Ik heb ooit een duitse vriendin gehad.... een jaar of 10 geleden al. Ik e-mailde wel eens als ik bij haar op bezoek was, en dan is een duits toetsenbord echt ZOOOO irritant. Je vergist je iedere keer in de Z / Y, de +/-, de _ , de @ voor e-mails etc....
En dan was je na een weekend in Duitsland net gewend aan dat Duitse toetsenbord, ga je het opeens weer fout doen op je eigen computer enzo....
![]()
Afhankelijk van de laptop zou je kunnen overwegen een nieuw toetsenbord te bestellen, maar dat gaat je denk ik sowieso 100-150 euro kosten, zoniet meer.
Er is ook nog een tokkie-oplossing voor de zuunige hollander: Stel in Windows gewoon een US international keyboard in, en plak stickertjes op alle toetsen die anders zijn met de juiste characters. Dat is wel heel erg lelijk natuurlijk, en als je em dagelijk gebruikt moet je eigenlijk geen papieren labels gebruiken, want die zijn binnen een maand vies en vervaagd.
Ik zou twee keer nadenken voordat je een duitse laptop besteld..... Als het een NIEUWE is zou je mischien bij de duitse leverancier kunnen vragen of ze ook de US international indeling hebben.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin