abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 maart 2007 @ 22:39:00 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46959669
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:35 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Goed punt. Ik heb de regel die verklaart wat ik doe vetgedrukt, zodat het in één oogopslag opvalt. Beter zo?
Mjah,

je wil toch websites verkopen? En je hebt toch een basis tarief?
Ik zou een indexpagina maken met relatief weinig tekst, of in ieder geval dusdanig dat je direkt een prijs ziet.

en zo heb ik het zelf dan ook gedaan
  maandag 5 maart 2007 @ 23:04:56 #52
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_46960655
Niet om te pikken ofzo, maar ik denk dat ik de sectie standaardpakketten verplaats naar de mainpage. 'Mogelijkheden' krijgt zo 'huidige projecten', wat toch maar een plaatsvuller is. Bedankt voor je goede advies, Swetsenegger
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 maart 2007 @ 23:09:15 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46960772
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:04 schreef star_gazer het volgende:
Niet om te pikken ofzo, maar ik denk dat ik de sectie standaardpakketten verplaats naar de mainpage. 'Mogelijkheden' krijgt zo 'huidige projecten', wat toch maar een plaatsvuller is. Bedankt voor je goede advies, Swetsenegger
Je woont toch niet in mijn regio he?

maandag 5 maart 2007 @ 23:16:34 #54
77130 star_gazer
pi_46960962
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je woont toch niet in mijn regio he?

Papendrecht: nabij dordrecht
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 maart 2007 @ 23:38:29 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46961722
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:16 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Papendrecht: nabij dordrecht
Dat is toch verdomd dichtbij
  maandag 5 maart 2007 @ 23:48:12 #56
77130 star_gazer
pi_46961978
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is toch verdomd dichtbij
Fuseren? Ach, ik richt me alleen op de allerkleinsten. ik studeer zelf, dus heb niet zoveel tijd om me in grote projecten te storten.
-
  dinsdag 6 maart 2007 @ 02:25:16 #57
77130 star_gazer
pi_46964435
http://johnnie.servebeer.com/commercieel/j-design/tarieven.php Kan iemand even testen of de border overlap van de rechterbalk niet vern--kt is in IE6? (als in: de border wordt dikker / dunner onderaan). Ik laat ze nu over elkaar heen tekenen. IE7 en firefox doen dat goed, maar IE6 is vrij bitchy over t algemeen, dus daarom even de vraag
-
pi_46964992
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 02:25 schreef star_gazer het volgende:
http://johnnie.servebeer.com/commercieel/j-design/tarieven.php Kan iemand even testen of de border overlap van de rechterbalk niet vern--kt is in IE6? (als in: de border wordt dikker / dunner onderaan). Ik laat ze nu over elkaar heen tekenen. IE7 en firefox doen dat goed, maar IE6 is vrij bitchy over t algemeen, dus daarom even de vraag
met ie6 en netscape getest, geen probleem (met firefox trouwens ook niet maar wist je al), let wel dat je niet teveel hacks gebruikt om het ie6 naar z'n zin te krijgen, werkt meestal funest voor Firefox.
pi_46985390
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:04 schreef star_gazer het volgende:
Met
quote:
De rechterbalk zou je ook iets vaker kunnen vullen met plaatjes, om zo de website iets vrolijker te maken
bedoelde ik niet wat je nu hebt gedaan: groene vinkjes en tekst. Het maakt de site grijzer, saai. Probeer iets met kleur, met gekleurde vlakken. Tenminste, dat was meer wat ik bedoelde. Wat je doet moet je natuurlijk zelf bepalen.
En toen was het verhaaltje uit...
  woensdag 7 maart 2007 @ 03:11:00 #60
77130 star_gazer
pi_47004029
Gouden tip: Run multiple versions of IE on one computer. Een simpel installertje en je kunt alle IE versies runnen om je site te testen!
-
pi_47004514
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 03:11 schreef star_gazer het volgende:
Gouden tip: Run multiple versions of IE on one computer. Een simpel installertje en je kunt alle IE versies runnen om je site te testen!
en waarom heb je daar een apart programma voor nodig .

Of ben ik in het bezit van vreemde versies ( kan IE7 ook naast IE5.5 opstarten daarnaast Netscape en Firefox en IE6 ook nog werkend) Je moet alleen auto-update volledig negeren.
  donderdag 8 maart 2007 @ 02:51:00 #62
77130 star_gazer
pi_47041655
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 07:21 schreef Msx-Hinter het volgende:

[..]

en waarom heb je daar een apart programma voor nodig .

Of ben ik in het bezit van vreemde versies ( kan IE7 ook naast IE5.5 opstarten daarnaast Netscape en Firefox en IE6 ook nog werkend) Je moet alleen auto-update volledig negeren.
Dat hoeft dan niet meer
-
pi_47080157
Hoi, ik ben geen designer. Maar ik wil wel een mooie site. Mensen vinden het nu te lelijk Het gaat om http://www.ikzoekeenboek.com/.

Ik wil wel (overdreven) de nadruk leggen op de content. Een beetje zoals http://www.nytimes.com/. Ik wil het minimalistisch houden/maken. Maar dan onopvallend minimalistisch :-/. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel? Zo ja, ken je misschien voorbeelden ter inspiratie of heb je andere tips.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 06:40:30 #64
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_47081014
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 02:15 schreef ErikN het volgende:
Hoi, ik ben geen designer. Maar ik wil wel een mooie site. Mensen vinden het nu te lelijk Het gaat om http://www.ikzoekeenboek.com/.

Ik wil wel (overdreven) de nadruk leggen op de content. Een beetje zoals http://www.nytimes.com/. Ik wil het minimalistisch houden/maken. Maar dan onopvallend minimalistisch :-/. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel? Zo ja, ken je misschien voorbeelden ter inspiratie of heb je andere tips.
ja, kijk nog wat meer hoe je favo sites zijn opgebouwd. Schrijf overeenkomsten en verschillen tussen deze sites op. Kijk daarna naar je eigen site en schrijf de verschillen tussen die sites en jouw site op.

Waar je vooral op moet letten is kleur en vlak verdelingen.
Where's my fear???
pi_47081034
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 02:15 schreef ErikN het volgende:

om het minimalistisch te houden heb je nu al teveel stijlelementen en kleuren gebruikt, de site die je noemt en degene die ik ken, gebruiken over het algemeen maar een paar kleuren en een kleiner lettertype. Maar waarom maak je er geen blogsite van (of als testsite) door de beperkingen van b.v. blogger wordt je al gedwongen om in hokjes te denken en dingen te schrappen.
pi_47102053
http://www.consolegarden.nl/thijs

Mijn nieuwe site, niet zo heel lang mee bezig geweest.
Graag commentaar (wat kan beter, is mijn engelse taal goed/slecht enz.)

werkt die in alle browsers goed?

[ Bericht 9% gewijzigd door ThijsThijs op 09-03-2007 20:07:30 ]
google is your friend
pi_47107106
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 19:14 schreef ThijsThijs het volgende:

sloop die nedstat teller eruit ! zijn genoeg gratis tellers te vinden zonder die reclame.

je media (tekeningen) zijn te groot voor het boxje, je engels kan beter is nu een beetje geforceerd, en ik zou een kader om het menu doen, keek er eerst overheen.

werkt prima (met popups) in netscape en ie van wat ik gauw getest heb, geen zin om firefox ook nog op te stoken.
pi_47108376
krijg jij popups van nedstat dan?
google is your friend
pi_47108598
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:06 schreef ThijsThijs het volgende:
krijg jij popups van nedstat dan?
nee die jamba popups en andere popups, vroeger met nedstat geen last, later is nedstat overgenomen (voor de particulieren deel dan) en sindsdien komen er popups mee. Zoek anders maar op nedstat teller en popup.

Zelf aardig vrolijk met Google Analytics (zeker als je Google Adwords er naast gebruikt)
pi_47111064
quote:
Voor wat je kennelijk op je site wilt presenteren vind ik het een prima uitziende website. Wel is de kleur wat te fel en niet echt lekker om naar te kijken.

De cam doet bij mij (firefox) niets, ook niet na 1 of 2 minuten wachten. De media pas niet in het iframe.
Wat trouwens leuk kan zijn, is om je scrollbalken een andere kleur te geven. Ook het lettertype van je "blog" (vind het een beetje overdreven om het een blog te noemen) kun je wat meer aanpassen aan de rest van je website.
Het menu vond ik trouwens wel goed te vinden.

Volgens mij is de vertaling van "I just listen this songs" "ik luister alleen deze liedjes". Je Engels kan daar en op de rest van de site wel iets beter. Het is wel begrijpelijk hoor, dat wel, maar perfect is het nog zeker niet.

Hey, succes!
En toen was het verhaaltje uit...
pi_47117782
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 23:10 schreef ALTF4 het volgende:

[..]

Voor wat je kennelijk op je site wilt presenteren vind ik het een prima uitziende website. Wel is de kleur wat te fel en niet echt lekker om naar te kijken.

De cam doet bij mij (firefox) niets, ook niet na 1 of 2 minuten wachten. De media pas niet in het iframe.
Wat trouwens leuk kan zijn, is om je scrollbalken een andere kleur te geven. Ook het lettertype van je "blog" (vind het een beetje overdreven om het een blog te noemen) kun je wat meer aanpassen aan de rest van je website.
Het menu vond ik trouwens wel goed te vinden.

Volgens mij is de vertaling van "I just listen this songs" "ik luister alleen deze liedjes". Je Engels kan daar en op de rest van de site wel iets beter. Het is wel begrijpelijk hoor, dat wel, maar perfect is het nog zeker niet.

Hey, succes!
Oke bedankt voor je commentaar. Met die media ben ik nog een beetje bezig. Die webcam doet het niet omdat mijn pc niet altijd aanstaat (datzelfde geldt voor het bijwerken van de recent afgespeelde liedjes).

Ik zal de engelse tekst nog een beetje bijschaven
google is your friend
  woensdag 14 maart 2007 @ 02:38:30 #72
77130 star_gazer
pi_47253796
http://www.tarikessard.com/

Eerste site geproduceerd voor een betalende klant. Hij is gelukkig wild enthousiast Wat vinden jullie ervan? Ik moet alvast de opmerking maken dat de links-pagina niet valideert, vanwege een foutje in het CMS (ampersands worden geforceerd opgeslagen als '&' in plaats van '&'. Hier moet ik me nog uit hacken of het maar laten zoals het is.

[ Bericht 30% gewijzigd door star_gazer op 14-03-2007 02:53:02 ]
-
  woensdag 14 maart 2007 @ 02:50:27 #73
77130 star_gazer
pi_47253854
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 19:14 schreef ThijsThijs het volgende:

Je Engels is enigzins ehh... Vernederlandst, met zinnen als "Another favourite punk/indie band of me". Voor de rest is de site printeronvriendelijk (doe maar eens afdrukvoorbeeld). Dit kun je heel simpel verhelpen met een simpel @media print statement in je CSS, waarbinnen je de achtergrond op wit zet, alle navigatie verbergt enz enz. Verder vind ik het onder media niet zo mooi dat die boxjes allemaal een verschillende grootte hebben. Of de boxen resizen of verbergen IMHO.

Tot slot raad ik je aan je eens in te lezen in de webstandaards: er ontbreekt ondermeer een doctype, waardoor verschillende -voor jou onbekende- browsers misschien wel eens op hun bek kunnen gaan. Tevens ben je met valide code redelijk ingedekt tegen verschillen in browser-interpretaties, zowel nu als in de toekomst. Zie http://validator.w3.org/c(...)olegarden.nl%2Fthijs voor je validatierapport Daarnaast scheelt het enorm veel code (en dus: dataverkeer) als je CSS in plaats van tabellen gebruikt. Dit jeukt af en toe onder de verschillende browsers, maar voor bijna alle probleempjes is wel een oplossing en zeker met IE7 ben je van veel gezeik af.

Dus, tot zover Laat je niet van de wijs brengen, we moeten allemaal ergens beginnen en zo slecht ziet het er niet uit

[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 14-03-2007 03:48:15 ]
-
pi_47253859
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 02:38 schreef star_gazer het volgende:
http://www.tarikessard.com/

Eerste site geproduceerd voor een betalende klant. Hij is gelukkig wild enthousiast Wat vinden jullie ervan?
- 1 menu van maken
- actief menu item andere opmaken
- grote letters
- bij home staat de titel horizontaal, bij andere items verticaal >> consequent doen >> horizontaal leest makkelijker
- het vliegende komma ding (''''''') doet fucked up. Komt omdat je utf-8 gebruikt. Als je genoeg hebt aan ISO gebruikt dan ISO. Anders de database velden utf-8 maken. Ook in de verbinding tussen PHP (neem aan dat het php is) en MySQL moet je een character type instellen. Kun je doen door met query SET NAMES = 'utf-8';
- noem in de titelbalk (<title>) de titel van de huidige pagina. Evt. gevolgd door (een verkorte) titel v/d website.
- wacht met die links. sowieso zit niemand er op te wachten. maar ook kan ome google het niet waarderen
- volgorde menuitems, belangrijkste links, rommel rechts
- noem nieuwsitems (desnoods alleen de titels op de home)
- hyperlinks onderstrepen
- evt. titels op home klikbaar
- voor de bezoekers niet boeiend dat j. de haan de site heeft gemaakt...
- oh en bij tips is de volgorde 3,2,1... je hoeft geen raket te lanceren, gewoon 1,2,3 gebruiken

Het is best een goede site hoor, maar ik ben nogal kritisch ingesteld
  woensdag 14 maart 2007 @ 03:03:06 #75
77130 star_gazer
pi_47253883
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 02:51 schreef ErikN het volgende:

[..]
- het vliegende komma ding (''''''') doet fucked up. Komt omdat je utf-8 gebruikt. Als je genoeg hebt aan ISO gebruikt dan ISO. Anders de database velden utf-8 maken. Ook in de verbinding tussen PHP (neem aan dat het php is) en MySQL moet je een character type instellen. Kun je doen door met query SET NAMES = 'utf-8';
Heel goed!! Dankjewel! Ik had die tag erin gezet uit luiheid: het was de enige die ik uit mn hoofd wist om even snel te valideren. Ik ben het alleen vergeten op te knappen. Danku

[edit]hmm.. Zie zojuist dat mn CMS (textpattern) alsnog UTF-8 meezendt in de HTTP-header Dan zal het qua DB-verbindingen allemaal in orde zijn dunkt mij. Ik heb gewoon de tekst gekopieerd vanuit een ISO-bron, dat zal het zijn Ik ga de passages even corrigeren in het CMS

[ Bericht 10% gewijzigd door star_gazer op 14-03-2007 03:23:58 ]
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')