abonnement Unibet Coolblue
pi_46017136
robin hobb. . jeugdsentiment.
pi_46046371
Jerzy Kosinksi - Being There

Erg leuk, ook de film met Sellers maar snel eens gaan kijken.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:50:50 #153
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46053604
Zelfmoordenaars, .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46102913
De vliegeraar
Dacht eerst dat het een autobiografie achtig iets was. Maar het is gewoon een uit de duim gezogen ontzettend pro-amerikaans boek, en een vrij slap verhaal ook nog.
pi_46214458
Donna Ford - Het stiefkind.
Erg aangrijpend..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 22:11:39 #156
42184 crew  DaMart
pi_46220458
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:37 schreef DaMart het volgende:
Ik lees nu 'Het Franciscus Verbond' van John Sack.

Ik dacht eerst dat het een soort Dan Brown kloon zou zijn, maar dat valt mee. Wat me wel aanspreekt is dat het een boek is dat zich in de 13e eeuw afspeelt, en eens niet in het hier en nu.
Dat boek heb ik nu al een ruime week geleden uitgelezen, en ik ben nu bezig in:

Steen voor steen van Liselott Willen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 12 februari 2007 @ 00:31:40 #157
37950 JAM
pi_46225762
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

'Man, remember the Great Thinker we heard about in class last week?' he asks.
'The one that sounded like “Manual Cunt”?'
‘Yeah, who said nothing really happens unless you see it happen.’
‘All I remember is asking Naylor if he ever heard of a Manual Cunt, and him going, “I only drive automatics.” We dropped the biggest fucken load.’
Jesus clicks his tongue. ‘Shit, Vermin, you always only thinkin bout dropped loads. Just loads, and shit, and girl tangs. This is real, man. Manual Cunt asked the thing about the kitten – the riddle, that if there was a box with a kitten inside, and if the box also had an open bottle of death-gas or whatever, that the kitten’s definitely going to knock over at any moment…’
‘Whose kitten is this? I bet they’re pissed.’
‘Fuck, Verm, I’m serious. This is a real-time philosophy question. The kitten’s in this box, definitely gonna die at some moment, and Manual Cunt asks if it may as well be called dead already, technically, unless somebody’s there to see it still alive, to know it exists.’
‘Wouldn’t it be easier just to stomp on the fucken kitten?’
‘It’s not about wasting the kitten, asshole.’ You can tick Jesus off real easy these days. His logic got all serious.
‘What’s the fucken point, Jeez?’
He frowns and answers slowly, digging each word out with a shovel. ‘That if things don’t happen unless you see them happening – do they still happen if you know they’re gonna – but don’t tell nobody…?’
As the words reach my ears, the mausoleum shapes of Martirio High School slam into view through the trees. A bitty chill like a worm burrows through me.
Ik heb even contact op genomen met de afdeling geniale boeken van het Nationaal Instituut der Boekologieleralij en ik vrees dat ik je moet melden dat boek waaruit bovenstaand citaat afkomstig is niet geniaal is, 't spijt me.
Ik heb ook nog de afdeling middelmatig geneuzel geprobeerd maar, je raadt het al, in gesprek.

Ik probeer het morgen nog wel een keertje. .

On-topic: - Niets.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46227212
Een audioboek van The Dark Tower deel 1 van Stephen King. Wat een saai kutboek is dat zeg.
  maandag 12 februari 2007 @ 01:56:59 #159
37950 JAM
pi_46227241
Ik staar naar m'n vingers waarmee ik door m'n sperma roer in de hoop zo berichten uit de toekomst en het dodenrijk te ontvangen. Dat schijnt ook een lezen te zijn.
pi_46233969

Bling - Erica Kennedy
De eenentwintigjarige, half Haitiaanse, half Italiaanse Mimi droomt ervan om zangeres te worden. Ze reist van Ohio naar New York om auditie te doen bij Triple Large Entertainment, het populaire hiphoplabel van Lamont Jackson. Zodra Lamont de mooie Mimi met haar fluwelen stem ontmoet, beseft hij dat zij de artiest is die hij nodig heeft om zichzelf te bewijzen in de muziekwereld. Hij geeft Mimi een contract en tovert haar binnen een mum van tijd om tot een Ghetto-Fabulous superster. Mimi wordt meegesleept in de decadente blingwereld van trendy clubs, hippe kleren en beroemde vrienden. Als geconfronteerd wordt met de keerzijde van succes, is het aan haar om de controle over haar leven terug te krijgen.

Oordeel:
Tot nu toe nog niet zo veel bijzonders. Wordt een beetje moe van de zogenaamd populaire hip-hop taal die ze gebruiken, maar goed, ben net begonnen, dus misschien wordt het nog wat
I'm Fucking Brilliant!
  maandag 12 februari 2007 @ 12:46:41 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46234336
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:32 schreef Akelalala het volgende:
Bling - Erica Kennedy

Oordeel:
Tot nu toe nog niet zo veel bijzonders. Wordt een beetje moe van de zogenaamd populaire hip-hop taal die ze gebruiken, maar goed, ben net begonnen, dus misschien wordt het nog wat
Ik vond 'm ook tegenvallen.

Ben nu bezig in In Cold Blood van Truman Capote. Heb een paar jaar terug de vertaling gelezen, maar na het zien van de film Capote vond ik het ook wel eens tijd voor de originele versie.
quote:
In Cold Blood: A True Account of a Multiple Murder and Its Consequences, by American author Truman Capote, details the 1959 murders of Herbert Clutter, a wealthy farmer from Holcomb, Kansas; his wife, Bonnie; their 16-year-old daughter, Nancy; and their 15-year-old son, Kenyon, and the aftermath. Capote said that he had created a new type of book, the nonfiction novel, by applying traditional literary conventions to crime reporting. Critics have debated the degree to which Capote fabricated certain events in his book.

Capote learned of the quadruple slaying from a news article in The New York Times. He decided to go to Kansas and write about the murders, even before the killers, Richard "Dick" Eugene Hickock and Perry Edward Smith, were captured. He brought his childhood friend and fellow author Harper Lee with him. Together they interviewed the local residents and the investigators assigned to the case. Capote and Lee took thousands of pages of notes, and Capote spent years working on the book, which was serialized during 1965 in The New Yorker. After the book was published that same year, it was adapted into both a theatrical film drama and a TV movie. See In Cold Blood (film).
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_46234564
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vond 'm ook tegenvallen.
Dus ik kan de hoop dat het beter wordt maar opgeven?
I'm Fucking Brilliant!
  maandag 12 februari 2007 @ 12:55:45 #163
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_46234587
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:54 schreef Akelalala het volgende:

Dus ik kan de hoop dat het beter wordt maar opgeven?
Ik ben er bang voor...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 11:27:33 #164
167723 sanni
Acima de seu
pi_46254807
Een barbaar in China van Adriaan Dis
  dinsdag 13 februari 2007 @ 12:01:05 #165
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_46255264
Zilverdoorn van Raymond Feist.
I spoke proper England since I was a children.
pi_46255400
De wereld volgens Garp van J. Irving ...wel voor de 15e keer maa hij blijft zoooo leuk!!!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 12:14:13 #167
3185 Adelante
To let it go now
pi_46255425
The Chronicles of Narnia - C.S. Lewis

ben bezig in het deel "prince caspian"
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:54:46 #168
37950 JAM
pi_46256967
Guy, de oude knorrepot. - Bert Leendert.

Leuk boekje (niet zo dik; maar 87 pagina's). Vlaamse schrijver van vlak voor de oorlog. Érg cynisch en zeker met dat oude (en dan ook nog Vlaamse!) taalgebruik levert dat gewoon heel veel te lachen op. Vertelt ook veel over hoe Antwerpen, ., in die tijd was. Aanrader!
pi_46257295
Hella Haasse - Mevrouw Bentinck of Onverenigbaarheid van karakter.

Inmiddels heb ik het zo vaak gelezen dat ik het ben gaan waarderen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 18:48:13 #170
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_46267046
Khaled Hosseini - De Vliegeraar.
Kan bijna niet stoppen met lezen...
I'm just a girl in the world.
pi_46267422
Kleine zielen.
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_46274645
Ik lees nu, extreem luid & ongelooflijk dichtbij geschreven door de Amerikaanse schrijver Jonathan Safran Foer.Ik lees dus het vertaalde boek, de originele titel is: 'Extremely Loud and Incredibly Close'.
Best een leuk boek, knap geschreven. Het is namelijk geschreven vanuit een klein jongetje, die op zoek gaat naar de waarheid over zijn vader. Een dik boek, een beetje een vervreemdend verhaal, net als de illustraties. Maar wel verfrissend en vermakelijk.

Oh en de Koran...
pi_46274922
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:23 schreef justshutup het volgende:
(...) Best een leuk boek (...) Maar wel verfrissend en vermakelijk.
Best leuk? Wel verfrissend? Vermakelijk? Hoezeer kun je de plank misslaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_46277788
Inderdaad. Het is een onevenwichtig boek waarbij het verhaal op driekwart wegloopt als water door een natte krant.
pi_46278059
De tweede wet van de Magie- Terry Goodkind..

Ben ze weer aan het herlezen, en het blijft mooi!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')