abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 december 2006 @ 21:22:14 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_44262643
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:18 schreef Roellio het volgende:
Ik heb ook mijn huur, collegegeld, boeken etc. altijd zelf betaald.
Ja okay, maar ik ken mensen die die lening puur genomen hebben (100 eu per maand ofzo) om dat aan drank te verbrassen. Dat is best Neem dan een bijbaantje ofzo
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_44285436
1500 nu ofzo. Zal nog wel oplopen, maak me er geen zorgen over, studeer rechten
pi_44346587
Geen cent. En ik kan nu lekker cashen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44346606
laat ik het daar maar niet over hebben. is echt dramatisch bij mij. .
pi_44498881
nog 0
bier
pi_44512079
tot nu toe is het 7618,22 euro

maar daar komt dus nog 2,5 jaar lenen bij, dus totaal zo'n 15.000-20.000
pi_44527293
Leen nu zo'n drie jaar maximaal, dus het zal best een aardige schuld zijn.
Echter heb ik het geluk dat ik die lening in het geheel niet nodig heb ter bekostiging van mijn levensonderhoud. Het wordt derhalve al drie jaar lang elke maand op mijn rekening gestort waarna het spoedig omgezet wordt in aandelen met een stabiel doch fors hoger rendement dan de jaarlijkse IBG rente.

De IB-groep is goud geld waard

[ Bericht 12% gewijzigd door Cruzaclu op 18-12-2006 02:40:30 ]
  maandag 18 december 2006 @ 02:43:05 #83
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44527351
Welke aandelen?

Ik heb ze nu op mijn DSB internetspaarrekening voor 3,3%. Rente bij IBG is 2.6%
Confidence through competence
pi_44527407
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:34 schreef Cruzaclu het volgende:
Echter heb ik het geluk dat ik die lening in het geheel niet nodig heb ter bekostiging van mijn levensonderhoud. Het wordt derhalve al drie jaar lang elke maand op mijn rekening gestort waarna het spoedig omgezet wordt in aandelen met een stabiel doch fors hoger rendement dan de jaarlijkse IBG rente.

Is dat rendement hoger dan 3,7%?
http://www.ib-groep.nl/pa(...)rentepercentages.asp
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 18 december 2006 @ 03:04:14 #85
55709 Stereotomy
pi_44527411
quote:
Op maandag 18 december 2006 03:02 schreef Skv het volgende:

[..]

Is dat rendement hoger dan 3,7%?
http://www.ib-groep.nl/pa(...)rentepercentages.asp
Je moet kijken naar de huidige rente, niet naar wat je na je studie aan rente moet betalen, zover is hij nog niet.
  maandag 18 december 2006 @ 03:05:00 #86
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44527416
En dan nog inflatie er bij.
  maandag 18 december 2006 @ 03:05:59 #87
55709 Stereotomy
pi_44527421
quote:
Op maandag 18 december 2006 03:05 schreef PLAE@ het volgende:

En dan nog inflatie er bij.
Dat is dan juist weer voordelig
pi_44537860
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:34 schreef Cruzaclu het volgende:

Een vriend van mij doet dat ook. Is dat nou echt zo'n slim plan?
Hij beweert zelfs dat als je het op een spaarrekening zet, dat je de rente er dan prima mee terugverdient en deze lening dan later makkelijk kan gebruiken als een deel van je goedkope hypotheek.
  maandag 18 december 2006 @ 15:51:21 #89
55709 Stereotomy
pi_44539804
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:57 schreef KneiterS het volgende:

[..]

Hij beweert zelfs dat als je het op een spaarrekening zet, dat je de rente er dan prima mee terugverdient en deze lening dan later makkelijk kan gebruiken als een deel van je goedkope hypotheek.
Dat lijkt me kloppen.

Kijk.

Als je bijv. drie jaar studeert en volop leent, en dat geleende geld heb je NIET nodig voor je levensonderhoud, maar pleur je in zijn geheel op een spaarrekening met 3.3% rente. Die 3.3% rente is gelijk of hoger aan de rente die je over je geleende bedrag aan de IBG moet betalen.

Met andere woorden, als je klaar bent met je studie en je moet gaan terugbetalen aan de IBG, dan moet je je lening + rente terugbetalen. Dit kun je gewoon in een klap doen, omdat je dat geld immers gewoon hebt op je spaarrekening. Je hebt er niet van gesnoept of gebruikt, en de rente die erop gekomen is op de spaarrekening is meer dan genoeg om de IBG rente te dekken.
pi_44546052
quote:
Op maandag 18 december 2006 14:57 schreef KneiterS het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo op een spaarrekening (zonde van je geld, kan ik veel betere dingen mee doen), de overbrugbare 3 dagen (ontvangst IBG - afvloeing in aandelen) staat het weliswaar op een internetspaarrekening maar daarna wordt het omgezet in diverse aandelen. Een aandeel bleek zeer rendementsvol te zijn waar ik 300/400 % op behaal over de afgelopen jaren (niet per jaar). Het gaat overal een beetje heen, maar op sommige daar let ik niet zo actief op. Ik speel alleen met dat ene aandeel. Het is in ieder geval fors hoger dan een spaarrekening.

Voor alle mensen die een spaarrekening omwille van de zekerheid nemen (hetgeen verstandig is, want speculeren met geleend geld blijft gevaarlijk), gooi het dan in Koninklijke Olie (Roy. Dutch Shell), dat kan je zien als een zeer stabiele vaste spaarrekening maar dan met een hoger rendement.

De IBG blijft goud geld waard, al heeft de fiscus dat ook voorzien. Die kwamen met een vermogensbelasting (oud) ineens aanzetten. Nouja op die manier draag ik ook een klein beetje bij aan 'het algemeen belang', of zoals je wilt betaal ik de IB indirect een zeer klein beetje goodwill terug

Over die goedkope hypotheek die je ermee kan verkrijgen, zoveel goedkoper zal het niet worden, tenzij je dat als directe aanbetaling neerlegt natuurlijk.
pi_44546150
Hoe kan een spaarrekening nou zonde van je geld zijn ...
  maandag 18 december 2006 @ 18:58:19 #92
55709 Stereotomy
pi_44546330
Wil je met ons delen welk aandeel zeer rendementsvol bleek te zijn en hoe je daarop gekomen was?
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:52 schreef Puzzelaar het volgende:
Hoe kan een spaarrekening nou zonde van je geld zijn ...
Zonde in de zin van: er had meer mee gekund.
pi_44554575
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:58 schreef Stereotomy het volgende:
Wil je met ons delen welk aandeel zeer rendementsvol bleek te zijn en hoe je daarop gekomen was?
[..]
Idd vriend. Bovendien leidt dat tot meer vraag door studenten naar dat aandeel dus hogere koersen
(heb overigens aandelen in kpn)
  maandag 18 december 2006 @ 23:05:25 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44556027
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat lijkt me kloppen.

Kijk.

Als je bijv. drie jaar studeert en volop leent, en dat geleende geld heb je NIET nodig voor je levensonderhoud, maar pleur je in zijn geheel op een spaarrekening met 3.3% rente. Die 3.3% rente is gelijk of hoger aan de rente die je over je geleende bedrag aan de IBG moet betalen.

Met andere woorden, als je klaar bent met je studie en je moet gaan terugbetalen aan de IBG, dan moet je je lening + rente terugbetalen. Dit kun je gewoon in een klap doen, omdat je dat geld immers gewoon hebt op je spaarrekening. Je hebt er niet van gesnoept of gebruikt, en de rente die erop gekomen is op de spaarrekening is meer dan genoeg om de IBG rente te dekken.
je kunt ook helemaal niets lenen als je het toch niet nodig hebt, dan hoef je ook niks terug te betalen .

Sorry, maar ik zie het voordelige hiervan niet. Als je nou meer rente van de bank zou krijgen dan je aan de IB-groep moet betalen, maak je winst, maar verder...?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 december 2006 @ 23:12:26 #95
55709 Stereotomy
pi_44556280
quote:
Op maandag 18 december 2006 23:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

je kunt ook helemaal niets lenen als je het toch niet nodig hebt, dan hoef je ook niks terug te betalen .

Sorry, maar ik zie het voordelige hiervan niet. Als je nou meer rente van de bank zou krijgen dan je aan de IB-groep moet betalen, maak je winst, maar verder...?
Als ik klaar ben met mijn studie, wil ik misschien verkassen naar het buitenland, misschien meteen een auto kopen, etc. Ik heb dan zo'n 10.000 EUR geleend, die ik ook in een klap zou kunnen terugbetalen. Ik kan het geld dan ook ergens in investeren of gebruiken, tegen IBG rente, wat 2-3x zo laag is als bij bijv. een doorlopend krediet. 2-3% rente op 10.000 EUR is werkelijk helemaal niets.

En wat je hoort, een stukje geld om je hypotheek mee te financieren, is ook een methode. Hoe dan ook, je maakt gebruik van de belachelijk lage rente van de IBG.
pi_44556826
Ik leen nog niets.. maar volgens mij willen mijn ouders dat ik dat toch maar eens ga doen...
Gelukkig krijg ik wel een volledige beurs (na heel veel zeurbrieven naar de IBG)... anders had ik allang aan een lening gezeten...
www.hebbenjullieerzinin.nl
Postbode Siemen
Samen leven, samen kwalleballen!
  maandag 18 december 2006 @ 23:34:52 #97
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_44557007
Bijna afgelost, nog iets van 500 euro.
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_44559635
168 euro. Het rare is dat ik zelf niets hoef te betalen, en toch een schuld voor mekaar heb weten te krijgen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 09:07:01 #99
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_44560927
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:24 schreef Sylvana het volgende:

[..]

een lening van de IBG vind ik een investering in je toekomst, zodat je je kunt richten op je opleiding en daarmee een diploma kunt behalen. Ik wil daarom ook niet meer dan 12 uur in de week werken, en daarmee ga ik dus echt geen 500 euro per maand verdienen Maar dan heb ik wel genoeg tijd over voor mn studie, want ik heb gewoon erg veel contacturen ( SPH) en daarbuiten nog veel in werkgroepen en individueel doen
Ik heb erg veel geluk met mijn liever ouders die het niet super breed hebben, maar wel voor mij mijn opleiding willen betalen/voorschieten.
Ik ben van plan dat later lekker terug te betalen, lekker geen rente... geen druk....

EN ik werk ongeveer 10 uur in de week en verdien bijna 500 euro
En ja, ik besef echt wel hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen!
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  dinsdag 19 december 2006 @ 09:31:05 #100
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_44561251
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 02:33 schreef tho_Omas het volgende:
168 euro. Het rare is dat ik zelf niets hoef te betalen, en toch een schuld voor mekaar heb weten te krijgen.
Je OV te laat ingeleverd?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')