Zo erg vroeger ook niet, de Trabant bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 december 2006 22:27 schreef Diemietuhriej het volgende:
En vroeger waren er ook 2takt auto's weet ik, wie weet hier meer van? (incl foto's?)
En bij buitenboordmotoren ookquote:Op maandag 11 december 2006 22:36 schreef BaraCuda het volgende:
Bij karting gebruiken ze het al heel lang en nog steeds![]()
Ja dat heb ik ook allang gezien + verwerkt, maar bij een topic kunnen altijd nog mensen aankomen met extra feiten en weetjes, plus dat er altijd nog een discussie op gang kan komen waarvan je ook weer wat kunt leren, vandaar dat ik dit topic open.quote:Op maandag 11 december 2006 22:39 schreef Hyperdude het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_cycle
gebruik eens two-stroke in Google ofzo
Jaguar is in 1990-1995 ook nog wel bezig geweest met 2-takt motoren, uit Australië enzo, maar dat is niks geworden door emissie-eisen ofzo
goedkoopquote:Op maandag 11 december 2006 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom maakten ze trouwens van die Trabantjes met 2-takt zooi?
Gewoon om het simpel te houden? Materiaalgebrek?
Kennis was er toch genoeg daaro om gewoon 4-takt motoren te bouwen!?
en bij motorcross, maar daar begint het aardig te verdwijnen.....quote:Op maandag 11 december 2006 22:36 schreef BaraCuda het volgende:
Bij karting gebruiken ze het al heel lang en nog steeds![]()
In Rusland maakten ze toch ook geen 2-takt? Terwijl 2-takt vaak ook nog luchtgekoeld was, dus prima in Siberië. Iig beter dan een Lada die de hel nacht doordraait bij minus 50 omdat ie het anders 's ochtends niet meer doet.quote:
Volgens mij alle bussen die zo'n duidelijk "hoge" motor toon hebben voor diesels. 4.5 (of was het 6?) liter 2-takt cummins motoren aldus die chauffeur.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:25 schreef geelhoed het volgende:
Amerikaanse 2 takt bus:
http://www.sae.org/technical/papers/841687
en nog een
http://www.ericandlucie.com/Bus/bus.htm
Maar hier?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |