quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:57 schreef Marsepein het volgende:
Dat maakt het yelpen eenvoudiger.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:57 schreef Marsepein het volgende:
Geef even aan wat voor foutmelding. Dat maakt het yelpen eenvoudiger.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:06 schreef Marsepein het volgende:
Bedoel je met op het einde, dat de foutmelding komt als de machine gaat centrifugeren. (Of althans als hij het probeert?)
al gedaan. Zonder resultaatquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:05 schreef Biogarde het volgende:
Vaak is dat een klepje onderaan je machine. Rechts of links. Daar zit vaak een dop in, die je eruit kan draaien. Hou wel rekening met water wat eruit kan lopen.
geen idee wat koolborstels zijn of waar ze zitten.quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:08 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben nu de handleiding aan het lezen, maar op voorhand gok ik op de koolborstels.
Als het niet helpt om het wasgoed met de hand te verdelen gok ik op de koolborstels.quote:E4
Laundry load is unbalanced; loosen any
tangled laundry.
Only if one bathrobe or jean needs washing at one
time, final spin result might not be good and “E4”
error message will be show in the display window.
Dank je. Ik ga dat nu maar proberen dan.quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:10 schreef Marsepein het volgende:
Uit de handleiding:
[..]
Als het niet helpt om het wasgoed met de hand te verdelen gok ik op de koolborstels.
Ik moet nu helaas weg, ik kan je niet verder yelpen.
Oh ja, de handleiding: pdf
quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:19 schreef Chauncy het volgende:
post je tieten maar
Is niet waar. Ik had hetzelfde probleem, ook mijn wasmachine wilde niet meer centrifugeren. En bij mij waren inderdaad de koolborstels van de electromotor versleten. Zelf vervangen en voila centrifugeren als een tierelier.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:48 schreef Schonedal het volgende:
Koolborstels zal je in een wasmachine niet tegenkomen, voorzover ik weet worden er alleen maar inductiemotoren toegepast.
waar zitten die dingen dan?quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:21 schreef TripleBee het volgende:
[..]
Is niet waar. Ik had hetzelfde probleem, ook mijn wasmachine wilde niet meer centrifugeren. En bij mij waren inderdaad de koolborstels van de electromotor versleten. Zelf vervangen en voila centrifugeren als een tierelier.
yep, die functie heb ik ook uitgeprobeerd en toen deed ie het ook niet. De trommel draait wel.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:30 schreef TripleBee het volgende:
Die zitten in de motor. Zit er ook een "alleen centrifugeren" stand op je was machine? Als hij dan ook niets doet zit het probleem inderdaad in de koolborstels.
Omdat ik mijn wasmachine 2e hands gekocht had, had ik een afspraak met de winkel gemaakt dat als binnen 1 jaar na aanschaf ik de borstels zou moeten vervangen ik deze voor inkoopprijs mocht kopen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
yep, die functie heb ik ook uitgeprobeerd en toen deed ie het ook niet. De trommel draait wel.
Dan zal dat het zijn.
Dat wil dus zeggen dat ik de achterkans los moet schroeven, neem ik aan.
Enig idee wat die koolborstels kosten?
Niet echt, inductie motoren worden -voor zover ik weet- slechts zelden toegepast in wasmachines.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:48 schreef Schonedal het volgende:
Koolborstels zal je in een wasmachine niet tegenkomen, voorzover ik weet worden er alleen maar inductiemotoren toegepast.
Bij mij kon ik niet alleen de koolborstels vervangen. Als reparatie het alleen mogelijk door ook de beugel (stator?) waarin de borstels zitten te vervangen. Dit werd dan ook als complete set aangeboden.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:02 schreef Marsepein het volgende:
Koolborstels zijn niet duur, maar het kan enig werk zijn om die te vervangen. Soms moet je de hele motor uitbouwen om erbij te komen.
[..]
Natuurlijk kan er per fabrikant of model een andere montage zijn. Maar meestal kun je de borstels ook los vervangen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:11 schreef TripleBee het volgende:
[..]
Bij mij kon ik niet alleen de koolborstels vervangen. Als reparatie het alleen mogelijk door ook de beugel (stator?) waarin de borstels zitten te vervangen. Dit werd dan ook als complete set aangeboden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |