Ik denk dat een Citroën C6 nog lager op de imago ladder staat dan de Pheaton. Dat wil overigens niet zeggen dat het geen goede of mooie auto is! Maar mensen rijden/worden nu eenmaal over het algemeen liever vervoerd in een Mercedes/Audi/BMW/Lexus dan een VW of Citroën.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 02:27 schreef Dingest het volgende:
Wat voor imagoprobleem heeft de Pheaton dan? Ik ben me daar niet van bewust. Bij VW heb je het petjesvolk in hun Golfs en de opgejutte vertegenwoordigers in hun Passats. En de Touareg rijders, maar dat heeft meer met SUVs dan met VW te maken.
Als ik een Pheaton zie denk ik altijd 'wat een nette wagen, daar heeft iemand over nagedacht en niet zomaar de eerste de beste Audi of BMW gekocht'. Ik zou voor de Pheaton gaan uit dat rijtje. Ik heb hem door niemand zien noemen, misschien wel met goede reden, maar als je voor comfort en uitstraling wil gaan zou je wellicht nog de Citroën C6 kunnen overwegen? Die staat ook een stuk lager in de prijslijst, trouwens. Ik had altijd begrepen dat die slagschepen van Citroën, waaronder de C6, altijd hele fatsoenlijke auto's waren (en, vind ik dan, een schoonheid om te zien).
Ik zeg toch ook niet dat je in het bovenstaande geen gelijk hebt? Maar probeer het maar eens te verkopen..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 02:59 schreef Dingest het volgende:
Wat is dat voor onzin. De C6 heeft het meest vriendelijke imago, zeker ten opzichte van al die Duitse ondingen. Bij de C6 denkt men 'iemand heeft nagedacht over zijn auto, en heeft stijl en klasse'. Bij al die andere dingen - en vooral bij de BMW en Audi - is het alleen van 'iemand heeft geld over en wil uitsloven met een onnodige dure bak met een veel te grote motor, waar veel te agressief mee gereden zal worden, alleen omdat iedereen dat heeft'. Je zal ook veel meer positieve aandacht trekken met een C6 omdat hij er heel anders uitziet en omdat niet iedere rijke 'sneller, duurder, groter'-weggebruiker er eentje heeft. Een mentaliteit die overigens vrij triest isHet enige waarvoor de C6 significant in onder doet, is volgens mij in prijs.
Maar misschien is het wel weer een heel erg prettige auto om in gereden te worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 03:18 schreef Dingest het volgende:
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat de C6 juist een heel slecht imago had.Misschien is het maar goed ook dat hij niet zo populair is bij dat soort mensen.
Ik denk dat jij nooit achterin een nieuwe S of het model daarvoor hebt gezeten, die dingen zijn zó extreem comfi, als je daarna in een A8 stapt, ga je echt denken dattie bladveren heeft....quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:04 schreef Repeat het volgende:
Verhagen rijdt ook een C6
Overigens duidelijk de A8. En het is onzin dat deze niet geschikt zou zijn "te sportief" zou zijn. Het is en blijft natuurlijk een directieauto en er zijn echt legio mensen die in zo'n ding dagelijks op de achterbank zitten...
Misschien rijdt een C6 nog wel beter. Dan maar geen S-klasse doen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nooit achterin een nieuwe S of het model daarvoor hebt gezeten, die dingen zijn zó extreem comfi, als je daarna in een A8 stapt, ga je echt denken dattie bladveren heeft....
C6 is idd nog comfortabeler achterin, maar daar kan je echt niet mee aankomen tenzij je een bordje TCA Taxi op je dak hebtquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
Misschien rijdt een C6 nog wel beter. Dan maar geen S-klasse doen?
Daarbij is een Mercedes natuurlijk veel meer kamp dan een Audi, hoe mooi zo'n S idd ook is.
Hier in NL ook niet direct. En dat de lat in België hoger ligt betwijfel ik ook(ik ben net nog in België geweest, alleen de staat van het wegdek en de stroomleidingen die van huis tot huis lopen zeggen al genoegquote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:55 schreef ralphk het volgende:
Het gaat er mij inderdaad om dat ik het moet kunnen verkopen aan mijn klanten. Ik zoek dus een wagen waarmee ik en mijn klanten niemand tegen de schenen schoppen.
Daarnaast is mijn budget zo'n 35 a 40000 en zoek ik de wagen in Belgie.
Voor dit geld komt enkel de Phaeton, A8 of 7 serie in aanmerking, anders wordt 't een oude S klasse of Lexus.
De C6 wordt in Belgie niet direct als directiewagen gezien, de lat ligt hier een stukje hoger
De Lexus vindt ik ook heel mooi, de 600 hybride is nog niet te betalen 2dehands en de oudere modellen hebben enkel maar V6 en V8 benzine motoren, en daar wordt enkel de Belgische fiscus maar vrolijker van.
Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier in NL ook niet direct. En dat de lat in België hoger ligt betwijfel ik ook(ik ben net nog in België geweest, alleen de staat van het wegdek en de stroomleidingen die van huis tot huis lopen zeggen al genoeg)
Qua auto's misschien wel ja. Maar hier in NL rijdt een A6 of E-klasse net zo comfortabel als een A8 of S-klasse op Belgisch wegdekquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:55 schreef ralphk het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.
Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee.
Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt.
En die frieten komen vervolgens gewoon bij ons uit de achterhoek, want ik chauffeur ze zelf naar belgenland. Met een vrachtwagen danquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Qua auto's misschien wel ja. Maar hier in NL rijdt een A6 of E-klasse net zo comfortabel als een A8 of S-klasse op Belgisch wegdek. Niks ten nadele van België (Vlaanderen) overigens, goede frieten en leuke dames
Mijn ervaring is toch, dat door de fiscus in België de wat zwaardere uitvoeringen (s500, A8 W12, 760i etc) een zeldzame verschijning zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:55 schreef ralphk het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.
Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee.
Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |