abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44306622
Is het nou zo dat als de HSL Amsterdam - Schiphol - Rotterdam => België klaar is dat je dan ook gewoon met een bepaalde trein kunt gaan reizen van Rotterdam via Schiphol naar Amsterdam?

Ik bedoel dus niet een Thalys waarvoor je moet reserveren, maar of er dus tussendoor ook andere treinen over dat spoor gaan rijden tegen normale kosten...

Tussen Rotterdam - (via Breda) => Antwerpen gaat dat dacht ik wel gebeuren...
pi_44306806
Lijkt me niet, leggen ze zon duur spoor aan gaan ze er met trage intercity's op rijden... Denk dat die lijn exclusief voor de Thalys blijft.
pi_44307028
Tussen Breda <> Rotterdam en Breda <> Antwerpen komen shuttle treinen te rijden, die in principe als bedoeling hebben om mensen naar een HSL opstapplaats (dus rotterdam of antwerpen) te brengen.
Je kunt er als niet HSL reiziger ook wel in reizen, maar het tarief is (ongeveer)hetzelfde als de HSL, met je OV mag je er dus niet in .
clown hat-curly hair-smiley face
pi_44307059
Vind zojuist dit plaatje:

Er is een trein die begint in Rotterdam die naar Amsterdam gaat...

Modi; je zou ook redeneren kunnen dat dure rails er niet is om ongebruikt te laten liggen. Dus als eens of twee keer per uur een Thalys langs komt kun je tussendoor nog best een andere trein laten rijden... wat voor materieel je inzet laat ik dan effe in het midden..., maar vast geen sprintertjes...
pi_44316120
Hopelijk krijgen de Shuttletreinen het zelfde principe als de ICE binnen Nederland. Voor 2 euro extra dat je dan kan reizen over het HSL traject.
Trouwens de uitbater is de HSA en niet Thalys of HSL.
Daarnaast is het probleem dat je eigenlijk moet reserveren, mocht er een ongeluk gebeuren dan weet de vervoerder wie er aanboord bevind.
pi_44342473
Het slechtste vind ik dat er tussen Rotterdam CS en Schiphold geen rechtstreeks verbinding meer bestaat en dat je dan in Leiden moet overstappen... (klooien met koffers dus)...
  maandag 11 december 2006 @ 23:40:08 #7
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_44343697
In het begin zal het nieuwe materieel voor die shuttletreinen er nog niet zijn (kunnen max. 250 km/u, moeten uit Italië komen, maar worden te laat geleverd). In het begin zal er met ICRm-rijtuigen gereden gaan worden (die met die gele stoelen, tot voor kort bekend van Haarlem - Heerlen/Maastricht) en dan met een gehuurde loc die onder die speciale bovenleidingsspanning kan rijden. Helaas zijn die rijtuigen niet gebouwd voor snelheden boven 160 km/u, dus echt hogesnelheids zal het nog niet worden.
pi_44343764
ik wil 360 km/u
pi_44446032
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:42 schreef HPoi het volgende:
ik wil 360 km/u
IK WIL ZO SNEL ALS HET LICHT
pi_44451023
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:05 schreef LennyKravitz het volgende:
Het slechtste vind ik dat er tussen Rotterdam CS en Schiphold geen rechtstreeks verbinding meer bestaat en dat je dan in Leiden moet overstappen... (klooien met koffers dus)...
IC naar amsterdam centraal stopt bij mijn weten @ schiphol?
pi_44461530
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

IC naar amsterdam centraal stopt bij mijn weten @ schiphol?
Strax niet meer als de HSL gaat rijden...

Dan gaat de IC alleen naar Haarlem en dan naar Amsterdam... en dus niet via Schiphol, waarvoor je in Leiden moet overstappen..
pi_44461705
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:44 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Dan gaat de IC alleen naar Haarlem en dan naar Amsterdam... en dus niet via Schiphol, waarvoor je in Leiden moet overstappen..
Ja, maar je kan dan ook met een shuttletrein vanaf rotterdam direct naar schiphol. Ouder materieel maar dat maakt niet uit.
pi_44461940
Van website :
In de dienstregeling van HSA vertrekken er 6 treinen per uur vanaf Amsterdam Centraal:
1 naar Parijs (de huidige Thalys)
1 naar Brussel (vervangt de huidige internationale trein naar Antwerpen en Brussel)
2 naar Rotterdam en
2 naar Breda.

Ook rijdt er acht maal per dag een trein tussen Den Haag, Breda en Brussel .

In Brussel kunnen HSA-reizigers gemakkelijk overstappen op hogesnelheidstreinen naar bijvoorbeeld Lille, Parijs-Disneyland en Londen.

De internationale treindiensten exploiteert HSA samen met de Belgische en Franse spoorwegmaatschappijen NMBS en SNCF.
pi_66233939
Nog nieuws? Wanneer gaat deze traject rijden? Ik vind daar niets op Google.
pi_66235483
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:02 schreef Tennis-boy het volgende:
Nog nieuws? Wanneer gaat deze traject rijden? Ik vind daar niets op Google.
Probleem zit het nu in de beveiliging, zolang de beveiliging niet goed is wordt de lijn niet opgeleverd. Als de beveiliging correct (zoals beschreven) werkt dan wordt de lijn opgeleverd en heeft AnsaldoBreda nog negen maanden om de binnenlandse treinstellen te leveren.
Natuurlijk is de vraag wanneer de lijn wordt opgeleverd dat is iedereen onbekend.
pi_66251986
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:44 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Dat lijkt me sterk namelijk.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')