abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44447409
MIjn zoon (6) speelt CS en laat menig "volwassen" speler achter zich in het spel.

Ik denk dat het, mits goed ingeprent dat het nep is, een goede manier is om snel te leren reageren, tellen, voor de motoriek enz... Hij kan bv ook al menig woordje engels en de juiste betekenis.

Daarbij, je kan het verbiede, maar voor hij CS deed, liep hij al constant met pistolen en zwaarden in het huis rond te rennen en piefpafpoef te spelen met zijn broers..tegenwoordig mag dat niet meer, maar wat deed ik zelf vroegeR? en ik heb nog geen bank beroofd of een echt pistool in mijn vingers gehad.

Vint dat mensen wel een beetje te ver gaan in regels opstellen, kinderen worden in een te 'voorzichtige' omgeving opgevoed tegenwoordig, en ten alle tijden beschermd tegen de grote boze wereld....

Tuurlijk mag hij niet constant online, en hij zoekt ook nog eens velden uit als the simpsons enz.

Ik denk dat ouders naar hun kind moeten kijken of het kind het 'aankan' of niet.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_44447677
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:01 schreef Ireth het volgende:

[..]

Even voor de algehele nuancering (komt het misschien minder patserig over! ) we gaan idd kijken naar spelletjes voor haar die wel dezlefde handelingen vereisen, maar waar andere beelden bij zitten. Ik noem bijvoorbeeld met een schepnetje in ene parkje vlinders vangen. Vereist ook muis/toetsenbord coordinatie. Maar tot die tijd volgen we gewoon de manier zoals ik eerder al zei. Kwartiertje a 10 minuten terwijl ik eten sta te koken, samen met papa. Vandaag is het er overigens niet eens van gekomen, ze was op dat tijdstip aan het kleiën
Dat zeg ik: Snoopy Vs. the Red Baron

En zo zijn er nog veel meer te vinden..
  Admin vrijdag 15 december 2006 @ 09:58:57 #128
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_44448830
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 08:05 schreef Puckzzz het volgende:
Dat is wel waar, ik reageerde ook niet meteen als 1 van mijn kids was gevallen. Ik wachtte het eerst ff af....OF 'ie begon te huilen, en áls ie begon te huilen kon ik aan de toon van het huilen horen of hij zich echt pijn had gedaan of gewoon ff getroost wou worden. vriendin van mij sprong idd meteen op, begon met koude natte washandjes in de weer te gaan e.d. was altijd zo'n vervelend kind als ie zich zeer had gedaan, zat ook rustig een uur na te piepen en dan moest ie weer een kopje thee en een koekje voor de pijn etc.
Wij doen echt precies hetzelfde. Tenzij we echt zien dat ze ERG hard vallen, dan zijn we er als de kippen bij, maar eigenlijk wachten we altijd de reactie af. En dan nog laten we vaak het kind naar ONS toe komen om getroost te worden. Niet alleen leidt dat voor het kind de aandacht al af en wordt er niet meteen in paniek opgesprongen, maar je kunt ook nog zien of hij of zij zwabbert of slingert of bloedt.

Hoe je zelf met dingen omgaat bepaalt voor een enorm groot deel hoe je kind ermee omgaat.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:03:13 #129
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_44448945
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 09:58 schreef Danny het volgende:

[..]

Wij doen echt precies hetzelfde. Tenzij we echt zien dat ze ERG hard vallen, dan zijn we er als de kippen bij, maar eigenlijk wachten we altijd de reactie af. En dan nog laten we vaak het kind naar ONS toe komen om getroost te worden. Niet alleen leidt dat voor het kind de aandacht al af en wordt er niet meteen in paniek opgesprongen, maar je kunt ook nog zien of hij of zij zwabbert of slingert of bloedt.

Hoe je zelf met dingen omgaat bepaalt voor een enorm groot deel hoe je kind ermee omgaat.
Das hier dus ook zo! "kom maar bij mama, dan zal ik je opbeuren!" En rennen dat ze vaak nog kunnen
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_44448976
natuurlijk is het belangrijk hoe je er als ouders zelf mee omgaat, maar ik vond 't wel een rare reactie op de post van Grijs. die stelde dat je kind in de loop van de ontwikkeling dingen anders kan gaan waarnemen, en er daardoor nu misschien weinig 'last' van ondervind, maar dat de kans bestaat dat zo'n spelletje na verloop van tijd anders (heftiger) waargenomen en beleefd kan worden. ik neem tenminste aan dat Grijs en haar man niet van de ene op de andere dag heel anders met tv-beelden omgaan.
  Admin vrijdag 15 december 2006 @ 10:10:29 #131
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_44449111
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:04 schreef bixister het volgende:
natuurlijk is het belangrijk hoe je er als ouders zelf mee omgaat, maar ik vond 't wel een rare reactie op de post van Grijs. die stelde dat je kind in de loop van de ontwikkeling dingen anders kan gaan waarnemen, en er daardoor nu misschien weinig 'last' van ondervind, maar dat de kans bestaat dat zo'n spelletje na verloop van tijd anders (heftiger) waargenomen en beleefd kan worden. ik neem tenminste aan dat Grijs en haar man niet van de ene op de andere dag heel anders met tv-beelden omgaan.
Wellicht niet en voor een groot deel kan dat ook prima te maken hebben met een sprongetje dat een kind gemaakt heeft in de ontwikkeling natuurlijk. Maar een verandering in reactie van de ouders is ook heel goed mogelijk hoor. Naarmate kinderen ouder worden ga je anders met ze om (anders zou je bij een kind van vijf nog steeds 'koetsjie koetsjie koe' zitten doen of er kiekeboe mee spelen. Hele kleine kinderen kun je prima mee naar de ergste horrorfilms kijken. Snappen ze de ballen van en het interesseert ze ook niet eigenlijk. Maar op het moment dat ze het wel beginnen te snappen zul je toch weg gaan zappen. Dan reageer je op zich ook al anders. Een verandering in gedrag van de ouders zou ik dan ook niet 100% uitsluiten. Het is natuurlijk niet de enige reden; kinderen fantaseren er nu eenmaal omheen en wat ze verzinnen is vele malen enger voor ze dan wat ze zien. En dat hangt dan weer van het kind zelf af.
pi_44449353
maar die verandering in gedrag van de ouders is dan een reactie op het veranderende begrip van het kind. en dat was het punt dat grijs probeerde te maken. dat doet er niks aan af dat het altijd belangrijk is hoe je als ouders omgaat met angsten van je kind, maar het feit dát dingen op 't ene moment totaal niet binnenkomen en op een ander moment voor grote nachtmerries kunnen zorgen is in deze kwestie belangrijk om te beseffen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:30:18 #133
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_44449682
Bixister, ik ben blij dat jij mij wel snapt! Ik heb er niets aan toe te voegen
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_44449761
mijn gevoel zegt dat jouw dochter nerd wordt
  Admin vrijdag 15 december 2006 @ 10:34:06 #135
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_44449763
het kan. evengoed gebeurt het niet. Mijn punt is dat je dat als ouder moet proberen in te schatten en dan natuurlijk de juiste maatregelen nemen, uitleggen, troosten en, uiteindelijk, opvoeden (en dan specifiek het deel 'omgaan met de wereld om je heen'). Merk je dat je kind nachtmerries krijgt dan moet je daar samen met je kind doorheen en de vervelende beelden misschien een jaartje opschorten. Uiteindelijk zul je ze echter toch uit de beschermende omgeving moet halen en ze ermee leren omgaan.
  Admin vrijdag 15 december 2006 @ 10:36:48 #136
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_44449817
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:33 schreef Gaosz het volgende:
mijn gevoel zegt dat jouw dochter nerd wordt
  maandag 8 januari 2007 @ 12:43:45 #137
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45139345
Even een onwijze topic kick, maar wilde ff een update geven

Voorheen nam Suus het spel van papa over als hij even afk was, tegenwoordig sluit ze zijn spel af, start IE op en gaat naar de site van Zappelin om daar memory te spelen
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  maandag 8 januari 2007 @ 12:51:26 #138
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45139551
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:43 schreef Ireth het volgende:

Voorheen nam Suus het spel van papa over als hij even afk was, tegenwoordig sluit ze zijn spel af, start IE op en gaat naar de site van Zappelin om daar memory te spelen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_45140670
Suus geeft iedereen even het goede voorbeeld hier
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Admin maandag 8 januari 2007 @ 13:34:33 #140
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_45140723
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:43 schreef Ireth het volgende:

ROFL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')