Van Dalequote:volksbuurt
volks·buurt
de
1·stadsbuurt waar vnl. eenvoudige mensen, arbeiders enz. wonen
Dat is een achterbuurt.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:02 schreef gebruikersnaam het volgende:
in een volks buurt wonen slech geblondeerde vrouwen meestal met een plukje zwart in haar haar.
iedereen heeft een grote mond. en mensen zitten meestal in de voortuin bier te drinken.
De pubers scheuren daar op minibikes.
en labiele oude mannen klagen over "kankerkachels"
Allemaal huizen met dezelfde voordeurquote:Op woensdag 6 december 2006 21:08 schreef anisubs het volgende:
Jah, maar hoe zie je aan de buurt zelf of het een echte Volksbuurt is of een normale wijk?
In welke Van Dale heb jij gekeken, eigenlijk?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:58 schreef anisubs het volgende:
Het is misschien een vreemde vraag, maar weet er iemand wat nou eigelijk een Volksbuurt is?
Het woord komt trouwens ook niet voor in het van dale woordenboek, en ook niet op wikipedia.
het verschil tussen een achterbuurt en een volksbuurt is dat er in de achterbuurt veel buitenlanders wonen.quote:
Dat vind jij.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:27 schreef moelan0e het volgende:
[..]
het verschil tussen een achterbuurt en een volksbuurt is dat er in de achterbuurt veel buitenlanders wonen.
Ik heb zowel in een volksbuurt als in een achterbuurt gewoond.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:39 schreef Nosh het volgende:
Verschil tussen volkswijken en 'gewoon verpauperde' wijken is de mate van sociale controle.
Volkswijken zijn weliswaar vaak zwaar verouderd qua huizen, maar iedereen kent er elkaar en er heerst vaak zo'n typisch 'wij tegen zij'-gevoel. Dan zijn achterstandswijken een stuk anoniemer, totdat iemand opeens z'n dochter uit de flat tyft ofzo.
Whehe.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:37 schreef parselmouth het volgende:
Waar men 'stervende hoeren kankerkachel' roept en sloavink met sproitjes eet.
agreequote:Op woensdag 6 december 2006 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb zowel in een volksbuurt als in een achterbuurt gewoond.
In de achterbuurt was het het gezelligstNiks anoniems, ik kende vrijwel al mijn buren. De betreffende buren brachten dan ook veel tijd op straat door, waardoor je ze regelmatig sprak. Herrie maken kon, maar als ik even vroeg of het wat zachter kon dan deden ze dat direct zonder zeuren of klagen. Samen eten was heel normaal, net als picknicken op de rand van de zandbak ergens tussen de flats in.
In de volksbuurt was het gezellig, kneuterig, maar een stuk minder sociaal. Meeste sociale contact had je als je in je tuin aan het werk was.
Nu woon ik in een 'nette buurt' en ken eigenlijk geen van mijn buren![]()
quote:Op woensdag 6 december 2006 22:31 schreef Rapaille het volgende:
Volksbuurt: huurwoningen, bier drinken in de voortuin, plastic tuinmeubelen, klagen over allochtonen, lezen de telegraag en kijken sbs6 en alles met 'on ice'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |