je kunt van andermans fouten ook leren, wat dat betreft zijn er al vaak genoeg dingen voorgekomen waardoor een moord is gepleegd met een reden gerelateerd aan een computerspel (zoals bij de verkoop van een geleend zwaard door die aziaten (kan zo gauw even niet vinden)...quote:Op woensdag 13 december 2006 16:07 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, prima, en net als dat men het met MIJ oneens mag zijn mag ik het ook met Troel oneens zijn. En Troel met mij, en Jantje met klaasje. Ik geef mijn mening, net zoals Troel dat doet. Mijn mening is dat je jouw normen en waarden niet aan anderen moet opdringen. Iedereen voedt zijn kind op zoals hij denkt dat goed is en uiteindelijk maakt iedereen fouten. En dat ik dan vind dat je je kind niet op kunt voeden als je 'm maar 2 uur per dag ziet staat daar weer los van. Dat is OOK een mening en daar mag ook IEDEREEN het mee oneens zijn.
Wat ik zeg zijn geen feiten, net zo min als wet Troel zegt, of jij zegt of wie dan ook zegt. Het zijn meningen en gelukkig verschillen die want anders wordt 't een grote knuffelboel en da's keisaai
Niet helemaal.quote:Op woensdag 13 december 2006 18:56 schreef vamos1 het volgende:
[..]
je kunt van andermans fouten ook leren, wat dat betreft zijn er al vaak genoeg dingen voorgekomen waardoor een moord is gepleegd met een reden gerelateerd aan een computerspel
Simba (poezebeest 1) noemt ze ook nog steevast Simma, terwijl Gizmo (poezebeest 2) wel gewoon Gizmo heet. Bibliotheek komt er ook foutloos uit, maar roosvichee is nog altijd aardbei-limonade....quote:Op woensdag 13 december 2006 16:50 schreef Puckzzz het volgende:
wat ik me trouwens al de hele tijd afvraag..Suus kan het woord 'spelletje' niet goed uitspreken maar 'trapezium' wel
Dat ben ik wel met je eens. Maar om nou een kind van drie achter zo'n spelletje te zetten? Wat is er mis met Super Mario, een beetje paddestoeltjes doodschieten en zo? Je zou het hetzelfde concept kunnen noemen, maar ik vind dat toch een stuk minder 'echt'. Niet dat ik denk dat een kind gelijk moordenaar wordt van een spel waarin dingen er echt uitzien, maar soms zijn kinderen (mijns inziens) er gewoon te jong voor.quote:Op woensdag 13 december 2006 19:08 schreef Danny het volgende:
Ik denk juist dat een uitlaatklep voor agressie belangrijk is en dat ze beter even een half uurtje achter een computerspel of in een cowboyspel met vriendjes hun agressie kwijt kunnen dan dat ze alleen maar 'vreedzame' spelletjes mogen doen en hun woede maar opkroppen. Ik denk dat je daar eerder agressieve tieners/volwassenen mee kweekt dan met computerspelletjes.
Even voor de algehele nuancering (komt het misschien minder patserig over!quote:Op woensdag 13 december 2006 19:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Maar om nou een kind van drie achter zo'n spelletje te zetten? Wat is er mis met Super Mario, een beetje paddestoeltjes doodschieten en zo? Je zou het hetzelfde concept kunnen noemen, maar ik vind dat toch een stuk minder 'echt'. Niet dat ik denk dat een kind gelijk moordenaar wordt van een spel waarin dingen er echt uitzien, maar soms zijn kinderen (mijns inziens) er gewoon te jong voor.
Bepaalde klankcombinaties worden eerder verworven dan andere. Je zou je eens kunnen verdiepen in eerste taalverwerving. Erg interessant en herkenbaar voor een ouder van een taallerend kleintje, denk ik.quote:Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef Ireth het volgende:
[..]
Simba (poezebeest 1) noemt ze ook nog steevast Simma, terwijl Gizmo (poezebeest 2) wel gewoon Gizmo heet. Bibliotheek komt er ook foutloos uit, maar roosvichee is nog altijd aardbei-limonade....
Als de media gedrag niet kunnen beinvloeden, waarom is er dan reclame?quote:Op woensdag 13 december 2006 19:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Niet helemaal.
Doorgaans vindt men een of ander spel bij een moordenaar thuis en dan is dat natuurlijk een mooie manier om niet verder te hoeven zoeken
Verder kan het wel zo zijn dat als je al een sick fuck bent je de manier van moorden uit een spel over kunt nemen. Je zou dan toch wel iemand om zeep hebben geholpen, alleen dan op een andere manier.
Als spelletjes NORMALE mensen echt tot moordenaars zouden maken zouden er veel meer moordenaars rondlopen. Games (en films en muziek) zijn een geweldige zondebok, en ook nu blijkt weer dat als je als justitie (of ouders, want die roepen het vaak als eerste) het maar vaak genoeg roept mensen het echt gaan geloven. Het is wat dat betreft al zo gek geworden dat kinderen geen cowboytje meer mogen spelen, geen soldatenpoppetjes meer mogen etc. Ik denk juist dat een uitlaatklep voor agressie belangrijk is en dat ze beter even een half uurtje achter een computerspel of in een cowboyspel met vriendjes hun agressie kwijt kunnen dan dat ze alleen maar 'vreedzame' spelletjes mogen doen en hun woede maar opkroppen. Ik denk dat je daar eerder agressieve tieners/volwassenen mee kweekt dan met computerspelletjes.
Ik werd gisterenavond ook door manlief op de vingers getikt. Ze speelt geen CounterStrike, maar dat was even 1 van de vele titels die mij te binnen schoot van wat er hier ligt aan fps. Ik had ook in mij op gezet spellen a la [diverse namen]. Ze speelt dus *spiekt op bureaublad* Joint Operations Tyfoon Rising (het verschil er tussen moet je mij niet vragen! Ik speel het nietquote:Op woensdag 13 december 2006 20:03 schreef Puzzelaar het volgende:
Er zijn ook vriendelijkere first person shooters dan Counterstrike. Nintendo achtige toestanden.
dat zijn onbewuste impulsen. dat staat los van normen en waarden en al helemaal van het inzicht van goed en kwaad. koopgedrag beïnvloeden is wat anders dan moordlust opwekkenquote:Op woensdag 13 december 2006 20:05 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Als de media gedrag niet kunnen beinvloeden, waarom is er dan reclame?
Wat een onzin...quote:Op woensdag 13 december 2006 18:56 schreef vamos1 het volgende:
[..]
je kunt van andermans fouten ook leren, wat dat betreft zijn er al vaak genoeg dingen voorgekomen waardoor een moord is gepleegd met een reden gerelateerd aan een computerspel (zoals bij de verkoop van een geleend zwaard door die aziaten (kan zo gauw even niet vinden)...
maar verder ben ik het (voor de eerste keer) grotendeels wel met je eens
helemaal gelijkquote:Op woensdag 13 december 2006 21:10 schreef jessie het volgende:
En aangezien Bo al nachtmerries krijgt van pinokio zal ik daar niet snel aan beginnen.
met uitzondering van die zaak in GB waar een jongen(s) een andere jongen op exact dezelfde manier vermoorde als in 1 of ander spel?quote:Op woensdag 13 december 2006 20:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat een onzin...
Dus omdat 1 volwassene een andere volwassene vermoordt in verband met een rip-off dat zich afspeelde in een spelletje... is het gamen de oorzaak van die moord en zou het eventueel kids kunnen aanzetten tot elkaar te vermoorden of minstens geweldadig te worden?
De oorzaak is natuurlijk gewoon dat de ene persoon de ander belazert. Meer niet. Niets met de game te maken, behalve dan dat dat nu eenmaal de 'plaats' was waar de oplichting plaatsvond, of betrekking tot had.
Gekken zitten in iedere bevolkingsgroep. En de groep gamers is gewoon nogal groot. Er zijn ook vast wel wat moorden door psychopaten in de manier van Saw gedaan. Maar dan is het echt een middel om iemand te vermoorden, ze hoeven niet per se aangezet te worden door die game/film/watdanook.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:42 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
met uitzondering van die zaak in GB waar een jongen(s) een andere jongen op exact dezelfde manier vermoorde als in 1 of ander spel?
sorrie weet ff geen link te vinden maar is een jaartje of wat geleden...
Noem een moord die UNIEK is en die nog nooit in een film/spel/boek is omschreven of getoond?quote:Op woensdag 13 december 2006 22:42 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
met uitzondering van die zaak in GB waar een jongen(s) een andere jongen op exact dezelfde manier vermoorde als in 1 of ander spel?
GMTAquote:Op woensdag 13 december 2006 22:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Noem een moord die UNIEK is en die nog nooit in een film/spel/boek is omschreven of getoond?
Dat bestaat niet, en dus kun je er altijd toevalligerwijze een film/boek/spel/muzieknummer bijhalen.
Buiten dat zelfs ALS een moord geïnspireerd zou zijn door een game; zou de moord niet sowieso gepleegd zijn, maar dan wellicht op andere wijze ? Gebaseerd op een moord uit CSI? Of een King boek? Of een discovery docu?
Zoals de anderen ook al aangaven: het probleem ligt dan niet aan de game (of het boek, of de film, of het liedje), maar aan de gek zelf. Of denk je zelf dat die persoon al 100% in orde was voor hij dat spel begon te spelen?quote:Op woensdag 13 december 2006 22:42 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Even heel offtopic, maar zit jij toevallig ook op het Rhapsodyforum, want ik herken deze avatar.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:21 schreef Sjakie01 het volgende:
Laat maar komen, ik pwn haar toch. Ik train al 3x langer dan haar bestaan. Dus dat is gewoon een godlike voor mij.
neenee, ik snap je en Danny en bovenstaande helemaal...maar dit was volgens mij gepleegd door twee jongens die heel duidelijk een scene uit een spel nadeden. GVD...kan echt ff niet op specifics komenquote:Op woensdag 13 december 2006 23:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals de anderen ook al aangaven: het probleem ligt dan niet aan de game (of het boek, of de film, of het liedje), maar aan de gek zelf. Of denk je zelf dat die persoon al 100% in orde was voor hij dat spel begon te spelen?
Nu was de game voor dit joch de inspiratie, maar het had net zo goed de Teletubbies kunnen zijn, of een mario game waarbij dit joch op iemand's hoofd spring en verwacht dat er een paddestoel tevoorschijn komt...
Als we alles moeten gaan verbieden wat ooit de inspiratie is geweest voor een misdaad, dan kunnen we net zo goed allemaal in een donker hok gaan zitten met onze ogen dicht, en niet in slaap vallen en dromen, want ook daar zou je eventueel inspiratie uit kunnen halen om een moord te plegen
Nog een klein voorbeeldje: Hoeveel mensen hebben elkaar alleen dit jaar al vermoord vanwege het geloof? Gaan we dan nu ook kinderen verbieden naar de kerk en/of moskee te gaan, en de bijbel te lezen? (ik ben zelf atheist, maar het lijkt me belachelijk...)
Gekken heb je altijd. Geweld en misdaad ook. En helaas zul je ook altijd hersenloze ouders enzo hebben die hun verantwoordelijkheden afschuiven op de media enzo, terwijl de ouders gewoon verantwoordelijk horen te zijn voor het gedrag van hun kids (na natuurlijk de kids zelf, want kinderen zijn geen hersenloze debielen, dus die hebben ook een eigen verantwoordelijkheid)
De reactie die een kind op iets heeft, is ook afhankelijk van hoe een ouder er mee omgaat.quote:Op vrijdag 15 december 2006 01:36 schreef Grijs het volgende:
Heel goed dat je naar een alternatief kijkt, Ireth!
Misschien dat ze nu de link nog niet legt bij het schieten, maar dat kan best veranderen.
Judith (ook 3 jaar) kon bijvoorbeeld een paar maanden geleden vrijwel alles zien op tv, zonder dat ze daar zichtbaar op reageerde. Tegenwoordig vindt ze veel (teken)filmpjes te spannend... zal wel te maken hebben met de ontwikkeling van de fantasie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |