abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2002 @ 21:50:27 #1
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_2805654
1e Grand Slam van 2002.
Titelverdediger bij de mannen Andre A. doet niet mee.
Bij de vrouwtjes ook geen Davenport,maar die zal ik toch niet missen.

NL:
Schalken (27)vs Kucera
Sluiter vs C.Rochus (Bel)
Oremans vs Coetzer(15)
Boogert vs Pizzichini

En meer keus hebben we niet,dus met een beetje pech staat er geen Nederlander meer in de singles na de 1e ronde.

http://www.ausopen.org/

don't call to the bullpen
  zondag 13 januari 2002 @ 22:26:33 #2
374 beelzebub
master of disaster
pi_2806231
Dan post ik 'm lekker hier. Bij afwezigheid van Agassi is Hewiit bij de mannen de grote favoriet denk ik, al kan hij onder de druk van het thuispubliek bewijken, zoals Rafter na z'n gewonnen US Opens. Sampras loopt de laatste weken lekker te ballen, en een US Open finale, nadat iedereen 'm had afgeschreven na Wimbledon.

Bij de dames gaat het tussen Capriati, de gezusters Williams en Hingis denk ik. Ik weet niet hoe de Belgische dames Clijsters en Henin ervoorstaan. Hingis heeft afgelopen winter flink wat krachttraining gedaan, en Capriati begint met flink wat kilootjes minder dan vorig jaar.

pi_2806279
Bij de dames gok ik op Serena, dat wordt ook wel weer eens tijd.

Bij de mannen heb ik geen idee, al is Hewitt uiteraard de favoriet.

O+. Ripley. O+.
pi_2806280
Ik gok op Venus Williams bij de dames en Gustavo Kuerten bij de heren.
  zondag 13 januari 2002 @ 22:36:06 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_2806357
quote:
Op zondag 13 januari 2002 21:50 schreef SpankSpankeronie het volgende:
1e Grand Slam van 2002.
Titelverdediger bij de mannen Andre A. doet niet mee.
Bij de vrouwtjes ook geen Davenport,maar die zal ik toch niet missen.

NL:
Schalken (27)vs Kucera
Sluiter vs C.Rochus (Bel)
Oremans vs Coetzer(15)
Boogert vs Pizzichini

En meer keus hebben we niet,dus met een beetje pech staat er geen Nederlander meer in de singles na de 1e ronde.

http://www.ausopen.org/

bij de vrouwen wordt het moeilijk maar de mannen kunnen nog best wel wat hoor.
Schalken kan Kucera (die niet zo goed meer is als vroeger) wel pakken en Sluiter is goed op snelle banen in tegenstelling tot Rochus dus dat moet ook te doen zijn.
Boogert kan ook nog wel winnen en Oremans kan eigenlijk wel gelijk naar huis gaan. die vindt ik zo langzamer hand een beetje af geschreven voor het toptennis.

bij de mannen wordt het weer heerlijk spannend.
persoonlijk denk ik dat Hewitt en goeie kans maakt. maar ja samen met een millioen anderen.
bij de vrouwen hoop ik niet op Capriatie en de Williams zusjes maar ik ben bang dat het vergeefse hoop is.
misschien dat Hingis nog wat kan maar daar is eigenlijk alles al mee gezegd

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 13 januari 2002 @ 22:40:21 #6
374 beelzebub
master of disaster
pi_2806409
PS bij de vrouwen hebben we ook nog Seda Noorlander - Lisa Raymond, 18. Je weet maar nooit.
  maandag 14 januari 2002 @ 04:12:13 #7
374 beelzebub
master of disaster
pi_2808475
Nou dat ging rap, Oremans is met twee keer 6-1 gewipt door Coetzer. Volgens mij kost haar lippenstift aanbrengen meer tijd dan dat ze op de baan heeft gestaan. 1 down, 4 to go.
quote:
Op zondag 13 januari 2002 22:30 schreef Smike het volgende:
Bij de dames gok ik op Serena, dat wordt ook wel weer eens tijd.
Kom maar op met je inleg, ook Serena heeft op 't laatste moment geblesseerd moeten afhaken.

----

quote:
Op zondag 13 januari 2002 22:30 schreef Leatherface het volgende:
Ik gok op Venus Williams bij de dames en Gustavo Kuerten bij de heren.
Streep die laatste maar door.
De eerste partij op 't Centre Court heeft meteen voor een grote verassing gezorgd. De Franse nobody Julien Boutter heeft Gustavo Kuerten in een 5-setter van ruim 3 uur verslagen: 3-6, 4-6, 7-5, 6-3 en 6-3. Van z'n laatste 6 deelnames(incl. dit jaar) is 'Guga' nooit verder gekomen dan de 2de ronde, een beetje armoedig palmares voor de huidige nr.2 van de wereld.

