abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44400775
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:07 schreef Danny het volgende:

[..]

Ja, prima, en net als dat men het met MIJ oneens mag zijn mag ik het ook met Troel oneens zijn. En Troel met mij, en Jantje met klaasje. Ik geef mijn mening, net zoals Troel dat doet. Mijn mening is dat je jouw normen en waarden niet aan anderen moet opdringen. Iedereen voedt zijn kind op zoals hij denkt dat goed is en uiteindelijk maakt iedereen fouten. En dat ik dan vind dat je je kind niet op kunt voeden als je 'm maar 2 uur per dag ziet staat daar weer los van. Dat is OOK een mening en daar mag ook IEDEREEN het mee oneens zijn.
Wat ik zeg zijn geen feiten, net zo min als wet Troel zegt, of jij zegt of wie dan ook zegt. Het zijn meningen en gelukkig verschillen die want anders wordt 't een grote knuffelboel en da's keisaai
je kunt van andermans fouten ook leren, wat dat betreft zijn er al vaak genoeg dingen voorgekomen waardoor een moord is gepleegd met een reden gerelateerd aan een computerspel (zoals bij de verkoop van een geleend zwaard door die aziaten (kan zo gauw even niet vinden)...
maar verder ben ik het (voor de eerste keer) grotendeels wel met je eens
─_(º.0)_/─
  Admin woensdag 13 december 2006 @ 19:08:03 #102
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_44401102
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:56 schreef vamos1 het volgende:

[..]

je kunt van andermans fouten ook leren, wat dat betreft zijn er al vaak genoeg dingen voorgekomen waardoor een moord is gepleegd met een reden gerelateerd aan een computerspel
Niet helemaal.
Doorgaans vindt men een of ander spel bij een moordenaar thuis en dan is dat natuurlijk een mooie manier om niet verder te hoeven zoeken
Verder kan het wel zo zijn dat als je al een sick fuck bent je de manier van moorden uit een spel over kunt nemen. Je zou dan toch wel iemand om zeep hebben geholpen, alleen dan op een andere manier.

Als spelletjes NORMALE mensen echt tot moordenaars zouden maken zouden er veel meer moordenaars rondlopen. Games (en films en muziek) zijn een geweldige zondebok, en ook nu blijkt weer dat als je als justitie (of ouders, want die roepen het vaak als eerste) het maar vaak genoeg roept mensen het echt gaan geloven. Het is wat dat betreft al zo gek geworden dat kinderen geen cowboytje meer mogen spelen, geen soldatenpoppetjes meer mogen etc. Ik denk juist dat een uitlaatklep voor agressie belangrijk is en dat ze beter even een half uurtje achter een computerspel of in een cowboyspel met vriendjes hun agressie kwijt kunnen dan dat ze alleen maar 'vreedzame' spelletjes mogen doen en hun woede maar opkroppen. Ik denk dat je daar eerder agressieve tieners/volwassenen mee kweekt dan met computerspelletjes.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 13 december 2006 @ 19:39:06 #103
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_44402124
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:50 schreef Puckzzz het volgende:
wat ik me trouwens al de hele tijd afvraag..Suus kan het woord 'spelletje' niet goed uitspreken maar 'trapezium' wel
Simba (poezebeest 1) noemt ze ook nog steevast Simma, terwijl Gizmo (poezebeest 2) wel gewoon Gizmo heet. Bibliotheek komt er ook foutloos uit, maar roosvichee is nog altijd aardbei-limonade....

[ Bericht 9% gewijzigd door Ireth op 13-12-2006 19:46:36 (..) ]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  † In Memoriam † woensdag 13 december 2006 @ 19:58:33 #104
43556 miss_dynastie
pi_44402766
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:08 schreef Danny het volgende:
Ik denk juist dat een uitlaatklep voor agressie belangrijk is en dat ze beter even een half uurtje achter een computerspel of in een cowboyspel met vriendjes hun agressie kwijt kunnen dan dat ze alleen maar 'vreedzame' spelletjes mogen doen en hun woede maar opkroppen. Ik denk dat je daar eerder agressieve tieners/volwassenen mee kweekt dan met computerspelletjes.
Dat ben ik wel met je eens. Maar om nou een kind van drie achter zo'n spelletje te zetten? Wat is er mis met Super Mario, een beetje paddestoeltjes doodschieten en zo? Je zou het hetzelfde concept kunnen noemen, maar ik vind dat toch een stuk minder 'echt'. Niet dat ik denk dat een kind gelijk moordenaar wordt van een spel waarin dingen er echt uitzien, maar soms zijn kinderen (mijns inziens) er gewoon te jong voor.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:01:06 #105
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_44402857
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Maar om nou een kind van drie achter zo'n spelletje te zetten? Wat is er mis met Super Mario, een beetje paddestoeltjes doodschieten en zo? Je zou het hetzelfde concept kunnen noemen, maar ik vind dat toch een stuk minder 'echt'. Niet dat ik denk dat een kind gelijk moordenaar wordt van een spel waarin dingen er echt uitzien, maar soms zijn kinderen (mijns inziens) er gewoon te jong voor.
Even voor de algehele nuancering (komt het misschien minder patserig over! ) we gaan idd kijken naar spelletjes voor haar die wel dezlefde handelingen vereisen, maar waar andere beelden bij zitten. Ik noem bijvoorbeeld met een schepnetje in ene parkje vlinders vangen. Vereist ook muis/toetsenbord coordinatie. Maar tot die tijd volgen we gewoon de manier zoals ik eerder al zei. Kwartiertje a 10 minuten terwijl ik eten sta te koken, samen met papa. Vandaag is het er overigens niet eens van gekomen, ze was op dat tijdstip aan het kleiën

[ Bericht 3% gewijzigd door Ireth op 13-12-2006 20:02:20 (knipoog vergeten) ]
pi_44402873
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:39 schreef Ireth het volgende:

[..]

Simba (poezebeest 1) noemt ze ook nog steevast Simma, terwijl Gizmo (poezebeest 2) wel gewoon Gizmo heet. Bibliotheek komt er ook foutloos uit, maar roosvichee is nog altijd aardbei-limonade....
Bepaalde klankcombinaties worden eerder verworven dan andere. Je zou je eens kunnen verdiepen in eerste taalverwerving. Erg interessant en herkenbaar voor een ouder van een taallerend kleintje, denk ik.
pi_44402916
Er zijn ook vriendelijkere first person shooters dan Counterstrike. Nintendo achtige toestanden.
pi_44402972
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:08 schreef Danny het volgende:

[..]

Niet helemaal.
Doorgaans vindt men een of ander spel bij een moordenaar thuis en dan is dat natuurlijk een mooie manier om niet verder te hoeven zoeken
Verder kan het wel zo zijn dat als je al een sick fuck bent je de manier van moorden uit een spel over kunt nemen. Je zou dan toch wel iemand om zeep hebben geholpen, alleen dan op een andere manier.

Als spelletjes NORMALE mensen echt tot moordenaars zouden maken zouden er veel meer moordenaars rondlopen. Games (en films en muziek) zijn een geweldige zondebok, en ook nu blijkt weer dat als je als justitie (of ouders, want die roepen het vaak als eerste) het maar vaak genoeg roept mensen het echt gaan geloven. Het is wat dat betreft al zo gek geworden dat kinderen geen cowboytje meer mogen spelen, geen soldatenpoppetjes meer mogen etc. Ik denk juist dat een uitlaatklep voor agressie belangrijk is en dat ze beter even een half uurtje achter een computerspel of in een cowboyspel met vriendjes hun agressie kwijt kunnen dan dat ze alleen maar 'vreedzame' spelletjes mogen doen en hun woede maar opkroppen. Ik denk dat je daar eerder agressieve tieners/volwassenen mee kweekt dan met computerspelletjes.
Als de media gedrag niet kunnen beinvloeden, waarom is er dan reclame?
  woensdag 13 december 2006 @ 20:06:02 #109
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_44402989
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:03 schreef Puzzelaar het volgende:
Er zijn ook vriendelijkere first person shooters dan Counterstrike. Nintendo achtige toestanden.
Ik werd gisterenavond ook door manlief op de vingers getikt. Ze speelt geen CounterStrike, maar dat was even 1 van de vele titels die mij te binnen schoot van wat er hier ligt aan fps. Ik had ook in mij op gezet spellen a la [diverse namen]. Ze speelt dus *spiekt op bureaublad* Joint Operations Tyfoon Rising (het verschil er tussen moet je mij niet vragen! Ik speel het niet )
  Admin woensdag 13 december 2006 @ 20:23:40 #110
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_44403560
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:05 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Als de media gedrag niet kunnen beinvloeden, waarom is er dan reclame?
dat zijn onbewuste impulsen. dat staat los van normen en waarden en al helemaal van het inzicht van goed en kwaad. koopgedrag beïnvloeden is wat anders dan moordlust opwekken
pi_44403665
Sowieso, om de link weer terug te leggen. Gaat zij door dat blikjes gooien op de kermis niet vanzelf bakstenen door ruiten gooien? Ik denk dat mensen te snel denken dat dat soort dingen slecht zijn voor een kind. Je moet natuurlijk niet overdrijven met bloed en dergelijke, maar dat is meer voor nachtmerries en dergelijke. Ik denk dat zo'n kind prima het verschil tussen echt en nep kan zien.
  woensdag 13 december 2006 @ 20:49:32 #112
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_44404503
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:56 schreef vamos1 het volgende:

[..]

je kunt van andermans fouten ook leren, wat dat betreft zijn er al vaak genoeg dingen voorgekomen waardoor een moord is gepleegd met een reden gerelateerd aan een computerspel (zoals bij de verkoop van een geleend zwaard door die aziaten (kan zo gauw even niet vinden)...
maar verder ben ik het (voor de eerste keer) grotendeels wel met je eens
Wat een onzin...
Dus omdat 1 volwassene een andere volwassene vermoordt in verband met een rip-off dat zich afspeelde in een spelletje... is het gamen de oorzaak van die moord en zou het eventueel kids kunnen aanzetten tot elkaar te vermoorden of minstens geweldadig te worden?
De oorzaak is natuurlijk gewoon dat de ene persoon de ander belazert. Meer niet. Niets met de game te maken, behalve dan dat dat nu eenmaal de 'plaats' was waar de oplichting plaatsvond, of betrekking tot had.

Maar je moet gewoon logisch nadenken. Natuurlijk zullen er nieuwsberichten zijn waarbij er een link te leggen is naar een computerspelletje. Ooit zul je ook wel eens een bericht horen dat iemand verliest van een ander met een potje Pro Evo, en dat de stoppen doorsloegen en uit een spontane uitbarsting van aggressie de joypad dwars door het hoofd van zijn vriend sloeg...

maar goed... dan komt dat meer door de persoonlijkheid van die gek, en had het net zo makkelijk om een potje kaarten, of mens-erger-je-niet kunnen gebeuren...

Gewoon je kids normen en waarden en logisch nadenken bijbrengen, ze veel liefde en respect geven, en ze niet als debielen behandelen, en dan moeten ze in staat zijn om zonder schadelijke gevolgen ieder spelletje en iedere tv serie of film te bekijken, zonder te veranderen in moordlustige massaverkrachters, of angstige kluizenaren
pi_44405405
Hier mag je in de bieb spelletjes gratis lenen. Bo vind het ook leuk. En ze mag ook achter de pc. Wel met mate. Van haar juf begreep ik dat ze bij de kleuters bij haar op school, nog wat terughoudend zijn met de pc ivm de motoriek. Af en toe kan geen kwaad om ze er wegwijs mee te maken, maar voor kleuters is het belangrijk om nog grote bewegingen te maken. Dus met leren schrijven eerst heel groot de letter bv B op een krijtbord en zo steeds kleiner in een schriftje tussen regels. Maar voor het zover is moet de letter helemaal odner de knie zijn bla bla bla. Het juizen is te eenzijdig kwa ontwikkeling zeg maar. maar voor mij persoonlijk hoeft niet alles ergens op gebaseerd te zijn trouwens. Soms is iets gewoon leuk. En voor de ene is dat computeren en voor de andere is dat gevangenissie spelen.
Bo speelt dus spelletjes uit de bieb zoals pochahontas. Je kan dan het hele verhaal horen en tussendoor opdrachten doen (boogschieten enzo)
Muis is ook heel leuk. Muis verschillende kleren aan trekken. Ontbrekende puzzelstukjes vinden enz enz.
Een muis kleding aandoen is ook best onrealistisch natuurlijk. En Bo snapt best wel dat muizen echt geen kleding dragen
Maar van die moordspelletjes daar moet ik zelf al niet aan denken (op mijn 12e jaja laatbloeier de shinning gezien en nog nachtmerries van die kamer vol bloed met die 2ling )
En aangezien Bo al nachtmerries krijgt van pinokio zal ik daar niet snel aan beginnen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Admin woensdag 13 december 2006 @ 21:29:43 #114
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_44406242
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:10 schreef jessie het volgende:
En aangezien Bo al nachtmerries krijgt van pinokio zal ik daar niet snel aan beginnen.
helemaal gelijk je kunt zelf het beste oordelen wat je kind wel en niet aankan natuurlijk
(bdw, ze zijn zo grooooot geworden !!)
  woensdag 13 december 2006 @ 22:42:58 #115
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_44409708
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:49 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wat een onzin...
Dus omdat 1 volwassene een andere volwassene vermoordt in verband met een rip-off dat zich afspeelde in een spelletje... is het gamen de oorzaak van die moord en zou het eventueel kids kunnen aanzetten tot elkaar te vermoorden of minstens geweldadig te worden?
De oorzaak is natuurlijk gewoon dat de ene persoon de ander belazert. Meer niet. Niets met de game te maken, behalve dan dat dat nu eenmaal de 'plaats' was waar de oplichting plaatsvond, of betrekking tot had.
met uitzondering van die zaak in GB waar een jongen(s) een andere jongen op exact dezelfde manier vermoorde als in 1 of ander spel?

sorrie weet ff geen link te vinden maar is een jaartje of wat geleden...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_44409856
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:42 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

met uitzondering van die zaak in GB waar een jongen(s) een andere jongen op exact dezelfde manier vermoorde als in 1 of ander spel?

Gekken zitten in iedere bevolkingsgroep. En de groep gamers is gewoon nogal groot. Er zijn ook vast wel wat moorden door psychopaten in de manier van Saw gedaan. Maar dan is het echt een middel om iemand te vermoorden, ze hoeven niet per se aangezet te worden door die game/film/watdanook.
  Admin woensdag 13 december 2006 @ 22:46:44 #117
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_44409857
quote:

[..]

Noem een moord die UNIEK is en die nog nooit in een film/spel/boek is omschreven of getoond?
Dat bestaat niet, en dus kun je er altijd toevalligerwijze een film/boek/spel/muzieknummer bijhalen.
Buiten dat zelfs ALS een moord geïnspireerd zou zijn door een game; zou de moord niet sowieso gepleegd zijn, maar dan wellicht op andere wijze ? Gebaseerd op een moord uit CSI? Of een King boek? Of een discovery docu?
pi_44409877
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:46 schreef Danny het volgende:

[..]

Noem een moord die UNIEK is en die nog nooit in een film/spel/boek is omschreven of getoond?
Dat bestaat niet, en dus kun je er altijd toevalligerwijze een film/boek/spel/muzieknummer bijhalen.
Buiten dat zelfs ALS een moord geïnspireerd zou zijn door een game; zou de moord niet sowieso gepleegd zijn, maar dan wellicht op andere wijze ? Gebaseerd op een moord uit CSI? Of een King boek? Of een discovery docu?
GMTA
  woensdag 13 december 2006 @ 23:15:38 #119
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_44411019
quote:

[..]

Zoals de anderen ook al aangaven: het probleem ligt dan niet aan de game (of het boek, of de film, of het liedje), maar aan de gek zelf. Of denk je zelf dat die persoon al 100% in orde was voor hij dat spel begon te spelen?
Nu was de game voor dit joch de inspiratie, maar het had net zo goed de Teletubbies kunnen zijn, of een mario game waarbij dit joch op iemand's hoofd spring en verwacht dat er een paddestoel tevoorschijn komt...

Als we alles moeten gaan verbieden wat ooit de inspiratie is geweest voor een misdaad, dan kunnen we net zo goed allemaal in een donker hok gaan zitten met onze ogen dicht, en niet in slaap vallen en dromen, want ook daar zou je eventueel inspiratie uit kunnen halen om een moord te plegen

Nog een klein voorbeeldje: Hoeveel mensen hebben elkaar alleen dit jaar al vermoord vanwege het geloof? Gaan we dan nu ook kinderen verbieden naar de kerk en/of moskee te gaan, en de bijbel te lezen? (ik ben zelf atheist, maar het lijkt me belachelijk... )

Gekken heb je altijd. Geweld en misdaad ook. En helaas zul je ook altijd hersenloze ouders enzo hebben die hun verantwoordelijkheden afschuiven op de media enzo, terwijl de ouders gewoon verantwoordelijk horen te zijn voor het gedrag van hun kids (na natuurlijk de kids zelf, want kinderen zijn geen hersenloze debielen, dus die hebben ook een eigen verantwoordelijkheid)
pi_44411310
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:21 schreef Sjakie01 het volgende:
Laat maar komen, ik pwn haar toch. Ik train al 3x langer dan haar bestaan. Dus dat is gewoon een godlike voor mij.
Even heel offtopic, maar zit jij toevallig ook op het Rhapsodyforum, want ik herken deze avatar.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 13 december 2006 @ 23:24:00 #121
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44411330
Mjah, ik merk dat games soms snel buiten het rijtje van films, boeken of muziek worden geplaatst, terwijl dat dikke onzin is. Het zijn namelijk allemaal dingen, waarbij je vooral je hersenen laat werken, gedachtes verwerkt etcetera. Tuurlijk kun je door een game in te ernstige mate geïnspirireerd worden en daarbij in het uiterste geval een moord plegen, maar dat kan ook gebeuren door films of door een boek (of door Marilyn Manson ).
Als ouder zou ik nooit te rigide zijn van wat wel en niet mag. Overbezorgdheid en het verbieden van dingen kan juist tot bangere kinderen leiden, denk ik. Elk kind reageert ook anders op zo'n firstpersonshooter, dus een duidelijke richtlijn of het nou wel of niet kan, verschilt per kind. De oplossing van Ireth lijkt me iig wel oke, zeker als haar kind er niet onder te lijden heeft of beïnvloed wordt...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 13 december 2006 @ 23:43:24 #122
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_44411969
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zoals de anderen ook al aangaven: het probleem ligt dan niet aan de game (of het boek, of de film, of het liedje), maar aan de gek zelf. Of denk je zelf dat die persoon al 100% in orde was voor hij dat spel begon te spelen?
Nu was de game voor dit joch de inspiratie, maar het had net zo goed de Teletubbies kunnen zijn, of een mario game waarbij dit joch op iemand's hoofd spring en verwacht dat er een paddestoel tevoorschijn komt...

Als we alles moeten gaan verbieden wat ooit de inspiratie is geweest voor een misdaad, dan kunnen we net zo goed allemaal in een donker hok gaan zitten met onze ogen dicht, en niet in slaap vallen en dromen, want ook daar zou je eventueel inspiratie uit kunnen halen om een moord te plegen

Nog een klein voorbeeldje: Hoeveel mensen hebben elkaar alleen dit jaar al vermoord vanwege het geloof? Gaan we dan nu ook kinderen verbieden naar de kerk en/of moskee te gaan, en de bijbel te lezen? (ik ben zelf atheist, maar het lijkt me belachelijk... )

Gekken heb je altijd. Geweld en misdaad ook. En helaas zul je ook altijd hersenloze ouders enzo hebben die hun verantwoordelijkheden afschuiven op de media enzo, terwijl de ouders gewoon verantwoordelijk horen te zijn voor het gedrag van hun kids (na natuurlijk de kids zelf, want kinderen zijn geen hersenloze debielen, dus die hebben ook een eigen verantwoordelijkheid)
neenee, ik snap je en Danny en bovenstaande helemaal...maar dit was volgens mij gepleegd door twee jongens die heel duidelijk een scene uit een spel nadeden. GVD...kan echt ff niet op specifics komen

maargoed, natuurlijk zijn dat uitzonderingen, en natuurlijk worden de meeste kids opgevoed met het bewustzijn dat het maar een computergame is. mijne iig wel, en die zijn gek op hun spelletjes
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 15 december 2006 @ 01:36:29 #123
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_44445902
Heel goed dat je naar een alternatief kijkt, Ireth!
Misschien dat ze nu de link nog niet legt bij het schieten, maar dat kan best veranderen.
Judith (ook 3 jaar) kon bijvoorbeeld een paar maanden geleden vrijwel alles zien op tv, zonder dat ze daar zichtbaar op reageerde. Tegenwoordig vindt ze veel (teken)filmpjes te spannend... zal wel te maken hebben met de ontwikkeling van de fantasie.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 15 december 2006 @ 03:42:49 #124
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_44446564
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 01:36 schreef Grijs het volgende:
Heel goed dat je naar een alternatief kijkt, Ireth!
Misschien dat ze nu de link nog niet legt bij het schieten, maar dat kan best veranderen.
Judith (ook 3 jaar) kon bijvoorbeeld een paar maanden geleden vrijwel alles zien op tv, zonder dat ze daar zichtbaar op reageerde. Tegenwoordig vindt ze veel (teken)filmpjes te spannend... zal wel te maken hebben met de ontwikkeling van de fantasie.
De reactie die een kind op iets heeft, is ook afhankelijk van hoe een ouder er mee omgaat.

Als een kind valt en zijn kop stoot, en de ouder springt in paniek op en pakt het kind stevig vast en troost het in alle hevigheid etc, dan denkt dat kind 'er is iets heel ergs met mij gebeurd!' en begint keihard te janken.
Maar ik heb geleerd bij mijn buren, dat als daar een van de kids zichzelf een gat in de kop viel, de ouders er heel luchtig mee om gingen, beetje lacherig, en dat kind dat begon dan ook niet te janken, maar gewoon een beetje over zijn kop te wrijven. Op iets latere leeftijd werd ie gewoon uitgelachen wanneer zoiets gebeurde, en lachtte ie dan ook zelf mee.

Het zelfde geld voor een heleboel dingen. Als je de achtbaan in gaat met een kind en je gaat al zeggen dat het heel eng is en dat ie niet bang hoeft te zijn etc etc, dan wordt dat kind dus bang. Zeg je dat het heel leuk is, net als een lange hoge glijbaan, en dat iedereen het leuk vindt, dan zul je minder snel een angstig kind hebben.

Zelfde geldt dus ook voor tv programma's en films en games enzo. Vaak geven de ouders er een betekenis aan, en een kind neemt dat over...
  vrijdag 15 december 2006 @ 08:05:14 #125
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_44447272
Dat is wel waar, ik reageerde ook niet meteen als 1 van mijn kids was gevallen. Ik wachtte het eerst ff af....OF 'ie begon te huilen, en áls ie begon te huilen kon ik aan de toon van het huilen horen of hij zich echt pijn had gedaan of gewoon ff getroost wou worden. vriendin van mij sprong idd meteen op, begon met koude natte washandjes in de weer te gaan e.d. was altijd zo'n vervelend kind als ie zich zeer had gedaan, zat ook rustig een uur na te piepen en dan moest ie weer een kopje thee en een koekje voor de pijn etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')