abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56119241
Ja, maar dan ga je in principe je loon mee compenseren. Wat ik nu op een zaterdag heb is al lekker aan loon en fooien lopen ook hard op. Vaak zat dat je 50e per klant krijgt. Soms een wederdienstje (wat oude spullen ergens anders brengen. Bij bedrijf of familie ofzo )
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_56119974
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

namen + bedragen?

evt via pm
www.pantarij.nl, Rotterdam

Met name personenvervoer, dus sociale vaardigheden heb je zeker nodig. Weinig valet-parking enzo, vooral woon-werk en richting buitenland.

Voor bedragen; PM-se. (Ja, ik ben lui )
pi_56120001
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:52 schreef JJH het volgende:

[..]

ik zou eerst het UWV eens achter de kont aanzitten (Ik zat in hetzelfde schuitje als jij, ook Wajong)
Via een reďntegratiebureau, dat voor het UWV werkt, ben ik aan het werk in de taxibranche, daarvoor heb ik bij een koeriersdienst gewerkt, maar dat beviel mij ook niet.

In de taxibranche is het af en toe net zo als in de transportbranche. Ze zitten soms te springen om personeel. Als je het een beetje slim speelt kost het halen van de taxipas je geen ene cent.

Succes!!
Ik zal sowieso achter het UWV aan blijven gaan. Ik maak meer kans op het krijgen van een baan, en ook het houden ervan, met behulp van het UWV dan zonder

Waarschijnlijk ga ik via de NTI een cursus doen om een CCV chauffeursdiploma taxi proberen te halen. Dat is een rustig studietempo, en ik kan altijd afhaken als ik merk dat het toch niet bij me past. Mijn ouders sponsoren het iig, dus het kost mij vooralsnog geen ene cent

Maar dat traject zal dan 6 maanden duren geloof ik - kan ook nog langer of korter, maar 6 maanden raadt NTI aan - en in de tussentijd zal ik dus verder rondkijken naar werk. Hopelijk dat ik alsnog iets in deze beroepsrichting kan vinden. Hoewel de kans redelijk aanwezig is dat ik in het begin niet veel meer doe dan het vertrouwde rondbrengen van folders, kranten en/of post. Maar... dat doe ik wel met de auto Daar heb ik een stuk minder problemen mee dan met een fiets (mijn bezorgfietsen gingen altijd kapot, of waren gewoon waardeloos).
pi_56120073
Overigens, bovenstaand bedrijf zit zodanig om chauffeurs te springen dat je ook zonder ov nog wel een goede kans maakt om aangenomen te worden me dunkt. Gewoon een mailtje sturen lijkt me
  vrijdag 18 januari 2008 @ 02:29:22 #80
202014 JJH
Knetter. O+
pi_56120285
Vergeet niet dat je voor je taxipas naast dat CCV diploma ook nog een praktijkgedeelte hebt!! Dat zullen ze vast niet doen bij de NTI. Dat examen word afgenomen door het CBR.

Nogmaals succes!
pi_56120323
Dat klopt, maar dat zetten ze er gelukkig ook wel bij Ik had de studiegids al aangevraagt voor wat meer informatie. En bedankt, natuurlijk.
pi_56324971
Iemand ervaring met ABAZ en Easyway?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 20:00:13 #83
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56325002
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56325108
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef Xtreem het volgende:
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen [afbeelding]
Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon?
pi_56326257
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:00 schreef Xtreem het volgende:
Ja, ik heb 2,5 jaar voor ABAZ gewerkt... Eigenlijk alleen maar positieve ervaringen
Hoeveel ritjes krijg je gemiddeld per week?
  zondag 27 januari 2008 @ 14:14:50 #86
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56339695
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

Heb je ook een salarisindicatie? Of is het netzoals bij brussaard het minimumhongerloon?
Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen.

Hoeveel ritten per week hangt heel erg af van 1) waar je woont, 2) hoeveel je beschikbaar bent en 3) 'de gunningsfactor'.
1) Ik zit in Tilburg, en daar was abaz destijds wat kleiner.. Ik had een of twee vaste klanten, maar daar bleef het vaak bij. In Amsterdam lag het anders, daar was werk zat.
2) Zie ook 1), als je in Amsterdam zegt dat je 1 dag kunt, krijg je 1 rit. Kun je 5 dagen, krijg je 4 of 5 ritten. Zit je in Deventer of weet-ik-veel-welke-kleine-stad dan moet je wat flexibeler zijn..
3) Als je flexibel bent naar de planners, en hen af en toe helpt door een klote spoedklus te doen, dan bellen ze je ook eerder voor de leuke ritjes...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56340285
Thanks voor de info
pi_56342484
quote:
Op zondag 27 januari 2008 14:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Salaris per uur is matig, maar omdat je achtelijk veel vrije tijd hebt (Geloof me dat ik heel wat tentamens geleerd heb tijdens het werken...) is het wel te doen. En ja, veel studenten willen dit werk doen, dus kunnen ze het zich veroorloven om lager te betalen.

Hoeveel ritten per week hangt heel erg af van 1) waar je woont, 2) hoeveel je beschikbaar bent en 3) 'de gunningsfactor'.
1) Ik zit in Tilburg, en daar was abaz destijds wat kleiner.. Ik had een of twee vaste klanten, maar daar bleef het vaak bij. In Amsterdam lag het anders, daar was werk zat.
2) Zie ook 1), als je in Amsterdam zegt dat je 1 dag kunt, krijg je 1 rit. Kun je 5 dagen, krijg je 4 of 5 ritten. Zit je in Deventer of weet-ik-veel-welke-kleine-stad dan moet je wat flexibeler zijn..
3) Als je flexibel bent naar de planners, en hen af en toe helpt door een klote spoedklus te doen, dan bellen ze je ook eerder voor de leuke ritjes...
Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan?
pi_56342657
Het betaald echt beroerd slecht, ik heb ervoor gepast. Daar kom ik mijn bed niet voor uit.
pi_56342960
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
pi_56342999
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef KosterT het volgende:
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Leuk lijkt me dat Maarja rijbewijs moet je zelf hebben of wordt betaald door de (toekomstig) baas? En wat zijn de werktijden/dagen? d
pi_56343336
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:44 schreef KosterT het volgende:
Ben ook student chauffeur. Op de vrachtwagen dan wel. Zijn er daar nog meer van?
Als ik zo eens lees betaald dat in ieder geval beter dan privé chauffeur.
Rij in een Ford Transit met meubelopbouw. Mag nog net in rijbewijs B categorie . Elke zaterdag bezorgen van meubelen in NL + af en toe Belgie. Meestal worden verre adressen ingepland op de zaterdag. Lekker heel de dag toeren dus

Verdien rond de 9 euro per uur + fooien. Op een leuke dag mag je nog een euro of 25 fooi er bij optellen p.p. Maak een dag van 10 uur (zonder pauze). Eten/drinken kan natuurlijk rijdende weg.

Deze week bij een bedrijf als Taxichauffeur gesolliciteerd. Wil eigenlijk de zondag er ook bij gaan werken en dat zou goed uitkomen om erbij te gaan doen. Denk toch wel een pre door ervaring bij huidige baantje.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 28 januari 2008 @ 08:02:03 #93
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56355255
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

Maar je moet wel een hele dag "beschikbaar" zijn? Aangezien mijn aantal vrije dagen echt heel schaars zijn is het denk ik niks voor mij dan?
Ja, je moet minimaal een hele dag per week beschikbaar zijn... Maar er zijn ook veel avondritjes of ritjes die alleen een ochtend of middag kosten... Maar de eis van beschikbaarheid is vrij hard (uiteraard snapt men ook wel dat je af en toe tentamens hebt, maar het draait wel een stuk om goodwill.. )
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 28 januari 2008 @ 10:48:57 #94
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_56357567
Ik wil voor mijn chauffeursbedrijf binnenkort de Mercedes S klasse (vorig type) gaan vervangen en twijfel tussen de A8 en een Phaeton.

-A8 is leuk om zelf te rijden, schitterend ontwerp en redelijk onopvallend voor de niet autokenners, maar wellicht iets te "sportief" voor de passagiers achterin.
-de phaeton is een stuk comfortabeler, klassieker van binnen en zeker net zo mooi, alleen z'n imago zit 'm tegen. De aanschafprijs scheelt ook wel minimaal 5000,- t.o.v. de A8 bij dezelfde specificaties. Wat de restwaarde gaat doen is nog een raadsel.

Wat zouden jullie kiezen vanuit het oogpunt van de klant?
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_56359304
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:48 schreef ralphk het volgende:
Ik wil voor mijn chauffeursbedrijf binnenkort de Mercedes S klasse (vorig type) gaan vervangen en twijfel tussen de A8 en een Phaeton.

-A8 is leuk om zelf te rijden, schitterend ontwerp en redelijk onopvallend voor de niet autokenners, maar wellicht iets te "sportief" voor de passagiers achterin.
-de phaeton is een stuk comfortabeler, klassieker van binnen en zeker net zo mooi, alleen z'n imago zit 'm tegen. De aanschafprijs scheelt ook wel minimaal 5000,- t.o.v. de A8 bij dezelfde specificaties. Wat de restwaarde gaat doen is nog een raadsel.

Wat zouden jullie kiezen vanuit het oogpunt van de klant?
A8 zou ik inderdaad niet nemen voor personenvervoer, alhoewel een W12 Lang redelijk comfi is achterin. Aangezien je nu de oude S-Klasse heb ben je denk ik redelijk verpest door dat Airmatic systeem Daarom zou ik ook voor de "nieuwe" S-klasse gaan. Rijd ik ook 2dgn per week in, qua comfort echt

Ik weet dat sommige klanten expliciet vragen naar een "niet-mercedes" auto. Maar dat zijn meestal van die figuren die nog nooit zelf in zo'n bak hebben gezeten.

Ik weet niet wat je budget is, maar een Lexus 600h is natuurlijk de uber chauffeursauto. Ben je straks ook nog Co2 neutraal
  maandag 28 januari 2008 @ 12:40:53 #96
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_56359914
Lexus is inderdaad de shit, verbruik is nog wel wat aan de hoge kant.

Doordat het voorlopig nog een aanvulling op onze chauffeursdiensten is doen we het voorlopig nog met een 2dehandsje. Bouwjaar rond 2004 a 2005, max 70.000 km en diesel is toch wel een pre.

De nieuwe S en Lexus vallen voorlopig nog even af. De BMW 7 reeks vindt ik te expliciet, daarbij hebben veel van mijn klanten de nodige problemen met deze wagens gehad.
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_56362117
In dat geval zou ik toch voor een nieuw type Mercedes(bj 2005) S-klasse 320CDI gaan. Zijn genoeg te vinden met >100.000km. De 420CDI is een zeldzaamheid in Nederland, en voor chauffeurswerk heb je zo'n V8 ook niet echt nodig. De 320CDI is abosluut niet ondergemotoriseerd zoals veel leken denken....

Bij het bedrijf waar ik werk hebben we een tijdje een A8 4.2TDI gehad, maar ik vond dat ding toch niet echt comfi hoor. Turbo komt er redelijk abrupt in, sommige mensen moeten daar flink aan wennen. En de vering is TE sportief. Wel een leuke rijdersauto

BMW 7 zou ik ook nooit doen.
pi_56362167
Net even gekeken, en uit 2005 heb je al een leuke 320CDI voor ~70k euro...
pi_56369295
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

Leuk lijkt me dat Maarja rijbewijs moet je zelf hebben of wordt betaald door de (toekomstig) baas? En wat zijn de werktijden/dagen? d
Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen.

Ik moet het hebben van de vakanties (zoals nu ). Weekenden zijn vaak maar 8 uurtjes werk of zo. Vakanties zijn lange dagen, veel weg en snel verdient.
pi_56369418
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:04 schreef KosterT het volgende:
Ben anderhalf jaar chauffeur geweest (VOS Logistics) en toen weer terug naar school gegaan. Momenteel werk ik alleen in de weekenden en de vakanties omdat ik gewoon een full time HBO opleiding doe. Voor die paar weken vakantie en de weekenden hoef je er niet op te rekenen dat er een baas is die je rijopleiding wil betalen.

Ik moet het hebben van de vakanties (zoals nu ). Weekenden zijn vaak maar 8 uurtjes werk of zo. Vakanties zijn lange dagen, veel weg en snel verdient.
Wat voor werk doet VOS Logistics zoal en dan bedoel ik voornamelijk internationaal? Ik hoorde dat ze ook lekker lange ritten hebben in de groupage, maar hoe zit het met hun wachttijden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')