ff vmware starten dan maarquote:Op woensdag 5 december 2007 11:35 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
IE7 wel, daar bekeek ik hem dus mee
IE + base tag nog ergerquote:Op woensdag 5 december 2007 11:43 schreef Tuvai.net het volgende:
Frames en iFramepjes zijn sowieso bléh.
Er zijn wel wat scenario's dat het wenselijk is, maar in dit geval heb je gelijkquote:Op woensdag 5 december 2007 11:59 schreef Tuvai.net het volgende:
Frames stammen nog uit het tijdperk dat men stenen 14,4 modems gebruikte en een hele KiloByte aan HTML uitspuug verschil finest was. Tegenwoordig hoeft (en kán) dat echt niet meer hoor, al zeker niet bij een kleine statische website van <10 pagina's.
Mwah, frames worden voornamelijk gebruikt als excuus dat je "niet meer op elke pagina je layout moet aanpassen" als je een kleine wijziging wil doorvoeren, maar dat vind ik kul. Layout zaken horen sowieso zoveel mogelijk in een CSS file thuis. Je moet gewoon zorgen dat de losse HTML bestanden in feite alleen maar je daadwerkelijke content bevatten.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:50 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Er zijn wel wat scenario's dat het wenselijk is, maar in dit geval heb je gelijk.
XML + XSLT?quote:Op woensdag 5 december 2007 12:53 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Mwah, frames worden voornamelijk gebruikt als excuus dat je "niet meer op elke pagina je layout moet aanpassen" als je een kleine wijziging wil doorvoeren, maar dat vind ik kul. Layout zaken horen sowieso zoveel mogelijk in een CSS file thuis. Je moet gewoon zorgen dat de losse HTML bestanden in feite alleen maar je daadwerkelijke content bevatten.
waarom een bedrijfssite voorzien van adsense?quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:31 schreef Razor21 het volgende:
Ben bezig om de website voor mijn oom (Bedrijf in Sierbestrating) opnieuw te maken.
Ik zelf ben maar een amateur, maar het hoeft ook niet ingewikkeld te zijn als het maar helder en duidelijk is. Het ziet er in geval beter uit dan hij nu heeft.
Zie hier de site (site hangt nog onder mijn domeinnaam) indien hij af is verplaats ik hem naar zijn domein.
Hebben jullie nog tips / aanvullingen?
Zijn de kleuren helder?
Hmm.. Adsense... Lekker reclame maken voor de concurrent... Niet zo slim en het oogt voor een bedrijfssite buitengewoon onprofessioneel. Het 'jong en dynamisch' is inderdaad een afgezaagd cliché dat ik zou vermijden. Ik denk dat in dit vakgebied 'ervaren en resultaatgericht' beter staat, als je dan toch met termen gaat gooien. Het logo zou ik wat groter maken en de 'gratis teller' links onderin kun je beter vervangen voor iets van google analytics. Helaas denk ik dat je met deze site niet echt een overdonderende indruk maakt op je potentiële klant...quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:31 schreef Razor21 het volgende:
Ben bezig om de website voor mijn oom (Bedrijf in Sierbestrating) opnieuw te maken.
Ik zelf ben maar een amateur, maar het hoeft ook niet ingewikkeld te zijn als het maar helder en duidelijk is. Het ziet er in geval beter uit dan hij nu heeft.
Zie hier de site (site hangt nog onder mijn domeinnaam) indien hij af is verplaats ik hem naar zijn domein.
Hebben jullie nog tips / aanvullingen?
Zijn de kleuren helder?
Alvorens ik begin vind ik het vréselijk wanneer een website zomaar bij het eerste bezoek een popup (met Flash nota bene, ieuw) naar me toe gooit. Daar zullen al veel bezoekers op afhaken, mezelf incluis als ik niet even met een kritische blik de website wou bekijken. Probeer zoiets optioneel te maken, niet iedereen heeft er behoefte aan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef purmernoord het volgende:
ik had mijn site ook in een ander gedeelte gepost, ik zal m daar verwijderen, er heeft maar een iemand op gereageerd. Wil toch graag nog wat meer reakties horen... De vorige reaktie was dat ie te druk was, en dat ik mijn gastenboek moet integreren... dat laatste zou ik wel willen maar weet niet goed hoe... te druk? waarom? enfin schiet er op los graag.
hier is ie
gemaakt in dreamweaver...
je hebt een te standaard kleur blauw voor de achtergrond vind ik, dit komt amateuristich over.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef purmernoord het volgende:
ik had mijn site ook in een ander gedeelte gepost, ik zal m daar verwijderen, er heeft maar een iemand op gereageerd. Wil toch graag nog wat meer reakties horen... De vorige reaktie was dat ie te druk was, en dat ik mijn gastenboek moet integreren... dat laatste zou ik wel willen maar weet niet goed hoe... te druk? waarom? enfin schiet er op los graag.
hier is ie
gemaakt in dreamweaver...
