Ik was er ook bij in Lokeren. Viel het festivalterrein binnen op het moment dat Etienne de Crecy op het punt stond te beginnen. Een leuke opwarmer voor hetgeen waar ik eigenlijk voor kwam, Orbital!
Het podium zag er strak uit. De Hartnolls in het midden tussen al hun apparatuur. Daaromheen een hoop draaibare panelen waarop projecties te zien waren en twee grote schermen aan weerzijden van het podium waarop de gebeurtenissen op het podium van dicht bij te volgen waren.
Ben slecht in het onthouden van titels, laat staan hele setlists, maar als ik het me goed herinner kwam als eerste echte nummer Lush voorbij en eindigden ze met Doctor Who. Bijna alle grote "hits" zijn volgens mij wel voorbij gekomen, met voor mij Satan en The Box als hoogtepunten. Erg erg tof.
Phil Hartnoll leek er ook flink plezier in het hebben en was erg opvallend aanwezig en een behoorlijke gangmaker, Paul hield zich erg op de vlakte. Ik heb me meer dan uitstekend vermaakt en ben erg blij ze eens een keer live gezien te hebben. Blijft heerlijk die old school "techno" van ze!
Geen minpuntjes? Nou vooruit, eentje dan, in de eerste pak-m-beet twee nummers klopte de baslijn niet helemaal. Was een beetje dissonant met het nummer voor mijn gevoel. De muziek was snoeihard en ik had daarom ook mijn op maat gemaakte doppen in en dan valt dat misschien eerder op.
In ieder geval klopte daarna alles en heb ik menig maal met mijn ogen dicht aritmisch heen en weer staan te wiebelen. Geweldig concert, geen moment spijt van, vooral ook niet omdat de kans klein is dat ze nog eens in de buurt zullen optreden. Maar zeg nooit nooit!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.