abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44309778
De motor in mijn audi tikt een beetje. Nu is het wel eens tijd dat ik de olie ververs. Maar ik had laatst de kleppendeksel eraf geschroeft en daar zat een helehoop zwarte aangekoekte olie aan, leek meer op asfalt/ teer. leek me dus wel handig om alle oude olie eruit en dan een speciale olie er in om alle aangekoekte zooi in het blok een beetje los te spoelen. en daarna weer alles eruit en de normale olie erin?

ik heb gehoord dat ze dit wil een doen, gebruiken ze dan speciale olie, of gewoon wat dunnere of wat?
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_44310354
V-Power?
Ehm... ok
pi_44310482
je haalt kleppendeksel eraf en dan ververs je niet even de olie?

knap
pi_44310583
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:28 schreef -_Tommy_- het volgende:

knap
nog geen zin gehad om eronder te hangen en had geen olie en filter bij de hand
pi_44310887
Engine-flush idd. Oude olie eriut, zo'n potje erin gooien en dan iets van een kwartier de motor laten draaien. Vervolgens weer nieuwe olie erin. Eng spul, is zo dun als water. Maar als je last hebt van vervuilde hydraulische klepstoters kan het helpen.
pi_44310981
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:43 schreef DonJames het volgende:
Engine-flush idd. Oude olie eriut, zo'n potje erin gooien en dan iets van een kwartier de motor laten draaien. Vervolgens weer nieuwe olie erin. Eng spul, is zo dun als water. Maar als je last hebt van vervuilde hydraulische klepstoters kan het helpen.
Heb er weinig verstand van, maar een motor zonder olie laten draaien???
Ehm... ok
pi_44311041
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:46 schreef Frumzel het volgende:

Heb er weinig verstand van, maar een motor zonder olie laten draaien???
Nee, met engine flush.
  zondag 10 december 2006 @ 21:10:26 #9
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_44311828
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:10 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Bij de oude olie that is.
Zeker niet, alleen op zo'n potje. Ik zei toch dat het eng was?
pi_44312402
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:28 schreef -_Tommy_- het volgende:

knap
Volgens jou zit de olie in het kleppendeksel of zo?
pi_44312639
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Volgens jou zit de olie in het kleppendeksel of zo?
nou volgens mij als je dat eraf gaat halen je wel zo ver bent in het werken met je wagen dat je dan ook de olie gaat verversen!
pi_44312697
engine flush zou ik wel mee uit kijken!!

Je zegt zelf al dat er heel wat kool aanslag onder de klepdeksel zat, dus je moet je voor stellen dat als je de engine flush in je motor los laat en daar alle kool lekker oplost er misschien nog meer vuil in je motor komt dan er nu al in zit.

Denk even aan alle kleine olie kanaaltjes en ook zeker niet onbelangrijk het voor filter onder op de olie pomp in het carter!!
Als deze verstopt raakt door alle losse troep heb je dus geen druk en dat is niet echt best zeg maar.

Hoe erg is de tik waar je het over heb eigenlijk?? ik presoon lijk vind die engine flush niet echt een oplossing.....maar goed je moet het zelf weten.

(ATF door je motor olie is precies hetzelfde als engine flush)
pi_44313960
tik valt wel mee maar ik dacht dat het geen kwaad kon en alleenmaar goed is. maargoed gewoon olie verversen en verder niks dan maar?
pi_44314306
mbv van google kwam ik het volgende tegen toen ik zocht op "engineflush"

http://www.redwoodgeneral.com/flush.htm

dit ziet er een stuk safer uit, dan je motor een kwartier te laten draaien op super dunne olie. de vraag is alleen of de doorsnee garage zo'n ding heeft staan.

ik zou het best een keer willen proberen want ondanks dat mijn motor best goed loopt is hij een stuk trager als iemand anders die ik ken met dezelfde motor, en hij rijd ook een stuk duurder. nu staan er wel een stuk meer kilometers bij mij op maar de compressie en alles is gewoon nog goed dus ik denk dat het geheel een beetje is dichtgeslipt. injector reiniger en dat soort middeltjes helpen niet
pi_44315189
Engine flush nooit zomaar gebruiken.

Als je een oude blokje hebt kan het dat je motor "schoongespoelt" word.

VETTE SHIT TOCH? Zou je denken, maar je moet eens denken dat al die kieren en gaten vol met vuil zitten, die juist je olie tegenhouden. Als jij die engine flush shit gebruikt kan je motor "te schoon" worden waardoor ie olie begint te verbruiken/lekken.

Daarom mag je bij hele oude auto's ook geen volsynthetische olie pleuren. Kan je motor olie van verbruiken.
pi_44315465
dat had ik ook gelezen dat hij juist gaat lekken door zo'n middeltje. maar wat versta je dan onder een auto motor?
  maandag 11 december 2006 @ 00:34:12 #18
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_44317758
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:15 schreef DonJames het volgende:
Zeker niet, alleen op zo'n potje. Ik zei toch dat het eng was?
Waar haal jij die (on)wijsheid vandaan?
pi_44329565
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:34 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Waar haal jij die (on)wijsheid vandaan?
Staat op de gebruiksaanwijzing op het flesje. Het was niet zo'n klein flesje wat Beun bij de Halfords haalt, maar professioneel spul.

Ik ben er overigens zeker geen fan van, maar de klant wilde het per sé.
pi_44330868
maargoed het is dus onverstandig? en waarom wordt het dan eigenlijk gemaakt zonder dat er een waarschuwing op staat.

wat is dan een goed alternatief?
pi_44331016
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:19 schreef ooge het volgende:
wat is dan een goed alternatief?
Als dat kleppendeksel er toch al af lag: alles waar je daar redelijk bij kunt schoonmaken, kleppendeksel weer terug, oude olie eruit, nieuwe olie erin, en je kunt weer een paarduizend km lekker rondtuffen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_44334671
quote:
Op maandag 11 december 2006 17:23 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als dat kleppendeksel er toch al af lag: alles waar je daar redelijk bij kunt schoonmaken, kleppendeksel weer terug, oude olie eruit, nieuwe olie erin, en je kunt weer een paarduizend km lekker rondtuffen.
Zwarte sludge in het kleppendeksel kan geen kwaad, daar heeft het ook geen enkele invloed op de prestaties of het verbruik o.i.d. Lekker laten zitten.
Mijn advies: gewoon nieuwe olie+filter, verder niks aan doen.
pi_44340700
Niks aan doen inderdaad. Het kwaad is al geschied. Niet dat dat zo erg is hoor, je kunt gerust blijven rijden. Er iets aan doen maakt het nu alleen maar erger
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 11 december 2006 @ 23:59:48 #24
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_44344318
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:43 schreef DonJames het volgende:
Staat op de gebruiksaanwijzing op het flesje. Het was niet zo'n klein flesje wat Beun bij de Halfords haalt, maar professioneel spul.

Ik ben er overigens zeker geen fan van, maar de klant wilde het per sé.
Welk merk is dat dan, want ik heb er verschillende bekeken, leken mij professionele merken, maar zijn dus slecht "voor beun" , en dat is allemaal toevoegen aan de bestaande motorolie.
Ik heb er zelfs eentje in huis...

pi_44347825
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:59 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Welk merk is dat dan, want ik heb er verschillende bekeken, leken mij professionele merken, maar zijn dus slecht "voor beun" , en dat is allemaal toevoegen aan de bestaande motorolie.
Ik heb er zelfs eentje in huis...

[afbeelding]
Weet ik veel, is al jaren geleden en heb het spul slechts éénmaal gebruikt.
For your information, ik ben 7 jaar (eerste) monteur geweest, en weet echt wel waar ik mee bezig ben (was).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')