abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44290689
Stel ik wil morgen particulier een auto kopen, kan dat? Volgens mij niet he? Want je moet dat toch op het postkantoor doen, en die zijn toch nooit open?

En bij een rdw-dealer? Kan het daar wel?
<b>Facing what consumes you is the only way to be free.
Released from those poisonous fears.
Resurrected once and for all.</b>
pi_44290803
Kopen kun je op zondag wel hoor, rijden dan niet inderdaad

En het postkantoor is heus wel eens open hoor
pi_44290939
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:06 schreef Rekkie het volgende:
Kopen kun je op zondag wel hoor, rijden dan niet inderdaad

En het postkantoor is heus wel eens open hoor
Áls het postkantoor dan geopend is, kan je dan wel meteen rijden? Of kan dat weer niet vanwege de verzekering?
pi_44290966
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:13 schreef I_will_be_heard het volgende:

[..]

Áls het postkantoor dan geopend is, kan je dan wel meteen rijden? Of kan dat weer niet vanwege de verzekering?
Jawel, je kan er wel mee rijden, maar wel op de verzekering van de vorige eigenaar. Dus als je dan schade rijdt, ben je wel verzekerd, maar als het door jouw schuld is, gaat het wel over de verzekering van de vorige eigenaar, dus kost hem/haar dat geld/no-claim.
Ehm... ok
pi_44291092
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:15 schreef Frumzel het volgende:

[..]

Jawel, je kan er wel mee rijden, maar wel op de verzekering van de vorige eigenaar. Dus als je dan schade rijdt, ben je wel verzekerd, maar als het door jouw schuld is, gaat het wel over de verzekering van de vorige eigenaar, dus kost hem/haar dat geld/no-claim.
En als je het bij een dealer koopt? Dan is ie onverzekerd. Kut dat die verzekering niet op zondag werken zeg. Luie kadavers.
  zondag 10 december 2006 @ 00:21:12 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44291098
Verzekeren kan nou net weer wel. Je kunt zo goed als elke maatschappij bellen om je verzekering te laten overzetten of om een verzekering af te sluiten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44291113
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Verzekeren kan nou net weer wel. Je kunt zo goed als elke maatschappij bellen om je verzekering te laten overzetten of om een verzekering af te sluiten.
wat hij zegt
Ehm... ok
  zondag 10 december 2006 @ 00:22:58 #8
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_44291147
Even een telefoontje naar je tussenpersoon, desnoods inspreken op het antwoord apparaat merk/type/kenteken/datum/tijd van aankoop en uiteraard je eigen naam en waar je woont, en hij is verzekerd.

edit : Iemand was me voor

[ Bericht 24% gewijzigd door glasbak op 10-12-2006 00:24:12 (slome duikelaar :)) ]
  zondag 10 december 2006 @ 00:28:27 #9
66444 Lord_Vetinari
pi_44291274
Alleen helpt het niet als je een auto niet kunt tenaamstellen. En dat kan dus niet op zondag.
pi_44291293
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh, dat wist ik dan weer niet.

Op de site van het RDW lees ik het volgende:

Overschrijven op postkantoor
U kunt het kentekenbewijs op verschillende manieren laten overschrijven. U kunt hiervoor bijvoorbeeld terecht op de grotere postkantoren. Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u minstens 18 jaar zijn en in Nederland wonen.

Overschrijven bij erkend bedrijf
Als u een voertuig koopt bij een door de RDW erkend voertuigbedrijf dat beschikt over de bevoegdheid Tenaamstellen Voertuigbranche (TV), dan kan de medewerker het kentekenbewijs daar direct op uw naam zetten.

Hieruit maak ik dus op dat ik morgen in principe een auto zou kunnen kopen en rijden, mits ik hem koop bij een rdw erkend voertuigbedrijf koop, aight?
  Milf zondag 10 december 2006 @ 00:29:45 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44291301
quote:

[..]

Niet als je het antwoord apparaat inspreekt van je verzekeraar.
Kenteken bouwjaar kleur bladiebla dingen die op het kenteken staan.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 10 december 2006 @ 00:33:13 #12
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_44291385
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:29 schreef nikky het volgende:

[..]

Niet als je het antwoord apparaat inspreekt van je verzekeraar.
Kenteken bouwjaar kleur bladiebla dingen die op het kenteken staan.
Pampegaai
  zondag 10 december 2006 @ 00:34:35 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_44291409
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:29 schreef I_will_be_heard het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik dan weer niet.

Op de site van het RDW lees ik het volgende:

Overschrijven op postkantoor
U kunt het kentekenbewijs op verschillende manieren laten overschrijven. U kunt hiervoor bijvoorbeeld terecht op de grotere postkantoren. Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u minstens 18 jaar zijn en in Nederland wonen.

Overschrijven bij erkend bedrijf
Als u een voertuig koopt bij een door de RDW erkend voertuigbedrijf dat beschikt over de bevoegdheid Tenaamstellen Voertuigbranche (TV), dan kan de medewerker het kentekenbewijs daar direct op uw naam zetten.

Hieruit maak ik dus op dat ik morgen in principe een auto zou kunnen kopen en rijden, mits ik hem koop bij een rdw erkend voertuigbedrijf koop, aight?
Nee. Want de computers en on-line systemen van de RDW werken niet in het weekend. je kunt ook je auto niet APK laten keuren op zaterdag, omdat ze dan niet kunnen afmelden.
  Milf zondag 10 december 2006 @ 00:37:45 #14
16000 nikky
pi_44291479
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Want de computers en on-line systemen van de RDW werken niet in het weekend. je kunt ook je auto niet APK laten keuren op zaterdag, omdat ze dan niet kunnen afmelden.
Ik heb een auto gekocht op Zaterdag en kon hem gewoon laten overschrijven op het post kantoor. De systemen werken wel degelijk op zaterdag.

Mijn broertje wilde eens mijn auto overnemen. Hier in Roden is het postkantoor geopend op zaterdag tot 12 uur. Het systeem gaf alleen een melding dat het niet mogelijk was om over te schrijven. Reden? Mijn broertje was op dat moment gestationeerd in Seedorf in Duitsland en daarom dus geen Ingezetene van Nederland.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 10 december 2006 @ 00:38:29 #15
14827 Kogando
Modelprutser
pi_44291495
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:29 schreef I_will_be_heard het volgende:
Haha, als je echt zo snel een auto nodig hebt kan je er misschien beter proberen een te huren voor een dagje. Maargoed, moet je wel een verhuurder vinden die op zondag open is.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zondag 10 december 2006 @ 00:38:59 #16
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44291506
nikky lezen...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 10 december 2006 @ 00:39:08 #17
14827 Kogando
Modelprutser
pi_44291508
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:37 schreef nikky het volgende:
Ik heb een auto gekocht op Zaterdag en kon hem gewoon laten overschrijven op het post kantoor. De systemen werken wel degelijk op zaterdag.

Mijn broertje wilde eens mijn auto overnemen. Hier in Roden is het postkantoor geopend op zaterdag tot 12 uur. Het systeem gaf alleen een melding dat het niet mogelijk was om over te schrijven. Reden? Mijn broertje was op dat moment gestationeerd in Seedorf in Duitsland en daarom dus geen Ingezetene van Nederland.
Zaterdag werkt sowieso, zondag weet ik niet.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zondag 10 december 2006 @ 00:39:51 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_44291528
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:37 schreef nikky het volgende:

[..]

Zaterdag wel. Zaterdag is namelijk een gewone wilnkeldag. Op zaterdag kunnen dealers ook overschrijven. Op zondag niet.
pi_44291554
quote:

[..]

Ambtenaren.
  Milf zondag 10 december 2006 @ 00:43:15 #20
16000 nikky
pi_44291599
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zaterdag wel. Zaterdag is namelijk een gewone wilnkeldag. Op zaterdag kunnen dealers ook overschrijven. Op zondag niet.
quote:

[..]

Net zit je wat anders te vertellen.
pi_44291600
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:38 schreef Kogando het volgende:

[..]

Haha, als je echt zo snel een auto nodig hebt kan je er misschien beter proberen een te huren voor een dagje. Maargoed, moet je wel een verhuurder vinden die op zondag open is.
Hehe, zo erg is het niet. Ik heb in principe een auto die prima rijdt. Maar ik ben wel op zoek naar een nieuwere.

Ik ben zo ongeduldig, dat is als ik een auto zie, hem ook gelijk mee wil nemen zeg maar.
  zondag 10 december 2006 @ 00:44:17 #22
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_44291624
quote:

[..]

kan vaak ook wel op je eigen verzekering hoor, gewoon ff bellen dat je een auto gaat kopen, en dat je die wilt verzekeren. Geef (als je hem al gezien hebt) kenteken etc door en vaak kan je dan gewoon er gelijk mee rijden en verzekerd zijn.
  zondag 10 december 2006 @ 00:45:16 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_44291655
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:43 schreef nikky het volgende:

[..]

[..]

Net zit je wat anders te vertellen.
Ja hoor, lieverd. Maak je liever druk over persoonlijke aanvallen van users op andere users.
  zondag 10 december 2006 @ 00:46:00 #24
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_44291674
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:44 schreef gateway het volgende:

[..]

kan vaak ook wel op je eigen verzekering hoor, gewoon ff bellen dat je een auto gaat kopen, en dat je die wilt verzekeren. Geef (als je hem al gezien hebt) kenteken etc door en vaak kan je dan gewoon er gelijk mee rijden en verzekerd zijn.
En dat is pampegaai No 2
  zondag 10 december 2006 @ 00:47:38 #25
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_44291730
quote:

[..]

Een APK afmelden kan op zaterdag niet omdat je bij een keuring een steekproef kunt krijgen en de keuringsmeesters niet op zaterdag werken. Heeft dus niets met hun on-line systeem te maken.
Je kunt op zaterdag wel gewoon een auto op naam zetten.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')