[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub op 14-01-2002 05:44]

pi_2809068
quote:
Op maandag 14 januari 2002 04:12 schreef beelzebub het volgende:
Kom maar op met je inleg, ook Serena heeft op 't laatste moment geblesseerd moeten afhaken.
Dat voorspellen heb ik van Barney geleerd, dat is duidelijk. .
O+. Ripley. O+.
pi_2809591
Bij de mannen: Mark Philippoussis
Bij de vrouwen: maakt me niet uit als het Hingis maar niet is.
  dinsdag 15 januari 2002 @ 00:34:45 #10
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2818826
Dankje Beelzebub die naam zocht ik! Boutier is een gevaarlijke outsider denk ik, sloeg werkelijk geweldige ballen goede service en zeer sterk aan t net. Denk dat spelers als hij het niet zo heel erg dat Agassi niet meedoet (laat m AUB niet zo z'n cariere moeten be-eindigen )

Philipousis wil natuurlijk bewijzen dat hij weer helemaal terug is en zal gebrand zijn om de wereld te laten zien dat er meer topaussies als Hewitt tennisen dus zou niet heel raar opkijken als ie m voor het thuispubliek binnensleept idd

En Ivanisevic mag van mij alles winnen sinds wimbledon

Hoop natuurlijk gigantisch dat er eens een Nederlander voorbij ronde 2 komt! Morgen mogen Sluiter en Schalken volgens mij dus KOM OP GOZERS!

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  dinsdag 15 januari 2002 @ 00:39:12 #11
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2818869
quote:
Op dinsdag 15 januari 2002 00:34 schreef Machiel het volgende:

En Ivanisevic mag van mij alles winnen sinds wimbledon

Mee eens! Al ben ik niet zo'n tennisliefhebber.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2819778
Hewitt naar huis!!!

Oh nee, daar is hij al.

Mag ik wel, kleine etter.
Nou alleen nog Sampras en Henman.

-------Practice Mindfulness-------
pi_2820639
quote:
Op dinsdag 15 januari 2002 00:34 schreef Machiel het volgende:
Hoop natuurlijk gigantisch dat er eens een Nederlander voorbij ronde 2 komt! Morgen mogen Sluiter en Schalken volgens mij dus KOM OP GOZERS!
Helaas, niet eens voorbij ronde 1. .

Alleen Kristie Boogert naar de 2e ronde, het gaat goed met het Nederlandse tennis! (Al moet gezegd worden dat ze het nooit goed doen op de Australian Open).

O+. Ripley. O+.
  dinsdag 15 januari 2002 @ 20:11:03 #14
6146 SpankSpankeronie
pi_2827236
quote:
Op zondag 13 januari 2002 21:50 schreef SpankSpankeronie het volgende:

NL:
Schalken (27)vs Kucera 1-6 4-6 6-1 1-6
Sluiter vs C.Rochus (Bel) 6-4 3-6 4-6 2-6
Oremans vs Coetzer(15) 1-6 1-6
Noorlander vs Lisa Raymond (18)0-6 1-6
Boogert vs Pizzichini 6-3 6-3

Hopeloos dat NL-tennis
Sjeng is zich zeker nu al aan het sparen voor het najaar.
Oremans kan beter direct de slagerij van der Pa overnemen en als Sluiter de toekomst moet zijn is er geen toekomst.

gelukkig is Kristie er nog,al zal zij zeer waarschijnlijk ook sneuvelen in ronde 2 vs Rita Grande (20)

Waar zijn die goeie tijden gebleven met de Kraaj,Haarhuis,Eltingh en Siemerink?

pi_2828429
quote:
Op maandag 14 januari 2002 04:12 schreef beelzebub het volgende:
Nou dat ging rap, Oremans is met twee keer 6-1 gewipt door Coetzer. Volgens mij kost haar lippenstift aanbrengen meer tijd dan dat ze op de baan heeft gestaan. 1 down, 4 to go.
[..]

----
[..]

Streep die laatste maar door.
De eerste partij op 't Centre Court heeft meteen voor een grote verassing gezorgd. De Franse nobody Julien Boutter heeft Gustavo Kuerten in een 5-setter van ruim 3 uur verslagen: 3-6, 4-6, 7-5, 6-3 en 6-3. Van z'n laatste 6 deelnames(incl. dit jaar) is 'Guga' nooit verder gekomen dan de 2de ronde, een beetje armoedig palmares voor de huidige nr.2 van de wereld.

Julien Boutter haalde toch voor Frankrijk het winnende punt binnen in de Davis Cup finale van 1996 tegen Zweden? viel hij toen niet in voor Cedric Pioline ofzo? Sindsdien eik niks meer van gehoord. Nu dan weer wel.
pi_2828512
oh ja, dat was Arnoud Boetsch die het winnende punt binnenhaalde en het was Stefan Edberg die toen met een blessure moest afhaken. Het was overigens Edberg zijn afscheid. Naam Boutter lijkt er erg veel op. Vandaar de vergissing.
  zaterdag 19 januari 2002 @ 15:59:01 #17
374 beelzebub
master of disaster
pi_2866731
De partij tussen Sampras en de Franse Daviscupheld Escude is net pas afgelopen na 3 uur en 50 minuten: 7-6(5), 5-7, 6-4, 6-7(6) en 6-3. Escude kan zich voegen bij z'n maatjes Grosjean en Clement of zich voor te bereiden op 't treffen met Nederland.

In de 1/8ste finales een heuse knaller tussen oud-US Open kampioenen en ex-nummer 1's van de wereld: Safin - Sampras.

zaterdag 19 januari 2002 @ 17:38:52 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_2867571
quote:
Op dinsdag 15 januari 2002 22:08 schreef Leatherface het volgende:
oh ja, dat was Arnoud Boetsch die het winnende punt binnenhaalde en het was Stefan Edberg die toen met een blessure moest afhaken. Het was overigens Edberg zijn afscheid. Naam Boutter lijkt er erg veel op. Vandaar de vergissing.
Boutter : Vorig jaar goed gedaan op Roland Garros. ik geloof uit me hoofd 4de ronde. daarnaast nog een paar wedstrijdjes gewonnen op Grand Slams maar nix bijzonders.
is overgens inmiddels ook al naar huis.

Safin - Sampras wordt spannend.
van Safin is nog nix laten zien de hele Australian open omdat niemand hem momenteel in staat acht om ook maar iets te presteren. volgens mij heeft ie het wel erg goed gedaan in de afgelopen rondes dus sluit em niet uit.
ik vind Rios wel weer een gevaarlijke outsider omdat er al zoveel geplaatste spelers uit zijn.
Daarnaast acht ik Sampras in staat om te winnen maar daarnaast is het bar weinig. misschien Henman maar verder....... neej
Ik vind het ook wel erg moeilijk om het te voorspellen op het moment hehe....
wel leuk

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_2883127
Wedstrijd Safin - Sampras

Wedstrijd is nu een kwartiertje oud, 3 games gespeeld.

Safin heeft Sampras al 2 keer gebroken en dat omdat hij een aantal goede beslissingen nam en Sampras nog niet echt schrep staat te volleren (lees: vaker uit dan in).

Als dit zo door gaat dan is Sampras in 3 straight sets weg.

Maar het is en blijft Sampras...

Ik hou jullie op de hoogte.

pi_2883248
Safin serveert voor de eerste set, Stand 5-2
pi_2883267
eerste set met 6-2 naar Safin, met weinig winners (9 tegen 16) en veel unforced errors (18 tegen 12) voor Sampras.
pi_2883364
Sampras lijkt wat beter te gaan spelen, maar maakt nog weinig kans op de service van Safin. Stand tweede set: 2-1 voor Sampras.
pi_2883408
En de eerste break in de tweede set, Safin breekt Sampras, dmv onnavolgbare passings en returns! Stand: 3-2 Safin, Safin serveert.
pi_2883413
En een kleine blessurebehandeling voor Sampras (weer die voetwratten van hem ...
pi_2883431
Overigens, wat denk je ervan, gaat de winnaar van deze wedstrijd ook het toernooi winnen?

Je zou het haast wel verwachten...

O+. Ripley. O+.
pi_2883463
Hmm, ik denk dat Safin deze wedstrijd wint, de enige horde die hij nog tegen kan komen is Tommy Haas, die staat ook behoorlijk te tennissen.

Maar een Safin in deze vorm is verdomde moeilijk te stoppen.

Tussenstand is trouwens 4-3 voor Safin (Safin serveert)

pi_2883476
Inderdaad, ik verwacht ook dat hij deze wedstrijd wint. En het lijkt me zeer waarschijnlijk dat hij dan ook het toernooi wint. Maar je weet nooit. Een Rios en een Bjorkman hebben in het verleden toch ook wel laten zien erg goed te kunnen tennissen...
O+. Ripley. O+.
pi_2883505
Waarbij je het met Rios nooit weet (man oh man, over "labiele" mensen gesproken - bijv. Ivanicevic), en Bjorkman is ook al wat ouder, net zoals Sampras.

Ik denk dat dit toernooi het begin is van het einde van de oude generatie. Met misschien Agassi als uitzondering, maar ik denk dat er weinig speler in staat zullen zijn om dit jaar de jongens zoals Hewitt, Roddick, Federer en Safin van toernooiwinsten af te houden.

pi_2883511
Tweede set ook naar Safin, met 6-4
pi_2883587
Klasse jongens, dit verslag!!

Ik zit op m'n werk, kan ik het toch volgen!

pi_2883603
quote:
Op maandag 21 januari 2002 12:19 schreef Hawk het volgende:
Klasse jongens, dit verslag!!

Ik zit op m'n werk, kan ik het toch volgen!

Via dit linkje kun je de score goed volgen: http://www.ausopen.org/ibmrealtime/index.html
O+. Ripley. O+.
pi_2883619
quote:
Op maandag 21 januari 2002 12:21 schreef Smike het volgende:

[..]

Via dit linkje kun je de score goed volgen: http://www.ausopen.org/ibmrealtime/index.html

Merci!!
pi_2883695
En Safin staat in de 3e set alweer een break voor. Gaat hard zo.
O+. Ripley. O+.
pi_2883714
quote:
Op maandag 21 januari 2002 12:32 schreef Smike het volgende:
En Safin staat in de 3e set alweer een break voor. Gaat hard zo.
Ja, Sampras kan binnen het halfuur zijn tas inpakken als het zo doorgaat.

Safin staat inmiddels 3-1 voor in de derde set, serveert, retouneert en passeert ongelooflijk goed, en Sampras doet weliswaar zijn best, maar het heeft weinig zin tegen een Safin in deze vorm.

pi_2883772
Sampras heeft zijn taktiek een beetje veranderd, staat op dit moment va banque te spelen (alles of nix). En je raadt het al, vaker nix dan alles. Mooi is wel te zien dat hij niet opgeeft en het blijft proberen, maar hij mist de echte scherpte, Approches belanden net te vaak vlak buiten de lijnen, volleys zijn niet scherp genoeg waardoor Safin de kans krijgt een passing te slaan (en dat ook doet) en als Sampras een harde groundstroke speelt, krijgt hij hem gewoon nog iets harder terug.

Stand is nu 4-3 in het voordeel van Safin, en Safin mag serveren.

pi_2883823
De kwartfinale - partijen:

Marcelo Rios - Tommy Haas (7)
Wayne Ferreira - Marat Safin (9) (onder voorbehoud)
Jiri Novac (26) - Stefan Koubek
Jonas Bjorkman - Thomas Johansson (16)

en de dames:

Jennifer Capriati (1) - Amelie Mauresmo (7)
Kim Clijsters (4) - Justin Henin (6)
Adriana Serra Zanetti - Martina Hingis (3)
Monica Seles (8) - Venus Williams (2)

pi_2883834
En Sampras heeft zijn eerste break binnen, op een zeer belangrijk moment... stand 4-4, Sampras serveert !!
pi_2883868
quote:
Op maandag 21 januari 2002 12:47 schreef JSR het volgende:
En Sampras heeft zijn eerste break binnen, op een zeer belangrijk moment... stand 4-4, Sampras serveert !!
Erg sterk inderdaad! Anders was het al bijna afgelopen.
O+. Ripley. O+.
pi_2883926
6-5 Sampras, Safin serveert.
pi_2883958
En de tiebreak is begonnen...zou Sampras nog een kunstje flikken??
pi_2883980
En Sampras staat een mini-break voor in de tiebreak (4-2).

Wissel van speelhelft en nog 3 punten te gaan voor Sampras om er nog een 4e set uit te slepen.

pi_2883992
3 setpoints voor Sampras (6-3)

de 5-3 was overigens een dubieuze beslissing van de umpire, mazzeltje voor Sampras

[Dit bericht is gewijzigd door JSR op 21-01-2002 13:10]

pi_2884001
Tegen Grosjean verpeste hij het alsnog...
O+. Ripley. O+.
pi_2884014
En de derde set gaat naar Piet! .
Wittgenstein
pi_2884015
quote:
Op maandag 21 januari 2002 13:10 schreef Smike het volgende:
Tegen Grosjean verpeste hij het alsnog...
Nu dus niet, we krijgen nog een vierde set. .
O+. Ripley. O+.
pi_2884020
En de set is binnen (na 2 setpoints verspeeld te hebben).

Stand: 6-2, 6-4, 6-7 in het voordeel van Safin.

Had ik toch mooi geen gelijk met mijn halfuurtje en tas pakken (gelukkig maar, maakt het nog een beetje spannend).

Nu maar kijken of het een eenmalige opleving was van Sampras of dat ie de lijn kan doortrekken.

pi_2884081
Met 1-0 tegen in de vierde set werkt Sampras drie breakpoints weg en komt op deuce.
Wittgenstein
pi_2884105
Stand in 4e set is 1-1, met de opmerking dat Sampras snel 0-40 achterstond en 3 breakpoints op rij wist weg te werken, een vierde breakpoint tegen kreeg, met een service winner teniet deed, nog een service winner produceerde voor een gamepoint, deze niet benutte door een foute volley, door nog een service winner op zijn tweede gamepoint kwam en met een ace op zijn tweede service de game pakte (zeer sterk spel dus, mooie game).
pi_2884169
Breakpoint voor Sampras...

Safin heeft wat moeite met de calls die de lijnrechters en umpire geven, daardoor begint hij iets minder te spelen, en Sampras trekt zich er lekker aan op.

Breakpoint helaas niet benut, en Safin komt op een 2-1 voorsprong. (Na een absoluut fantastische ralley, de mooiste uit de partij !! )

pi_2884230
Sampras van 40-0 voor naar deuce, staat weer een beetje te knoeien...

Voordeel voor Sampras en de gamewinst (Ace nummer 16), stand 2-2

pi_2884231
Tja, als Safin zijn koppie laat hangen zie ik Sampras nog naar de volgende ronde gaan...
O+. Ripley. O+.
pi_2884242
quote:
Op maandag 21 januari 2002 13:38 schreef Smike het volgende:
Tja, als Safin zijn koppie laat hangen zie ik Sampras nog naar de volgende ronde gaan...
Safin laat zich teveel afleiden, en Sampras maakt daar mooi gebruik van. Safin is nog wel sterker dan Sampras, even de 3 volgende games afwachten wat er gebeurt, dan durf ik pas weer uitspraken te doen...
pi_2884293
Makkelijke game voor Sampras en de stand is 3 all.
Wittgenstein
pi_2884435
En 4-4 ondanks een breakpoint voor Safin....
O+. Ripley. O+.
pi_2884593
breakpoint voor Sampras (om op 6-5 te komen)
pi_2884622
Helaas, 6-5 voor Safin en Sampras serveert.
pi_2884671
En de tweede tiebreak gaat beginnen.

Bij winst voor Safin is het afgelopen, als Sampras wint krijgen we nog een vijde set (die ik niet kan zien omdat ik zo een meeting heb )

pi_2884719
Sampras - Safin

1-0
2-0
3-0
3-1
3-2
4-2 en wissel van speelhelft, Sampras mag nog 1 keer serveren

pi_2884765
Sampras - Safin

4 - 3 (volley in het net van Sampras, errug zonde, veld lag open)
4 - 4 mooie groundstroke Safin
4 - 5
5 - 5

Machpoint of Setpoint ??

pi_2884771
Sampras - Safin

Setpoint Sampras......uitermate vet punt !!

pi_2884791
Sampras - Safin

6 - 6 mooi punt van Safin

Wissel van speelhelft

pi_2884809
Sampras - Safin

Safin serveert om op matchpoint te komen

1e service gaat uit
2e service goed en mooie aanvalsslag

1e matchpoint Safin

Sampras serveert

pi_2884823
Sampras - Safin

Dikke kans Safin, maar hij slaat de passeerslag in het net.

Stand: 7-7

8-7 Sampras...2e setpoint

pi_2884844
Sampras - Safin

Safin serveert

8-8 weer een mooie groundstroke
8-9 2e matchpoint (ace)

pi_2884854
Sampras - Safin

Sampras serveert

Fantastische bal van Safin, in de loop genomen, mooie forehand

Safin is door

pi_2884872
Over de hele match gezien heeft Safin verdiend gewonnen, hij was scherper in de ralleys dan Sampras, die het erg vaak liet liggen in de afwerking (voornamelijk de volleys).

Spannende wedstrijd met een verdiende winnaar.

pi_2884908
En ook een applausje voor de "verslaggevers" in deze topic.
pi_2885138
Safin op weg naar z'n tweede Grand Slam. .
O+. Ripley. O+.
  maandag 21 januari 2002 @ 17:30:54 #69
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2887903
Hele gave wedtrijd! Met uiteindelijk een terrechte winnaar, gunde het Safin de Connors immitator een stuk minder als Sampras maar die gaf het helaas weg op het eind door op sommige belangrijke momenten te afwachtend te spelen Een fantastische matchwinner van Safin trouwens zeg was er stil van zoals met meer punten van beide kanten.

Morgen Björkman - Johanson waar ik me zeer op verheug ben nogal fan van Björkman die het zeer verdient om een grandslam te winnen want dat is nog nooit gebeurt en dat vind ik zeer jammer. Gister tegen Henman was ik gigantisch voor Jonas en hij won op een indrukwekkende manier vond ik, scoorde als het er echt opaan kwam En wat ik nou zo waardeer aan z'n spel is dat hij onverwachte dingen durft te doen, voor elke bal gaat, nooit het koppie laat hangen, nooit doorzeikt over een uitgegeven bal, altijd het hooft koel houd, zeer sterk is aan het net. Eigenlijk heel vreemd dat hij met al die eigenschappen niet de nummer 1 van de wereld is Kan iemand nog slechte eigenschappen verzinnen?

pi_2888161
quote:
Op maandag 21 januari 2002 17:30 schreef Machiel het volgende:
Eigenlijk heel vreemd dat hij met al die eigenschappen niet de nummer 1 van de wereld is Kan iemand nog slechte eigenschappen verzinnen?
Hij begint een beetje te oud te worden en hij is te veel met het dubbelen bezig. Daarnaast is het een beetje een levensgenieter geworden. Maar hij heeft niet voor niets nummer 4 gestaan op de wereldranglijst. Hij heeft het wel in zich. .

En dank zij dat gedubbel van hem speelt hij leuker tennis dan ooit. .

O+. Ripley. O+.
  dinsdag 22 januari 2002 @ 00:06:40 #71
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2893391
Ja hij is niet de jongste meer zeker als je m naast broekie Safin zet In z'n partij zondag was hij nogsteeds beter als Haarhuis ooit geweest is sorry Paultje maargoed hij is een van de beste dubbelaars ooit Met wie dubbelt Jonas ookweer? Altijd gevaarlijk team.

Finale Safin - Johansson denk ik maar geef Björkman ook een goede kans zeker als hij Johansson terug naar Zweden kan slaan maar dat wordt nog een hele kluif ben ik bang. Ik hoop iig dat Safin het niet weer wordt eigenlijk de aansteller (wel verdomt goed).

Bij de vrouwen Capriati - Williams(hoe voorspelbaar ) al is Seles hoop ik niet kansloos tegen Williams, Seles heeft weinig hoeven doen in de 1/8-finale door opgave van haar tegenstandster na 6 games wie weet helpt het

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 22-01-2002 00:15]

pi_2895073
quote:
Op maandag 21 januari 2002 12:47 schreef JSR het volgende:
De kwartfinale - partijen:

Marcelo Rios - Tommy Haas (7)
Wayne Ferreira - Marat Safin (9)
Jiri Novac (26) - Stefan Koubek 6-2, 6-3, 6-2
Jonas Bjorkman - Thomas Johansson (16) 0-6, 6-2, 3-6, 4-6

en de dames:

Jennifer Capriati (1) - Amelie Mauresmo (7)
Kim Clijsters (4) - Justin Henin (6)
Adriana Serra Zanetti - Martina Hingis (3) 2-6, 3-6
Monica Seles (8) - Venus Williams (2) 6-7, 6-2, 6-3

[Dit bericht is gewijzigd door JSR op 22-01-2002 13:43]

pi_2895860
Sensatie, sensatie...

Venus Williams ligt er uit door toedoen van Monica Seles.

In de eerste set, bij een stand van 4-4 moest Venus behandeld worden voor een blessure, wist daarna nog wel de eerste set te winnen in de tiebreak. De tweede set ging naar Seles met 6-2.

In de derde set speelde Seles erg vastberaden en wist deze te winnen met 6-3.

Daarmee is Seles dus door, en kan Venus lekker thuis gaan zitten en haar knie laten genezen.

pi_2896428
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 11:26 schreef JSR het volgende:
Sensatie, sensatie...
Niet echt een sensatie dus, aangezien Venus helemaal niet topfit was. Eigenlijk was het al een schande dat ze uberhaupt zover gekomen was. Kijk maar naar bv Kuerten bij de mannen, die is ook niet fit en verliest gelijk de eerste ronde. Maar nu Rios er wat van gezegd heeft (het ontbreken van een brede top bij het damestennis) is hij niet zo populair meer (niet dat hij dat ooit was ). Afijn, gelijk had hij wel.
O+. Ripley. O+.
pi_2896553
Die Rios is natuurlijk een etterbak, maar ben ik de enige hier die graag naar zijn spel kijkt?

Een Belgische eindzege bij de dames zou ik erg leuk vinden.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_2896604
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:40 schreef the-O het volgende:
Die Rios is natuurlijk een etterbak, maar ben ik de enige hier die graag naar zijn spel kijkt?
Nee, die vent heeft zoveel balgevoel dat ik er ook graag naar kijk.

Maar dat hij niet zo populair is bij de toernooibazen kan ik ook wel weer begrijpen, want hij heeft van die dagen dat hij echt 0,0 inzet toont.

O+. Ripley. O+.
pi_2897128
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:44 schreef Smike het volgende:

Nee, die vent heeft zoveel balgevoel dat ik er ook graag naar kijk.

Maar dat hij niet zo populair is bij de toernooibazen kan ik ook wel weer begrijpen, want hij heeft van die dagen dat hij echt 0,0 inzet toont.

Ik ben in mei 2000 hier in Düsseldorf aanwezig geweest bij de ARAG World Team Cup, een soort Davis Toernooi in 1 week tijd, met 2 poultjes van 8 landen. Dit toernooi is ieder jaar de week voordat Roland Garros begint, en de grote spelers komen hier altijd langs (Rusland, met Safin en Kafelnikov, USA met Sampras, Australie met Rafter en Hewitt) en dus ook Chili, met Rios.

Wat Rios daar heeft laten zien, in de 2 wedstrijden die hij heeft gespeeld, was nog minder dan 0,0% inzet. Hij werd in 1 van de partijen door ik geloof een Argentijn (naam is me ff ontschoten, kom ik nog wel op), in nog geen uur tijd met 6-0, 6-1 van de baan afgetimmerd !! Begeleidt door het BOE-geroep van zo'n 2.000 toeschouwers is hij de baan afgerend, en we hebben hem daarna niet meer teruggezien.

Ik geef toe dat Rios, ALS ie een goede dag heeft, en MITS hij er zelf zin in heeft, een behoorlijk mooie bal kan slaan, maar hij laat het zo verdomde weinig zien. En dat vind ik een weinig professionele instelling van een voormalige top 10 speler.

dinsdag 22 januari 2002 @ 15:58:27 #78
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2898810
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 11:26 schreef JSR het volgende:
Sensatie, sensatie...

Venus Williams ligt er uit door toedoen van Monica Seles.

Nognooit gebeurd idd maar van een fitte Williams zal ze ook nooit meer winnen ben ik bang Ben er wel blij mee eigenlijk het is weereens tijd voor een keer geen Williams in de finale van een grandslam.
  donderdag 24 januari 2002 @ 00:37:22 #79
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_2917604
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 12:40 schreef the-O het volgende:

Een Belgische eindzege bij de dames zou ik erg leuk vinden.

Rios is een heerlijke tennisser
jammer dat ie er uit ligt
Ik ga nu voor Safin en Hingis als kampioenen
  donderdag 24 januari 2002 @ 00:40:50 #80
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_2917644
Hingis heeft een snotneus ,denk dat Clijsters het bij de dames gaat winnen.
En let op,bij de heren gaat Johansson het toernooi winnen
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_2944659
Heb de finale gezien tussen Hingis en Capriati.

Vraag me dan meteen af wat er in het hoofd van Hingis speelt als ze zo'n partij uit handen geeft. ( volgens mij ligt ze daar zeker een paar nachten wakker van)

4-0 voorstaan in de tweede set en 4 championship points krijgen.

Ben wel blij dat Capriati gewonnen heeft want Hingis vind ik de onsportiviteit zelve.

Ook knap van Capriati dat ze uit zo'n beknelde positie toch gewonnen heeft. Das pas een winnersmentaliteit. Vanuit een totaal slechte positie toch de winst in handen nemen.

Keihard toeslaan en afmaken.

zaterdag 26 januari 2002 @ 19:56:40 #82
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2946247
Helaas wist ik al wie er zou winnen Op teletekst stond vanmorgen op pag. 102 'Capriati wint Australian open' Ik bedoel als je dat wil weten kijk je bij het sportnieuws waar het hoort Gister ook zoiets voor 13:00 was er de eerste set van Safin - Haas dan zou het nieuws komen dan de persconferentie van Advocaat v. Hanegem dan de rest van de partij, komt er ineens het sportjournaal waar voor ik het door heb die doos zegt 'Safin wint van Haas in de halve finale' Ok dat lucht op

Heel knap terug gekomen van Capriati hoor maar Hingis verneukte het wel heel erg, deed me denken aan Jana Novotna in de finale vanWimbledon tegen Steffi Graf. Wat een schitterend punt van Capriati op matchpoint zeg!

Morgen zal de mannenfinale waarschijnlijk niet zo spannend zijn tenzij Safin een slechte dag heeft. Gun het Johansson en de Zweden iig veel meer dus is wel duidelijk dat ik flink anti Safin en pro Johansson ben morgen(nee kijk niet om 4 uur al ).

zaterdag 26 januari 2002 @ 20:04:42 #83
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_2946333
quote:
Op zaterdag 26 januari 2002 19:56 schreef Machiel het volgende:
Morgen zal de mannenfinale waarschijnlijk niet zo spannend zijn tenzij Safin een slechte dag heeft. Gun het Johansson en de Zweden iig veel meer dus is wel duidelijk dat ik flink anti Safin en pro Johansson ben morgen(nee kijk niet om 4 uur al ).
Kom op Machiel,gewoon die wekker op 4 uur zetten,heb je ook het probleem niet dat je de uitslag al weet voor het einde van de partij.

Tip voor Johansson,laat Safin heel veel lopen dan maak je nog een kansje want conditioneel is Marit volgens mij niet al te sterk.

May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_2948423
Ik hoop dat Johansson die Rus helemaal op een hoopje speelt. Al heb ik er een hard hoofd in.

Niettemin is Marat Safin zeker niet mijn favoriete tennisser. En ik ben altijd voor de underdog.

zondag 27 januari 2002 @ 02:00:20 #85
6146 SpankSpankeronie
pi_2949621
Heb het niet zo op met die Johansson,lekker vanaf de baseline het spelletje spelen,nee daar hou ik niet zo van.
Zie toch liever Safin winnen en dat zal Marit ook wel gaan doen in 3 straight sets.
  zondag 27 januari 2002 @ 07:35:47 #86
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2950360
Goh niemand de wedstrijd live gezien? Ikke dus wel en Johansson heeft gewonnen. Ik moet zeggen dat ik maar een matige speler vind, het is dat die Safin er helemaal niks van bakt, nee saaie wedstrijd met een saaie winnaar, dan was het damestournooi toch een stuk leuker dit jaar.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_2951068
Ik ben wel blij dat Johansson heeft gewonnen. Zo denderend vond ik hem nou ook weer niet spelen. Maar goed, hij wint het toch maar ff. Persoonlijk zie ik veel liever spelers als Hewitt, Ivanisevic, Sluiter en Federer tennissen. Ik vind vooral het spel van Roger Federer soms erg mooi om te zien. Agassi vind ik ook een heel mooie tennisser, maar die was er niet bij. En laten we Pete Sampras natuurlijk ook niet vergeten. Hij is niet meer de jongste maar kan toch nog altijd behoorlijk tennissen. Marat Safin is daarentegen geen favoriet van mij. Ik weet niet hoe het komt, maar ik mag hem niet zo heel erg. Kafelnikov ook niet zo.

Maar ik denk dat er niet zo heel veel Johansson getipt zullen hebben als eindwinnaar. Ik weet niet hoe hij bij de bookmakers genoteerd stond. Gelukkig komen er nog altijd verrassingen voor bij het herentennis, zoals ook vorig jaar op Wimbledon. Bij het Herentennis komen er iig meer verrassingen voor als bij de Dames. Want het zijn altijd de Williams zusjes, Martina Hingis, Lindsay Davenport en Jennifer Capriati die alle toernooien winnen. Ik hoop wel dat we binenkort de eerste Belgische Grand Slam overwinning krijgen. Dat zou pas mooi zijn

pi_2952347
quote:
Op zondag 27 januari 2002 07:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Goh niemand de wedstrijd live gezien? Ikke dus wel en Johansson heeft gewonnen. Ik moet zeggen dat ik maar een matige speler vind, het is dat die Safin er helemaal niks van bakt, nee saaie wedstrijd met een saaie winnaar, dan was het damestournooi toch een stuk leuker dit jaar.
Johansson vind ik ook maar een matige speler ja. Is nogal saai tennis.

Ik vind tennissers die meer verdedigend spelen niet zo heel boeiend eigenlijk. Sommige tennissers die brengen alleen de bal terug en wachten op de fouten van de ander.

In sport vind ik de verdediging nooit leuk. Ik vind de aanval veel interessanter vaak.

Risico vol tennis is mooi. Gewoon voor alles of niets gaan.

pi_2952487
quote:
Op zaterdag 26 januari 2002 19:56 schreef Machiel het volgende:
Helaas wist ik al wie er zou winnen Op teletekst stond vanmorgen op pag. 102 'Capriati wint Australian open' Ik bedoel als je dat wil weten kijk je bij het sportnieuws waar het hoort Gister ook zoiets voor 13:00 was er de eerste set van Safin - Haas dan zou het nieuws komen dan de persconferentie van Advocaat v. Hanegem dan de rest van de partij, komt er ineens het sportjournaal waar voor ik het door heb die doos zegt 'Safin wint van Haas in de halve finale' Ok dat lucht op
Zwaar klote is dat ja Snap ook niet waarom de Nos dat op die manier doet.

Hier was mijn broer zo lollig om te vertellen dat Capriati gewonnen had

Als je de uitslag al weet dan is er geen bal meer aan

pi_2952688
quote:
Op zondag 27 januari 2002 16:10 schreef yingyang het volgende:

[..]

Ik vind tennissers die meer verdedigend spelen niet zo heel boeiend eigenlijk. Sommige tennissers die brengen alleen de bal terug en wachten op de fouten van de ander.

In sport vind ik de verdediging nooit leuk. Ik vind de aanval veel interessanter vaak.

Ik vond het ook geen spectaculair tennis van Johansson. Dan had ik veel liever Jonas Bjorkman en Marcello Rios in de finale gezien. Wat is het eik jammer dat Rafter er niet meer bij is. Die speelde tenminste mooi en aanvallend tennis. Maar baseline spel kan wel heel mooi zijn. Ik vind Agassi en Kuerten best wel mooie tennissers.
  zondag 27 januari 2002 @ 17:13:54 #91
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2952979
quote:
Op zondag 27 januari 2002 16:10 schreef yingyang het volgende:

[..]

Ja het is dat het een Zweed is De support die de Zweden altijd krijgen op de grandslams vind ik echt heel leuk zouden meer landen moeten hebben! Nederland heeft dat wel nou nog een speler die vaak de laatste 8 haalt

Had idd veel liever Björkman in de finale gezien dat was idd veel leuker geweest om naar te kijken, maar al met al vind ik het toch heel gaaf dat iemand als Johansson dit toernooi op z'n naam schrijft ondanks dat alleen de titelverdediger van de favorieten ver kwam een knappe prestatie. Hij speelde het wel heel slim vond ik, geen potje wie slaat het hardst want dat wint Safin partij werd beslist doordat Safin niet z'n eigen spel speelde maar met Johansson meeging denk ik.

Nou dat was t weer op naar de Davis-cup

zondag 27 januari 2002 @ 17:40:12 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_2953351
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 00:40 schreef CAZZO het volgende:
Hingis heeft een snotneus ,denk dat Clijsters het bij de dames gaat winnen.
En let op,bij de heren gaat Johansson het toernooi winnen
pff jij moet waarzegger worden ofzo
maar dan alleen bij Heren

anyway vond ik de finale van de mannen te saai voor woorden.
Johansson speelde gewoon goed maar Safin had te veel last van de hitte.
Ik vind het spel van Johansson niet zo leuk om naar te kijken. Vooral omdat het allemaal technisch vanaf de baseline tennissen is en dan een beetje fouten afwachten. Het is echt persentage tennis.
Ik vind het leuker om Kafelnikov of een stel spanjaarden vanaf de baseline te zien spelen. Die zijn wat creatiever.
Verder mag ik Rafter ook wel
maar ik heb een afkeer tegen Agassi en ook een beetje tegen Sampras. kweenie hoe het komt maar vindt het gewoon niet leuk om naar te kijken

pi_2953671
Ik weet wel zeker dat Martina Hingis er flink de P in zal hebben. Als je op zo'n manier de partij uit handen geeft. Dat is echt zwaar balen. Weer geen Grand Slam voor haar. Ik ben eik ook niet zo voor Hingis, al vind ik het wel heel hypocriet dat die Fransen haar steeds uitjouwen op Roland Garros. Ik hoop dat Clijsters of Henin een keer een Grand Slam wint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')