abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:12:36 #1
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44287798
Mijn katje likt sinds een tijdje aan de vuilniszak. Ze doet dit ook als ik er een nieuwe, schone zak in doe. Het is dus niet zo dat ik geknoeid heb en ze dat er af probeert te likken.

Herkent iemand dit? En belangrijker nog, weet iemand waarom ze dit doet?
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:15:54 #2
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_44287889
Mijn kat likte ook aan gladde oppervlaktes (kunststof deuren, tafelpoten, plastic zakken).
Bleek dat het beest gewoon een ontzettende dorst had door nierproblemen.
Hij heeft nu medicijnen, en het is een stuk minder geworden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:16:14 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44287905
Mijn kat likt ook wel eens aan plastic, of ze kauwt er voorzichtig op (bijv. het telefoonsnoer). Ik weet niet waarom.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:34:22 #4
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44288422
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:15 schreef mazaru het volgende:
Mijn kat likte ook aan gladde oppervlaktes (kunststof deuren, tafelpoten, plastic zakken).
Bleek dat het beest gewoon een ontzettende dorst had door nierproblemen.
Hij heeft nu medicijnen, en het is een stuk minder geworden.
Yikes .. hoe ben je daar achter gekomen?
Maggie likt alleen aan de vuilniszak, niet aan andere gladde oppervlaktes. Ze doet het ook alleen als we samen naar de keuken gaan. Ze komt er verder ook praktisch nooit, terwijl het wel een open keuken is. Ze zoekt het dus niet in d'r eentje op.
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:16 schreef Lienekien het volgende:
Mijn kat likt ook wel eens aan plastic, of ze kauwt er voorzichtig op (bijv. het telefoonsnoer). Ik weet niet waarom.
Nu je het zegt .. ze is wel gek op plastic zakjes. Ze kauwt en speelt ook altijd met plakband, wanneer er bijvoorbeeld een doos in de kamer staat trekt ze het plakband er af.
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:48:14 #5
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44288777
Katten zien geen kleur toch? Mischien denkt ze dat het water is.
Ik heb nu ook dorst.
If I had a Hammer...
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:52:43 #6
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44288902
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:48 schreef SKETSj het volgende:
Katten zien geen kleur toch? Mischien denkt ze dat het water is.
Ik heb nu ook dorst.
Ik denk niet dat ze zich daarin zal vergissen

Vuilniszakken hebben een sterke (typische) geur, net als plakband .. zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Of dat er een speciaal stofje in zit?
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:58:37 #7
157966 SKETSj
pi_44289066
Damn, zo had ik het nog niet bekeken. Da's Kien.
Is er geen dierenarts bij jou in de buurt?
Mischien kun je het aan hun vragen. Ik kan het ook wel effe voor navragen (mits ik het niet vergeet)
If I had a Hammer...
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:13:42 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_44289515
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:34 schreef Katey het volgende:

[..]

Yikes .. hoe ben je daar achter gekomen?
Maggie likt alleen aan de vuilniszak, niet aan andere gladde oppervlaktes. Ze doet het ook alleen als we samen naar de keuken gaan. Ze komt er verder ook praktisch nooit, terwijl het wel een open keuken is. Ze zoekt het dus niet in d'r eentje op.
[..]
Ik denk niet dat jouw kat daar last van heeft.
Zeker niet als het alleen bij de vuilniszak gebeurt. Die van mij werd op een gegeven moment echt ziek.
Hoge koorts, braken enz.
Die van jouw is nog jong, ik denk het gewoon speels gedrag is
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:58:53 #9
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_44290628
Mijn vorige kat had een plasticzak-lik-tik, zijn hele leven lang, heeft nooit nierproblemen gehad en is 18 jaar geworden.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 10 december 2006 @ 00:07:09 #10
157966 SKETSj
pi_44290819
Katten van een kennis zitten graag IN plastic-tassen zelf.
Vinden ze reuze nteressant. Is een soort fetish denk ik. Ik leg dan zo'n tas mooi open voor ze.
Bliven ze lekker een tijdlang zoet.
If I had a Hammer...
  zondag 10 december 2006 @ 00:47:22 #11
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44291717
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:07 schreef SKETSj het volgende:
Katten van een kennis zitten graag IN plastic-tassen zelf.
Vinden ze reuze nteressant. Is een soort fetish denk ik. Ik leg dan zo'n tas mooi open voor ze.
Bliven ze lekker een tijdlang zoet.
Ja, dat doet die van mij ook, maar daar likt ze dan weer niet aan.
  zondag 10 december 2006 @ 00:49:09 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44291770
Gekke poes.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 10 december 2006 @ 01:06:28 #13
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44292119
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:49 schreef SpecialK het volgende:
Gekke poes.
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:52:49 #14
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44474387
Verder niemand die dit herkent?
pi_44474503
Jazeker wel. Bil knaagt hier ook de snoeren, schuurt erlangs met zijn bekje, speelt met plastic zakken, likt er soms aan. Als het iets ernstigs is, dan is het al 7 jaar ernstig met hem gesteld.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:59:08 #16
163246 neusvleugel
vleugel des neus
pi_44474514
Lijkt me niet iets om je echt zorgen om te maken. Katten hebben soms rare trekjes, en dit is daar een van. Die van ons houdt er van om in genante en schijnbaar onmogelijke poses te liggen en duikt ook graag in plastic zakken en dozen
pi_44474575
herkenbaar.

alleen ons sukke likt aan alles en het liefst als er stroom op staat zeg maar, dus een beeldscherm of de telefoon, een printer enz.
verder is ze kerngezond (op de bovenstaande tic na)
sommige katten doen dat nu eenmaal.

ons fokke is bv helemaal gek op nicotine vingers....
sinds dat we alleen maar roken in de keuken (is niete toegankelijk voor de poezebeesten) moet ze continue als we gerookt hebben onze vingers aflikken....
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:03:02 #18
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44474597
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:58 schreef elcastel het volgende:
Jazeker wel. Bil knaagt hier ook de snoeren, schuurt erlangs met zijn bekje, speelt met plastic zakken, likt er soms aan. Als het iets ernstigs is, dan is het al 7 jaar ernstig met hem gesteld.
Maar het is niet zo dat hij dit buiten het spelen om ook doet? Mijn katje speelt idd ook in en met plastic zakken, maar dan likt ze er nooit aan. Alleen als ik in de keuken ben, dan likt ze steevast aan de vuilniszak.

Ik denk trouwens niet dat er iets mis is met haar Ik vroeg me alleen af of mensen dit herkennen en/of weten waar het gedrag vandaan komt. Tot nu toe heb ik nog geen mensen ontmoet bij wie de kat ook specifiek aan vuilniszakken likt
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:05:13 #19
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44474633
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:01 schreef prupke het volgende:
herkenbaar.

alleen ons sukke likt aan alles en het liefst als er stroom op staat zeg maar, dus een beeldscherm of de telefoon, een printer enz.
verder is ze kerngezond (op de bovenstaande tic na)
sommige katten doen dat nu eenmaal.

ons fokke is bv helemaal gek op nicotine vingers....
sinds dat we alleen maar roken in de keuken (is niete toegankelijk voor de poezebeesten) moet ze continue als we gerookt hebben onze vingers aflikken....
Ghehe, katten zijn toch maar gekke beesten
pi_44474691
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:05 schreef Katey het volgende:

[..]

Ghehe, katten zijn toch maar gekke beesten
wat voor vuilniszakken heb je?

wij hebben nl van die zakken die nogal knisperen zeg maar... en nol die komt er meteen op af. tot hij dus aan de deur komt en niet in de keuken kan

maar de komo vuilniszakken zijn veel minder interessant dan die knisper dingen...
misschien dat het daar aan ligt ..en ws de geur van de zak of de inhoud

(wij hebben 4 van die beesten hier rondlopen ...)
pi_44474692
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:03 schreef Katey het volgende:
Maar het is niet zo dat hij dit buiten het spelen om ook doet? Mijn katje speelt idd ook in en met plastic zakken, maar dan likt ze er nooit aan. Alleen als ik in de keuken ben, dan likt ze steevast aan de vuilniszak.

Ik denk trouwens niet dat er iets mis is met haar Ik vroeg me alleen af of mensen dit herkennen en/of weten waar het gedrag vandaan komt. Tot nu toe heb ik nog geen mensen ontmoet bij wie de kat ook specifiek aan vuilniszakken likt
Nou ja, wat betreft vuilniszakken krijgen alletwee de katten hier ontsluiting geloof ik. Maar ik zie het ook als een trekje, Bil gaat ook steevast op rugzakken liggen als die ergens liggen, Stein knaagt weer op alles wat ook maar enigzins in de buurt is. Die is ook een meester in het voor je neus zitten, zoals hij nu ook voor mijn monitor staat ....
Wat me wel opvalt is dat als Bil met plastic in de weer is, hij altijd erg oplettend om zich heen kijkt, hij verwacht na al die jaren ook wel dat ik er nogsteeds op afstap omdat ik het niet snap. Het zijn gewoon rare dieren, ze moeten hier ook op een bepaalde volgorde en plaats in slaap vallen, gaat het anders dan het hoort, dan heb ik een uur oorlog en begint de ceremonie weer van voor af aan. En zo kan ik wel uren doorlullen over al die rare trekjes, ik zie het gewoon als iets wat bij een kat hoort.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 16 december 2006 @ 01:16:02 #22
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44474823
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:08 schreef prupke het volgende:

[..]

wat voor vuilniszakken heb je?

wij hebben nl van die zakken die nogal knisperen zeg maar... en nol die komt er meteen op af. tot hij dus aan de deur komt en niet in de keuken kan

maar de komo vuilniszakken zijn veel minder interessant dan die knisper dingen...
misschien dat het daar aan ligt ..en ws de geur van de zak of de inhoud

(wij hebben 4 van die beesten hier rondlopen ...)
Ik heb nu van die komo vuilniszakken, maar heb ook wel eens anderen gehad .. maakte geen verschil. Het maakt ook niet uit of de zak propvol is of dat er net een nieuwe in zit. Zodra zij en ik in de keuken zijn gaat ze er aan likken.

Ik zat er nog aan te denken dat het misschien aandachtvragend gedrag is, maar ik kan me niet herinneren dat ik er ooit op gereageerd heb. Mijn aanwezigheid lijkt wel een rol te spelen, ik heb haar iig nog nooit in haar eentje 'betrapt'. Ze komt ook vrijwel nooit in de keuken, alleen samen met mij.
Wellicht toch de geur (of smaak?) van de zak ..
pi_44475363
ik heb geen honden en ik heb niets met honden maar toch!!!

Actie tegen broodfokkers (l e z e n !)
pi_44478270
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:49 schreef prupke het volgende:
ik heb geen honden en ik heb niets met honden maar toch!!!

Actie tegen broodfokkers (l e z e n !)
pi_44494683
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 11:25 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

gister waren er hier nog mensen wakker ijsmeis.... en het is een belangrijk topic dus ik dacht ik knal hem er ff in
zal het niet meer doen hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')