abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44257709

De Dood heeft een nieuw beroep gevonden, niet langer meer de verzamelaar van onfortuinlijke zielen die zojuist het loodje hebben gelegd, maar de komende feestdagen neemt onze ondervoede vrind de rol over van Hogfather, de legendarische kindervriend. Helaas voor de Knekelmanis het niet altijd even makkelijk om de vele kinderwensen te vervullen, en in de afwezigheid van de echte Hogfather raken een aantal zaken ietwat gecompliceerd... en het wordt er ook niet makkelijker op als blijkt dat er zowaar een heel complot losloopt om de zaken nog wat verder te vertroebelen.

Bezoek de officiele Hogfather site van Sky One.

Terry Pratchett, de alom bekende schrijver van de Discworld saga, heeft aan dit project zijn medewerking verleend. Op de officiele site staan dan ook een aantal korte filmpjes ter introductie van de befaamde wereld waarop het hele drama zich afspeelt. De Dood komt bij een aantal figuren op bezoek voor een gezellig praatje... voor zover je een gezellig praatje kunt houden met de belichaming van het einde van alles dat leeft.

De productie maatschappij vroeg een aantal fans of ze met eigengemaakte kostuums als achtergrond figuren wilden fungeren, maar helaas liep dat verzoek uit op een niet al te sappel robbertje klagen van de fans. Wat een leuk initiatief leek werd al snel bekritiseerd, want als ze jan en alleman toe laten op een set, dan zal het hele gebeuren waarschijnlijk niet van een bijster hoog niveau zijn. In dit tijdperk van quality-control moet je goed op je hoede zijn, en hoe haalden ze het in hun hoofd om fans te misbruiken, want dachten ze werkelijk dat ze op deze manier aan gratis achtergrond figuren zouden kunnen komen?
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:11:12 #2
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_44258584
Ook lachen, als een parodie op Childs Play; Santa's Slay!
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  zaterdag 9 december 2006 @ 03:04:02 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_44269562
ziet er leuk uit
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_44269583
Origineel
  zaterdag 9 december 2006 @ 03:06:54 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_44269599
Afgezien van de stem van DEATH lijkt me dit echt een geniale film! Ik kijk er erg naar uit in ieder geval. Is sowieso al een van mijn favoriete Discworld boeken... hm. *uit de kast pak en gaat herlezen*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_44279126
denk dat ik wel even rond ga zoeken voor opnames na 18 december, de boeken zijn geweldig, hopelijk kunnen ze het een beetje over brengen in een film.

die stem had wel wat anders gekunt, maar je zult toch nooit iedereen tevreden krijgen, ik vind het niet zo'n probleem. ook wel leuk dat de acteur die death speelt een nederlander is (ze hadden ook zijn stem kunnen gebruiken ) en pratchett zelf ook een rolletje heeft.

trouwens, kun je sky one met een schotel ontvangen?

[ Bericht 20% gewijzigd door boneyard op 09-12-2006 17:43:03 ]
pi_44345289
stiekem had ik toch wel gedacht dat er veel animo was voor een Terry Pratchett verfilming, maar dat valt me toch stiekem best hard tegen als ik dit topic zo zie voortkruipen.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  dinsdag 12 december 2006 @ 00:46:22 #8
71919 wonderer
pi_44345407
Dump het linkje in het Pratchett topic in TTK?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_44347185
Ik hoop dat 'ie binnenkort ook op een van de BBC-kanalen die we hier kunnen ontvangen komt... Heb de trailers op de Sky One site gezien en ben wel redelijk enthousiast.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  woensdag 20 december 2006 @ 16:12:16 #10
71919 wonderer
pi_44601259
Eerste helft gezien gisteren, en ik vond het dus echt wel cool. Zelfs de stem van DEATH went wel. Maar het volgt het boek zo precies dat het eigenlijk niet leuk is. Dat had ik met de eerste Harry Potter ook, voor DAT verhaal lees ik het boek wel. Een film is toch anders, dus dan moet het ook anders ZIJN. Maar goed, vanavond het tweede deel, ben benieuwd.

Wat me wel irriteert is dat de stem van Teatime exact hetzelfde is als die van Johnny Depp in Charly and the Chocolate Factory. En soms leggen ze dingen duidelijk uit voor de mensen die niet bekend zijn met Discworld, maar andere dingen laten ze weer compleet achterwege (hoe DEATH een kleindochter kan hebben, bijvoorbeeld).
  woensdag 20 december 2006 @ 23:14:02 #12
147860 Stilte
mahna mahna!
pi_44614009
Ik heb even snel een paar stukjes gekeken; alles bij elkaar duurt 'ie drie uur. Het einde heb ik met 't boek erbij gedaan; zo ongeveer alle gesprekken zijn echt letterlijk daaruit overgenomen, wat een groot pluspunt is. Bovendien is het alleen al de moeite waard om Terry zelf even te zien als de speelgoedmaker.

Dit weekend zal ik er wat meer de tijd voor nemen en m'n mening wat uitvoeriger geven. Nu maar hopen dat er snel een DVD komt en dat er meer boekverfilmingen mogen volgen, te beginnen met Thief of Time! Tick.

Een verfilming van de Tiffany Aching reeks tot nu toe zou ook niet verkeerd zijn.

Hoe sneller er producenten met grote zakken geld aankloppen bij de makers van Hogfather, hoe beter. Een bioscoopfilm van The Colour of Magic, gecombineerd met The Light Fantastic is uiteindelijk iets waar ik het hardste op hoop.

Voor de fans die de vroegere pogingen tot verfilming gemist hebben: Soul Music en Wyrd Sisters zijn in tekenfilm vorm gegoten, bijna tien jaar geleden. Ik raad ze niet echt aan, maar ze zijn wel vermakelijk als je ze kunt vinden.

Aangezien de meeste Pratchett fans ook Neil Gaiman kennen: Stardust is verfilmd en komt zomer volgend jaar naar de bioscoop!
Yoom, yoom, ze chocolat!
  woensdag 20 december 2006 @ 23:19:54 #13
71919 wonderer
pi_44614201
Ik vind eigenlijk dat ze van de rest van de boeken af moeten blijven. Hogfather is tot nu toe echt leuk, maar het is wel heel duidelijk dat Terry's vertelstijl heel literair is en het zich amper naar het doek laat vertalen. Hij laat zoveel weg, gebruikt veel bedekte termen, dat je dat amper kunt visualiseren.

Vond Nobby Nobs wel een tegenvaller trouwens Het hele "and what do you want, little ma... little dwa... little person?" viel in het water, want hij ziet er gewoon als een mens uit.
pi_44614300
Net zitten kijken, best geinig. .
pi_44764169
Gisteravond beide delen gezien en heb genoten.
  woensdag 27 december 2006 @ 17:38:27 #16
71919 wonderer
pi_44768388
Vond het tweede deel een stuk minder eigenlijk... Die toevoeging van pa die de kadootjes brengt was nogal onnodig?

En sinds wanneer hebben melktanden wortels?
  woensdag 27 december 2006 @ 21:37:14 #17
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44776743
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:19 schreef wonderer het volgende:
Ik vind eigenlijk dat ze van de rest van de boeken af moeten blijven. Hogfather is tot nu toe echt leuk, maar het is wel heel duidelijk dat Terry's vertelstijl heel literair is en het zich amper naar het doek laat vertalen.
Pratchett heeft zelf toch mening toneelversie van zn boeken geschreven dacht ik zo...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 27 december 2006 @ 21:41:58 #18
71919 wonderer
pi_44776892
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:37 schreef Napalm het volgende:

[..]

Pratchett heeft zelf toch mening toneelversie van zn boeken geschreven dacht ik zo...
Dat kan best ja, maar als ik uitga van de kwaliteit van de film en het boek, vind ik dat het boeken moeten blijven.

Daarnaast is het ook nog wel een verschil als hij het zelf doet of iemand anders, en een toneelstuk is weer anders dan een film.
pi_44778363
Van wat ik er zo over gelezen heb heeft Terry behoorlijk wat te zeggen gehad bij het maken van deze film. En geen enkele film kan het boek evenaren, anders zou je met films zitten die letterlijk dagen zouden duren.
Voor een boekverfilming vind ik deze dan ook zeer geslaagd.
  zondag 11 februari 2007 @ 21:05:08 #20
242 Pinball
Electric Monk
pi_46217217
Net gezien.
Ja, beetje laat, en nogal off-season, ik weet het.

Heerlijke film. Ik had het boek niet gelezen, maar ik vond het prima in stijl met wat ik wel uit de discworld reeks gelezen heb. En Susan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')