Ja natuurlijk en ook gelijk doen, het is een slechte zaak als je als je jong bent al schulden hebt in plaats van vermogen.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:07 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Is de 2e kolom wat je mininaal en de 3e wat je maximaal moet/kan terugbetalen? Is het dus niet mogelijk om na je studie (als dit financieel haalbaar is natuurlijk) je schuld in 1 keer af te lossen?
Andersom is al helemaal funest.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:22 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ja natuurlijk en ook gelijk doen, het is een slechte zaak als je als je jong bent al schulden hebt in plaats van vermogen.
Het is altijd funest om schulden te hebben als je er geen bezit tegenover hebt dat zijn waarde vasthoudt (denk aan een huis o.i.d.) Maar als je met een instelling begint dat het je niet uitmaakt of je schulden hebt kan ik je nu alvast vertellen dat je het verkeerd aanpakt.quote:
Ik zeg nergens dat het niet uitmaakt of je wel of geen schulden hebt.quote:Op zondag 7 januari 2007 19:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is altijd funest om schulden te hebben als je er geen bezit tegenover hebt dat zijn waarde vasthoudt (denk aan een huis o.i.d.) Maar als je met een instelling begint dat het je niet uitmaakt of je schulden hebt kan ik je nu alvast vertellen dat je het verkeerd aanpakt.
Oh dat stukje van die kolommen uitleg stond er eerst niet vandaar dat ik het vroegquote:Op zondag 7 januari 2007 19:10 schreef teigan het volgende:
je mag het natuurlijk altijd sneller aflossen voor zover ik weet...
voor wat welke kolom is raad ik je aan het stukje eronder te lezen..
Maar als je het op orde hebt,maakt t t wel een stuk makkelijkerquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:33 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
leven gaat helemaal niet om je financiele zaakjes op orde te hebben zoals sommigen beweren
Nee je kunt beter arm zijnquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:33 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
leven gaat helemaal niet om je financiele zaakjes op orde te hebben zoals sommigen beweren
niet als je uitwonend bent, ik betaal alleen al aan huur 325 euro en dan komen de verzekeringen en andere vaste lasten er nog bij. En ik krijg geen bijdrage van mn ouders en heb ook geen baantje ( word overal afgewezen, maar blijf volhouden)quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:13 schreef FanNa het volgende:
Ik begrijp ook niet dat mensen hun geld zo over de balk smijten. Als je een normaal baantje vindt, krijg je al snel 200 eu per maand. Plus evt bijdrage van ouders en 90 eu stufi. Dan zit je al tegen de 400 aan. Als je een beetje normaal doet red je het daar toch wel mee, of ben ik nu gek ?
Dat is niet investeren.. Ik wil je weleens horen praten als je het allemaal moet gaan afbetalen!quote:Op zondag 7 januari 2007 19:16 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het niet uitmaakt of je wel of geen schulden hebt.
Ik vind het alleen zonde dat men talent niet benut omdat men bang is om te investeren (want ouders hebben dit immers ook niet gedaan).
Niet iedereen heeft altijd even veel vertrouwen in een investering. En net zoals een normale investering is er ook een kan dat het geld volledig verloren gaat.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:08 schreef Dementor het volgende:
Oh en sinds wanneer is geld stoppen in een studie geen vorm van investeren?
Wie niet waagt ..quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:11 schreef HansU het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft altijd even veel vertrouwen in een investering. En net zoals een normale investering is er ook een kan dat het geld volledig verloren gaat.
Al is dat nog net te overzien. Studie schulden hebben over het algemeen lange loopduren en lage rentes.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:13 schreef Dementor het volgende:
[..]
Wie niet waagt ..
Met bijvoorbeeld MBO zou ik ook even slikken als ik 10.000 euro schuld had hoor.
Ik leef ook niet in luxe, nooit gedaan ook. Heb altijd voor mijn centjes gewerkt!quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:04 schreef Sylvana het volgende:
Niet iedereen leent om in luxe te kunnen leven Twinducklin. Ik kom met mn aanvullende lening net rond, en dan bedoel ik dus dat ik met het geld dat ik krijg net mn vaste lasten kan betalen en heel sporadisch wat geld kan sparen dat ik na een paar maanden kleren kan kopen ofzo, dus ik leef er zeker niet van in luxe, ik kan er net ( en als het tegenvalt soms net niet) van rondkomen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |