Die krijgen sowieso al alles terug dat ze betaalt hebben.quote:Op zondag 3 december 2006 21:09 schreef Zondernaam het volgende:
Hoe werkt dit bij studenten die parttime job hebben ? Hoeveel krijgen die teurg ?
Ook uit mn boek:quote:Op zondag 3 december 2006 21:50 schreef RubberenRobbie het volgende:
Overigens is een gift iets wat je uit vrijgevingheid doet. Als je dus daarvoor een reis naar Afrika krijgt, dan is het dus geen gift meer
Heel leuk, maar dat voorbeeld gaat over een vrijwilliger die een onkostenvergoeding kan krijgen, omdat het zo geregeld is bij een organisatie maar daarvan afziet. Hiervoor krijgt een vrijwilliger niets voor terug.quote:Op zondag 3 december 2006 21:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Ook uit mn boek:
"Giften kunnen zowel worden gedaan in geld als in natura. Voorbeeld van naturagiften: de aan vrijwilligerswerk verbonden reiskosten per auto niet in rekening brengen. Deze mogen voor ¤ 0,19 per kilometer worden opgevoerd. Zie art. 6.35."
Dus als je het niet als gift geeft, maar zelf betaald kun je ze denk ik wel als gift opvoeren?
Hm, iddquote:Op maandag 4 december 2006 21:43 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Heel leuk, maar dat voorbeeld gaat over een vrijwilliger die een onkostenvergoeding kan krijgen, omdat het zo geregeld is bij een organisatie maar daarvan afziet. Hiervoor krijgt een vrijwilliger niets voor terug.
TS krijgt een reis naar Afrika voor zijn 'gift', een behoorlijke tegenprestatie. Dus net zo vrijgevig als ¤ 2 betalen aan een bakker en daar een vers gebakken brood voor terugkrijgen. Ook dat kwalificeert niet als gift.
Het feit dat de belastingdienst de aangifte accepteert, zegt niets. Pas wanneer de aftrek bij een controle overeind blijft, heb je recht van spreken.quote:Op maandag 4 december 2006 22:01 schreef Zondernaam het volgende:
Ok even geen discussie over gift of niet, ik weet namelijk zeker dat het werkt op deze manier. Velen zijn me voor gegaan.
Dat vele jou voor zijn gegaan zegt niks zolang niemand een vragenbrief van de inspecteur heeft gekregen. Een reis kwalificeerd gewoon niet als gift, omdat je die 1000 euro niet uit vrijgevigheid overmaakt maar er een tegenprestatie is.quote:Op maandag 4 december 2006 22:01 schreef Zondernaam het volgende:
Ok even geen discussie over gift of niet, ik weet namelijk zeker dat het werkt op deze manier. Velen zijn me voor gegaan.
Ik heb een belastingspapier geregeld van men pa.
verzamel inkomen was 26 000
nu heb ik gevonden:
vanaf 16.265 tot 29.543: 40,35%
dus als ik 1000 euro als gift overmaak, betaal ik daar geen belasting over van 40.35% waardoor ik dus
1000 - 260 (1% drempel) = 740 aftrekbaar is. 40 % hiervan is: 296 euro
correct ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |