Ik stem 'voor'.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:17 schreef rudedeltadude het volgende:
een muizenval misschien?
quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:19 schreef Ryan3 het volgende:
Je vergeet te vermelden dat er een schoteltje water en een schaaltje met broodkruimels bij de boekenkast staat, opdat het beestje niet uitdroogt en/of verhongert. Dit als een soort eigenaardige wijze om zijn verblijf in ons huis te ontmoedigen uiteraard..
Hahaquote:Op zaterdag 9 december 2006 22:19 schreef Ryan3 het volgende:
Je vergeet te vermelden dat er een schoteltje water en een schaaltje met broodkruimels bij de boekenkast staat, opdat het beestje niet uitdroogt en/of verhongert. Dit als een soort eigenaardige wijze om zijn verblijf in ons huis te ontmoedigen uiteraard..
Oh, jij bent dus eigenlijk best wel een gifmengster?quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:25 schreef milagro het volgende:
de tuindeur open zetten, hagelslag voor en op en over de drempel naar buiten toe en jij achter de grote kamerplant schuilend, met in je hand een touw, waarvan het andere end aan de deurklink vastzit, en als de muis dan buiten zit, dan trek je de deur snel dicht.
maar ja, meestal gaan tuindeuren naar buiten open, dus dit plan werkt niet
oh en hier ligt onder de boekenkast nog een versteende muis, ik nam wat drastische maatregelen maar durf zelfs een dode muis niet op te pakken, of had ik nu geen zin om die kast uit te ruimen...nu ja whatever..ik ga in bed Prison Break kijken
quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:35 schreef milagro het volgende:
overwinteren binnenshuis doen muisjes namelijk nooit zonder reden en nooit alleen
Dat wordt gezelligquote:Het vrouwtje kan vijf tot tien keer per jaar jongen werpen met drie tot twaalf jongen per worp.
Be-gin hier nou niet over... ik moet het allemaal tactvol brengen aan R3 he?quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:35 schreef milagro het volgende:
een spoor van hagelslagjes leggen , liiefst in de vorm van pijlen
voor je het weet keert ze (ja, ze, let maar op) halverwege om namelijk, terug naar het nestje (ik zei toch, 'ze') met jonkies, onder dezelfde kast
overwinteren binnenshuis doen muisjes namelijk nooit zonder reden en nooit alleen
Nee, gewoon een muizenval waarin je 'm levend vangt. Dan kan je hem weer in de natuur vrij laten!quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:31 schreef Stali het volgende:
Muizenvallen.... stelletje draken zijn jullie..
Dat is moord en dat ligt heel gevoelig in Hoogerheide momenteel.
Vanavond heb ik een kerstboom wat sober opgetuigd. Voorzichtig de muis ter sprake gebracht want eigenlijk ben ik verbaasd dat het beestje het blijkbaar al zo lang zonder drinken uithoudt.
Nu inderdaad een schoteltje water anders verzuipt hij misschien in de drinkbak van ons hondje Ollie en een schaaltje broodkruimels neergezet met daarin ook een handje gekaramelliseerde geroosterde zonnebloempitten. Want wat eet een muis eigenlijk?
Ik wil de muis anders ook wel met plezier laten knagen aan alle boeken over de tweede wereldoorlog hoor..
Maar goed, kerstgedachte: dus geen muizenvallen, geen chemische rotzooi. We hebben tuindeuren in de kamer. Hoe krijg ik het beestje van achter de boekenkasten naar buiten? Of de vraag, kan de muis ziekten overbrengen?
Ik bedoel, als ik ene muis koop in de dierenwinkel en deze in een kooitje hou dan is het geen probleem, maar nu is het hier ineens wel een probleem. Van mij mag Muis hier overwinteren hoor..
Ik wilde idd al een soort kleine verkeersbordjes maken met een pijltje richting tuindeur.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:35 schreef milagro het volgende:
een spoor van hagelslagjes leggen , liiefst in de vorm van pijlen
voor je het weet keert ze (ja, ze, let maar op) halverwege om namelijk, terug naar het nestje (ik zei toch, 'ze') met jonkies, onder dezelfde kast
Jij zet niet Ian Kershaw bij zijn eten en drinken neer hè.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:39 schreef Stali het volgende:
[..]
Be-gin hier nou niet over... ik moet het allemaal tactvol brengen aan R3 he?
Ben nu al zover met schoteltje water + eten..
En dan? Ik weet niet wat ik er dan mee durf.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:40 schreef Jordy-B het volgende:
Diervriendelijk muizenval (niet zo'n iglo, maar een val met een klapdeurtje)...
Gebruik een doppinda als aas... werkt bijzonder goed (en doppinda's kan je goed vastprikken op de trekker van de val)
Diervriendelijke muizenval, laat me niet lachen..quote:Ouderwets model muizenval, houten plankje met stalen veer.
per 100 stuks ¤ 35,00
Dude...Al gaat Muis een holocaust uitvoeren op alle 2e wereldoorlogboeken. Ik ontken natuurlijk alles.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij zet niet Ian Kershaw bij zijn eten en drinken neer hè..
Alleen is de dood 7 van de 10 keer niet snel in zo'n muizenval.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:52 schreef DJKoster het volgende:
http://www.muizenval.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1_14&products_id=1
[..]
Diervriendelijke muizenval, laat me niet lachen..![]()
Zo'n beest rent meteen weer naar binnen als je hem loslaat buiten, verder zijn ze zo lui geworden dat ze een makkelijke prooi zijn voor roofdieren..
Conclusie: dood gaan ze toch wel, dan liever een snelle dood door een muizenval dan een dood door een uil waar ze eerst klauwen in hun lijfje gedrukt krijgen om vervolgens uiteengereten te worden.![]()
Het gaat over muizen he, niet over gemiddelde Fokker.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:52 schreef DJKoster het volgende:
http://www.muizenval.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1_14&products_id=1
[..]
Diervriendelijke muizenval, laat me niet lachen..![]()
Zo'n beest rent meteen weer naar binnen als je hem loslaat buiten, verder zijn ze zo lui geworden dat ze een makkelijke prooi zijn voor roofdieren..
Hoeveel muizen zijn er ten opzichte van de met uitsterven bedreigde uilen?quote:Conclusie: dood gaan ze toch wel, dan liever een snelle dood door een muizenval dan een dood door een uil waar ze eerst klauwen in hun lijfje gedrukt krijgen om vervolgens uiteengereten te worden.![]()
Gewoon dumpen in het bos of aan de andere kant van het dorp/de stad... of bij de buren... of in een nabijgelegen manege... Kies maar.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:51 schreef Stali het volgende:
[..]
En dan? Ik weet niet wat ik er dan mee durf.
Het is mij allemaal lollig achter de boekenkast omdat ik er geen erg in heb. Maar wat moet ik met een levende muis?! Hij zit mij er best..
Uitzetten bij een manege of kinderboederij is ook wel een goed idee. Ze hebben daar iig genoeg te eten, de kans is groter dat ze daar dan blijven.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gewoon dumpen in het bos of aan de andere kant van het dorp/de stad... of bij de buren... of in een nabijgelegen manege... Kies maar.
We hebben hier regelmatig muizen op de zolder en achter de knieschotten op de bovenverdieping... Doodmaken vinden de dames hier zielig, dus worden ze 's nachts in de schuur gezet (meestal duiken die etterbakken laat op de avond de val in), in een grote ton (met een handdoekje en wat vogelvoer erin) en de volgende dag in het bos gedumpt...
Dus tuindeuren open en overal mentolgroentjes (die heb ik namelijk in huis) strooien?quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:17 schreef mazaru het volgende:
Om muizen te verdrijven kunt u het volgende gebruiken. een paar dubbels Eucalyptus olie (niet op alcohol basis)in water doen. Het potje ergens neer zetten waar je muizen hebt en de muizen blijven zeker 2 tot 3 mnd weg. Ze worden namelijk misselijk van de geur en blijven weg. Wel eens in de 2 of 3mnd het potje met water en Eucalyptus olie verversen. het werkt echt.
- Erica
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Muizen
Maneges hebben altijd wel 'n paar muizenfamilies onder het dak... Er is lekker veel stro en hooi waar ze in kunnen nestelen, genoeg voer en er is op een enkele kat na geen gevaar.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:29 schreef Katey het volgende:
[..]
Uitzetten bij een manege of kinderboederij is ook wel een goed idee. Ze hebben daar iig genoeg te eten, de kans is groter dat ze daar dan blijven.
Zijn maneges/kinderboederijen vast erg blij mee?
Dus die dames worden 'snachts in de schuur gezet?! Hoe Ryanesk...quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Doodmaken vinden de dames hier zielig, dus worden ze 's nachts in de schuur gezet
Annie zou het nooit maar dan ook nooit met Floddertje eens zijn geweest.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:53 schreef _Floddertje_ het volgende:
Daarna heb ik vier muizenvallen gezet
Anders haal je maandag een flesje bij de DA, het is ook lekker om mee te stomen als je verkouden bentquote:Op zaterdag 9 december 2006 23:30 schreef Stali het volgende:
[..]
Dus tuindeuren open en overal mentolgroentjes (die heb ik namelijk in huis) strooien?
Dat helpt vast iig mij met overleven in dit huis!quote:Op zondag 10 december 2006 01:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Anders haal je maandag een flesje bij de DA, het is ook lekker om mee te stomen als je verkouden bent![]()
[afbeelding]
Geen idee wie Annie is (doe haar de groeten), maar de strekking van mijn verhaal was ook niet dat je per se muizenvallen moet zetten, maar dat je alle kieren en gaten in muren, plinten, kozijnen etc. hermetisch moet afsluiten. Hoe je de muizen die zich eventueel op dat moment nog binnen bevinden vangt en de deur uitzet moet je zelf weten, er zijn ook vallen waarin de muis levend gevangen wordt, maar ik zag mezelf niet middenin de stad ergens een muis loslaten en volgens de dierenwinkel waar ik om een muisvriendelijk advies heb gevraagd zijn muizenvallen notabene nog één van de beste manieren om van muizen af te komen omdat de muis in één keer dood is en niet lijdt. Neemt niet weg dat ik het doden van muizen ook niet echt ondersteun en ik was dan ook erg dankbaar dat mijn vier muizenvalletjes gewoon leeg zijn gebleven. Maar als je het een beetje slim aanpakt, met de juiste timing, dan is de muis je huis al uit wegens gebrek aan voedsel en kun je hem zo mooi buitensluiten.quote:Op zondag 10 december 2006 00:46 schreef Stali het volgende:
Annie zou het nooit maar dan ook nooit met Floddertje eens zijn geweest..
1 muisje kan echt geen kwaad, als je maar wel uitkijk dat er niet meer komen.quote:Op zondag 10 december 2006 01:14 schreef Stali het volgende:
[..]
Dat helpt vast iig mij met overleven in dit huis!
Ik kan echt niet omlaag kijken of dikke klieren hobbelen pijnlijk mee..
Mentolgroentjes mag.... Muis morgen met open tuindeuren proberen.
He, maar luister eens... ik kan toch niets oplopen van het muisje he? Dat is toch allemaal wel gelul van R3?
quote:Op zondag 10 december 2006 01:15 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Geen idee wie Annie is (doe haar de groeten),
Ik zoek dus dezelfde manier. Dat het muisje weggaat. Geen dodelijke muizenvallen maar liever Jantje Smit. Zeg. van wat voor muziek hou jij?quote:maar de strekking van mijn verhaal was ook niet dat je per se muizenvallen moet zetten, maar dat je alle kieren en gaten in muren, plinten, kozijnen etc. hermetisch moet afsluiten. Hoe je de muizen die zich eventueel op dat moment nog binnen bevinden vangt en de deur uitzet moet je zelf weten, er zijn ook vallen waarin de muis levend gevangen wordt, maar ik zag mezelf niet middenin de stad ergens een muis loslaten en volgens de dierenwinkel waar ik om een muisvriendelijk advies heb gevraagd zijn muizenvallen notabene nog één van de beste manieren om van muizen af te komen omdat de muis in één keer dood is en niet lijdt. Neemt niet weg dat ik het doden van muizen ook niet echt ondersteun en ik was dan ook erg dankbaar dat mijn vier muizenvalletjes gewoon leeg zijn gebleven.
Uit het oog, uit het hart. Annie heeft nog wel jouw verhaal zo mooi opgeschreven! Ken je Fiep ook niet meer?quote:Op zondag 10 december 2006 01:15 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Geen idee wie Annie is (doe haar de groeten)
Muis zit er al minstens drie weken. Vanavond begon ik me ineens af te vragen of het beestje niet verschrikkelijke dorst heeft. Heb R3 al zover dat hij het eens is met een schoteltje water en een schaaltje pitten en broodkrummels.quote:Op zondag 10 december 2006 01:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
1 muisje kan echt geen kwaad, als je maar wel uitkijk dat er niet meer komen.
Anders heb je binnen no time een muizenhuis.
Het beste kun je toch zien dat je hem het huis uitkrijgt.
Bij een dierenspeciaalzaak verkopen ze speciaal muizenvoerquote:Op zondag 10 december 2006 01:29 schreef Stali het volgende:
[..]
Muis zit er al minstens drie weken. Vanavond begon ik me ineens af te vragen of het beestje niet verschrikkelijke dorst heeft. Heb R3 al zover dat hij het eens is met een schoteltje water en een schaaltje pitten en broodkrummels.
Wat eet een muisje eigenlijk? Ik heb geen verstand van muizen en ben zeer blij dat zulke beesten ook bang van mij zijn.
Muizen houden eik niet van kaas... ik hou van 1 muis... op afstand... heeeeel ver... R3 is net als jij. En daarom leeft deze zwarte muis dan ook nog.quote:Op zondag 10 december 2006 01:29 schreef SpecialK het volgende:
Kaas strooien in je woonkamer dan heel stilletjes 's avonds op je tapijt liggen en alsie tevoorschijn komt spring je snel bovenop 'em en bijt je zo in een beweging z'n nieuwschierige hoofdje er af.
It's the only way.
Muizen kunnen wel het hantavirus overbrengen via de urine en ik geloof ook salmonella en leptospirose via hun ontlasting.quote:He, maar luister eens... ik kan toch niets oplopen van het muisje he? Dat is toch allemaal wel gelul van R3?
Mijn exquise muzieksmaak kan dat lieve muisje onmogelijk hebben weggejaagd, bovendien zag ik hem die ene keer nog even een extra swingend rondedansje maken op de muziek, voordat hij me z'n middelvinger toonde en wegroetsjte.quote:Op zondag 10 december 2006 01:25 schreef Stali het volgende:
Ik zoek dus dezelfde manier. Dat het muisje weggaat. Geen dodelijke muizenvallen maar liever Jantje Smit. Zeg. van wat voor muziek hou jij?
Franse muizen wel.quote:
Heb je al een naam voor je muisje?quote:ik hou van 1 muis... op afstand... heeeeel ver... R3 is net als jij. En daarom leeft deze zwarte muis dan ook nog..
Ik heb er eens eentje gevangen met een emmer. Die had na 10 min. hartstilstand.quote:Op zondag 10 december 2006 01:43 schreef TechXP het volgende:
Ik heb een muis in huis gevangen met een DIRK tas.
Eerst was het dagen wachten. Heb uren in de kamer op de bank gezeten. Gewacht totdat die kwam en de gang in liep. Toen die in de gang zat. Deur dicht gedaan van gang. En daarna deze muis de deur uitgejaagd. Echter volgende dag was die weer terug. Toen zelfde gedaan.. toen was die na paar dagen weer terug.
Toen hetzelfde gedaan behalve dan de deur openen van buiten. Ik heb toen ipv daarvan een dirk tas open gelegd. En de muis daar in gejaagd. Toen dicht gedaan. En weggebracht een heel stuk verder van huis. En deze daar buiten gezet.
Ik mis de muis![]()
quote:Op zondag 10 december 2006 01:45 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb er eens eentje gevangen met een emmer. Die had na 10 min. hartstilstand.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |