in mijn vorige woonplaats had ik buren die enorm aan de maat waren.quote:Op maandag 4 december 2006 13:31 schreef E.T. het volgende:
Kinderen zien in eerste instantie nog niet of iemand dik is of niet. Ze zien wel grote of minder grote mensen, maar of dat nou abnormaal is, of normaal.. Weten zij veel. (zeker als ze drie zijn).
Mijn schoonfamilie is nogal behoorlijk aan de maat.. en de kinderen zien dat echt niet. Oom is gewoon oom.. en ja, die is groot..
Wat ik kan bedenken is dat er bij de vrienden van TS toch regelmatig over dieten en dik zijn gepraat wordt. Dat moeder (of vader) bang zijn dat kind later dik wordt en daarom iets niet mag hebben (een snoepje bijv).
Persoonlijk kan ik er nl. niet bij dat een kind van 3 zelf verzint/ziet dat iemand dik is
Kinderen zijn eerlijk, ook al hebben ze geen verstand van de impact die het kan hebben als ze iets zeggen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:13 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
in mijn vorige woonplaats had ik buren die enorm aan de maat waren.
op een gegeven moment fietste er een van hen langs en luca (toen ongeveer 3) wees en riep keihard: sooooooheee, die is dik.
hij zag het dus wel degelijk. en ik had meteen zo'ngevoel.
dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, ware het niet dat ik zeker weet dat het meiske liever met poppen speelt en op K3 danst, de tv staat daar zelden tot nooit aan.quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:25 schreef Githa het volgende:
Dat gehamer bij het CB over gewicht vind ik ook zoiets, sommige kinderen zijn daar best gevoelig voor en dat zouden ze best wat tactiser kunnen brengen.
Wat heeft dat met het Consultatie Bureau te maken?quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:31 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, ware het niet dat ik zeker weet dat het meiske liever met poppen speelt en op K3 danst, de tv staat daar zelden tot nooit aan.
voedingscentrum voedingscentrumquote:Op dinsdag 5 december 2006 09:35 schreef Klonk het volgende:
oeps, sorry ik was zwaar in de war met die reclame van het centraal bureau levensmiddelen![]()
Kleine kinderen halen wel meer gekke dingen in het hoofd die in eerste instantie compleet irrationeel lijken.quote:Op maandag 4 december 2006 13:02 schreef Klonk het volgende:
Maar ik vraag me dus echt iets af, zeker gezien onze kinderplannen/wens, hoe krijgt een kindje van 3 jaar het in godsnaam in haar koppie om zich op haar 3de jaar zich al te druk te maken over haar figuur en hoe zou je dat kunnen voorkomen.
Vader en moeder zijn gewoon een normaal postuur, geen modepopjes gewoon lieve nuchtere zorgzame mensen.
Volgens mij mag dat ook nog helemaal niet, ook niet met toestemming van de ouder.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:06 schreef lady-wrb het volgende:
een kleuter met een navelpiercing
ik ben behoorlijk liberaal, maar dat vind ik toch wel erg ver gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |