Ik heb even snel een paar stukjes gekeken; alles bij elkaar duurt 'ie drie uur. Het einde heb ik met 't boek erbij gedaan; zo ongeveer alle gesprekken zijn echt letterlijk daaruit overgenomen, wat een groot pluspunt is. Bovendien is het alleen al de moeite waard om Terry zelf even te zien als de speelgoedmaker.
![]()
Dit weekend zal ik er wat meer de tijd voor nemen en m'n mening wat uitvoeriger geven. Nu maar hopen dat er snel een DVD komt en dat er meer boekverfilmingen mogen volgen, te beginnen met
Thief of Time!
Tick. ![]()
Een verfilming van de Tiffany Aching reeks tot nu toe zou ook niet verkeerd zijn.
![]()
Hoe sneller er producenten met grote zakken geld aankloppen bij de makers van Hogfather, hoe beter. Een bioscoopfilm van The Colour of Magic, gecombineerd met The Light Fantastic is uiteindelijk iets waar ik het hardste op hoop.
![]()
Voor de fans die de vroegere pogingen tot verfilming gemist hebben: Soul Music en Wyrd Sisters zijn in tekenfilm vorm gegoten, bijna tien jaar geleden. Ik raad ze niet echt aan, maar ze zijn wel vermakelijk als je ze kunt vinden.
![]()
Aangezien de meeste Pratchett fans ook Neil Gaiman kennen:
Stardust is verfilmd en komt zomer volgend jaar naar de bioscoop!