Ziet er goed uit.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:16 schreef Kamermans het volgende:
Wist niet dat dit topic er wat
[..]
je hebt een te standaard kleur blauw voor de achtergrond vind ik, dit komt amateuristich over.
verder vind ik de roze kleur van je menu text niet zo mooi bij de rest.
hier mijn site:
KamermansART
Dit is de online portfolio van mij en mijn broer. aan het begin kan je kiezen tussen de verschillende personen.
meeste tijd heeft gezeten in het coderen er van. ik ben echt super slecht hier in. en dat merk je wel als je met de oude IE de site bekijkt. alles loopt dan door elkaar ect. de site is gemaakt met photoshop en dreamweaver
Flash popup??? die heb ik nog nooit gezien??quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:40 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Alvorens ik begin vind ik het vréselijk wanneer een website zomaar bij het eerste bezoek een popup (met Flash nota bene, ieuw) naar me toe gooit. Daar zullen al veel bezoekers op afhaken, mezelf incluis als ik niet even met een kritische blik de website wou bekijken. Probeer zoiets optioneel te maken, niet iedereen heeft er behoefte aan.![]()
Ik zou het wat meer verspreiden zodat het niet zo op elkaar gedrukt word, misschien met een combinatie van line-height, letter-spacing en padding/margin op de paragraven.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:53 schreef purmernoord het volgende:
mag ik vragen wat jouw suggestie zou zijn wat betreft de tekstopmaak?
| 1 2 3 4 5 | font:0.9em Verdana; letter-spacing:1px; line-height:18px; text-align:justify; |
Toch blijf ik erbij dat justified text lastig leest. Voor een site met een boodschap, moet je naar mijn mening gewoon vrije regelval gebruiken. Oogt wat minder strak, maar leest wel lekkerder.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:13 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik zou het wat meer verspreiden zodat het niet zo op elkaar gedrukt word, misschien met een combinatie van line-height, letter-spacing en padding/margin op de paragraven.
Ik heb het een klein beetje aangepast, en vind dit iets mooier uitzien en makkelijker lezen:
[ afbeelding ]
Misschien ook een idee om de kolom waar de tekst in staat wat breder te maken? Probeer de teksten zelf overigens zo kort en krachtig mogelijk te houden.
De tekst in die rechterkolom (Nieuws) heeft gewoon een verkeerde achtergrond, die is te licht voor die witte tekst. Staat overigens te veel tekst in gepropt vind ik. Probeer die gradient die je daar als achtergrond gebruikt iets minder overgang te laten hebben (ik zou de 'witte' kant ietsjes donkerder maken). En wellicht kun je ook die tekst wat meer spreiden zoals dat stukje in het bovenstaande voorbeeld.
Ik heb voor het voorbeeld hierboven trouwens gebruikt:
[ code verwijderd ]
Maar je krijgt wel mooiere 'blokken' tekst, in tegenstelling tot een hoop regels die ieder een eigen lengte hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:38 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Toch blijf ik erbij dat justified text lastig leest. Voor een site met een boodschap, moet je naar mijn mening gewoon vrije regelval gebruiken. Oogt wat minder strak, maar leest wel lekkerder.
Een goede linespacing is altijd nodig. Maar het rommelige van de vrije regelval kun je vrij makkelijk maskeren met voldoende witruimte aan de rechterkant.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:27 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Maar je krijgt wel mooiere 'blokken' tekst, in tegenstelling tot een hoop regels die ieder een eigen lengte hebben.Ik heb er zelf een hekel aan wanneer alles zo op elkaar 'gepropt' word, maar goed, smaken verschillen.
Klopt, maar plaats voor extra witruimte heb je ook niet altijd zoals in het voorbeeld hierboven. En lege vlakken vind ik ooit niet echt een way to go.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:30 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Een goede linespacing is altijd nodig. Maar het rommelige van de vrije regelval kun je vrij makkelijk maskeren met voldoende witruimte aan de rechterkant.
Ik weet niet waar ik moet beginnen. Gezien de HTML-code kan deze site in de negentiger jaren gemaakt zijn. Ik zou maar eens beginnen met een doctype-declaratie!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:13 schreef ILCILA het volgende:
Hey allemaal, ik ondervind op dit moment problemen met het maken van mijn website, als freelancer heb ik een bedrijf opgericht en wil ik een mooie duidelijk website hebben, na een site gemaakt te hebben met dreamwaver en fireworks kwam dit resultaat eruit:
[ afbeelding ]
Dit is hoe de website eruit ziet in Firefox, dit is mijn standaard browser.
Maar toen ik in IE keek was de site stuk anders geworden door de scrollbalken:
[ afbeelding ]
Wie weet hoe dit komt dat er zoveel grootte verschil zit in de opmaak wanneer ik hem in FF en IE bekijk, en wat zou hiervoor de oplossing zijn.
De site staat werkend (lay-out) hier...
Bij voorbaat dank
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |