Ik dacht dat je het specifiek over dat achterste meisje had.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:49 schreef broer het volgende:
Dat vrouwen met tieten zich niet lustig in de boezemspleet laten gluren.
Ja. En ik dacht nog wel dat je het écht per ongeluk deed.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:54 schreef Lienekien het volgende:
Flauw, hè.
Wat ken je me slecht.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:55 schreef broer het volgende:
[..]
Ja. En ik dacht nog wel dat je het écht per ongeluk deed.
Hoezo? Heb ik 'in het algemeen' wel gelijk dan?quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:54 schreef wyccie het volgende:
Ik dacht dat je het specifiek over dat achterste meisje had.
Vrijwel.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:57 schreef broer het volgende:
[..]
Een tikfoutje. Dat kan toch? Of is dat absoluut onmogelijk?
Dat zou ik niet weten, maar ik zou wel teleurgesteld zijn als je aan die foto dacht te kunnen zien dat dat meisje het wel leuk zou vinden.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:56 schreef broer het volgende:
Hoezo? Heb ik 'in het algemeen' wel gelijk dan?
Ja, weet ik veel! Jij begon erover!quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:57 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan het nou inherent zijn aan de bustemaat dat vrouwen zich graag in het decolleté laten kijken?
Daar heeft Lienekien zojuist haar excuses voor aangeboden. Niet meer teleurgesteld zijn, nu.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:58 schreef wyccie het volgende:
Dat zou ik niet weten, maar ik zou wel teleurgesteld zijn als je aan die foto dacht te kunnen zien dat dat meisje het wel leuk zou vinden.
En jij?quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:03 schreef broer het volgende:
Daar heeft Lienekien zojuist haar excuses voor aangeboden. Niet meer teleurgesteld zijn, nu.
Meen je dat echt? (Ik wilde lachen.)quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik was even wat hout sprokkelen.
Ja, dacht je nou echt dat ik die ging inkoppen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:15 schreef Lienekien het volgende:
Wacht nou even op broer.
Ik heb mijn lesje wel geleerd met die (dat) gevel.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:16 schreef Lienekien het volgende:
Aaah, toe!
Och, dat zal nog wel meevallen, denk ik.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:20 schreef Lienekien het volgende:
Nou krijgen we het.
Lijkt me tamelijk voor de hand liggend.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:41 schreef Lienekien het volgende:
Is wyccie nog wakker?
Roep jij gewoon at random nicknames?quote:Op woensdag 6 december 2006 00:46 schreef Lienekien het volgende:
Broer.
Pardon. Ik ben niet zo tekstvast.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:51 schreef wyccie het volgende:
's morgens
Alleen Kerst. Hoewel dat daar volgens mij niet gevierd wordt.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:16 schreef wyccie het volgende:
Je viert kerst en Oud & Nieuw daar?
Dat klopt. Het maaiveld ligt bijzonder comfortabel. En als ik lekker lig, waarom zou ik dan rechtop gaan zitten?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:08 schreef Lienekien het volgende:
Mijn beeld van broer is dat hij iemand is die zich graag op de vlakte houdt.
Ik bedoel voornamelijk innerlijk. Alhoewel uiterlijk ook heel interessant kan zijn.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:08 schreef broer het volgende:
En ik vraag me af: bedoel je uiterlijk of innerlijk? Of gewoon dagindeling, en zo?
Ik heb toch al wel eens eerder verteld dat ik freelance tekstschrijver ben, dacht ik. Lijkt me een tamelijk concrete bezigheid.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:10 schreef Augustina het volgende:
Misschien komt het omdat ik geen enkel benul heb wat je nou zoal doet, behalve dan 's nachts rondhangen op Fok.
En daarom hou ik me meestal op de vlakte. De meeste mensen willen wel dingen weten, maar het interesseert ze niet echt. (Dat is niet persoonlijk bedoeld, en ook een beetje flauw van me. Maar zo is het vaak wel.)quote:Ach, nou ja. Het geeft ook niet.
Ja, om de één of andere reden ben ik de afgelopen dagen al een keer 'tragisch' genoemd, en nu heb ik weer geen bezigheden.quote:
Om dat te weten had ik ook daadwerkelijk op het moment van vertellen aanwezig moeten zijn. Ik lees zelden terug.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:12 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb toch al wel eens eerder verteld dat ik freelance tekstschrijver ben, dacht ik. Lijkt me een tamelijk concrete bezigheid.
[..]
Nou, ik geef je geen ongelijk hoor.quote:En daarom hou ik me meestal op de vlakte. De meeste mensen willen wel dingen weten, maar het interesseert ze niet echt. (Dat is niet persoonlijk bedoeld, en ook een beetje flauw van me. Maar zo is het vaak wel.)
Neuh. Zo arrogant zelfverzekerd arrogant zelfverzekerd ben ik niet.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:15 schreef Lienekien het volgende:
"De hel, dat zijn de anderen."
Volgens mij leg je dan dit citaat van Sartre toch anders uit dan ik.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:17 schreef broer het volgende:
[..]
Neuh. Zo arrogant zelfverzekerd arrogant zelfverzekerd ben ik niet.
Dat is ook weer waar.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:16 schreef Augustina het volgende:
Om dat te weten had ik ook daadwerkelijk op het moment van vertellen aanwezig moeten zijn.
Ja, waar hou jij van?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:19 schreef broer het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar.
Maar ik ben er nu. Wil je nog meer weten?
Goed mogelijk. Leg het mij eens uit.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:18 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij leg je dan dit citaat van Sartre toch anders uit dan ik.
Mijn hemel. Ga je nu meteen moeilijke vragen stellen?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:19 schreef Augustina het volgende:
Ja, waar hou jij van?
Onder meer.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:21 schreef Lienekien het volgende:
Broer houdt van katten, goede boeken, dEUS en pasta met veel kaas.
Nee hoor, dat kan ik niet.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:20 schreef broer het volgende:
[..]
Goed mogelijk. Leg het mij eens uit.
Jammer. Ik heb er altijd mijn eigen interpretatie aan gegeven, zonder nu eigenlijk te weten in welke context het stond en wat er nu eigenlijk echt mee bedoeld werd. Niet echt een goeie basis voor een interpretatie. Ik hoopte op een beetje duidelijkheid.quote:
Het toneelstuk ken je dus niet, waar het uit komt?quote:Op woensdag 6 december 2006 15:25 schreef broer het volgende:
[..]
Jammer. Ik heb er altijd mijn eigen interpretatie aan gegeven, zonder nu eigenlijk te weten in welke context het stond en wat er nu eigenlijk echt mee bedoeld werd. Niet echt een goeie basis voor een interpretatie. Ik hoopte op een beetje duidelijkheid.
Nu kijk. Ik krijg al een beetje een beeld van je.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:21 schreef broer het volgende:
[..]
Mijn hemel. Ga je nu meteen moeilijke vragen stellen?
Ik hou van lekker mijn eigen gang gaan. Dat is wel de belangrijkste, denk ik.
Mooi. Dan kan ik nu weer wat anders gaan doen.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:30 schreef Augustina het volgende:
Nu kijk. Ik krijg al een beetje een beeld van je.
Ja, het beeld is niet helemaal volledig, maar het begin is er.quote:En fijn dat Lienekien de statistieken bijhoudt van ieder.![]()
Ik gooi me even tussen jullie personeelsfeestjequote:Op woensdag 6 december 2006 15:29 schreef broer het volgende:
Nee, ik het alleen als 'oneliner'.
Er moet ook wel íets te raden overblijven, natuurlijk.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:33 schreef broer het volgende:
[..]
Ja, het beeld is niet helemaal volledig, maar het begin is er.
Leuk. En gefeliciteerd met je boek.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:33 schreef Nadine26 het volgende:
Ik gooi me even tussen jullie personeelsfeestje![]()
![]()
Ik ben er nog niet over uit of dat nu een arrogante of een realistische denkwijze is.quote:Huis Clos van Sartre, dacht ik. En dan zijn de anderen de hel in de zin van: je gaat jezelf en de wereld pas écht haten als je noodgedwongen met anderen zit opgesloten in een kleine ruimte, in de letterlijke betekenis van de one-liner, en iets vrijer geïnterpreteerd zijn het sowieso de anderen die het leven onverdraaglijk maken.
Ja, dat klopt. Ik heb het lang geleden gelezen. Vrij beklemmend stuk. Benieuwd wat ik er nu van zou vinden, maar als ik het herlees, dan niet weer in het Frans.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:33 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik gooi me even tussen jullie personeelsfeestje![]()
![]()
Huis Clos van Sartre, dacht ik. En dan zijn de anderen de hel in de zin van: je gaat jezelf en de wereld pas écht haten als je noodgedwongen met anderen zit opgesloten in een kleine ruimte, in de letterlijke betekenis van de one-liner, en iets vrijer geïnterpreteerd zijn het sowieso de anderen die het leven onverdraaglijk maken.
Merciquote:
Realistisch, denk ik. Kijk maar naar 'De kooi' op de televisie. Het heeft volgens mij niks met arrogantie te maken, omdat het niet impliceert dat je zélf ontzettend leuk gezelschap bent - nou ja: hooguit voor jezelf. Maar voor anderen ben jij dus weer de helquote:Ik ben er nog niet over uit of dat nu een arrogante of een realistische denkwijze is.
Betekent dat dan dat je uiteindelijk alleen met jezelf kunt leven en dat het met ieder ander misgaat? Wat deprimerend.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:58 schreef Nadine26 het volgende:
Maar voor anderen ben jij dus weer de hel![]()
Wat ik van Sartre weet ís ook vrij deprimerend.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:44 schreef broer het volgende:
[..]
Betekent dat dan dat je uiteindelijk alleen met jezelf kunt leven en dat het met ieder ander misgaat? Wat deprimerend.
Nee, bij Sartre gaat het om opgedrongen gezelschap; mensen die je niet zelf verkozen hebt, dát is de hel. Mensen die je zorgvuldig hebt gescreend & uitverkoren, daarentegen... ah! Ik ben het trouwens helemaal met Sartre eens: nodig maar eens een stel vrienden uit in je vakantiehuisje, en wacht tot ze net iets langer blijven plakken dan afgesprokenquote:Op woensdag 6 december 2006 17:44 schreef broer het volgende:
Betekent dat dan dat je uiteindelijk alleen met jezelf kunt leven en dat het met ieder ander misgaat? Wat deprimerend.
Dat is wel waar, jaquote:Op woensdag 6 december 2006 17:47 schreef Lienekien het volgende:
Wat ik van Sartre weet ís ook vrij deprimerend.
Een sprankje hoop! Hoera!quote:Op woensdag 6 december 2006 17:54 schreef Nadine26 het volgende:
Nee, bij Sartre gaat het om opgedrongen gezelschap
Als ik het goed onthouden heb ben je verder zelf verantwoordelijk voor je leven en de dingen die je er mee doet.quote:Op woensdag 6 december 2006 18:09 schreef broer het volgende:
[..]
Een sprankje hoop! Hoera!
Geeft Sartre elders ook nog hints dat het soms nog wel meevalt? Of is dit de enige strohalm?
Dat is wel mooi om te weten.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als ik het goed onthouden heb ben je verder zelf verantwoordelijk voor je leven en de dingen die je er mee doet.
Broer!quote:Op woensdag 6 december 2006 20:51 schreef broer het volgende:
[..]
Dat is wel mooi om te weten.
Nu alleen nog even het heft in eigen hand nemen.
Wanneer nog meer dan?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:55 schreef broer het volgende:
Wat?
Moet ik nou alweer naar de site van de Taalunie?
quote:Op woensdag 6 december 2006 20:57 schreef broer het volgende:
O, wacht!
Ik dekte me in voor als ik stomme fouten had gemaakt.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:56 schreef Lienekien het volgende:
Wanneer nog meer dan?
Of zo'n vakantieliefde die ineens in je eigen koude kikkerlandje voor de deur staat, met een bepukkeld gelaat wat eerder werd gecamoufleerd door de effecten van een zonnig klimaatquote:Op woensdag 6 december 2006 17:54 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee, bij Sartre gaat het om opgedrongen gezelschap; mensen die je niet zelf verkozen hebt, dát is de hel. Mensen die je zorgvuldig hebt gescreend & uitverkoren, daarentegen... ah! Ik ben het trouwens helemaal met Sartre eens: nodig maar eens een stel vrienden uit in je vakantiehuisje, en wacht tot ze net iets langer blijven plakken dan afgesproken![]()
Dat gebeurt mij nou nooit.quote:Op woensdag 6 december 2006 22:00 schreef Vivi het volgende:
Of zo'n vakantieliefde die ineens in je eigen koude kikkerlandje voor de deur staat, met een bepukkeld gelaat wat eerder werd gecamoufleerd door de effecten van een zonnig klimaat
Ja! Ik had een keer de klassieke skileraar. Hij heette nog Alain ook. In plaats van een bepukkeld gelaat had hij vooral een wit gelaat, dat wil zeggen: niet chocoladebruin, zoals eerst, toen we nog samen door de poedersneeuw stoven op onze ski's. Tot overmaat van ramp wilde hij mij steeds tekenen. Zonder kleren. En ik durfde geen nee te zeggen, ik dacht: hij is een kunstenaar, hij kan het niet helpen, hij kan niet ademen als hij mij niet zonder kleren kan tekenen. Na 2 dagen heb ik Alain weggestuurd.quote:Op woensdag 6 december 2006 22:00 schreef Vivi het volgende:
Of zo'n vakantieliefde die ineens in je eigen koude kikkerlandje voor de deur staat, met een bepukkeld gelaat wat eerder werd gecamoufleerd door de effecten van een zonnig klimaat
* broer zet SelmaSongs maar weer eens aanquote:Op woensdag 6 december 2006 23:11 schreef wyccie het volgende:
Ik heb net Dancer in the dark gekeken en ik ben het met Do eens, zonder dat hele zinggedoe is het leuker.
www.boudisque.nlquote:Op woensdag 6 december 2006 23:55 schreef wyccie het volgende:
Mijn horrors raken op.
Van de Kerstman zelf?quote:Op donderdag 7 december 2006 00:34 schreef wyccie het volgende:
Ik ook niet (meer), maar ik heb er wel één gekregen. Uit Finland.
Ik kan het al bijna ruiken.quote:
Nee, ik drink geen wijn. Ik heb chocolademelk gehad.quote:Op donderdag 7 december 2006 00:40 schreef bofneger het volgende:
Wyccie, drink je wijn? K_Man en Broer zijn vast liefhebbers van....Islay?
Hoe is het nu?
Drink je nooit wijn?quote:Op donderdag 7 december 2006 00:43 schreef wyccie het volgende:
Nee, ik drink geen wijn. Ik heb chocolademelk gehad.
Nee. Lees jij nooit terug?quote:Op donderdag 7 december 2006 00:49 schreef bofneger het volgende:
Drink je nooit wijn?
Whisky? Neuh...quote:Op donderdag 7 december 2006 00:40 schreef bofneger het volgende:
K_Man en Broer zijn vast liefhebbers van....Islay?
Jawel. Maar ik onthoud selectief en bovendien niet bewust. Dat wat ik onthoud is soms selectiever dan anders.quote:
Hoi Wyccie!quote:Op donderdag 7 december 2006 00:55 schreef wyccie het volgende:
Zeggen jullie eens iets leuks, iets vrolijks.
Niet veel. Heb ook geen zin in muziek.quote:Op donderdag 7 december 2006 00:56 schreef k_man het volgende:
Heb je geen vrolijkmakende muziek?
Bijna vrolijk.quote:
Nee, zeker niet.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:02 schreef bofneger het volgende:
Trouwens K_Man. Is Brennivin niet hetzelfde als brandewijn? Een lekkere, bijtgrage, hete slobber?
Zelfs ik weet, zonder teruglezen, dat jij niet drinkt. Maar waarom ben je nou depressief?quote:Op donderdag 7 december 2006 00:50 schreef wyccie het volgende:
Nee. Lees jij nooit terug?
Zonder teruglezen nog wel? Kan jij ook al gedachten lezen via internet etc.?quote:Op donderdag 7 december 2006 01:07 schreef Nadine26 het volgende:
Zelfs ik weet, zonder teruglezen, dat jij niet drinkt. Maar waarom ben je nou depressief?
Werkt dat ook andersom?quote:Op donderdag 7 december 2006 01:14 schreef wyccie het volgende:
als ik eenmaal huil, word ik depressief. Om alles.
Okee, het is geen brandewijn. Maar is het wel lekker?quote:
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 7 december 2006 01:15 schreef broer het volgende:
Werkt dat ook andersom?
Goed geheugen (en de stille verbijstering: iemand die nooit drinkt?)quote:Op donderdag 7 december 2006 01:14 schreef wyccie het volgende:
Zonder teruglezen nog wel? Kan jij ook al gedachten lezen via internet etc.?
Maar voor dat soort films moet je ook in de stemming zijn. Persoonlijk ben ik nooit in de stemming voor Dancer in the Dark. Iemand die blind is, toch? En heel zielig?quote:Ik heb net Dancer in the Dark gezien, als ik eenmaal huil, word ik depressief. Om alles.
Dat als je eenmaal lacht, je ook van alles vrolijk kunt worden?quote:Op donderdag 7 december 2006 01:20 schreef wyccie het volgende:
Hoe bedoel je?
Die mensen bestaan. Echt waar! Ik ken er 3. (Mannen!)quote:Op donderdag 7 december 2006 01:21 schreef Nadine26 het volgende:
Goed geheugen (en de stille verbijstering: iemand die nooit drinkt?)
Ja, nee. Eigenlijk zou je nooit in de stemming moeten zijn voor zo'n film. Het is de schuld van k_man. Hij heeft me gedwongen. Me geestelijk mishandeldquote:Maar voor dat soort films moet je ook in de stemming zijn. Persoonlijk ben ik nooit in de stemming voor Dancer in the Dark. Iemand die blind is, toch? En heel zielig?
Het smaakt vooral alsof het keihard gaat aankomen. Beetje aparte smaak, maar niet onaangenaam.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:18 schreef bofneger het volgende:
Okee, het is geen brandewijn. Maar is het wel lekker?
Ja, als ik in een flauwe bui ben lach ik zelfs om de domste dingen.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:22 schreef broer het volgende:
Dat als je eenmaal lacht, je ook van alles vrolijk kunt worden?
Hoe kan ik het goed maken?quote:Op donderdag 7 december 2006 01:25 schreef wyccie het volgende:
Ja, nee. Eigenlijk zou je nooit in de stemming moeten zijn voor zo'n film. Het is de schuld van k_man. Hij heeft me gedwongen. Me geestelijk mishandeld
Maar niet noodzakelijk omgekeerd. Soms kan huilen de boel even flink opschudden. Waarna je een en ander weer zonder wroeging en negativiteit weer in een zonnig en optimistisch licht kunt bezien.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:22 schreef broer het volgende:
[..]
Dat als je eenmaal lacht, je ook van alles vrolijk kunt worden?
Klinkt een beetje manisch-depressief dus.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:26 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, als ik in een flauwe bui ben lach ik zelfs om de domste dingen.
Misschien wil je wel een dopje meenemen op zondag 17 december. Zodat we tijdens de grote stilte in ieder geval een goed excuus hebbenquote:Op donderdag 7 december 2006 01:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Het smaakt vooral alsof het keihard gaat aankomen. Beetje aparte smaak, maar niet onaangenaam.
O.a. door me niet manisch-depressief te noemen. Zo erg is het allemaal niet. Ik ben niet eens klinisch depressief.quote:
Wil je wat van mij hebben?quote:Op donderdag 7 december 2006 01:28 schreef bofneger het volgende:
Ik zou eens wat vaker moeten huilen.
Het is een plastic fles, heupmodel. Die kan wel mee. Zo lang ik maar nergens voor verantwoordelijk gehouden word.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:30 schreef bofneger het volgende:
[..]
Misschien wil je wel een dopje meenemen op zondag 17 december. Zodat we tijdens de grote stilte in ieder geval een goed excuus hebben
Het klonk alleen een beetje zo.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:31 schreef wyccie het volgende:
O.a. door me niet manisch-depressief te noemen.
Je bent een beetje neerslachtig . Wie niet, op z'n tijdquote:Op donderdag 7 december 2006 01:31 schreef wyccie het volgende:
O.a. door me niet manisch-depressief te noemen. Zo erg is het allemaal niet. Ik ben niet eens klinisch depressief.![]()
Alle leuke mensen zijn af en toe neerslachtig. Of eigenlijk: de chronisch vrolijken zijn echt stomvervelend.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:34 schreef Nadine26 het volgende:
Wie niet, op z'n tijd
Voor de stiltes in ieder geval niet. Maar bijzonder graag trouwens. Ik sta altijd open voor nieuwe en onbekende drankenquote:Op donderdag 7 december 2006 01:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is een plastic fles, heupmodel. Die kan wel mee. Zo lang ik maar nergens voor verantwoordelijk gehouden word.
Doet u mij maar een kilo neerslachtigheidquote:
Klinkt alsof het patiënten zijn.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:38 schreef broer het volgende:
de chronisch vrolijken
Gelukkig vallen zelfs de grootste babbelaars bij mij stil.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:40 schreef wyccie het volgende:
Maar mensen die niet weten wanneer ze eens moeten ophouden met ratelen en de vrolijke huppelkut uithangen zijn inderdaad heel irritant.
Ah, het goede voorbeeld.quote:Op donderdag 7 december 2006 01:50 schreef bofneger het volgende:
Ik word er stil van. Welterusten dus.
Hoiquote:
De kans is groot dat ik 'm nog geen week volhoudquote:
Ik ook ...quote:Op donderdag 7 december 2006 22:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik lees al de hele tijd eerst bananenjacht.
Zal de moeheid wel zijn.
Endocytose en ubiquitinering van de groeihormoon receptor. En dan voornamelijk de jacht naar nieuwe factoren die daar een invloed op hebben.quote:
Kan helpen bij groeiproblemen zowel dwerg-isme en reus-isme zeg maarquote:Op donderdag 7 december 2006 22:45 schreef Lienekien het volgende:
En welk praktisch doel kan dat dienen?
Haha wetenschap zoals ik het leuk vind je ziet iets gebeuren, je weet niet waarom en hoe dat zo gebeurt en dan kun/moet je zoeken.quote:Op donderdag 7 december 2006 22:45 schreef wyccie het volgende:
Oh, die eeuwige jacht op alles.
Deubiquitinerend mooi galgje woord inderdaadquote:Op donderdag 7 december 2006 22:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Jemig. Ik zou er bij galgje niet opkomen.
Wat leuk, Erik. Ik moest tot de universiteit wachten, toen kon ik daar leuk een bijvak over volgen.quote:Op donderdag 7 december 2006 22:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb vandaag een proefwerk gemaakt over wetenschapsfilosofie.
leuke uitleg komt ie dan hè. Als je groeit komt dat door golven van groeihormoon, nu wil het dat het groeihormoon aan de buitenkant van je cellen zit (althans dat dacht men) maar wat wil nu het feit dat ding gaat naar binnen en wordt dan weer naar buiten gebracht hij draait als het ware rondjes (recyclen noemen ze dat) Nou naar dat procces ga ik kijken want als die recycling langzaam gaat dan heb je meer effect van de groeihormonen en als de recycling langzaam gaat dan heb je meer invloed van de groeihormoon receptor. Nu is groeihormoon niet de enige receptor die naar binnen gaat (veel gaan naar binnen en dan uit) er is dus een systeem dat daar voor zorgt. Van dat systeem is al veel bekend maar niet alles. Ik zoek nog wat puzzelstukjes die het geheel wat kunnen verduidelijken.quote:Op donderdag 7 december 2006 22:49 schreef Lienekien het volgende:
Dat valt natuurlijk niet mee, hè, om dat een beetje leuk uit te leggen aan een leek.
Wat vind je wel het boeiends in filosofie. Ik vind filosofie altijd zo nietzeggend omdat het niet te toetsen valt. Men bedenkt iets hartstikke mooi je kunt er ook leuk naar leven ofzo, maar wie zegt dat het 'waar' is. maar daar kan een filosoof dan weer een boek over schrijven over het woord 'waar'quote:Op donderdag 7 december 2006 22:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik het niet het interessantste vind in de filosofie.
Ik snap. En ik gok dat er een keer te vaak langzaam staat.quote:Op donderdag 7 december 2006 22:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
leuke uitleg komt ie dan hè. Als je groeit komt dat door golven van groeihormoon, nu wil het dat het groeihormoon aan de buitenkant van je cellen zit (althans dat dacht men) maar wat wil nu het feit dat ding gaat naar binnen en wordt dan weer naar buiten gebracht hij draait als het ware rondjes (recyclen noemen ze dat) Nou naar dat procces ga ik kijken want als die recycling langzaam gaat dan heb je meer effect van de groeihormonen en als de recycling langzaam gaat dan heb je meer invloed van de groeihormoon receptor. Nu is groeihormoon niet de enige receptor die naar binnen gaat (veel gaan naar binnen en dan uit) er is dus een systeem dat daar voor zorgt. Van dat systeem is al veel bekend maar niet alles. Ik zoek nog wat puzzelstukjes die het geheel wat kunnen verduidelijken.
Ik houd wel avn die vage dingen. Ethiek blijf ik boeiend vinden.quote:Op donderdag 7 december 2006 22:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat vind je wel het boeiends in filosofie. Ik vind filosofie altijd zo nietzeggend omdat het niet te toetsen valt. Men bedenkt iets hartstikke mooi je kunt er ook leuk naar leven ofzo, maar wie zegt dat het 'waar' is. maar daar kan een filosoof dan weer een boek over schrijven over het woord 'waar'
Dat klopt, sorry ik schrijf nogal warrig als ik woorden die ik normaal gebruik niet kan gebruiken. Haha en wetenschappelijk schrijf ik beter in het engelsquote:Op donderdag 7 december 2006 22:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap. En ik gok dat er een keer te vaak langzaam staat.
Ik vind filosofie eerlijk gezegd helemaal niet zo vaag.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:00 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik houd wel avn die vage dingen. Ethiek blijf ik boeiend vinden.
Ik vind ze ook wel leuk maar toch kan je er vaak weinig mee. Vandaar dat ik maar wat ben gaan lezen van Alain de Botton op dit moment nog 'hoe Proust je leven kan veranderen' maar later misschien maar "De troost van de filosofie"quote:Op donderdag 7 december 2006 23:00 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik houd wel avn die vage dingen. Ethiek blijf ik boeiend vinden.
Maar wat kun je met de inzichten die het oplevert, kijk van ethiek snap ik het nog. Maar veel filosofie maakt me alleen maar depressief het maakt alles zo zinloos.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind filosofie eerlijk gezegd helemaal niet zo vaag.
Moet je er per se iets mee? Misschien is het wel gewoon interessant.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar wat kun je met de inzichten die het oplevert, kijk van ethiek snap ik het nog. Maar veel filosofie maakt me alleen maar depressief het maakt alles zo zinloos.
Ja het wekt mijn intresse en dan houd het op je kunt er niet verder mee. Vooral niet omdat een jaar later een 2de iemand komt die het omgekeerde beweert en je kunt het niet toetsen dus weet je nooit wie van de 2 gelijk heeft. Misschien hebben ze allebei wel gelijk en 1 + -1 is 0 niks dus .. Uiteindelijk is filosofie in mijn ogen altijd een zelf opheffend iets.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet je er per se iets mee? Misschien is het wel gewoon interessant.
quote:Hij, de hoofdpersoon, de held of antiheld zo u wilt. De zwakkeling, de schlemiel, de superman, een man. Hij was een man die zich door het leven begaf als een postrock nummer. Soms rustig soms extatisch soms ingetogen soms meedogenloos soms harmonieus soms dissonant. Maar nooit lichtvoetig, altijd met een ondertoon. Elke noot elke stap elke ruis elke ritsel draagt bij hem de komende climax of anticlimax in zich. Geen enkele futiliteit is geheel vrijblijvend alles lijkt die dreiging in zich te hebben van wat komen gaat. Soms leeg bijna minimalistisch soms overvol overlopend van activiteit geen frequentie bereik onbenut. Maar vooral onverwacht, een opgeluchte adem gevolgd door een intense schok. Een opbouw zonder climax slechts een diepe vallei vol lucht. Tot die tijd vaak een repetitieve sleur een verplicht nummertje of een waanzinnige rif die blijft doorklinken maar hoelang. Dit alles zit verpakt in elke noot, elke actie, elke gedachte, elk geluid. In dit continue doolhof dat zich voortschrijd in de tijd bevindt onze hoofdpersoon zich. Het is iets wat er is maar of hij zichzelf hier van bewust is blijft een vraag. Wel voelt hij, zelfs op de meest triviale momenten een zware achterliggende druk, maar op dit moment in de tijd weet hij niet waarom. En is er een überhaupt wel een achterliggend idee, een nut.
Onze hoofdpersoon zal het ook een zorg zijn terwijl hij een biertje opent op deze donkere zaterdagavond, en naar een vriend roept “weet je wat ik altijd maar zeg het leven is kut”. “Was het maar kut, dan had je er nog wat aan” zegt Bert terug.
Jij denkt duidelijk te beta.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja het wekt mijn intresse en dan houd het op je kunt er niet verder mee. Vooral niet omdat een jaar later een 2de iemand komt die het omgekeerde beweert en je kunt het niet toetsen dus weet je nooit wie van de 2 gelijk heeft. Misschien hebben ze allebei wel gelijk en 1 + -1 is 0 niks dus .. Uiteindelijk is filosofie in mijn ogen altijd een zelf opheffend iets.
Inderdaad ik zie de romantiek van de oplossingquote:
quote:Op donderdag 7 december 2006 23:17 schreef Lienekien het volgende:
Meningen zijn net anussen, iedereen heeft er een.
Correct, alhoewel je soms mensen tegenkomt zonder eigen mening maar die hebben er dan wel één van iemand andersquote:Op donderdag 7 december 2006 23:17 schreef Lienekien het volgende:
Meningen zijn net anussen, iedereen heeft er een.
Je anus of je meningquote:Op donderdag 7 december 2006 23:20 schreef Lienekien het volgende:
Die is niet van mezelf, hoor.
quote:Op vrijdag 8 december 2006 01:36 schreef broer het volgende:
En daar heb ik precies twee keer over gezeurd.
Tsss... Ik zeur nooit!quote:Op vrijdag 8 december 2006 01:37 schreef wyccie het volgende:
Is niet erg hoor. Ik zeur ook altijd. Zeuren is leuk om te doen.
Nee, hoor. Ik dénk dat ik beter ben dan ik ben.quote:Op vrijdag 8 december 2006 01:50 schreef broer het volgende:
Wel waar. Doe je maar niet slechter voor dan je bent.
Je was zelfs bereid om naar mijn gezeur te luisteren.
Slaap lekkerquote:
Als je 't hier niet had vermeld, had ik nog in zalige onwetendheid verkeerd.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:03 schreef broer het volgende:
Er zit een wrang soort ironie in het feit dat Talpa 'Toppers in concert' uitzendt op de sterfdag van John Lennon.
Ik 10 maanden en 20 dagen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:
ik -0,6
Goddomme, broer.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:20 schreef broer het volgende:
Sorry. Het was niet mijn bedoeling je avond te vergallen.
22:22quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:22 schreef Lienekien het volgende:
O, zo te zien ben je er alweer aardig overheen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:22 schreef Lienekien het volgende:
Goddomme, broer.
Waarom wil ik het niet weten, dan?quote:Op zaterdag 9 december 2006 02:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik gebruik zo'n cliché dan ook alleen maar als het toevallig eens echt waar is.
Je bent dronken.quote:Op zaterdag 9 december 2006 02:59 schreef broer het volgende:
[..]
Waarom wil ik het niet weten, dan?
En waarom ben ik zo nieuwsgierig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |