abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 januari 2007 @ 16:22:27 #226
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_45111790
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:07 schreef Burbujas het volgende:

[..]

Is de 2e kolom wat je mininaal en de 3e wat je maximaal moet/kan terugbetalen? Is het dus niet mogelijk om na je studie (als dit financieel haalbaar is natuurlijk) je schuld in 1 keer af te lossen?
Ja natuurlijk en ook gelijk doen, het is een slechte zaak als je als je jong bent al schulden hebt in plaats van vermogen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_45114456
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:22 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ja natuurlijk en ook gelijk doen, het is een slechte zaak als je als je jong bent al schulden hebt in plaats van vermogen.
Andersom is al helemaal funest.
  zondag 7 januari 2007 @ 19:07:35 #228
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_45117047
quote:
Op zondag 7 januari 2007 17:53 schreef Dementor het volgende:

[..]

Andersom is al helemaal funest.
Het is altijd funest om schulden te hebben als je er geen bezit tegenover hebt dat zijn waarde vasthoudt (denk aan een huis o.i.d.) Maar als je met een instelling begint dat het je niet uitmaakt of je schulden hebt kan ik je nu alvast vertellen dat je het verkeerd aanpakt.
pi_45117164
je mag het natuurlijk altijd sneller aflossen voor zover ik weet...

voor wat welke kolom is raad ik je aan het stukje eronder te lezen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45117388
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:07 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het is altijd funest om schulden te hebben als je er geen bezit tegenover hebt dat zijn waarde vasthoudt (denk aan een huis o.i.d.) Maar als je met een instelling begint dat het je niet uitmaakt of je schulden hebt kan ik je nu alvast vertellen dat je het verkeerd aanpakt.
Ik zeg nergens dat het niet uitmaakt of je wel of geen schulden hebt.
Ik vind het alleen zonde dat men talent niet benut omdat men bang is om te investeren (want ouders hebben dit immers ook niet gedaan).
pi_45118058
Oke, dat vind ik ook dat je wel wat geld daarin mag investeren om te leren zodat je later een betere baan kan krijgen, maar ik snap alleen niet hoe het mogelijk is om 50.000!!! euro daaraan op te maken. Ga uit van 5 jaar studie --> 10 K per jaar. 850 euro per maand.
Ten eerste krijg je de eerste 4 jaar al een prestatiebeurs. +- 200 euro per maand. Dus dat is al een gift, als je je studie gewoon binnen 10 jaar afmaak.
Hoe wil je dan daarnaast nog in godsnaam zoveel geld kwijt zijn aan je studie? Naast je studie kan je toch ook vaak nog wel een dag werken o.i.d.
pi_45121047
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:10 schreef teigan het volgende:
je mag het natuurlijk altijd sneller aflossen voor zover ik weet...

voor wat welke kolom is raad ik je aan het stukje eronder te lezen..
Oh dat stukje van die kolommen uitleg stond er eerst niet vandaar dat ik het vroeg . Maar ik ga het nu doornemen
pi_45123866
DIe tabel is zeker voor de nieuwe regeling? Bij de huidige regeling moet je in 15 jaar aflossen.
pi_45183184
leven gaat helemaal niet om je financiele zaakjes op orde te hebben zoals sommigen beweren
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:15:27 #235
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_45184560
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:33 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
leven gaat helemaal niet om je financiele zaakjes op orde te hebben zoals sommigen beweren
Maar als je het op orde hebt,maakt t t wel een stuk makkelijker
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:59:49 #236
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_45191272
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:33 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
Nee je kunt beter arm zijn
pi_45201715
Ik begrijp ook niet dat mensen hun geld zo over de balk smijten. Als je een normaal baantje vindt, krijg je al snel 200 eu per maand. Plus evt bijdrage van ouders en 90 eu stufi. Dan zit je al tegen de 400 aan. Als je een beetje normaal doet red je het daar toch wel mee, of ben ik nu gek ?
pi_45201737
28.000 En nee, ik wou dat het een grap was...

Ik leen max bij, krijg ook nog centen van mijn ouders en werk 16 uur in de week(zit altijd netjes 600 euro onder de 10.000 grens ). Ik heb een gezinsinkomen als student en leef dan ook als een God. Nu kan het feesten nog. Straks huisje, boompje beestje. Deze jaren tellen dubbel en dan ga ik niet op mijn centen letten.

[ Bericht 32% gewijzigd door Blaatski op 10-01-2007 03:31:18 ]
pi_45201791
Zit op iets van 10.000 euro ofzo als de ibg me meer zou willen lenen zou het hoger zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45204847
Vreemd dat men voor 50k bijna achterover valt. Er zijn mensen die 50k collegegeld per jaar betalen om later die ene baan te hebben. Dat ze dat geld wel of niet hoeven te lenen maakt in principe niks uit.
pi_45209349
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:13 schreef FanNa het volgende:
Ik begrijp ook niet dat mensen hun geld zo over de balk smijten. Als je een normaal baantje vindt, krijg je al snel 200 eu per maand. Plus evt bijdrage van ouders en 90 eu stufi. Dan zit je al tegen de 400 aan. Als je een beetje normaal doet red je het daar toch wel mee, of ben ik nu gek ?
niet als je uitwonend bent, ik betaal alleen al aan huur 325 euro en dan komen de verzekeringen en andere vaste lasten er nog bij. En ik krijg geen bijdrage van mn ouders en heb ook geen baantje ( word overal afgewezen, maar blijf volhouden)
pi_45210151
0.0 euro.

krijg 70 euro per maand stuffi ( mboér ), heb geen recht op meer, 2 verdieners thuis dus ga je al snel over die grens heen en ik heb me ov.

dat is het.
straks met hbo ook geen lening nodig omdat me ouders het betalen en ik thuis woon
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:30:20 #243
164792 Twinducklin
some people choose te be blind
pi_45211563
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:16 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het niet uitmaakt of je wel of geen schulden hebt.
Ik vind het alleen zonde dat men talent niet benut omdat men bang is om te investeren (want ouders hebben dit immers ook niet gedaan).
Dat is niet investeren.. Ik wil je weleens horen praten als je het allemaal moet gaan afbetalen!
Nu leef je met een hele hoop geld, dat wordt ook een gewoonte, en al verdien je dadelijk goed ook daar gaan weer vaste lasten af, en dan met een lening die betaald moet worden heb je het dan dus niet breed..
Dat is gewoon verschuiven van het probleem dat je nu lui wilt zijn!

Ik heb zelf ook een lening gehad en geloof me dat het aardig oploopt met rente!
Ik had een lening van nieteens 2 x mijn maandloon en toch doe je dan al gauw zo'n jaar erover om het af te betalen ( als ik zo'n 200 euro per maand zou gaan afbetalen ) Vergis je niet.

Snap ook niet dat mensen weer terug blijven vallen op de hypotheek. En hypotheek is toch heel anders als gewoon een lening voor luxe! Tegenover de hypotheek staat het huis, verkoop je het huis heb je geen schulden meer.
Ik zou nooit meer een lening opnemen, je kunt niet uitgeven wat je niet hebt, en als je dat wel doet betaald je veel meer terug als dat je eigenlijk betaald zou hebben..

Bovendien zou je ook kunnen sparen en met dat geld gaan investeren dan heb je tenminste zelf ook nog wat bereikt ipv misbruik maken van de staat, en dus van de werkende mensen én mensen die het wel zelf opgelost hebben!!
pi_45212593
"Bovendien zou je ook kunnen sparen en met dat geld gaan investeren dan heb je tenminste zelf ook nog wat bereikt ipv misbruik maken van de staat, en dus van de werkende mensen én mensen die het wel zelf opgelost hebben!!"

"Tegenover de hypotheek staat het huis, verkoop je het huis heb je geen schulden meer."

Als je nu gelijk begint met dat je het unfair vind dan hoeft die hele tirade ook niet.
Ik heb voldoende backup om de stufi lening te kunnen verantwoorden.
En ik ken genoeg gevallen waarbij een huis moeilijk tot niet verkocht werd en de prijs omlaag moest waardoor de koper geld moest bijleggen.
pi_45212684
Niet iedereen leent om in luxe te kunnen leven Twinducklin. Ik kom met mn aanvullende lening net rond, en dan bedoel ik dus dat ik met het geld dat ik krijg net mn vaste lasten kan betalen en heel sporadisch wat geld kan sparen dat ik na een paar maanden kleren kan kopen ofzo, dus ik leef er zeker niet van in luxe, ik kan er net ( en als het tegenvalt soms net niet) van rondkomen
pi_45212804
Oh en sinds wanneer is geld stoppen in een studie geen vorm van investeren?
pi_45212878
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:08 schreef Dementor het volgende:
Oh en sinds wanneer is geld stoppen in een studie geen vorm van investeren?
Niet iedereen heeft altijd even veel vertrouwen in een investering. En net zoals een normale investering is er ook een kan dat het geld volledig verloren gaat.
pi_45212965
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:11 schreef HansU het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft altijd even veel vertrouwen in een investering. En net zoals een normale investering is er ook een kan dat het geld volledig verloren gaat.
Wie niet waagt ..
Met bijvoorbeeld MBO zou ik ook even slikken als ik 10.000 euro schuld had hoor.
pi_45213089
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:13 schreef Dementor het volgende:

[..]

Wie niet waagt ..
Met bijvoorbeeld MBO zou ik ook even slikken als ik 10.000 euro schuld had hoor.
Al is dat nog net te overzien. Studie schulden hebben over het algemeen lange loopduren en lage rentes.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:44:49 #250
164792 Twinducklin
some people choose te be blind
pi_45214047
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:04 schreef Sylvana het volgende:
Niet iedereen leent om in luxe te kunnen leven Twinducklin. Ik kom met mn aanvullende lening net rond, en dan bedoel ik dus dat ik met het geld dat ik krijg net mn vaste lasten kan betalen en heel sporadisch wat geld kan sparen dat ik na een paar maanden kleren kan kopen ofzo, dus ik leef er zeker niet van in luxe, ik kan er net ( en als het tegenvalt soms net niet) van rondkomen
Ik leef ook niet in luxe, nooit gedaan ook. Heb altijd voor mijn centjes gewerkt!
Lening is geen oplossing om duurder te leven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')