abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2850151
Vind ik ook. Ik krijg hier vaak te horen dat God niet bestaat en van alles en nog.

Wie of wat heeft me alles gegeven dat ik zie dan

Wie heeft licht uitgevonden.

Of was het een lego poppetje dat alles gemaakt heeft ???

Het was pinokkio zeker.

pi_2850199
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 21:06 schreef yingyang het volgende:
Het was pinokkio zeker.
Wees daar maar niet zeker van hoor, pinokkio bestaat niet.

Het was de oorwaterballonknal die al het water deed ontstaan. Toen kregen we opeens leven uit een of andere oersoep die uit zichzelf is ontstaan...

pi_2851161
quote:
Vind ik ook. Ik krijg hier vaak te horen dat God niet bestaat en van alles en nog.

Het was pinokkio zeker.

Het is precies DIE instelling waardoor de mens GOd heeft uitgevonden.

'Oh ik vind alles zo complex, oh jee wat gebeurd er! Het is vast een GOd want ja wat moet het anders zijn? Kijk donder iieuw wat is dat, dat is Thor! Oh en de aarde is plat'

Moet je kijken wat de Mens in de afgelopen 100 - 200 jaar bereikt heeft: infrastructuur, internet, stoomachine auto's ALLES. EN maar in 200 jaar.

En de natuur zou zogenaamd niet in miljarden jaren een Aarde kunnen maken

pff onwetenheid drijft mensen tot rare dingen

oud
pi_2855294
quote:
etc...
Dit is natuurlijk een veel gehoord argument voor het bestaan van God en ook een hele begrijpelijke. Het probleem dat mensen daar vaak bij over het hoofd zien is dat het een verschuiving van het probleem is. Want uiteraard rijst dan gelijk de volgende vraag: Wie heeft God gemaakt. Meestal zegt men dan: "Niemand, God was er altijd al". Ik vind het zeer eigenaardig dat men DAT wel kan accepteren, maar dat men dat niet zou kunnen accepteren van andere zaken. Een schepper die altijd al heeft bestaan vindt men waarschijnlijker dan dat sub-atomaire deeltjes spontaan ontstaan.

PS: Dat wil niet zeggen, dat ik mij niet verwonder over het heelal en het ontstaan ervan. Maar ervan uitgaan dat een denkend almachtig wezen alles heeft geschapen vind ik op zijn minst voorbarig.

"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
pi_2855303
nog erger
quote:
je gaat bij dit soort statements er al van tevoren vanuit dat er een iets of iemand is , en daarnaast ga je er al vanuit dat alles wat je hebt daardoor komt. Hoe kun je dit nou beweren?
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_2855310
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 22:04 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Moet je kijken wat de Mens in de afgelopen 100 - 200 jaar bereikt heeft: infrastructuur, internet, stoomachine auto's ALLES. EN maar in 200 jaar.

En de natuur zou zogenaamd niet in miljarden jaren een Aarde kunnen maken

De mens heeft allereerst eigenlijk nog helemaal niets bereikt, niets zelf gemaakt, enkel gebruik gemaakt van alles wat beschikbaar is en nog zijn we even dom als 4000 jaar terug, we rammen elkaar nog steeds de hersens in.

Sowieso moet je God niet zien als een of ander mannetje die met een hamer en een schep de aarde gemaakt heeft.
Het bestaan van een God sluit de oerknal niet uit!

quote:
pff onwetenheid drijft mensen tot rare dingen
Ik merk het inderdaad
  vrijdag 18 januari 2002 @ 10:14:20 #207
8352 zaiga
The Keenest
pi_2855337
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:02 schreef Koerok het volgende:

Dit is natuurlijk een veel gehoord argument voor het bestaan van God en ook een hele begrijpelijke. Het probleem dat mensen daar vaak bij over het hoofd zien is dat het een verschuiving van het probleem is. Want uiteraard rijst dan gelijk de volgende vraag: Wie heeft God gemaakt. Meestal zegt men dan: "Niemand, God was er altijd al". Ik vind het zeer eigenaardig dat men DAT wel kan accepteren, maar dat men dat niet zou kunnen accepteren van andere zaken. Een schepper die altijd al heeft bestaan vindt men waarschijnlijker dan dat sub-atomaire deeltjes spontaan ontstaan.

Amen!
May the road rise to meet your feet
pi_2855373
quote:

Het was pinokkio zeker.

Wat vind je van de boeken van Grimm?
pi_2855487
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 20:49 schreef 42 het volgende:

[..]

Dat is niet te zeggen, dat moet je voelen.

Nee, want gevoel kan gemakkelijk beinvloed worden, door invloeden van buiten af.
Je moet het zeker weten (Een zeker weten zoals je kunt lezen in de H. Cat.)
  vrijdag 18 januari 2002 @ 11:03:57 #210
21080 42
ULTRA-RECHTS
pi_2855579
quote:

Het was pinokkio zeker.

Ja inderdaad, dat willen die atheisten dus niet begrijpen, God MOET gewoon wel bestaan. Het kan niet anders.
[b]Ik ben dol op negatieve reacties![/b][br]www.jesushatessmut.com
  vrijdag 18 januari 2002 @ 11:32:15 #211
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_2855877
Wat is die 42 voor een gehersenspoelde dombo? Denkt effetjes de waarheid in pacht te hebben. Iets dat wel vaker voorkomt bij godsdienstfanaten, en dan vaak bij moslims en grevo's. Als iemand atheist is dan is dat zijn eigen geloof. En dat is òòk geen enige echte waarheid.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_2856022
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 11:03 schreef 42 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, dat willen die atheisten dus niet begrijpen, God MOET gewoon wel bestaan. Het kan niet anders.

Ik proef dwingelandij met het woord "MOET", er moet niets!!! Dat jij aanneemt dat er een God bestaat is je eigen gedachtengang misschien wel ontstaan uit je onderbewuste angsten.

Waarom willen de gelovigen niet begrijpen dat een atheïst niet in een oude sprookjesboek die door de jaren heen honderden keren met verdraaiingen en andere interpretaties herschreven is gelooft?

pi_2856274
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 11:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik proef dwingelandij met het woord "MOET", er moet niets!!! Dat jij aanneemt dat er een God bestaat is je eigen gedachtengang misschien wel ontstaan uit je onderbewuste angsten.

Waarom willen de gelovigen niet begrijpen dat een atheïst niet in een oude sprookjesboek die door de jaren heen honderden keren met verdraaiingen en andere interpretaties herschreven is gelooft?

Kijk toch eens verder dan alleen die bijbel! Een gelovige gelooft niet zo zeer in de bijbel maar in God. De bijbel is ook maar een boek.

Overigens het feit dat er tegenstrijdigheden in zitten, betekent dat dat de hele bijbel meteen onzin is?

En niemand die zegt dat jij ergens in moet geloven, dat maak je er zelf van.

Unox, the worst operating system.
pi_2856411
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 12:13 schreef Schorpioen het volgende:
Overigens het feit dat er tegenstrijdigheden in zitten, betekent dat dat de hele bijbel meteen onzin is?
De tegenstrijdigheden bewijzen dat de hele bijbel nooit het gedicteerde woord van almachtige perfecte God kan zijn en dat je het dus beter kunt beschouwen als een literair werk, met mythen, wetteksten en af en toe wat historie.

Maar de bijbel blijft natuurlijk een belangrijk boek, zeker literair gezien. En hoewel er in letterlijke zin veel onzin in staat, zou ik de hele bijbel nooit zo omschrijven.

pi_2856413
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 12:13 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Kijk toch eens verder dan alleen die bijbel! Een gelovige gelooft niet zo zeer in de bijbel maar in God. De bijbel is ook maar een boek.

Het geloof kun je niet zonder los maken van de bijbel, de bijbel is de leidraad van het geloof, een soort gebruiksaanwijzing.
quote:
Voor mij is het wel degelijk onzin.
quote:
En niemand die zegt dat jij ergens in moet geloven, dat maak je er zelf van.
Lees maar mijn replay nog eens over, volgens mij begrijp je het niet of trekt verkeerde conclusies.
pi_2856431
quote:
Hier heb ik net wat over gezegd. Heb je dat gewoon niet gelezen of wens je er niet op te reageren?
pi_2856469
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 12:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het geloof kun je niet zonder los maken van de bijbel, de bijbel is de leidraad van het geloof, een soort gebruiksaanwijzing.
De bijbel is slechts de leidraad van het geloof in de BIJBELSE God. Er zijn tig geloven over de hele wereld, die helemaal niks met de bijbel van doen hebben. Ook staat het mensen volledig zelf hun geloof te definiëren.
pi_2856581
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 12:31 schreef Koerok het volgende:

[..]

De bijbel is slechts de leidraad van het geloof in de BIJBELSE God. Er zijn tig geloven over de hele wereld, die helemaal niks met de bijbel van doen hebben. Ook staat het mensen volledig zelf hun geloof te definiëren.

In principe zeg ik precies hetzelfde maar heb het in dit geval over de bijbel. Ook bestrijdt ik het geloof niet, dat moet iedereen voor zichzelf weten net zoals ik absoluut niet in een oppermachtig wezen geloof.
pi_2859782
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 17:05 schreef 42 het volgende:

[..]

Dan ben je spiritueel arm.

En jij intellectueel arm. Heb je niet door dat je heel erg zwart/wit denkt? Ben je zo simpel?
It is much easier to be critical than to be correct.
  vrijdag 18 januari 2002 @ 18:10:45 #220
17768 Hendigebaal
Da A-Team to the rescue
pi_2860101
quote:

Waarom moet God wel bestaan??? Als jij troost vindt in het idee dat er een hogere macht is, wil dat niet zeggen, dat meteen alle andere mensen dat ook doen... Je wilt het hele geloof gaan generaliseren... Er zijn ook mensen die gewoon NIET in een hogere macht geloven... Dat wil niet zeggen dat zij meteen spriritueel dom zijn of niet nadenken... Jij bent degene die iedereen JOUW mening wil aanpraten... Laat iedereen toch in zijn eigen waarde... Laat iedereen die dat wil In God, Allah, Jehova, Boedha, of in Niks geloven...
Ich Liebe es wenn ein Plan Funktioniert!!!!!
  vrijdag 18 januari 2002 @ 18:28:30 #221
8352 zaiga
The Keenest
pi_2860292
Kan 42 ook nog wat anders dan one-liners tikken waarvan de strekking niet verder gaat dan "God bestaat, omdat ik het zeg!"
May the road rise to meet your feet
pi_2860396
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:06 schreef MAY-be het volgende:

[..]

De mens heeft allereerst eigenlijk nog helemaal niets bereikt, niets zelf gemaakt, enkel gebruik gemaakt van alles wat beschikbaar is en nog zijn we even dom als 4000 jaar terug, we rammen elkaar nog steeds de hersens in.

Sowieso moet je God niet zien als een of ander mannetje die met een hamer en een schep de aarde gemaakt heeft.
Het bestaan van een God sluit de oerknal niet uit!
[..]

Ik merk het inderdaad

Wat een onzin zeg! Check de computer waar jij op werkt, radio golf en andere grote uitvindingen. De Mens heeft echt WEL iets bereikt hoor. Weet jij wel hoe complex microprocesoren (?) zijn? We kunnen zelfs het klimaat nabootsen. Nou goed, ik ga hier niet alles opnoemen.

Het feit dat we elkaar de hersens inslaan (niet eens allemaal maar goed) haalt niet weg dat de Mens ontzettend veel dingen heeft uitgevonden. De Mens is niet perfect, en Geloof zal daar nooit iets aan kunnen veranderen. Wij zijn gewoon een product van de natuur, die net als alle andere producten van de natuur niet perfect is.

enkel gebruik gemaakt van alles wat beschikbaar is en nog zijn we even dom als 4000 jaar terug, we rammen elkaar nog steeds de hersens in.
Tja als ik je zo hoor praten dan geef ik je het recht om de Mens dom te noemen. Wat een bull zeg. Wij zijn echt wel slimmer dan toen. Het feit dat er oorlog is etc. heeft niet zo gek veel met intelligentie te maken als jij denkt. Daarnaast beweerde ik ook niks over de slim en domheid van de Mens.

Oh en het rammen van de hersens heeft de Mens altijd gedaan hoor

oud
  vrijdag 18 januari 2002 @ 18:36:50 #223
21080 42
ULTRA-RECHTS
pi_2860406
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 18:28 schreef zaiga het volgende:
Kan 42 ook nog wat anders dan one-liners tikken waarvan de strekking niet verder gaat dan "God bestaat, omdat ik het zeg!"
De mensheid zou meer moeten nadenken over God, want steeds minder mensen geloven in Hem en de wereld gaat naar de verdommenis. Wanneer de mensen weer op het rechte pad terugkomen, zal God de mensheid vergeven voor hun zonden.
[b]Ik ben dol op negatieve reacties![/b][br]www.jesushatessmut.com
pi_2860409
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:02 schreef Koerok het volgende:

[..]

PS: Dat wil niet zeggen, dat ik mij niet verwonder over het heelal en het ontstaan ervan. Maar ervan uitgaan dat een denkend almachtig wezen alles heeft geschapen vind ik op zijn minst voorbarig.

zo denk ik er nou ook over

oud
pi_2860431
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 18:37 schreef Flaman_Creationz het volgende:

[..]

zo denk ik er nou ook over

Ik sluit mij bij de vorige spreker aan
Ik ben niet erg slim maar ik vind zelf van wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')