"Er is altijd wel een betere, En zo is het ook met banen."quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:34 schreef BMH het volgende:
Pioneer heeft een nieuwe plasma tv die ze zelf een SED tv killer noemen. "Onmeetbare contrast ratio" aldus Pioneer.
Samsung vond ik vies tegenvallen met analoog aanbod overigensquote:
Vind ik dus ook. Ziet er werkelijk niet uitquote:Op woensdag 24 januari 2007 00:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Samsung vond ik vies tegenvallen met analoog aanbod overigens
Als je nu van te voren genoeg informatie had ingewonnen, en daar wat mee had gedaan, dan had je die TV nooit gekocht als je toen al wist dat je zoveel zou gaan gamen. Voor gamen zijn plasma-toestellen eigenlijk niet geschikt.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:29 schreef Myers het volgende:
Ik denk dat ik em nu zo'n 30 tot 40 uur aan gehad heb, wellicht ietsje minder. Ik heb gewoon al die instellingen, dus contrast, helderheid, scherpte, op 30/40% gezet.
Maar ik kan dus het beste de eerste 100/200 uur helemaal geen games spelen? Uiteindelijk wil ik de TV toch zeker wel voor iig 40% van de tijd gebruiken om te gamen, maar dit moet wel lukken na die tijd?
Ik heb al 2 jaar een panasonic plasma en ik game er ook geregeld op.. Ik heb nog NOOIT een nabeeld of inbrander gehad. Plasma's die niet snel inbranden (zoals de panasonics) zijn imo wel degelijk geschikt om op te gamen.quote:Op zondag 4 februari 2007 13:49 schreef vigier het volgende:
[..]
Als je nu van te voren genoeg informatie had ingewonnen, en daar wat mee had gedaan, dan had je die TV nooit gekocht als je toen al wist dat je zoveel zou gaan gamen. Voor gamen zijn plasma-toestellen eigenlijk niet geschikt.
Ik kan je in ieder geval vertellen dat je met een toestel als de PDP427 en de PDP507 (beide Pio) er na zo'n 200 uur nagenoeg geen last meer van hebt. Bij de Pana's is de kwaliteit iets minder, maar daar verwacht ik ook weinig problemen. Maar als je een paar uur aan een stuk hetzelfde beeld weergeeft, dan blijft het toch naijlen, hoe oud je tv ook is. Gaat dan wel makkelijker weg (met ruis bijvoorbeeld).
Gewoon op tijd van spel wisselen dus!.
Groet, J.
Mmmh..quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Haal gewoon een goede PC-monitor met 2 ingangen, met een resolutie van 640*480 kun je het wel schudden iig...
nou, hij staat hier op het werk, maar de Doos zit er nog omheenquote:Op donderdag 8 maart 2007 18:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Ziet er redelijk uit iig, maar dan kun je hem weer niet als (2e) monitor gebruiken zonder rare sprongen te gaan maken.
Maar heb je hem ook wel eens in het echt gezien?
kon hem mee nemen om te testen vanavond dus dat zit wel goed... nu m'n ouders nog overtuigen...quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:56 schreef Skull-splitter het volgende:
Niets aan de hand lijkt me, maar bekijk hem wel eerst in beweging zou ik zeggen...
Dof qua beeld of dof qua geluid?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:32 schreef jd1982 het volgende:
Die Philips 5331 valt heel erg tegen vergeleken met iets duurdere modellen, beetje dof...
als ik daar geld voor had, had ik natuurlijk allang gekocht...quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:11 schreef jd1982 het volgende:
die kwamen beste uit de tests, maar je moet zelf kijken wat je goed vind in de winkel zeg maar... zo'n 5331 bijv is meer iets voor ff op de slaapkamer ofzo...
Als je echt groot wil kijken koop beamer voor films en 80cm voor tv kijken, ideaal
Ik heb echt niet het beroerdste systeem ofzo, maar het loopt echt drie keer kut...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:40 schreef jd1982 het volgende:
OMG ik had nog nooit echt iets gezien in 1080p, nu zie ik pas HOE GROOT 1080p is.
Damn... heb nu een 720p LCD, maar wil straks dus ECHT wel een 1080p BEAMER!
http://movies.yahoo.com/feature/transformers.html
(die aarde ookzooo scherp)
AMD 3800+, 2 gig RAM, GF6800GT. Maar dan nog.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:41 schreef jd1982 het volgende:
E6600, Core2duo 2,4Ghz, 2gig RAM, NVidia Quadro FX1500
1080p trekt nog bijna geeneen pc fatsoenlijk, mijn E6600, 2 gig en 8800gtx pc trekt het redelijk, maar toch met hapering erin.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik heb echt niet het beroerdste systeem ofzo, maar het loopt echt drie keer kut...
Dus meerwaarde is virtueel 0.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:55 schreef bigore het volgende:
[..]
1080p trekt nog bijna geeneen pc fatsoenlijk, mijn E6600, 2 gig en 8800gtx pc trekt het redelijk, maar toch met hapering erin.
Ben ik toch blij met mn Nvidia Quadro FX1500 @workquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:55 schreef bigore het volgende:
[..]
1080p trekt nog bijna geeneen pc fatsoenlijk, mijn E6600, 2 gig en 8800gtx pc trekt het redelijk, maar toch met hapering erin.
Bedoel straks op een tv, hier loopt ie uit mn beeld, zag alleen hoe GROOT en scherp het is!quote:
Analoog tv signaal is niet te doen op LCD's/platte schermen.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 09:59 schreef jorienvdherik het volgende:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=2331&artno=el5u02
Deze wil ik eigenlijk gaan kopen voor gamen op 360 en beetje normaal tv kijken ( geen digitaal )
is toch best redelijk 500...
720 P
Ik weet niet hoor, maar bij mij is digitaal super op m'n LCD en analoog komt ook een heel eind hoor, heb 82cm en zit er 3+ meter vanaf, dat wel.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:54 schreef BMH het volgende:
[..]
Analoog tv signaal is niet te doen op LCD's/platte schermen.
Komt weer mijn advies: Probeer de tv zelf uit.
Dat is een beetje naaierij, net als bijvoorbeeld een upscaled resolutie.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:18 schreef jorienvdherik het volgende:
* Dynamische Contrast 8000:1 wat houd dat nou in ?
2000:1 lijkt me wel genoeg voor normaal tv kijken en voor het aansluiten op de xbox 360quote:Op maandag 26 maart 2007 09:25 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Dat is een beetje naaierij, net als bijvoorbeeld een upscaled resolutie.
Stel je kan 5 kleuren tegelijk laten zien van licht naar donker bijvoorbeeld: A,B,C,D,E ratio van 5:1 wat doet samsung, bij een donkere scene in de film veranderd het contrast en laat hij C,D,E,F,G zien... nog steeds maar 5:1 maar dynamisch 7:1.
Zoiets...
Ik heb de 32 inch van Samsung ook met 2000:1 is wel te doen hoor, alleen bij horrorfilms is het soms wat moeilijk zien in donkere scene's.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:27 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
2000:1 lijkt me wel genoeg voor normaal tv kijken en voor het aansluiten op de xbox 360
eind van middag LE26R32B halen
Dynamisch contrast is de slechtste uitvinding sinds yoghurt op de vuist. Het verknald het beeld door kleuren te veranderen en geeft een "las" beeld.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:18 schreef jorienvdherik het volgende:
* Dynamische Contrast 8000:1 wat houd dat nou in ?
2000:1 is wel goed voor de xbox ?quote:Op maandag 26 maart 2007 09:42 schreef BMH het volgende:
[..]
Dynamisch contrast is de slechtste uitvinding sinds yoghurt op de vuist. Het verknald het beeld door kleuren te veranderen en geeft een "las" beeld.
Daarom zetten de meeste mensen het ook uitquote:Op maandag 26 maart 2007 09:42 schreef BMH het volgende:
[..]
Dynamisch contrast is de slechtste uitvinding sinds yoghurt op de vuist. Het verknald het beeld door kleuren te veranderen en geeft een "las" beeld.
dus 2000:1 is niet erg als er ook 8000:1 isquote:Op maandag 26 maart 2007 09:55 schreef jd1982 het volgende:
[..]
Daarom zetten de meeste mensen het ook uit
Het is niet echt 8000:1 maar dynamisch 8000:1 het zal werkelijk iets van 4000:1 zijn.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:08 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
dus 2000:1 is niet erg als er ook 8000:1 is
Ligt eraan wat je wilt doen. Zelf kijk ik veel films en dan is een hoog contrast erg belangrijk. Hoe lager het contrast hoe slechter de tv kleuren onderscheid. Als je een laag contrast hebt worden donkere kleuren vaak als zwart afgebeeld. Je mist dan een enorme hoeveelheid detail. Kun je nog wel lekker aankomen met je HD tv met zoveel bij zoveel pixels.. Maar met een laag contrast krijg je echt geen mooi beeld.quote:Op maandag 26 maart 2007 09:55 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
2000:1 is wel goed voor de xbox ?
en voor xboxen ?quote:Op maandag 26 maart 2007 10:32 schreef BMH het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wilt doen. Zelf kijk ik veel films en dan is een hoog contrast erg belangrijk. Hoe lager het contrast hoe slechter de tv kleuren onderscheid. Als je een laag contrast hebt worden donkere kleuren vaak als zwart afgebeeld. Je mist dan een enorme hoeveelheid detail. Kun je nog wel lekker aankomen met je HD tv met zoveel bij zoveel pixels.. Maar met een laag contrast krijg je echt geen mooi beeld.
Je zult keuzes moeten maken.. Wat vind je belangrijker? Meer pixels, zodat HD sources er leuker uitzien. Of een hoger contrast, zodat het beeld er echter/zoals bedoelt uitziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |