ooge | zondag 10 december 2006 @ 18:53 |
De motor in mijn audi tikt een beetje. Nu is het wel eens tijd dat ik de olie ververs. Maar ik had laatst de kleppendeksel eraf geschroeft en daar zat een helehoop zwarte aangekoekte olie aan, leek meer op asfalt/ teer. leek me dus wel handig om alle oude olie eruit en dan een speciale olie er in om alle aangekoekte zooi in het blok een beetje los te spoelen. en daarna weer alles eruit en de normale olie erin? ik heb gehoord dat ze dit wil een doen, gebruiken ze dan speciale olie, of gewoon wat dunnere of wat? | |
allsystemshalt | zondag 10 december 2006 @ 19:12 |
Wasbenzine ![]() | |
Frumzel | zondag 10 december 2006 @ 19:23 |
V-Power? | |
-_Tommy_- | zondag 10 december 2006 @ 19:28 |
je haalt kleppendeksel eraf en dan ververs je niet even de olie? knap | |
ooge | zondag 10 december 2006 @ 19:31 |
quote:nog geen zin gehad om eronder te hangen en had geen olie en filter bij de hand | |
DonJames | zondag 10 december 2006 @ 19:43 |
Engine-flush idd. Oude olie eriut, zo'n potje erin gooien en dan iets van een kwartier de motor laten draaien. Vervolgens weer nieuwe olie erin. Eng spul, is zo dun als water. Maar als je last hebt van vervuilde hydraulische klepstoters kan het helpen. | |
Frumzel | zondag 10 december 2006 @ 19:46 |
quote:Heb er weinig verstand van, maar een motor zonder olie laten draaien??? | |
worldpimber | zondag 10 december 2006 @ 19:49 |
quote:Nee, met engine flush. | |
Worldbeater | zondag 10 december 2006 @ 21:10 |
quote:Bij de oude olie that is. ![]() | |
DonJames | zondag 10 december 2006 @ 21:15 |
quote:Zeker niet, alleen op zo'n potje. Ik zei toch dat het eng was? | |
vannelle | zondag 10 december 2006 @ 21:33 |
quote:Volgens jou zit de olie in het kleppendeksel of zo? | |
-_Tommy_- | zondag 10 december 2006 @ 21:41 |
quote:nou volgens mij als je dat eraf gaat halen je wel zo ver bent in het werken met je wagen dat je dan ook de olie gaat verversen! | |
kingofcool | zondag 10 december 2006 @ 21:43 |
engine flush zou ik wel mee uit kijken!! Je zegt zelf al dat er heel wat kool aanslag onder de klepdeksel zat, dus je moet je voor stellen dat als je de engine flush in je motor los laat en daar alle kool lekker oplost er misschien nog meer vuil in je motor komt dan er nu al in zit. Denk even aan alle kleine olie kanaaltjes en ook zeker niet onbelangrijk het voor filter onder op de olie pomp in het carter!! Als deze verstopt raakt door alle losse troep heb je dus geen druk en dat is niet echt best zeg maar. Hoe erg is de tik waar je het over heb eigenlijk?? ik presoon lijk vind die engine flush niet echt een oplossing.....maar goed je moet het zelf weten. (ATF door je motor olie is precies hetzelfde als engine flush) | |
ooge | zondag 10 december 2006 @ 22:22 |
tik valt wel mee maar ik dacht dat het geen kwaad kon en alleenmaar goed is. maargoed gewoon olie verversen en verder niks dan maar? | |
ooge | zondag 10 december 2006 @ 22:31 |
mbv van google kwam ik het volgende tegen toen ik zocht op "engineflush" http://www.redwoodgeneral.com/flush.htm dit ziet er een stuk safer uit, dan je motor een kwartier te laten draaien op super dunne olie. de vraag is alleen of de doorsnee garage zo'n ding heeft staan. ik zou het best een keer willen proberen want ondanks dat mijn motor best goed loopt is hij een stuk trager als iemand anders die ik ken met dezelfde motor, en hij rijd ook een stuk duurder. nu staan er wel een stuk meer kilometers bij mij op maar de compressie en alles is gewoon nog goed dus ik denk dat het geheel een beetje is dichtgeslipt. injector reiniger en dat soort middeltjes helpen niet | |
yup | zondag 10 december 2006 @ 22:57 |
Engine flush nooit zomaar gebruiken. Als je een oude blokje hebt kan het dat je motor "schoongespoelt" word. VETTE SHIT TOCH? Zou je denken, maar je moet eens denken dat al die kieren en gaten vol met vuil zitten, die juist je olie tegenhouden. Als jij die engine flush shit gebruikt kan je motor "te schoon" worden waardoor ie olie begint te verbruiken/lekken. Daarom mag je bij hele oude auto's ook geen volsynthetische olie pleuren. Kan je motor olie van verbruiken. | |
ooge | zondag 10 december 2006 @ 23:05 |
dat had ik ook gelezen dat hij juist gaat lekken door zo'n middeltje. maar wat versta je dan onder een auto motor? | |
Worldbeater | maandag 11 december 2006 @ 00:34 |
quote:Waar haal jij die (on)wijsheid vandaan? ![]() ![]() | |
DonJames | maandag 11 december 2006 @ 16:43 |
quote:Staat op de gebruiksaanwijzing op het flesje. Het was niet zo'n klein flesje wat Beun bij de Halfords haalt, maar professioneel spul. Ik ben er overigens zeker geen fan van, maar de klant wilde het per sé. | |
ooge | maandag 11 december 2006 @ 17:19 |
maargoed het is dus onverstandig? en waarom wordt het dan eigenlijk gemaakt zonder dat er een waarschuwing op staat. wat is dan een goed alternatief? | |
Gripper | maandag 11 december 2006 @ 17:23 |
quote:Als dat kleppendeksel er toch al af lag: alles waar je daar redelijk bij kunt schoonmaken, kleppendeksel weer terug, oude olie eruit, nieuwe olie erin, en je kunt weer een paarduizend km lekker rondtuffen. | |
DonJames | maandag 11 december 2006 @ 19:19 |
quote:Zwarte sludge in het kleppendeksel kan geen kwaad, daar heeft het ook geen enkele invloed op de prestaties of het verbruik o.i.d. Lekker laten zitten. Mijn advies: gewoon nieuwe olie+filter, verder niks aan doen. | |
StefanP | maandag 11 december 2006 @ 22:21 |
Niks aan doen inderdaad. Het kwaad is al geschied. Niet dat dat zo erg is hoor, je kunt gerust blijven rijden. Er iets aan doen maakt het nu alleen maar erger ![]() | |
Worldbeater | maandag 11 december 2006 @ 23:59 |
quote:Welk merk is dat dan, want ik heb er verschillende bekeken, leken mij professionele merken, maar zijn dus slecht "voor beun" ![]() Ik heb er zelfs eentje in huis... ![]() ![]() | |
DonJames | dinsdag 12 december 2006 @ 08:33 |
quote:Weet ik veel, is al jaren geleden en heb het spul slechts éénmaal gebruikt. For your information, ik ben 7 jaar (eerste) monteur geweest, en weet echt wel waar ik mee bezig ben (was). | |
Worldbeater | dinsdag 12 december 2006 @ 12:11 |
quote:Ik hoef die informatie niet, ik vraag gewoon iets uit nieuwsgierigheid. ![]() Maar goed,fijn dat je even aangeeft hoe goed je vroeger bent (was). ![]() ![]() ![]() | |
DonJames | dinsdag 12 december 2006 @ 12:19 |
quote:Vreemd, één post hierboven vraag je er nog om. Met de toon uit jouw posts en het smily-gebruik komt het niet echt op mij over dat je het louter uit nieuwsgierigheid vraagt. | |
Worldbeater | dinsdag 12 december 2006 @ 15:32 |
quote:Was je maar monteur gebleven, want begrijpend lezen is niet je sterkste punt ![]() Maar je was zo professioneel om dan maar een merk te gebruiken buiten het eigen programma, en die je later dan ook niet meer weet. ![]() SPOILER | |
DonJames | dinsdag 12 december 2006 @ 16:10 |
quote:Dat vroeg je niet, het woordje "die" in jouw post kan zowel naar mijn eerste als mijn tweede opmerking verwijzen. Nederlandse taal is niet jouw sterkste punt waarschijnlijk. Zoals ook al in een eerdere post stond iets met begrijpend lezen, de klant wilde per sé dat product gebruiken, heeft helemaal niks met professionaliteit te maken maar met klantvriendelijkheid. Bovendien bracht hij dat flesje zelf mee, dus zo vreemd is het niet dat ik het merk niet meer weet. Hele posts volplempen met dit soort smilies ; ![]() ![]() ![]() | |
Worldbeater | dinsdag 12 december 2006 @ 16:28 |
quote:Verzin even wat originelers nu. ![]() Ik quote het woord informatie, en bouw in mijn zin verder op het woord informatie. Snappie? ![]() quote:Ehhh.. ![]() Het was heel professioneel spul zei je -niet zo'n klein flesje- , en niet voor Beun. (met hoofdletter zoals jij deed ![]() Maar .. hij nam het wel zelf mee. ![]() ![]() quote:Dat is nog steeds subjectief. ![]() quote:Je hebt al genoeg gedaan. ![]() Ik zal het gewillig slachtoffer -lees DonJames- dan ook maar niet verder uitmelken. ![]() quote:Ik heb al meer broodnodige informatie gegeven dan jij. Straks laat iemand een motorblok lopen op alleen motor-flush. ![]() De kans dat ze net dat ene flesje van vage afkomst gebruiken is nihil. ![]() Alle merken die ik bekeken heb -en dat zijn er er wel 10- adviseren met klem om het aan de bestaande olie toe te voegen, een aantal minuten stationair te laten lopen, en hierna de hele carterinhoud af te tappen. (en uiteraard het filter te vervangen..) Verdere tips ging ik als olie sjeik nog niet op in, want jij was het afleidend onderwerp. ![]() SPOILER | |
ooge | dinsdag 12 december 2006 @ 17:21 |
worldbeater & donjames bedankt voor jullie nuttige toevoeging ![]() | |
Worldbeater | dinsdag 12 december 2006 @ 19:16 |
Mocht je dus een spoeling gebruiken, lees dan goed het etiket. ![]() Verder onderschrijf ik het volgende.. quote: | |
yup | dinsdag 12 december 2006 @ 21:25 |
Ik heb gehoord dat als je zand in je motorolie mengt dat zo een motor zijn hele leven lang geen druppel olie meer zal verbruiken | |
yup | dinsdag 12 december 2006 @ 21:25 |
:p | |
ooge | dinsdag 12 december 2006 @ 22:19 |
quote:goh jij gaat zeker voor de meest hilarische commend van het jaar? ![]() | |
allsystemshalt | donderdag 14 december 2006 @ 23:10 |
quote:Nog steeds het juiste antwoord maar goed zoek het maar uit ![]() | |
Worldbeater | vrijdag 15 december 2006 @ 15:27 |
quote:Heb je daar ervaring mee? Sommige oplossingen zullen best werken, maar zijn niet zo prettig voor de nieuwe olie. ![]() Mijn buurman had laatst een slecht lopende auto die hij wilde verkopen.. Een kennis gooide zo een flesje remolie in de carburateur om de kleppen schoon te maken. .. en verdomt .. het hielp. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vwk | vrijdag 15 december 2006 @ 16:00 |
Forté. Het enige juiste antwoord. (of een vergelijkbaar professioneel product). Hebben een motorflush om oude toelie op te lossen alvorens het in je carter zakt. Olie verversen en klaar ![]() En een van de posts ging over zooi aanzuigen door de pomp. Daar zit een filter voor ![]() | |
Worldbeater | vrijdag 15 december 2006 @ 16:07 |
quote:Maar de zooi zit op plekken waar je het niet van weet. ![]() | |
worldpimber | vrijdag 15 december 2006 @ 18:45 |
quote:Remolie ![]() ![]() ![]() ![]() | |
PietjePuk2 | maandag 1 januari 2007 @ 12:27 |
Worldbeater: get a life.. | |
FunnyName | dinsdag 2 januari 2007 @ 10:11 |
Forté heeft goede producten hiervoor. ![]() (In dit geval heb je Top End Treatment en MotorFlush nodig..) | |
Worldbeater | dinsdag 2 januari 2007 @ 11:21 |
quote:Schopje van het jaar.. en dan nog door de zieligste -en meest rellende en verhalen verzinnende- user ooit. ![]() Get a life .. says who.. ![]() | |
PietjePuk2 | dinsdag 2 januari 2007 @ 11:47 |
Ik. | |
Tommeh | dinsdag 2 januari 2007 @ 12:23 |
quote: | |
Worldbeater | dinsdag 2 januari 2007 @ 19:30 |
quote: ![]() | |
PietjePuk2 | dinsdag 2 januari 2007 @ 20:17 |
Ik nerd ![]() Hee, ik zit niet hele dagen te lullen over motoren in een virtuele motorclub ![]() | |
menmul | dinsdag 2 januari 2007 @ 21:41 |
quote:???????? remolie om je kleppen schoon te maken, kan toch nooit goed zijn voor de cabrateur | |
PietjePuk2 | dinsdag 2 januari 2007 @ 22:56 |
Het is reen remolie, maar remvloeistof. | |
worldpimber | dinsdag 2 januari 2007 @ 23:01 |
quote:Heel goed pietjeprut ![]() | |
PietjePuk2 | dinsdag 2 januari 2007 @ 23:28 |
Nog een gelukkig 2007. | |
worldpimber | dinsdag 2 januari 2007 @ 23:31 |
![]() | |
PietjePuk2 | dinsdag 2 januari 2007 @ 23:39 |
Daar ben je effe stil van hè! Heb ik toch nog iets goeds tegen je gezegd. Laat me er geen spijt van krijgen ![]() | |
frenkck | dinsdag 2 januari 2007 @ 23:39 |
Een schoon blok laat dat tikken niet stoppen hoor of waren dat de kleppen die nu weer netjes lopen en zag je toen die aangekoekte zooi? Als het blok verder prima loopt kan je er ook voor kiezen om het te laten zitten. Die zooi door je blok te laten lopen is niet fijn en bij een verstopping mag je gelijk je hele blok uit elkaar lopen. Kortom, als je echt je blok goed schoon wilt hebben moet je hem gewoon uit elkaar halen. | |
Worldbeater | woensdag 3 januari 2007 @ 08:27 |
quote:Iemand die topics over computerverslaving opent.. vriendinnetjes via internet probeert te scoren.. .. iedereen in zijn MSN stalkt. ![]() quote:.. en gewoon onbeschaamd liegen op internet goed probeerd te praten. ![]() quote:Wrong. ![]() ![]() quote:Jij ook.. heb geen Bosche kriebels op mijn rug van je hor. ![]() [/sc off] ![]() | |
Metro2005 | woensdag 3 januari 2007 @ 08:39 |
Ververs nou maar gewoon op tijd de olie, laat al die tellsell rommel alsjeblieft staan. Vaak doet het alleen maar meer kwaad dan goed en als het geen kwaad doet doet het waarschijnlijk niks en is het zonde van je geld. Gewoon elke 10-15.000km de olie verversen en een keer flink doortrappen met die kar, dan verbrandt alle zooi vanzelf. | |
Neluhz | woensdag 3 januari 2007 @ 22:25 |
beetje black sludge in het kleppendeksel kan niet zoveel kwaad, kijk voor de zekerheid wel even of het niet overal zit, cartetpan er misschien even af. | |
PietjePuk2 | vrijdag 5 januari 2007 @ 22:52 |
quote:Gelul. | |
vwk | maandag 8 januari 2007 @ 15:15 |
quote:Dit gaat echt niet altijd op. Als je Forté Tellsell spul noemt kan je beter niet reageren, écht verstand van zaken is dan niet aanwezig ![]() | |
Konijn | maandag 8 januari 2007 @ 18:18 |
idd, dealers gebruiken dat forte spul ook om de motor er schoon mee te maken. Wel duur, maar schijnt wel goed te werken ![]() | |
Virus3000 | maandag 8 januari 2007 @ 20:53 |
Koop goedkope olie van de Lidl ofzo erbij je haalt eerst je oude vieze olie eruit daarna gooi je lidle olie erin, even mee rijden (= schoonspoelen) daarna, slechte lidl olie (welke weer al redelijk vuil is) eruit daarna goeie (dure) olie erin en nieuwe oliefilter |