abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:00:57 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_44289129
Olla,

vorige week is ons konijn Moby geopereerd aan een tumor in zijn buik. Alles leek goed te zijn gegaan, tot hij anderhalve dag later een zwaar ontstoken oog had. Op advies van de DA vijf dagen 3x per dag gezalfd.
Hielp niet, dus terug naar de DA. Bleek een beschadiging op het hoornvlies, waarschijnlijk doordat Moby toen hij nog niet helemaal bij was met zijn achterpoot heeft gekrabd om de zalf die op zijn ogen is gesmeerd tijdens de operatie (om uitdroging te voorkomen) nogal onhandig weg te krijgen.

Nu moeten wij twee weken 6 keer per dag zalven. Als het goed is komen er dan een soort adertjes op zijn oog wat er eng uit schijnt te zien, maar dat is dan ter reparatie.

Alleen, dat gebeurt niet. We zijn nu vier dagen aan het zalven, en na een aanvankelijke verbetering is het nu weer huilen met de pet op. Oog zit volkomen dicht.

Nu moeten wij nog ruim een week, dus er kan nog van alles gebeuren, maar heeft iemand ervaring met een beest met beschadigd hoornvlies en het verloop?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44289165
Gooi je afval in de afvalbak
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:08:02 #3
136 V.
pi_44289351
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 23:02 schreef Leonos het volgende:
Gooi je afval in de afvalbak

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44290234
Nee, geen ervaring mee. Wel vreselijk vervelend dat je konijn zo'n blub-oog heeft nu. Zou het een hele grote ramp zijn als zijn (haar?) oogje niet gered kan worden?
pi_44294780
Heb je geen kraagje gekregen zodat hij niet weer opnieuw kan krabben in zijn oogje.
Verder kan je het oogje schoonmaken met gekookt (afgekoeld water en een watje voor je er weer nieuwe zalf insmeerd. Dat voorkomt aankoeken van de zalf en daarmee jeuk van de klonters om zijn oog.
Is er geen verbetering toch maar weer even naar de DA
(ik heb trouwens geen ervaring met konijnen, maar wel met een kat)
  zondag 10 december 2006 @ 11:07:57 #6
136 V.
pi_44296013
quote:
Op zondag 10 december 2006 08:43 schreef gargamel het volgende:
Heb je geen kraagje gekregen zodat hij niet weer opnieuw kan krabben in zijn oogje.
Nee, maar dat krabben is een eenmalige actie geweest.
quote:
Verder kan je het oogje schoonmaken met gekookt (afgekoeld water en een watje voor je er weer nieuwe zalf insmeerd. Dat voorkomt aankoeken van de zalf en daarmee jeuk van de klonters om zijn oog.
De eerste week hebben wij gespoeld met (afgekoelde) kamillethee. Maar de DA zei dat we dat maar even moesten laten, omdat water de boel uitdroogt en hij had idd een beetje rauwe randen om zijn ogen. De zalf die hij nu in zijn ogen krijgt (Caf-zalf) klontert en koekt verder niet, alleen het vet dat ze gebruiken tijdens de operatie is wat dikker, en dat was aangekoekt.
quote:
Is er geen verbetering toch maar weer even naar de DA
Maandag over een week moeten we weer terug en dan wordt de verbetering (of niet) beoordeeld. Vandaag is het trouwens wel een stuk beter, weer.

Bedankt voor het meedenken

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:12:20 #7
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_44364111
Mijn vader heeft ooit een beschadigd hoornvlies gehad, ik weet niet in hoeverre dat te vergelijken is met een konijnenoog, maar ik denk niet zo heel veel gezien het feit dat er veel konijnen als proefdier worden gebruikt, en daar oa dingen als shampoo in hun oogjes gespoten krijgen
Maar goed, da's weer een ander verhaal.

Van mijn pa weet ik nog dat er niets aan te doen was, het enige was rust zodat het hoornvlies zich weer kan herstellen.

Ik hoop dat het snel weer goed gaat met Moby!
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')