abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44282610
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:22 schreef N.icka het volgende:

[..]

Je concentreert je slechter
Alcohol maakt suf en vermindert je concentratie. In de praktijk blijkt dat concentratieverlies vooral gevaarlijk is als er weinig verkeer is en je het gevoel hebt dat er niet veel mis kan gaan. Het gevolg is 'onbegrijpelijke' ongevallen: een auto die op een stille weg in een flauwe bocht tegen een boom rijdt.
Die bocht/boom stak ineens over agent...en ik heb echt niet teveel gedronken...dat die meter uitlslaat snap ik niets van.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:46:46 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44282926
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:22 schreef __________ het volgende:

[..]

Doel je op indianen als in US? Je weet wel, westerse wereld?
of aboriginals... agressie is niet iets westerlijks, dat wilde ik ff rechtzetten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_44282929
Het is heel simpel, drink je ook als je moet afrijden?
Ik denk het niet omdat je dan een groter risico loopt dat je niet gaat slagen voor je rijexamen en dat risico moet je dus ook niet nemen als je zelf verantwoordelijk bent voor je rijgedrag.
Iedereen die met alcohol op gaat rijden kan dus geen verantwoordelijkheid aan en dat zegt dus genoeg over de persoon in kwestie.

Ik drink nooit als ik moet rijden maar ik weet dat het heel moeilijk is om iemand te overtuigen om een nuchter iemand te laten rijden als diegene zelf te dronken is.
Ik heb het vroeger geprobeerd toen een vriend van mij dronken was en met z'n brommer naar huis wilde gaan.
Hij was niet te houden en de rest hield zich een beetje afzijdig omdat er eigenlijk toch nooit wat gebeurde en zolang dat het geval is vinden mensen het nog stoer ook.
De volgende ochtend vonden we hem in een sloot na een nacht zoeken, hij was verdronken.
Audaces fortuna juvat
pi_44283123
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:46 schreef Colnago het volgende:
Het is heel simpel, drink je ook als je moet afrijden?
Ik denk het niet omdat je dan een groter risico loopt dat je niet gaat slagen voor je rijexamen en dat risico moet je dus ook niet nemen als je zelf verantwoordelijk bent voor je rijgedrag.
Iedereen die met alcohol op gaat rijden kan dus geen verantwoordelijkheid aan en dat zegt dus genoeg over de persoon in kwestie.

Ik drink nooit als ik moet rijden maar ik weet dat het heel moeilijk is om iemand te overtuigen om een nuchter iemand te laten rijden als diegene zelf te dronken is.
Ik heb het vroeger geprobeerd toen een vriend van mij dronken was en met z'n brommer naar huis wilde gaan.
Hij was niet te houden en de rest hield zich een beetje afzijdig omdat er eigenlijk toch nooit wat gebeurde en zolang dat het geval is vinden mensen het nog stoer ook.
De volgende ochtend vonden we hem in een sloot na een nacht zoeken, hij was verdronken.
Ik denk dat je in zo'n situatie heel anders reageerd op alcohol omdat je strontzenuwachtig bent?
Maar laat het duidelijk zijn dat ik ook tegen dronken rijden ben.
When I win, I win. When i loose? I still win..
  zaterdag 9 december 2006 @ 19:59:52 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44283316
je moet gewoon realiseren dat alcohol een toxische stof is...
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:11:17 #106
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_44283739
zuurstof ook
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:14:23 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44283838
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 20:11 schreef __________ het volgende:
zuurstof ook
de zuurstof radicalen iig wel ja , daar gaan we uiteindelijk allemaal aan dood
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:15:07 #108
18989 __________
pi_44283862
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:46 schreef Re het volgende:

of aboriginals...
Als in australisch? Westerse wereld?

Heb je ook voorbeelden van indianen zoals eskimo's of laat eens zeggen een zuid amerikaans land zoals in landelijk probleem, niet een voorbeeld van 1 avond natuurlijk? Of Japanners? Koreanen? Hawaii (maori) Pygmee? Masai? Touareg?
pi_44283937
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:59 schreef Re het volgende:
je moet gewoon realiseren dat alcohol een toxische stof is...
Op zich is alcohol geen zwaar toxiche stof en bij normaal gebruik zul je er niet eerder door sterven. Jammer dat veel mensen er een sport van maken op het eind van de avond compeleet laveloos over straat te moeten. Misschien dat zo wel al die negatieve denkbeelden bij mensne ontstaan zijn, door die idioten die geen maat kunnen houden
When I win, I win. When i loose? I still win..
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:19:44 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44284024
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 20:15 schreef __________ het volgende:

[..]

Als in australisch? Westerse wereld?

Heb je ook voorbeelden van indianen zoals eskimo's of laat eens zeggen een zuid amerikaans land zoals in landelijk probleem, niet een voorbeeld van 1 avond natuurlijk? Of Japanners? Koreanen? Hawaii (maori) Pygmee? Masai? Touareg?
indianen en aboriginals worden niet geassocieerd met een westerse leefstijl, leuk om over te discussieren hoor maar beetje nuteloos zo huh?

ging over dat alkohol agressie kan initieren, en dat is bij elk ras zo...
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:55:44 #111
18989 __________
pi_44285374
Nee hoor. Het is aangeleerd gedrag.
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:57:30 #112
18989 __________
pi_44285434
Nou ja, wel bij elk ras natuurlijk. Maar dat is meer omdat elk ras zich tegenwoordig overal bevind. Het is cultuur gebonden. Maar alcohol is geen reden op zich om maar als een mongool om je heen te slaan en agressief gedrag te vertonen.
pi_51929846
Ik kaap maar even dit topic, misschien wat overbodig om er een nieuw topic voor aan te maken.

Hoe doen jullie het met alcohol en de zondagochtend/middag? Als je zaterdagavond een feest hebt en redelijk wat drinkt (kan wel verschillen van 10 glazen tot 20-25 per persoon) en dan op zondag weer autorijden.

Per glas duurt het 1 tot 1,5 uur voor de alcohol is afgebroken. Hanteer je zelf 1,5 uur om echt zeker te zijn van je zaak, hanteer je een uur zodat je wellicht zondag nog in de auto mag stappen? Of boeit het je niets en stap je sowieso zondag in de auto zonder er over na te denken als je bijv naar de Mac wil met vrienden?

Volgens mij is dit vaak toch wel een ondergesneeuwde kwestie en is het aantal 'dronken' mensen op zondagochtend op weg naar voetbal bijv groter dan het aantal dronken personen op zaterdagavond.
  zondag 29 juli 2007 @ 11:28:50 #114
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_51930103
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:08 schreef xFriendx het volgende:
Ik kaap maar even dit topic, misschien wat overbodig om er een nieuw topic voor aan te maken.

Hoe doen jullie het met alcohol en de zondagochtend/middag? Als je zaterdagavond een feest hebt en redelijk wat drinkt (kan wel verschillen van 10 glazen tot 20-25 per persoon) en dan op zondag weer autorijden.

Per glas duurt het 1 tot 1,5 uur voor de alcohol is afgebroken. Hanteer je zelf 1,5 uur om echt zeker te zijn van je zaak, hanteer je een uur zodat je wellicht zondag nog in de auto mag stappen? Of boeit het je niets en stap je sowieso zondag in de auto zonder er over na te denken als je bijv naar de Mac wil met vrienden?

Volgens mij is dit vaak toch wel een ondergesneeuwde kwestie en is het aantal 'dronken' mensen op zondagochtend op weg naar voetbal bijv groter dan het aantal dronken personen op zaterdagavond.
Ik kan hier misschien wel iets over zeggen...

Paar jaar geleden op een zaterdag was ik uit met vrienden. Ik was om 04:00 thuis, aardig wat bier op.

De volgende ochtend om 11:00 opgestaan, lekker ontbeten met mijn vriendin en lekker de zaterdag volkskrant nog even doorgenomen. Om 13:30 vertrokken om te gaan oefenen met mijn band. Ik was wat laat dus hield me niet helemaal aan de snelheid (120 waar 100 was toegestaan) .

Gelaserd door een motoragent die me begeleidde naar wat andere agenten. Hele uitleg gehad over dat ik dat niet had moeten doen, en de vraag... "Wilt u blazen?" ....

Nou, geen probleem dacht ik....

Dus wel.... Mee naar het bureau en nog 2 keer geblazen. Bleek dat ik anderhalf keer over de limiet zat.

Ik heb mijn lesje nu wel geleerd. Dit gebeurt mij nooit meer.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_51931433
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:26 schreef 61neorej het volgende:

[..]

En toen fietste er toch iemand over die weg die je een seconde te laat opmerkte doordat je reactievermogen verminderd was.
Volgens mij rijd ik met drank op juist bewuster, en rijd ik zeker niet te snel of haal capriolen uit, die ik als ik nuchter zou zijn niet zou doen. Vergeleken met 0-metingen is je reactievermogen trager, maar what's in a name.. De manager die 12 uur heeft gewerkt, of degene met een griepje achter het stuur zou dan ook niet mogen rijden. Daarbij meegenomen is de verkeersdruk 's nachts nihil, en volgens mij is de kans om een fietser zonder drank op overdag aan te rijden groter dan 's nachts met drank op. Probleem is natuurlijk wel dat de rapen gaar zijn als je met een slokkie op iemand aanrijdt.
  zondag 29 juli 2007 @ 14:44:34 #116
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_51933782
quote:
Volgens mij rijd ik met drank op juist bewuster
Niemand gaat zich bewuster gedragen van alcohol. Veel mensen voelen zich bewuster, maar dat is niet hetzelfde.
quote:
volgens mij is de kans om een fietser zonder drank op overdag aan te rijden groter dan 's nachts met drank op. Probleem is natuurlijk wel dat de rapen gaar zijn als je met een slokkie op iemand aanrijdt.
Je ziet hier even over het hoofd dat ook veel mensen de fiets pakken als ze gedronken hebben 's avonds
Dus als je 's avonds/'s nachts auto rijdt, moet jij juist beter op letten, want je ziet de fietsers niet door het donker (geen licht, dynamo is te zwaar etc etc), en ze rijden niet zoals normaal.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 29 juli 2007 @ 14:48:21 #117
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_51933857
rijden als je net wakker bent of maar 5 uur geslapen hebt is veel gevaarlijker

zelf drink ik zo'n 5 tot 8 biertjes als ik moet rijden, wel verspreid over een hele avond, dus gewoon nuchter
Nothing to see here, carry on
  zondag 29 juli 2007 @ 14:51:39 #118
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_51933922
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:48 schreef RijstNatie het volgende:
rijden als je net wakker bent of maar 5 uur geslapen hebt is veel gevaarlijker

zelf drink ik zo'n 5 tot 8 biertjes als ik moet rijden, wel verspreid over een hele avond, dus gewoon nuchter
je bent een idioot.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 29 juli 2007 @ 15:00:56 #119
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_51934093
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:51 schreef Poeke het volgende:

[..]

je bent een idioot.
vorige keer 6 bier op en toen blazen, mocht gewoon doorrijden van oom agent.

alcohol verdunt naar mate van tijd en het drinken van andere vloeistof
Nothing to see here, carry on
pi_51935154
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:51 schreef Poeke het volgende:

[..]

je bent een idioot.
Bullshit, als je 5 tot 8 biertjes drinkt in een ruime periode mag jij gewoon rijden.

Daarom snap ik de heisa ook niet van iemand die op een avondje stappen 1 tot 2 biertjes drinkt, als je er van uitgaat dat je met 1 biertje op, direct achter het stuur stapt al mag... Alcohol word ook afgebroken door je lichaam..je bent dus praktisch nuchter als je achter het stuur kruipt.

Zelf rijd ik echter niet met alcohol op, ik drink gewoon niet als ik moet rijden.
pi_51939993
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:38 schreef PallominnoX het volgende:

[..]

Zelf rijd ik echter niet met alcohol op, ik drink gewoon niet als ik moet rijden.
En zou zo iedereen moeten zijn, zo moeilijk is dat toch niet, een avond geen alcohol drinken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')