abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:02:59 #1
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_44277219
Mijn zoontje is nu net 13 maand oud en krijgt tegelijk met ons zijn warme eten (rond half 6, 6 uur)
Rond 7 uur gaan we naar boven, dan slaapt hij om half 8.
Maar voor het slapen gaan krijgt hij eigenlijk altijd nog een fles warme melk.
Gewoon omdat hij er lekker op kan slapen en meestal als hij geen fles heeft gehad wordt hij midden in de nacht wakker.
(Van de honger denk ik weleens)

Ik vind het allemaal wel prima zo, maar was eigenlijk benieuwd tot welke leeftijd jou kindje nog een fles kreeg voor het slapen gaan??
pi_44277253
vanaf het moment dat wij hem zinderlijk probeerde te maken, zijn we gestopt met de avondfles.
Sindsdien is die 's nachts droog, en is die ook van die fles af.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:07:18 #3
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_44277314
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:04 schreef gebruikersnaam het volgende:
vanaf het moment dat wij hem zinderlijk probeerde te maken, zijn we gestopt met de avondfles.
Sindsdien is die 's nachts droog, en is die ook van die fles af.
En hoe oud was hij toen je begon met zindelijkheid?2?
pi_44277341
ja, een maandje voordat die 2 werd ongeveer.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_44277960
Het is dan geen avondfles maar de kinderen van mijn schoonzusje (6 en 8) zijn na de fles overgegaan op een beker melk voor het slapengaan. Het is iets wat je gewoon kunt aanhouden denk ik.
pi_44278739
Mijn dochter is ruim 13 maanden en krijgt ook nog een avondfles (met pap). Ze slaapt er prima op...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:56:58 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_44279993
Liam, mijn zoon van bijna 3 raakt er nu vanaf, hij wil zelf niet meer en dat vind ik vroeg zat eigenlijk
stormy waters...
sailin'
pi_44281927
Isis kreeg totdat ze ongeveer 14 maanden was nog een avondfles met pap. Daarna at ze gewoon goed met de pot mee (of soms een potje) en fruit als tussendoortje. Ze had hier genoeg aan en dan vind ik het prima. Ben van mening dat de meeste kinderen zelf erg goed kunnen aangeven wanneer ze ergens geen behoefte meer aan hebben.
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:14:15 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44283834
Saskia (bijna 3) drinkt voor ze gaat slapen nog een flesje. Het stelt niks voor (120-150 cc water met 2 kleine schepjes poeder) maar het gaat om het idee. Even lekker in mama's bed iets warms drinken voor ze gaat slapen en nog even kroelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator zaterdag 9 december 2006 @ 20:16:15 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44283908
Iris (ruim 3) drinkt nog steeds een fles warme melk voor het slapen gaan. Ze doet het meer om tot rust te komen dan dat ze het echt nog nodig heeft qua voedingsstoffen. Het is heerlijk, even in pyama lekker op schoot even de dag doorspreken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:16:47 #11
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_44283928
Dat vind ik dus ook zo fijn...
Ook al is hij al een 'grote vent' van 13 maand, ik vind het heerlijk om zo met hem te kroelen tijdens die laatste fles...
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:17:47 #12
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44283955
Fleur ( 3 jaar) krijgt nog steeds haar avondfles. Het is afhankelijk van wat ze zelf doet of ie op gaat of maar voor de helft. Soms, maar dat is misschien 2 keer in de maand wil ze hem niet.
  zaterdag 9 december 2006 @ 20:24:37 #13
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44284190
Hier zijn beide kinderen gestopt met de fles toen ze een jaar waren.
pi_44284277
Morris ook toen hij ongeveer een jaar was. Toen hij met ons ging mee eten was het niet meer nodig.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 9 december 2006 @ 21:02:06 #15
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_44285607
Ik had niet gedacht dat kindjes zo lang nog een avondfles kregen . Onze dochter kreeg een avondfles tot 5 maanden. Vanaf die leeftijd ging ze om 7 uur naar bed en sliep door tot de volgende ochtend.
Ze kreeg rond 6 uur, half 7 een fles en daarna was het slapen geblazen. Langzamerhand veranderde de fles in een warm prakje (steeds minder fles, steeds meer warm eten) en al voor haar eerste verjaardag kreeg ze alleen 's ochtends nog een fles.

Ze is nu 2 jaar en 8 maanden. 's Ochtends drinkt ze wel weer bijna iedere ochtend pap. Een paar maanden moest ze er niks van weten, moest het persé een boterham zijn, maar sinds 4 maanden wil ze éérst pap bij mama in bed , en daarna beneden een boterhammetje.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_44288151
Bij Noa heeft het wat langer geduurd, ik denk tot een maand of 18, maar Emma heeft net een paar weekjes geen avondfles meer nodig (is nu bijna 13 maanden) en ging hem zelfs uitspugen! Het is meer dorst als ze nu wakker wordt of er moet iets anders aan de hand zijn. De fles pap wilde ze zelf niet meer, ze duwde hem weg. 's Ochtends is ze ook niet super-hongerig en dat vind ik ook een goed teken.

Hier eigenlijk geen afbouwen, van de één op andere avond gewoon niet meer gegeven 'om het uit te proberen' en het bleek niet meer nodig en ook niet gewenst. Als ze het nog lekker had gevonden, okee, maar ze wilde niet eens meer. Dat kan dus ook!
pi_44289124
ik ben van plan om de avondfles nog wel even aan te houden, het is zo'n duidelijke afsluiter van de dag voor max. Hij drinkt hem niet meer leeg. (doe nu nog gewoon 200)

de ochtendfles is er daarentegen wel bijna uit nu. de laatste dagen wordt ie 's ochtends heerlijk vrolijk wakker en kleden we eerst aan, dan naar beneden en lekker pap uit een bordje (deed eerst dus een papfles)
maar hij slaapt ook ineens niet meer door, dan geef ik m rond 11en nog een flesje diksap of water. (misshcien dat ie daarom 's ochtends niet meer hoeft)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44289143
euhmm dat lag eraan hier, ofdat Thijs later naar bed ging of niet..., maar hij sliep prima op geen fles voor het slapen gaan
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 10 december 2006 @ 12:57:22 #19
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44298685
Hier krijgt dochter van bijna 2 ook nog een flesje melk voor het slapen. Niet zozeer om de voedingswaarde of tegen de honger, maar het hoort bij haar ritueel. Ze kruipt lekker op schoot en frummelt aan haar haren. Ze duimt niet en heeft geen speen, ik denk dat het voor haarals 'vervanging' voelt. Daarom hoeft ze er van mij nog lang niet mee te stoppen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 11 december 2006 @ 09:37:19 #20
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44320741
Hier ook een kindje van 2 (en 2 maanden) wat nog steeds voor het naar bed gaan een flesje krijgt. Hoort een beetje bij het ritueel voor het slapengaan. Lekker nog even op schoot met een flesje een boekje lezen en daarna tandjes poetsen, liedje zingen en slapen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_44321629
Kim red het niet zonder " late" avondfles. Vraag me af hoelang dat duurt.
pi_44337534
Mijn oppaskindje van net 2 krijgt nog een fles melk bij het naar bed gaan. Hij gebruikt het ook meer als tut eigenlijk, om in slaap te vallen... meestal wil hij smorgens rond 6:00-7:00 een fles pap om daarna door te slapen tot 8:30-9:00
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')