bronquote:Eerste drie finalisten 'X Factor' zaterdag bekend
Na zeven zaterdag-afleveringen van het RTL 4-programma 'X FACTOR', die gemiddeld ruim 1,6 miljoen kijkers van zes jaar en ouder trokken, is het nu tijd definitief het kaf van het koren te scheiden. Aanstaande zaterdag 16 december beginnen de juryleden van 'X FACTOR' met de zes acts van hun keuze aan 'De Ultieme Test'. In deze ronde, die de komende twee weekends wordt uitgezonden, gaan de juryleden intensief met hun zes acts aan de slag, werken ze aan de zwakke plekken en uiteindelijk destilleren zij ieder voor zich de drie acts met wie zij aan de liveshows gaan beginnen. Wie mogen er straks optreden voor het 1250-koppige publiek in de studio?
Henkjan Smits vertrekt met zijn zes overgebleven solisten van vijftien tot en met 25 jaar naar België. Nadat hij elke kandidaat wijst op een aandachtspunt waar hij of zij aan moeten werken, is het tijd voor een muzikale sessie in de studio. Maar voor het zover is confronteert Henkjan de zes met de terugkeer van Genelva, die eerder afviel maar door Henkjan alsnog wordt teruggevraagd. De jonge solisten zingen ieder een uur in de studio en worden ondertussen gecoacht door Henkjan en zijn rechterhand Tjeerd. De volgende dag vertrekt Henkjan met zijn kandidaten naar Antwerpen. Daar treden de jonge artiesten op een groot plein live op met een band, maar eerst moeten ze zelf hun eigen fans creëren door publiek te regelen voor hun concert. Na afloop van het optreden breekt het uur van de waarheid aan en maakt Henkjan bekend met welke drie jonge zangers en zangeressen hij naar de liveshows gaat en wie hij aanwijst als kandidaat voor de wild card. Dit is te zien in de uitzending van aanstaande zaterdag 16 december.
Marianne van Wijnkoop en haar zes groepen blijven in Nederland en nemen hun intrek in het Kurhaus in Scheveningen. Nadat Marianne en haar metgezel Maurice met alle groepen hun sterktes en zwaktes hebben besproken, is er werk aan de winkel en gaan de groepen alle zes druk repeteren. Elke groep zingt vervolgens een lied vanaf het podium van de grote zaal van het Circustheater waarin alleen Marianne en Maurice zitten. Na de optredens maken de twee kenners een wandeling langs het strand en bepaalt Marianne wie er doorgaan naar de liveshows, wie er afvallen en welke groep mag blijven hopen op een wild card. Een deel van de optredens is te zien in de uitzending van zaterdag 16 december. De overige optredens en de uitslag zijn te zien op zaterdag 23 december.
Henk Temming zoekt het dichter bij huis dan Henkjan en Marianne. Henk en zijn kandidaten trekken tijdelijk in een tot woning omgebouwd voormalig schoolgebouw in Nieuwer ter Aa. Samen met zijn rechterhand Lies en zijn zes overgebleven solisten van 26 jaar en ouder besteedt hij de eerste dag van 'De Ultieme Test' aan het analyseren van de prestaties van zijn zes entertainers in de rondes tot nu toe. Henk heeft vervolgens de danscoach van Kylie Minogue gevraagd zijn kandidaten aanwijzingen te geven voor het zingen op een groot podium. 's Avonds oefent het zestal bij de open haard het nummer 'House Of The Rising Sun'. Dat brengen ze een dag later na het zingen van een eigen nummer gezamenlijk ten gehore in de Amsterdamse club Panama, waar zich een uitgebreid en flamboyant publiek heeft verzameld. Allerlei vrienden en bekenden van Henk en Lies uit de muziekindustrie geven acte de présence. Aan de zes aspirant-artiesten dus de zware taak niet alleen Henk maar ook succesvolle prominente collega-muzikanten te overtuigen van hun kunnen. Na afloop van het concert laat Henk de kandidaten één voor één weten of hij wel of niet met ze doorgaat. Het oordeel van Henk is te zien op zaterdag 23 december.
De in totaal negen door de juryleden geselecteerde acts worden aangevuld met een wild card, waardoor er tien acts aan het vierde en laatste traject beginnen. De kijker bepaalt na de tweede uitzending van 'De Ultieme Test', op zaterdag 23 december, per sms wie van de drie genomineerde acts met de enige wild card naar de liveshows gaat.
Liveshows
Vanaf zaterdag 30 december zetten de juryleden alles op alles om de kandidaten van hun keuze door de verschillende liveshows heen de allesbeslissende laatste finale-show in te loodsen. In de eerste zaterdag-aflevering van de liveshows wordt rondom het thema 'party' een feestje gebouwd en zingen alle acts een opzwepend en swingend lied. Vervolgens stemt de kijker per telefoon en sms op de deelnemer van hun keuze. In de uitzending op zondag 31 december wordt vervolgens duidelijk welke twee finalisten de minste stemmen hebben behaald. Deze twee acts zingen opnieuw hun lied, waarna de jury bepaald welke deelnemer afvalt en wie een week later wel terugkeert in 'X FACTOR'.
En ik het maar helemaal samnvatten omdat ik het niet gekopieerd kreegquote:
Je kan dat ook zien als een bepaalde x-factor: onbekend publiek aan je weten te binden, door e nieuwsgierig te maken naar je.quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:47 schreef Lynx666 het volgende:
Ik vind het opvallend dat HJ er een soort spelshow van maakt door zijn kandidaten zelf publiek te laten regelen voor hun concert. Of zie ik het nu compleet verkeerd voor me?
Sorryquote:Op vrijdag 15 december 2006 12:49 schreef BVO het volgende:
[..]
En ik het maar helemaal samnvatten omdat ik het niet gekopieerd kreeg. En je verpest mijn 'insiders'post
.
Wat ik ervan begrijp is dat het zo opgedeeld is:quote:Op donderdag 14 december 2006 18:59 schreef Mvnl het volgende:
Klinkt goed en interessant, vooral de aanpak voor groep 15 tm 25... alleen snap ik niet helemaal waarom dat allemaal aankomende zaterdag al te zien is... er is de week erna dan toch helemaal niets meer uit te zenden over die groep??
Maar er is daarvoor geen apart optreden? Gewoon stemmen aan de hand van wat we tot dusver gezien ehbben en de twee afleveringen tijdens de ultieme test? Aangezien de ene kandidaat natuurlijk meer in de picture is geweest dan de ander.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:16 schreef MarkyMarkIdols het volgende:
Uit iedere categorie gaan er 3 rechtstreeks naar de liveshow (totaal 9 acts). Vervolgens wijst ieder jurylid een 4e aan (totaal 3). Die strijden om de gunsten van de kijker en uiteindelijk gaat 1 daarvan als 10e act naar de liveshows. Stemming voor de Wildcard begint 23 december en duurt tot en met de herhaling op 25 december. Uitslag maken we bekend tijdens de persconferentie op 27 december vanuit Studio 22. In X FACTOR is dat te zien tijdens de 'Story so far' op vrijdag 29 december (de dag voor de eerste liveshow).
In Engeland had Simon Cowell hetzelfde dit seizoen en toen mochten de andere 2 juryleden er ook 7 doorlaten.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:18 schreef PeRi het volgende:
Mark hoe zit het nou met Genelva? Is ze nou wel of niet als 7e door de Confrontatie gekomen en wat vinden de andere juryleden ervan, komen er consequenties voor HenkJan?
Of kun je ons daar niks over vertellen?.
Daar was ik wel even bang voorquote:Op vrijdag 15 december 2006 16:24 schreef MarkyMarkIdols het volgende:
Simon staat boven de wet. Hier niet![]()
Ik ook! En ik moet het opnemenquote:Op vrijdag 15 december 2006 16:27 schreef PeRi het volgende:
Ja verdeurie, nu heb ik nog meer zin in morgen.
Ik moet werken tot 20.30quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik ook! En ik moet het opnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |