Die bocht/boom stak ineens over agent...en ik heb echt niet teveel gedronken...dat die meter uitlslaat snap ik niets van.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:22 schreef N.icka het volgende:
[..]
Je concentreert je slechter
Alcohol maakt suf en vermindert je concentratie. In de praktijk blijkt dat concentratieverlies vooral gevaarlijk is als er weinig verkeer is en je het gevoel hebt dat er niet veel mis kan gaan. Het gevolg is 'onbegrijpelijke' ongevallen: een auto die op een stille weg in een flauwe bocht tegen een boom rijdt.
of aboriginals... agressie is niet iets westerlijks, dat wilde ik ff rechtzettenquote:Op zaterdag 9 december 2006 19:22 schreef __________ het volgende:
[..]
Doel je op indianen als in US? Je weet wel, westerse wereld?
Ik denk dat je in zo'n situatie heel anders reageerd op alcohol omdat je strontzenuwachtig bent?quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:46 schreef Colnago het volgende:
Het is heel simpel, drink je ook als je moet afrijden?
Ik denk het niet omdat je dan een groter risico loopt dat je niet gaat slagen voor je rijexamen en dat risico moet je dus ook niet nemen als je zelf verantwoordelijk bent voor je rijgedrag.
Iedereen die met alcohol op gaat rijden kan dus geen verantwoordelijkheid aan en dat zegt dus genoeg over de persoon in kwestie.
Ik drink nooit als ik moet rijden maar ik weet dat het heel moeilijk is om iemand te overtuigen om een nuchter iemand te laten rijden als diegene zelf te dronken is.
Ik heb het vroeger geprobeerd toen een vriend van mij dronken was en met z'n brommer naar huis wilde gaan.
Hij was niet te houden en de rest hield zich een beetje afzijdig omdat er eigenlijk toch nooit wat gebeurde en zolang dat het geval is vinden mensen het nog stoer ook.
De volgende ochtend vonden we hem in een sloot na een nacht zoeken, hij was verdronken.
de zuurstof radicalen iig wel jaquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:11 schreef __________ het volgende:
zuurstof ook
Als in australisch? Westerse wereld?quote:
Op zich is alcohol geen zwaar toxiche stof en bij normaal gebruik zul je er niet eerder door sterven. Jammer dat veel mensen er een sport van maken op het eind van de avond compeleet laveloos over straat te moeten. Misschien dat zo wel al die negatieve denkbeelden bij mensne ontstaan zijn, door die idioten die geen maat kunnen houdenquote:Op zaterdag 9 december 2006 19:59 schreef Re het volgende:
je moet gewoon realiseren dat alcohol een toxische stof is...
indianen en aboriginals worden niet geassocieerd met een westerse leefstijl, leuk om over te discussieren hoor maar beetje nuteloos zo huh?quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:15 schreef __________ het volgende:
[..]
Als in australisch? Westerse wereld?
Heb je ook voorbeelden van indianen zoals eskimo's of laat eens zeggen een zuid amerikaans land zoals in landelijk probleem, niet een voorbeeld van 1 avond natuurlijk? Of Japanners? Koreanen? Hawaii (maori) Pygmee? Masai? Touareg?
Ik kan hier misschien wel iets over zeggen...quote:Op zondag 29 juli 2007 11:08 schreef xFriendx het volgende:
Ik kaap maar even dit topic, misschien wat overbodig om er een nieuw topic voor aan te maken.
Hoe doen jullie het met alcohol en de zondagochtend/middag? Als je zaterdagavond een feest hebt en redelijk wat drinkt (kan wel verschillen van 10 glazen tot 20-25 per persoon) en dan op zondag weer autorijden.
Per glas duurt het 1 tot 1,5 uur voor de alcohol is afgebroken. Hanteer je zelf 1,5 uur om echt zeker te zijn van je zaak, hanteer je een uur zodat je wellicht zondag nog in de auto mag stappen? Of boeit het je niets en stap je sowieso zondag in de auto zonder er over na te denken als je bijv naar de Mac wil met vrienden?
Volgens mij is dit vaak toch wel een ondergesneeuwde kwestie en is het aantal 'dronken' mensen op zondagochtend op weg naar voetbal bijv groter dan het aantal dronken personen op zaterdagavond.
Volgens mij rijd ik met drank op juist bewuster, en rijd ik zeker niet te snel of haal capriolen uit, die ik als ik nuchter zou zijn niet zou doen. Vergeleken met 0-metingen is je reactievermogen trager, maar what's in a name.. De manager die 12 uur heeft gewerkt, of degene met een griepje achter het stuur zou dan ook niet mogen rijden. Daarbij meegenomen is de verkeersdruk 's nachts nihil, en volgens mij is de kans om een fietser zonder drank op overdag aan te rijden groter dan 's nachts met drank op. Probleem is natuurlijk wel dat de rapen gaar zijn als je met een slokkie op iemand aanrijdt.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:26 schreef 61neorej het volgende:
[..]
En toen fietste er toch iemand over die weg die je een seconde te laat opmerkte doordat je reactievermogen verminderd was.
Niemand gaat zich bewuster gedragen van alcohol. Veel mensen voelen zich bewuster, maar dat is niet hetzelfde.quote:Volgens mij rijd ik met drank op juist bewuster
Je ziet hier even over het hoofd dat ook veel mensen de fiets pakken als ze gedronken hebben 's avondsquote:volgens mij is de kans om een fietser zonder drank op overdag aan te rijden groter dan 's nachts met drank op. Probleem is natuurlijk wel dat de rapen gaar zijn als je met een slokkie op iemand aanrijdt.
je bent een idioot.quote:Op zondag 29 juli 2007 14:48 schreef RijstNatie het volgende:
rijden als je net wakker bent of maar 5 uur geslapen hebt is veel gevaarlijker
zelf drink ik zo'n 5 tot 8 biertjes als ik moet rijden, wel verspreid over een hele avond, dus gewoon nuchter
vorige keer 6 bier op en toen blazen, mocht gewoon doorrijden van oom agent.quote:
Bullshit, als je 5 tot 8 biertjes drinkt in een ruime periode mag jij gewoon rijden.quote:
En zou zo iedereen moeten zijn, zo moeilijk is dat toch niet, een avond geen alcohol drinken?quote:Op zondag 29 juli 2007 15:38 schreef PallominnoX het volgende:
[..]
Zelf rijd ik echter niet met alcohol op, ik drink gewoon niet als ik moet rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |