abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 01:59:29 #101
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_56376847
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 14:40:12 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_56376969
Wat voor imagoprobleem heeft de Pheaton dan? Ik ben me daar niet van bewust. Bij VW heb je het petjesvolk in hun Golfs en de opgejutte vertegenwoordigers in hun Passats. En de Touareg rijders, maar dat heeft meer met SUVs dan met VW te maken.

Als ik een Pheaton zie denk ik altijd 'wat een nette wagen, daar heeft iemand over nagedacht en niet zomaar de eerste de beste Audi of BMW gekocht'. Ik zou voor de Pheaton gaan uit dat rijtje. Ik heb hem door niemand zien noemen, misschien wel met goede reden, maar als je voor comfort en uitstraling wil gaan zou je wellicht nog de Citroën C6 kunnen overwegen? Die staat ook een stuk lager in de prijslijst, trouwens. Ik had altijd begrepen dat die slagschepen van Citroën, waaronder de C6, altijd hele fatsoenlijke auto's waren (en, vind ik dan, een schoonheid om te zien).

[ Bericht 3% gewijzigd door Dingest op 29-01-2008 02:34:05 ]
  dinsdag 29 januari 2008 @ 02:36:17 #103
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56376998
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 02:27 schreef Dingest het volgende:
Wat voor imagoprobleem heeft de Pheaton dan? Ik ben me daar niet van bewust. Bij VW heb je het petjesvolk in hun Golfs en de opgejutte vertegenwoordigers in hun Passats. En de Touareg rijders, maar dat heeft meer met SUVs dan met VW te maken.

Als ik een Pheaton zie denk ik altijd 'wat een nette wagen, daar heeft iemand over nagedacht en niet zomaar de eerste de beste Audi of BMW gekocht'. Ik zou voor de Pheaton gaan uit dat rijtje. Ik heb hem door niemand zien noemen, misschien wel met goede reden, maar als je voor comfort en uitstraling wil gaan zou je wellicht nog de Citroën C6 kunnen overwegen? Die staat ook een stuk lager in de prijslijst, trouwens. Ik had altijd begrepen dat die slagschepen van Citroën, waaronder de C6, altijd hele fatsoenlijke auto's waren (en, vind ik dan, een schoonheid om te zien).
Ik denk dat een Citroën C6 nog lager op de imago ladder staat dan de Pheaton. Dat wil overigens niet zeggen dat het geen goede of mooie auto is! Maar mensen rijden/worden nu eenmaal over het algemeen liever vervoerd in een Mercedes/Audi/BMW/Lexus dan een VW of Citroën.
pi_56377036
Wat is dat voor onzin. De C6 heeft het meest vriendelijke imago, zeker ten opzichte van al die Duitse ondingen. Bij de C6 denkt men 'iemand heeft nagedacht over zijn auto, en heeft stijl en klasse'. Bij al die andere dingen - en vooral bij de BMW en Audi - is het alleen van 'iemand heeft geld over en wil uitsloven met een onnodige dure bak met een veel te grote motor, waar veel te agressief mee gereden zal worden, alleen omdat iedereen dat heeft'. Je zal ook veel meer positieve aandacht trekken met een C6 omdat hij er heel anders uitziet en omdat niet iedere rijke 'sneller, duurder, groter'-weggebruiker er eentje heeft. Een mentaliteit die overigens vrij triest is Het enige waarvoor de C6 significant in onder doet, is volgens mij in prijs.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 03:06:18 #105
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56377050
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 02:59 schreef Dingest het volgende:
Wat is dat voor onzin. De C6 heeft het meest vriendelijke imago, zeker ten opzichte van al die Duitse ondingen. Bij de C6 denkt men 'iemand heeft nagedacht over zijn auto, en heeft stijl en klasse'. Bij al die andere dingen - en vooral bij de BMW en Audi - is het alleen van 'iemand heeft geld over en wil uitsloven met een onnodige dure bak met een veel te grote motor, waar veel te agressief mee gereden zal worden, alleen omdat iedereen dat heeft'. Je zal ook veel meer positieve aandacht trekken met een C6 omdat hij er heel anders uitziet en omdat niet iedere rijke 'sneller, duurder, groter'-weggebruiker er eentje heeft. Een mentaliteit die overigens vrij triest is Het enige waarvoor de C6 significant in onder doet, is volgens mij in prijs.
Ik zeg toch ook niet dat je in het bovenstaande geen gelijk hebt? Maar probeer het maar eens te verkopen..
pi_56377072
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat de C6 juist een heel slecht imago had. Misschien is het maar goed ook dat hij niet zo populair is bij dat soort mensen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 05:11:37 #107
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56377219
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 03:18 schreef Dingest het volgende:
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat de C6 juist een heel slecht imago had. Misschien is het maar goed ook dat hij niet zo populair is bij dat soort mensen.
Maar misschien is het wel weer een heel erg prettige auto om in gereden te worden.
Het schijnt een erg comfortabele wagen te zijn, met achterin ook genoeg ruimte
Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat mensen die gereden dienen te worden niet snel voor een citroen kiezen idd..
Signature.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:55:51 #108
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_56378171
Het gaat er mij inderdaad om dat ik het moet kunnen verkopen aan mijn klanten. Ik zoek dus een wagen waarmee ik en mijn klanten niemand tegen de schenen schoppen.
Daarnaast is mijn budget zo'n 35 a 40000 en zoek ik de wagen in Belgie.
Voor dit geld komt enkel de Phaeton, A8 of 7 serie in aanmerking, anders wordt 't een oude S klasse of Lexus.

De C6 wordt in Belgie niet direct als directiewagen gezien, de lat ligt hier een stukje hoger

De Lexus vindt ik ook heel mooi, de 600 hybride is nog niet te betalen 2dehands en de oudere modellen hebben enkel maar V6 en V8 benzine motoren, en daar wordt enkel de Belgische fiscus maar vrolijker van.
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_56380416
Als je tussen de Pheaton, A8 en 7-serie moet kiezen. Valt de 7-serie voor mij af. Daar krijg je gegarandeerd opmerkingen/klachten over.

Tussen de Pheaton en A8, tja, ik zou dan voor de Pheaton gaan. Je raakt dat ding alleen aan de straatstenen niet kwijt over 2 jaar....Je hebt ze hier in NL ook echt voor een prikkie...(¤30.000)

Ik weet niet welk model/bouwjaar/motor/km-stank die ouwe S-klasse van je is, maar als het kan zou ik overwegen om die nog ff door te rijden....
pi_56382118
Verhagen rijdt ook een C6

Overigens duidelijk de A8. En het is onzin dat deze niet geschikt zou zijn "te sportief" zou zijn. Het is en blijft natuurlijk een directieauto en er zijn echt legio mensen die in zo'n ding dagelijks op de achterbank zitten...
pi_56382535
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:04 schreef Repeat het volgende:
Verhagen rijdt ook een C6

Overigens duidelijk de A8. En het is onzin dat deze niet geschikt zou zijn "te sportief" zou zijn. Het is en blijft natuurlijk een directieauto en er zijn echt legio mensen die in zo'n ding dagelijks op de achterbank zitten...
Ik denk dat jij nooit achterin een nieuwe S of het model daarvoor hebt gezeten, die dingen zijn zó extreem comfi, als je daarna in een A8 stapt, ga je echt denken dattie bladveren heeft....
pi_56382723
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ik denk dat jij nooit achterin een nieuwe S of het model daarvoor hebt gezeten, die dingen zijn zó extreem comfi, als je daarna in een A8 stapt, ga je echt denken dattie bladveren heeft....
Misschien rijdt een C6 nog wel beter. Dan maar geen S-klasse doen?

Daarbij is een Mercedes natuurlijk veel meer kamp dan een Audi, hoe mooi zo'n S idd ook is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Repeat op 29-01-2008 12:37:19 ]
pi_56384005
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

Misschien rijdt een C6 nog wel beter. Dan maar geen S-klasse doen?

Daarbij is een Mercedes natuurlijk veel meer kamp dan een Audi, hoe mooi zo'n S idd ook is.
C6 is idd nog comfortabeler achterin, maar daar kan je echt niet mee aankomen tenzij je een bordje TCA Taxi op je dak hebt

De huidige A8 is er alweer sinds 2002, en al te krijgen voor de prijs van een kale Golf, dus daar rijden ook steeds meer boefjes in

Een S-klasse zonder 20" bling bling AMG 4x uitlaat etc is gewoon stylo, jeweet
pi_56384774
Ah, het gaat over België. Dan kunnen we smaak wel negeren ja
Ik zou het dan ook op de Pheaton houden. Van die vier komt die het meest fatsoenlijk over. De A8 is een goede tweede, al heeft die als probleem dat hij veel op de A6 lijkt en daar rijden nogal veel druktemakertjes in rond. BMW heeft dat met al zijn modellen. M-B heb ik juist mee dat dit echte taxi-wagens zijn, maar ook dat zal wel een reden hebben
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:46:39 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56386327
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:55 schreef ralphk het volgende:
Het gaat er mij inderdaad om dat ik het moet kunnen verkopen aan mijn klanten. Ik zoek dus een wagen waarmee ik en mijn klanten niemand tegen de schenen schoppen.
Daarnaast is mijn budget zo'n 35 a 40000 en zoek ik de wagen in Belgie.
Voor dit geld komt enkel de Phaeton, A8 of 7 serie in aanmerking, anders wordt 't een oude S klasse of Lexus.

De C6 wordt in Belgie niet direct als directiewagen gezien, de lat ligt hier een stukje hoger

De Lexus vindt ik ook heel mooi, de 600 hybride is nog niet te betalen 2dehands en de oudere modellen hebben enkel maar V6 en V8 benzine motoren, en daar wordt enkel de Belgische fiscus maar vrolijker van.
Hier in NL ook niet direct. En dat de lat in België hoger ligt betwijfel ik ook(ik ben net nog in België geweest, alleen de staat van het wegdek en de stroomleidingen die van huis tot huis lopen zeggen al genoeg )
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:55:54 #116
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_56389489
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hier in NL ook niet direct. En dat de lat in België hoger ligt betwijfel ik ook(ik ben net nog in België geweest, alleen de staat van het wegdek en de stroomleidingen die van huis tot huis lopen zeggen al genoeg )
Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.

Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee.
Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt.
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:37:27 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_56391857
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:55 schreef ralphk het volgende:

[..]

Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.

Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee.
Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt.
Qua auto's misschien wel ja. Maar hier in NL rijdt een A6 of E-klasse net zo comfortabel als een A8 of S-klasse op Belgisch wegdek . Niks ten nadele van België (Vlaanderen) overigens, goede frieten en leuke dames
pi_56392790
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Qua auto's misschien wel ja. Maar hier in NL rijdt een A6 of E-klasse net zo comfortabel als een A8 of S-klasse op Belgisch wegdek . Niks ten nadele van België (Vlaanderen) overigens, goede frieten en leuke dames
En die frieten komen vervolgens gewoon bij ons uit de achterhoek, want ik chauffeur ze zelf naar belgenland. Met een vrachtwagen dan
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_56393522
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:55 schreef ralphk het volgende:

[..]

Ik heb 5 jaar in NL als chauffeur gewerkt, daar reed ik voornamelijk met A6, 5 reeks Volvo's en E klasses.

Hier is dat 7 serie, A8 en S klasse, Volvo doet nauwelijks mee.
Aangezien de topmodellen hier net zo duur zijn als een gemiddelde E, A6 of 5 serie kan je weldegelijk zeggen dat de lat hier wat hoger ligt.
Mijn ervaring is toch, dat door de fiscus in België de wat zwaardere uitvoeringen (s500, A8 W12, 760i etc) een zeldzame verschijning zijn.

In NL zijn zelfs mensen met een A6, 5-serie en E-klasse al zo slim om een het voordeel van een prive-chauf in te zien
  woensdag 30 januari 2008 @ 00:28:07 #120
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56400578
In Belgie gaat de belasting op basis van cilinderinhoud of vermogen.... Een 520d is daar qua bijv dus goedkoper dan een 330d...

Dus ja, een C*O zal dus eerder voor een 'lichte' A8 gaan, dan een zwaardere A6, ook omdat het qua aankoopwaarde niet heel erg veel scheelt.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')