abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44299362
Ik heb een weekje of anderhalf geleden een shirtje met lange mouwen gekocht bij Forecast. Het verkoopmeisje raadde mij aan om dit shirtje in L te kopen (dat vond ze sexy staan) Maar die L zat dus ook gewoon goed

Maar nu, na 1x wassen, is hij zo erg gekrompen dat het wel een M-etje lijkt! Erg gekrompen dus

Shirtje kostte 30 euro, en dat is nu weggegooid geld! Mijn vraag is dan ook: kan ik ermee terug, en welke rechten heb ik ?

bonnetje heb ik nog..
pi_44299760
Zal erg moeilijk worden lijkt me, maar misschien helpt het als je een hoop stennis schopt in de winkel.
Het zal toch wel een wellis nietes verhaal worden, onder andere over het wel of niet houden aan het wasvoorschrift.
Maar niet geschoten is altijd mis, de ene winkel is nu eenmaal makkelijker dan de andere.
pi_44300848
Ga-rantie.
Is net een topic over geweest.
Het product voldoet niet aan de verwachtingen die jij mag hebben (kleding moet je kunnen wassen).
Als dit binnen 6 maanden na aankoop gebeurt wordt aangenomen dat het defect al bij de verkoop aanwezig was; de bewijslast om bv aan te tonen dat jij het te heet gewassen hebt ligt bij de winkel.
pi_44304002
bedankt voor jullie reacties!
pi_44306507
Maar je kan verwachten dat kleding nog gaat krimpen als je het voor de eerste paar keer wast, ik weet niet hoe groot je bent, maar een maatje L, die volgens de verkoper sexy staat (dus strak zit waarschijnlijk) zal nog een beetje krimpen, hier had jij, en vooral de verkoper rekening mee moeten houden.
  zondag 10 december 2006 @ 17:27:33 #6
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_44307598
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:53 schreef Delenlill het volgende:
zal nog een beetje krimpen, hier had jij, en vooral de verkoper rekening mee moeten houden.
quote:
Erg gekrompen dus
  zondag 10 december 2006 @ 20:00:19 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44311189
Forecast kleding is ook niet bepaald het toppunt van degelijkheid.
Vampire Romance O+
pi_44327556
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:53 schreef Delenlill het volgende:
Maar je kan verwachten dat kleding nog gaat krimpen als je het voor de eerste paar keer wast, ik weet niet hoe groot je bent, maar een maatje L, die volgens de verkoper sexy staat (dus strak zit waarschijnlijk) zal nog een beetje krimpen, hier had jij, en vooral de verkoper rekening mee moeten houden.
Sorry hoor, maar ze kunnen die stof van tevoren toch wassen zodat het niet meer krimpt?
Wat is dit voor flauwekul, waarom staan er dan nog maten op die kleding? Waarom zijn er dan nog paskamers?
En er is voldoende kleding die niet krimpt, dus hoef je helemaal niet aan te nemen dat kleding dat standaard doet.
pi_44328111
Hoe heet heb je het gewassen en heb je het in de droger gedaan?
Trotse mamma :)
pi_44337856
Bij t-shirts is het altijd veiliger om ze een nacht in koud water te zetten; dat kan krimp voorkomen. Maar ik zou in dit geval toch terug gaan, en proberen je gelijk te halen. Succes!! Laat je even horen of het gelukt is?

[ Bericht 0% gewijzigd door fietsmiep op 12-12-2006 00:10:37 ]
pi_44343509
En ben je nog teruggegaan?
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:00:02 #12
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_44350657
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:33 schreef klipper het volgende:
En ben je nog teruggegaan?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Overkomt mij ook van tijd tot tijd!
Quiero Verte A Mi Lado, Mi Amor
pi_44534975
Sorry van mijn late reactie..

Maar ik ben teruggegaan. De verkoper zei tegen me dat ik daar altijd rekening mee moet houden. maar ik vind dat onzin. Zoals eerder gezegd: waarom zijn er dan paskamers? Kleding hoort niet meer te krimpen (of igg niet zo erg als nu het geval is). Ik heb ze het verschil even laten zien door een L-etje van hetzelfde shirtje aan te trekken, en die te vergelijken met met het shirtje dat gekrompen is.

Geruild dus
  maandag 18 december 2006 @ 16:53:25 #14
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_44542106
Katoen kan altijd krimpen. Om dit tegen te gaan kan je het, zoals eerder gezegd, een nacht in koud water zetten.
Maar kleding mag een halve maat krimpen. Krimpt het meer dan is het troep
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')