Geld stoppen in een studie is zeker een vorm van investeren, maar geld ervoor lenen niet nee, tenminste niet zo'n hoge bedragen als hier genoemd worden!quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:08 schreef Dementor het volgende:
Oh en sinds wanneer is geld stoppen in een studie geen vorm van investeren?
daar zit wel wat in maar het voordeel daarvan tegenover het nadeel van geen rooie cent of jezelf de klere moeten werken tjah de keus is voor mij snel gemaaktquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:15 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Maar als je het op orde hebt,maakt t t wel een stuk makkelijker
Het is ook nogal een verschil of je leent om te investeren in een topstudie waar je later die 50k weer met gemak mee terugverdient, of de baan van je dromen kunt krijgen en 50k over de balk smijten om een aantal jaar te kunnen feesten op staatskosten. Het 1e geval kan ik goed begrijpen en is ook niets mis mee. Het 2e geval kan ik alleen maar oerstom vinden; die mensen krijgen het de rest van hun leven nog flink op hun bord als ze mogen afbetalen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:39 schreef MacKniver het volgende:
Vreemd dat men voor 50k bijna achterover valt. Er zijn mensen die 50k collegegeld per jaar betalen om later die ene baan te hebben. Dat ze dat geld wel of niet hoeven te lenen maakt in principe niks uit.
Gelukkig is t ook vaak mogelijk om iets van een tussenweg te kiezen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:36 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
[..]
daar zit wel wat in maar het voordeel daarvan tegenover het nadeel van geen rooie cent of jezelf de klere moeten werken tjah de keus is voor mij snel gemaakt
live now die later
Precies ja, maar de toekomstige advocaat of fiscaal jurist ligt er niet wakker van.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:13 schreef Dementor het volgende:
[..]
Wie niet waagt ..
Met bijvoorbeeld MBO zou ik ook even slikken als ik 10.000 euro schuld had hoor.
En dat wilde ik alleen maar zeggen, en het feit dat veel mensen zich verkijken op zo'n bedrag.. Er zijn er natuurlijk ook die dat gewoon kunnen terugbetalen, maar ook meer dan genoeg die straks staan te kijken hoeveel het wel niet is..quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:34 schreef Executrix het volgende:
[..]
Het is ook nogal een verschil of je leent om te investeren in een topstudie waar je later die 50k weer met gemak mee terugverdient, of de baan van je dromen kunt krijgen en 50k over de balk smijten om een aantal jaar te kunnen feesten op staatskosten. Het 1e geval kan ik goed begrijpen en is ook niets mis mee. Het 2e geval kan ik alleen maar oerstom vinden; die mensen krijgen het de rest van hun leven nog flink op hun bord als ze mogen afbetalen.
Ik heb nergens gelezen dat het per jaar is, sorry als ik overheen gelezen heb.. Was er eigenlijk gewoon vanuit gegaan omdat met elke lening zo werkt..quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, per jaar. Some people choose to be blind.
Nee hoe wil jij het dan noemen?quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:34 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
[..]
alsof iemand die zijn financiele zaken niet op orde heeft arm is hahaha.
o ja dan zitten we op 1 lijn, dat bedoel ik namelijk ook. ik heb mijn financiele zaken "een beetje" niet op orde. nog nooit een deurwaarder aan de deur gehad bijvoorbeeldquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:06 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Gelukkig is t ook vaak mogelijk om iets van een tussenweg te kiezen.
een chaoot? ik heb het financieel goed, ik eet wat ik wil eten, woon prachtig en doe in mijn vrije tijd wat ik wil doen. dat ik wel rekeningen die ik te laat of niet betaal, doet daar geen afbreuk aan *gaap*quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:59 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Nee hoe wil jij het dan noemen?![]()
Ik hou van de middenwegquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:06 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
[..]
o ja dan zitten we op 1 lijn, dat bedoel ik namelijk ook. ik heb mijn financiele zaken "een beetje" niet op orde. nog nooit een deurwaarder aan de deur gehad bijvoorbeeld![]()
Die van mij iets minder: rond de 22.000. Nog steeds fors veel natuurlijkquote:Op woensdag 10 januari 2007 03:15 schreef Blaatski het volgende:
28.000En nee, ik wou dat het een grap was...
quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:15 schreef Blaatski het volgende:
28.000En nee, ik wou dat het een grap was...
Preciesquote:Op woensdag 21 maart 2007 03:59 schreef StefanP het volgende:
Een goddelijk studentenleven geleid hebben zonder 18k schuld is nog beter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |