betreft Google, ik integreer alle Google standaard in al mijn pagina's, van de UrchinTracker tot de Ads.
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
    Nog ideeën voor meer functionaliteit?
    Ben momenteel voor m'n werk ook voor een behoorlijk Web Informatie Systeem bezig waar verschillende modules onder zitten, die als het ware weer een geheel vormen. Zo heb ik onder andere al een projectmodule en een onderzoek/enquêtesysteem en ga ik binnenkort beginnen aan een agressiemeldpunt/klachtenregistratiesysteem. Het mooie is als zo'n groep applicaties synchroom naast elkaar kan draaien, en/of afhankelijk van elkaar is.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 oktober 2007 @ 19:56:38 #215
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_53675485
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 20:29 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat Mac-achtige komt wellicht door dat schaduw effect waar ik de laatste tijd enorm dol op ben en op best wel veel plekken toepas. Mac heeft dat inderdaad ook ja. :
    Ook door die ronde hoeken....
      donderdag 4 oktober 2007 @ 00:50:29 #216
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_53683781
    Ik ben nu aan mijn site aan het bouwen (wordt een foto site)
    www.fotobuz.nl (de home is online, voor de rest werkt er nog niets)

Nu wil ik eigenlijk het volgende script gaan gebruiken: http://www.leejoo.nl/java(...)slideshow_thumbs.htm
    iemand die daar ervaring mee heeft ? en weet iemand een programma om 800 foto's in een beweging te renamen van vv: DSC-001 - DSC823 naar Slide_1 - Slide_823 ?
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
    pi_53685445
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ook door die ronde hoeken....
    Tja, kwestie van smaak. Ik vind ze wel mooi, zo'n kubische tabellen-achtige site vind ik ook niks.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2007 @ 10:08:18 #218
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_53686927
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 00:50 schreef buzzer het volgende:
    en weet iemand een programma om 800 foto's in een beweging te renamen van vv: DSC-001 - DSC823 naar Slide_1 - Slide_823 ?
    irfanview
      donderdag 4 oktober 2007 @ 10:14:15 #219
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_53687031
    Tnx Swets
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
      donderdag 4 oktober 2007 @ 18:54:20 #220
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_53699255
    Dat werkt echt perfect , tnx again Swets
      dinsdag 4 december 2007 @ 20:38:41 #221
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_55043280
    Hai, mijn site schijnt niet te werken in IE en ik snap niet waarom (blond).

Het gaat om www.compositie.net (en suggesties voor de layout zijn ook welkom).
    KuikenGuppy
      woensdag 5 december 2007 @ 08:29:11 #222
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_55050317
    quote:
    Op dinsdag 4 december 2007 20:38 schreef Burdie het volgende:
    Hai, mijn site schijnt niet te werken in IE en ik snap niet waarom (blond).

Het gaat om www.compositie.net (en suggesties voor de layout zijn ook welkom).
    De pagina's openen zich in het menu frame in IE
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      woensdag 5 december 2007 @ 11:15:24 #223
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_55053187
    Hoe kan dat? Ze moeten in het iframe openen.
    KuikenGuppy
      woensdag 5 december 2007 @ 11:31:53 #224
    84926 WyriHaximus
    pi_55053531
    Met IE6 hier niks aan de hand .
    phluphy for president!
      woensdag 5 december 2007 @ 11:35:14 #225
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_55053618
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 11:31 schreef WyriHaximus het volgende:
    Met IE6 hier niks aan de hand .
    IE7 wel, daar bekeek ik hem dus mee
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      woensdag 5 december 2007 @ 11:37:47 #226
    84926 WyriHaximus
    pi_55053691
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 11:35 schreef Bellerophon het volgende:

[..]

IE7 wel, daar bekeek ik hem dus mee
    ff vmware starten dan maar .

EDIT: Zet het targeet attribut ook eens in alle a tags van het menu ipv alleen in de base tag misschien dat dat uit maakt.
    phluphy for president!
    pi_55053861
    Frames en iFramepjes zijn sowieso bléh.
      woensdag 5 december 2007 @ 11:49:34 #228
    84926 WyriHaximus
    pi_55054044
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 11:43 schreef Tuvai.net het volgende:
    Frames en iFramepjes zijn sowieso bléh.
    IE + base tag nog erger

EDIT: Idd fuckedup in IE7 ...
    phluphy for president!
    pi_55054295
    Frames stammen nog uit het tijdperk dat men stenen 14,4 modems gebruikte en een hele KiloByte aan HTML uitspuug verschil finest was. Tegenwoordig hoeft (en kán) dat echt niet meer hoor, al zeker niet bij een kleine statische website van <10 pagina's.
      woensdag 5 december 2007 @ 12:50:24 #230
    84926 WyriHaximus
    pi_55055420
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 11:59 schreef Tuvai.net het volgende:
    Frames stammen nog uit het tijdperk dat men stenen 14,4 modems gebruikte en een hele KiloByte aan HTML uitspuug verschil finest was. Tegenwoordig hoeft (en kán) dat echt niet meer hoor, al zeker niet bij een kleine statische website van <10 pagina's.
    Er zijn wel wat scenario's dat het wenselijk is, maar in dit geval heb je gelijk .
    phluphy for president!
    pi_55055510
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:50 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Er zijn wel wat scenario's dat het wenselijk is, maar in dit geval heb je gelijk .
    Mwah, frames worden voornamelijk gebruikt als excuus dat je "niet meer op elke pagina je layout moet aanpassen" als je een kleine wijziging wil doorvoeren, maar dat vind ik kul. Layout zaken horen sowieso zoveel mogelijk in een CSS file thuis. Je moet gewoon zorgen dat de losse HTML bestanden in feite alleen maar je daadwerkelijke content bevatten.
      woensdag 5 december 2007 @ 13:40:19 #232
    84926 WyriHaximus
    pi_55056496
    quote:
    Op woensdag 5 december 2007 12:53 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Mwah, frames worden voornamelijk gebruikt als excuus dat je "niet meer op elke pagina je layout moet aanpassen" als je een kleine wijziging wil doorvoeren, maar dat vind ik kul. Layout zaken horen sowieso zoveel mogelijk in een CSS file thuis. Je moet gewoon zorgen dat de losse HTML bestanden in feite alleen maar je daadwerkelijke content bevatten.
    XML + XSLT?
    phluphy for president!
      woensdag 5 december 2007 @ 14:21:38 #233
    77130 star_gazer
    Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
    pi_55057438
    Burdie: Leer CSS. Echt, het maakt het leven een stuk makkelijker. Maar als ad-hoc oplossing moet je goed op de target-attribuut van de links in je menu-pagina letten.
    "End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
    -
    [b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
    Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
      dinsdag 11 december 2007 @ 19:31:23 #234
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_55198976
    Ben bezig om de website voor mijn oom (Bedrijf in Sierbestrating) opnieuw te maken.
    Ik zelf ben maar een amateur, maar het hoeft ook niet ingewikkeld te zijn als het maar helder en duidelijk is. Het ziet er in geval beter uit dan hij nu heeft.

Zie hier de site (site hangt nog onder mijn domeinnaam) indien hij af is verplaats ik hem naar zijn domein.

Hebben jullie nog tips / aanvullingen?
    Zijn de kleuren helder?
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
      zondag 23 december 2007 @ 19:20:04 #235
    77130 star_gazer
    pi_55497256
    nieuw conceptje

Concept-layout. Moet een site worden over de groene 'lifestyle'. Primair een affiliate-site, dus gericht op inkomsten/ Vinden jullie het wat voor zover je kunt zien?
    -
    Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
      maandag 24 december 2007 @ 11:38:16 #236
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_55510252
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 19:31 schreef Razor21 het volgende:
    Ben bezig om de website voor mijn oom (Bedrijf in Sierbestrating) opnieuw te maken.
    Ik zelf ben maar een amateur, maar het hoeft ook niet ingewikkeld te zijn als het maar helder en duidelijk is. Het ziet er in geval beter uit dan hij nu heeft.

Zie hier de site (site hangt nog onder mijn domeinnaam) indien hij af is verplaats ik hem naar zijn domein.

Zijn de kleuren helder?
    waarom een bedrijfssite voorzien van adsense?
    "is een jong dynamisch bedrijf dat in 2000 is opgericht" hiermee loop je klanten mis! Kom met een echt verhaal wie jullie zijn.

tekst gecentreerd is niet lekker lezen.

Kan maar 1 ding zeggen over de tekstuele inhoud, laat zien wat het bedrijf doet. Juist deze beroepstakken kan zo veel gedaan worden als het gaat om mooie foto's op een website.

Is de website bedoelt als even snel opleppelen van informatie wat ie doet en zijn adres er neer te zetten of om ook klanten te gaan werven? maak er in ieder geval een leuk headertje bij.
    Where's my fear???
      donderdag 27 december 2007 @ 23:05:58 #237
    77130 star_gazer
    pi_55587621
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 19:31 schreef Razor21 het volgende:

Zijn de kleuren helder?
    Hmm.. Adsense... Lekker reclame maken voor de concurrent... Niet zo slim en het oogt voor een bedrijfssite buitengewoon onprofessioneel. Het 'jong en dynamisch' is inderdaad een afgezaagd cliché dat ik zou vermijden. Ik denk dat in dit vakgebied 'ervaren en resultaatgericht' beter staat, als je dan toch met termen gaat gooien. Het logo zou ik wat groter maken en de 'gratis teller' links onderin kun je beter vervangen voor iets van google analytics. Helaas denk ik dat je met deze site niet echt een overdonderende indruk maakt op je potentiële klant...

Een voorbeeld van een site voor bestratingen waar ik als klant wél voor zou willen gaan is deze. Het 'jong en dynamisch' hebben ze hier ook opgepikt: je ziet dus dat het (te) vaak gebruikt wordt. technisch is deze site ook niet helemaal OK, maar uit het oogpunt van de klant is hij best leuk.
    -
    pi_55749221
    ik had mijn site ook in een ander gedeelte gepost, ik zal m daar verwijderen, er heeft maar een iemand op gereageerd. Wil toch graag nog wat meer reakties horen... De vorige reaktie was dat ie te druk was, en dat ik mijn gastenboek moet integreren... dat laatste zou ik wel willen maar weet niet goed hoe... te druk? waarom? enfin schiet er op los graag.
    hier is ie
    gemaakt in dreamweaver...
    pi_55750097
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef purmernoord het volgende:
    ik had mijn site ook in een ander gedeelte gepost, ik zal m daar verwijderen, er heeft maar een iemand op gereageerd. Wil toch graag nog wat meer reakties horen... De vorige reaktie was dat ie te druk was, en dat ik mijn gastenboek moet integreren... dat laatste zou ik wel willen maar weet niet goed hoe... te druk? waarom? enfin schiet er op los graag.
    hier is ie
    Alvorens ik begin vind ik het vréselijk wanneer een website zomaar bij het eerste bezoek een popup (met Flash nota bene, ieuw) naar me toe gooit. Daar zullen al veel bezoekers op afhaken, mezelf incluis als ik niet even met een kritische blik de website wou bekijken. Probeer zoiets optioneel te maken, niet iedereen heeft er behoefte aan.

Verder vind ik de site inderdaad wat te druk, en ben ik niet zo heel erg weg van de kleuren. Probeer lichte tekst op een lichte achtergrond of donkere tekst op een donkere achtergrond te vermijden.

De indeling en de afbeeldingen bevallen me verder wel. Ik zou alleen de tekst een andere opmaak geven, en niet te grote lappen tekst in een klein vakje proberen te gooien (Nieuws).

Ten slotte het layout-blok an sich. Het is nu echt een zéér vierkantig blok op een fel blauwe achtergrond (ook een lelijke kleur overigens). Probeer anders eens een zachte grijze/beige/witte kleur als achtergrondkleur, en gooi eens een schaduwrandje om het layout-blok heen zodat de boel wat meer diepte-effect krijgt, dat heb je bij die navigatiebalk immers ook gedaan.
    pi_55750939
    Wist niet dat dit topic er wat
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef purmernoord het volgende:
    hier is ie
    je hebt een te standaard kleur blauw voor de achtergrond vind ik, dit komt amateuristich over.
    verder vind ik de roze kleur van je menu text niet zo mooi bij de rest.

hier mijn site:
    KamermansART
    Dit is de online portfolio van mij en mijn broer. aan het begin kan je kiezen tussen de verschillende personen.
    meeste tijd heeft gezeten in het coderen er van. ik ben echt super slecht hier in. en dat merk je wel als je met de oude IE de site bekijkt. alles loopt dan door elkaar ect. de site is gemaakt met photoshop en dreamweaver
    pi_55751026
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 18:16 schreef Kamermans het volgende:
    Wist niet dat dit topic er wat
    [..]

je hebt een te standaard kleur blauw voor de achtergrond vind ik, dit komt amateuristich over.
    verder vind ik de roze kleur van je menu text niet zo mooi bij de rest.

hier mijn site:
    KamermansART
    Dit is de online portfolio van mij en mijn broer. aan het begin kan je kiezen tussen de verschillende personen.
    meeste tijd heeft gezeten in het coderen er van. ik ben echt super slecht hier in. en dat merk je wel als je met de oude IE de site bekijkt. alles loopt dan door elkaar ect. de site is gemaakt met photoshop en dreamweaver
    Ziet er goed uit. Alleen jammer dat je in de broncode(-semantiek) af en toe de plank mis slaat, ondanks dat je op veel plekken wel netjes gewerkt hebt.
    pi_55753231
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 17:40 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Alvorens ik begin vind ik het vréselijk wanneer een website zomaar bij het eerste bezoek een popup (met Flash nota bene, ieuw) naar me toe gooit. Daar zullen al veel bezoekers op afhaken, mezelf incluis als ik niet even met een kritische blik de website wou bekijken. Probeer zoiets optioneel te maken, niet iedereen heeft er behoefte aan.
    Flash popup??? die heb ik nog nooit gezien??
    [..]
    Verder vind ik de site inderdaad wat te druk, en ben ik niet zo heel erg weg van de kleuren. Probeer lichte tekst op een lichte achtergrond of donkere tekst op een donkere achtergrond te vermijden.

De indeling en de afbeeldingen bevallen me verder wel. Ik zou alleen de tekst een andere opmaak geven, en niet te grote lappen tekst in een klein vakje proberen te gooien (Nieuws).[/quote]
    mag ik vragen wat jouw suggestie zou zijn wat betreft de tekstopmaak?

[..]
    Ten slotte het layout-blok an sich. Het is nu echt een zéér vierkantig blok op een fel blauwe achtergrond (ook een lelijke kleur overigens). Probeer anders eens een zachte grijze/beige/witte kleur als achtergrondkleur, en gooi eens een schaduwrandje om het layout-blok heen zodat de boel wat meer diepte-effect krijgt, dat heb je bij die navigatiebalk immers ook gedaan.
    [/quote]
    ga ik veranderen, bedankt voor je feedback, goed onderbouwd, heb ik tenminsten wat aan!
    pi_55753608
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 19:53 schreef purmernoord het volgende:
    mag ik vragen wat jouw suggestie zou zijn wat betreft de tekstopmaak?
    Ik zou het wat meer verspreiden zodat het niet zo op elkaar gedrukt word, misschien met een combinatie van line-height, letter-spacing en padding/margin op de paragraven.

Ik heb het een klein beetje aangepast, en vind dit iets mooier uitzien en makkelijker lezen:

Misschien ook een idee om de kolom waar de tekst in staat wat breder te maken? Probeer de teksten zelf overigens zo kort en krachtig mogelijk te houden.

De tekst in die rechterkolom (Nieuws) heeft gewoon een verkeerde achtergrond, die is te licht voor die witte tekst. Staat overigens te veel tekst in gepropt vind ik. Probeer die gradient die je daar als achtergrond gebruikt iets minder overgang te laten hebben (ik zou de 'witte' kant ietsjes donkerder maken). En wellicht kun je ook die tekst wat meer spreiden zoals dat stukje in het bovenstaande voorbeeld.

Ik heb voor het voorbeeld hierboven trouwens gebruikt:
    1
    2
    3
    4
    5
    color:#505050;
    font:0.9em Verdana;
    letter-spacing:1px;
    line-height:18px;
    text-align:justify;
      donderdag 3 januari 2008 @ 22:38:15 #244
    77130 star_gazer
    pi_55757526
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 20:13 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik zou het wat meer verspreiden zodat het niet zo op elkaar gedrukt word, misschien met een combinatie van line-height, letter-spacing en padding/margin op de paragraven.

Ik heb het een klein beetje aangepast, en vind dit iets mooier uitzien en makkelijker lezen:
    [ afbeelding ]

Misschien ook een idee om de kolom waar de tekst in staat wat breder te maken? Probeer de teksten zelf overigens zo kort en krachtig mogelijk te houden.

De tekst in die rechterkolom (Nieuws) heeft gewoon een verkeerde achtergrond, die is te licht voor die witte tekst. Staat overigens te veel tekst in gepropt vind ik. Probeer die gradient die je daar als achtergrond gebruikt iets minder overgang te laten hebben (ik zou de 'witte' kant ietsjes donkerder maken). En wellicht kun je ook die tekst wat meer spreiden zoals dat stukje in het bovenstaande voorbeeld.

Ik heb voor het voorbeeld hierboven trouwens gebruikt:
    [ code verwijderd ]
    Toch blijf ik erbij dat justified text lastig leest. Voor een site met een boodschap, moet je naar mijn mening gewoon vrije regelval gebruiken. Oogt wat minder strak, maar leest wel lekkerder.
    -
    pi_55758974
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 22:38 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Toch blijf ik erbij dat justified text lastig leest. Voor een site met een boodschap, moet je naar mijn mening gewoon vrije regelval gebruiken. Oogt wat minder strak, maar leest wel lekkerder.
    Maar je krijgt wel mooiere 'blokken' tekst, in tegenstelling tot een hoop regels die ieder een eigen lengte hebben. Ik heb er zelf een hekel aan wanneer alles zo op elkaar 'gepropt' word, maar goed, smaken verschillen.
      donderdag 3 januari 2008 @ 23:30:13 #246
    77130 star_gazer
    pi_55759036
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 23:27 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Maar je krijgt wel mooiere 'blokken' tekst, in tegenstelling tot een hoop regels die ieder een eigen lengte hebben. Ik heb er zelf een hekel aan wanneer alles zo op elkaar 'gepropt' word, maar goed, smaken verschillen.
    Een goede linespacing is altijd nodig. Maar het rommelige van de vrije regelval kun je vrij makkelijk maskeren met voldoende witruimte aan de rechterkant.
    -
    pi_55759222
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 23:30 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Een goede linespacing is altijd nodig. Maar het rommelige van de vrije regelval kun je vrij makkelijk maskeren met voldoende witruimte aan de rechterkant.
    Klopt, maar plaats voor extra witruimte heb je ook niet altijd zoals in het voorbeeld hierboven. En lege vlakken vind ik ooit niet echt een way to go.
    pi_55947384
    Hey allemaal, ik ondervind op dit moment problemen met het maken van mijn website, als freelancer heb ik een bedrijf opgericht en wil ik een mooie duidelijk website hebben, na een site gemaakt te hebben met dreamwaver en fireworks kwam dit resultaat eruit:

Dit is hoe de website eruit ziet in Firefox, dit is mijn standaard browser.

Maar toen ik in IE keek was de site stuk anders geworden door de scrollbalken:

Wie weet hoe dit komt dat er zoveel grootte verschil zit in de opmaak wanneer ik hem in FF en IE bekijk, en wat zou hiervoor de oplossing zijn.

De site staat werkend (lay-out) hier...

Bij voorbaat dank
      vrijdag 11 januari 2008 @ 13:01:30 #249
    77130 star_gazer
    pi_55948594
    quote:
    Op vrijdag 11 januari 2008 12:13 schreef ILCILA het volgende:
    Hey allemaal, ik ondervind op dit moment problemen met het maken van mijn website, als freelancer heb ik een bedrijf opgericht en wil ik een mooie duidelijk website hebben, na een site gemaakt te hebben met dreamwaver en fireworks kwam dit resultaat eruit:

[ afbeelding ]
    Dit is hoe de website eruit ziet in Firefox, dit is mijn standaard browser.

Maar toen ik in IE keek was de site stuk anders geworden door de scrollbalken:
    [ afbeelding ]

Wie weet hoe dit komt dat er zoveel grootte verschil zit in de opmaak wanneer ik hem in FF en IE bekijk, en wat zou hiervoor de oplossing zijn.

De site staat werkend (lay-out) hier...

Bij voorbaat dank
    Ik weet niet waar ik moet beginnen. Gezien de HTML-code kan deze site in de negentiger jaren gemaakt zijn. Ik zou maar eens beginnen met een doctype-declaratie!
    -
    pi_55948739
    En eens niet alles in (sub)-iFrames gooien...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')