Dat zeg ik: Snoopy Vs. the Red Baronquote:Op woensdag 13 december 2006 20:01 schreef Ireth het volgende:
[..]
Even voor de algehele nuancering (komt het misschien minder patserig over!) we gaan idd kijken naar spelletjes voor haar die wel dezlefde handelingen vereisen, maar waar andere beelden bij zitten. Ik noem bijvoorbeeld met een schepnetje in ene parkje vlinders vangen. Vereist ook muis/toetsenbord coordinatie. Maar tot die tijd volgen we gewoon de manier zoals ik eerder al zei. Kwartiertje a 10 minuten terwijl ik eten sta te koken, samen met papa. Vandaag is het er overigens niet eens van gekomen, ze was op dat tijdstip aan het kleiën
![]()
Wij doen echt precies hetzelfde. Tenzij we echt zien dat ze ERG hard vallen, dan zijn we er als de kippen bij, maar eigenlijk wachten we altijd de reactie af. En dan nog laten we vaak het kind naar ONS toe komen om getroost te worden. Niet alleen leidt dat voor het kind de aandacht al af en wordt er niet meteen in paniek opgesprongen, maar je kunt ook nog zien of hij of zij zwabbert of slingert of bloedt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 08:05 schreef Puckzzz het volgende:
Dat is wel waar, ik reageerde ook niet meteen als 1 van mijn kids was gevallen. Ik wachtte het eerst ff af....OF 'ie begon te huilen, en áls ie begon te huilen kon ik aan de toon van het huilen horen of hij zich echt pijn had gedaan of gewoon ff getroost wou worden. vriendin van mij sprong idd meteen op, begon met koude natte washandjes in de weer te gaan e.d. was altijd zo'n vervelend kind als ie zich zeer had gedaan, zat ook rustig een uur na te piepen en dan moest ie weer een kopje thee en een koekje voor de pijn etc.
Das hier dus ook zo!quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Wij doen echt precies hetzelfde. Tenzij we echt zien dat ze ERG hard vallen, dan zijn we er als de kippen bij, maar eigenlijk wachten we altijd de reactie af. En dan nog laten we vaak het kind naar ONS toe komen om getroost te worden. Niet alleen leidt dat voor het kind de aandacht al af en wordt er niet meteen in paniek opgesprongen, maar je kunt ook nog zien of hij of zij zwabbert of slingert of bloedt.
Hoe je zelf met dingen omgaat bepaalt voor een enorm groot deel hoe je kind ermee omgaat.
Wellicht niet en voor een groot deel kan dat ook prima te maken hebben met een sprongetje dat een kind gemaakt heeft in de ontwikkeling natuurlijk. Maar een verandering in reactie van de ouders is ook heel goed mogelijk hoor. Naarmate kinderen ouder worden ga je anders met ze om (anders zou je bij een kind van vijf nog steeds 'koetsjie koetsjie koe' zitten doen of er kiekeboe mee spelen. Hele kleine kinderen kun je prima mee naar de ergste horrorfilms kijken. Snappen ze de ballen van en het interesseert ze ook niet eigenlijk. Maar op het moment dat ze het wel beginnen te snappen zul je toch weg gaan zappen. Dan reageer je op zich ook al anders. Een verandering in gedrag van de ouders zou ik dan ook niet 100% uitsluiten. Het is natuurlijk niet de enige reden; kinderen fantaseren er nu eenmaal omheen en wat ze verzinnen is vele malen enger voor ze dan wat ze zien. En dat hangt dan weer van het kind zelf af.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:04 schreef bixister het volgende:
natuurlijk is het belangrijk hoe je er als ouders zelf mee omgaat, maar ik vond 't wel een rare reactie op de post van Grijs. die stelde dat je kind in de loop van de ontwikkeling dingen anders kan gaan waarnemen, en er daardoor nu misschien weinig 'last' van ondervind, maar dat de kans bestaat dat zo'n spelletje na verloop van tijd anders (heftiger) waargenomen en beleefd kan worden. ik neem tenminste aan dat Grijs en haar man niet van de ene op de andere dag heel anders met tv-beelden omgaan.
quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:33 schreef Gaosz het volgende:
mijn gevoel zegt dat jouw dochter nerd wordt
quote:Op maandag 8 januari 2007 12:43 schreef Ireth het volgende:
Even een onwijze topic kick, maar wilde ff een update geven
Voorheen nam Suus het spel van papa over als hij even afk was, tegenwoordig sluit ze zijn spel af, start IE op en gaat naar de site van Zappelin om daar memory te spelen
ROFLquote:Op maandag 8 januari 2007 12:43 schreef Ireth het volgende:
Even een onwijze topic kick, maar wilde ff een update geven
Voorheen nam Suus het spel van papa over als hij even afk was, tegenwoordig sluit ze zijn spel af, start IE op en gaat naar de site van Zappelin om daar memory te spelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |