Dus het kan!quote:Op zondag 3 december 2006 12:30 schreef Marsepein het volgende:
De bruine uit het buisje en de bruine uit de muur sluit je aan op 1 pool van het stopcontact. De kleine stukje bruin verbind je ook met die pool en met het P contact van de schakelaar.
De blauwe komen beide op de andere pool van het stopcontact en de zwarte komt op het andere contact van de schakelaar.
Oh, en het is dan dus een ongeaard stopcontact.
Ja, ik ben een schema aan het uploaden, maar het gaat niet makkelijk. Moment nog even.quote:Op zondag 3 december 2006 12:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dus het kan!![]()
Kan ik gewoon zo'n opbouwdoos kopen met binnenwerk?
quote:Op zondag 3 december 2006 12:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dus het kan!![]()
Kan ik gewoon zo'n opbouwdoos kopen met binnenwerk?
Dat is dus inbouw, en dat zal als ikd e foto's bekijk niet eenvoudig gaan.quote:Op zondag 3 december 2006 12:43 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
[afbeelding]
fluitje van een cent
Arty is naar de bouwmarktquote:Op zondag 3 december 2006 12:48 schreef Marsepein het volgende:
Dit heb je nodig:
[afbeelding]
en deze:
[afbeelding]
Je moet wel weten waar alle bedrading naartoe gaat.quote:Op zondag 3 december 2006 12:40 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ja, ik ben een schema aan het uploaden, maar het gaat niet makkelijk. Moment nog even.
[afbeelding]
Mop, met wat je nu hebt kan je al wel aan de slag hoorquote:Op zondag 3 december 2006 14:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Arty heeft een geaard stopcontact meegenomen, dus we brengen het van de week even terug. Er zit volgens mij ook geen montageplaatje bij. Vreemd dat ze op zo'n doosje niet even aangeven wat er in zit
Dus vandaag gaat het niet meer lukken. Ik hou jullie wel op de hoogte van het project![]()
Oh Aha!quote:Op zondag 3 december 2006 15:18 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Mop, met wat je nu hebt kan je al wel aan de slag hoor
Gewoon het stopkontakt ophangen maar dan zonder aarde aangesloten....Verder hoeft een montage plaatje niet persé. je kan ook met een plug in de muur(stucwerk volgens mij) het stopkomtakt bevestigen op de muur. Voordeel is dat je ook apparaten aan kan sluiten waat eer uitsparing voor aarde in/aan zit.meeste stopkontaketen zonder aarde kunnen nl geen stekker met ra herbergen .
Wordt er toch nog geklust op zondag !(same in the casa overigens)
Probleem is dat er daar twee gaatjes zitten. Ik kan die derde bruine draad daar niet meer kwijt.quote:Op zondag 3 december 2006 12:30 schreef Marsepein het volgende:
De bruine uit het buisje en de bruine uit de muur sluit je aan op 1 pool van het stopcontact. De kleine stukje bruin verbind je ook met die pool en met het P contact van de schakelaar.
De andere pool heeft maar één gaatje over, want er loopt een zwart draadje van het stopcontact naar de schakelaar. Die draad zat er al. beetje vage foto's, maar hopelijk kunnen jullie het toch zien:quote:De blauwe komen beide op de andere pool van het stopcontact en de zwarte komt op het andere contact van de schakelaar.
Namens arty: Dank!!quote:Op zondag 3 december 2006 15:33 schreef Solingjan het volgende:
Allereerst wil ik me bij je beklagen dat ik nog geen reaktie heb gehad op een van mijn beste complimenten die ik ooit gegeven heb betreffende jullie plafondstuckvakmanschap.
Ik hoor het wel.
Het ding zit straks niet eens in het zichtquote:Het zou toch zonde zijn om in dat mooie huis van jullie op een kamertje waar je dadelijk heel veel komt een leiding op de muur hebt zitten.
Ik denk dat dit een kwestie van 60 minuten is.
Neem een scherpe beitel en hak de hoek van de stenen af die tegen het kozijn zitten.
Met een beetje goeie wil is dit in 12 minuten gebeurd.
Leg er de leiding in.
Hak een gat voor de wcd
Plaats de doos op de pijp
en afsmeren met knauf
Beetje bijschuren en klaar.
Als je dat dadelijk gaat schilderen zie je er niets meer van.
Of je trekt nieuwe leidingen of je trekt de bestaande door de pijp en de wcd voor dat je deze instuckt.
En ik zou zeker de raad van Klipper opvolgen
Als je dus 1 bruine op de schakelaar zet en 1 bruine op het stopcontact dan heb je exact hetzelfde!quote:Op zondag 3 december 2006 15:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Probleem is dat er daar twee gaatjes zitten. Ik kan die derde bruine draad daar niet meer kwijt.
[..]
De andere pool heeft maar één gaatje over, want er loopt een zwart draadje van het stopcontact naar de schakelaar. Die draad zat er al. beetje vage foto's, maar hopelijk kunnen jullie het toch zien:
[afbeelding]
[afbeelding]
En dat losse stukje bruine draad dus niet gebruiken?quote:Op zondag 3 december 2006 16:27 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Als je dus 1 bruine op de schakelaar zet en 1 bruine op het stopcontact dan heb je exact hetzelfde!
Oh, mijn excuses dan alvastquote:En, ehhh, een stopcontact wat voorzien is van randaardepennen niet aansluiten op randaarde is wel een doodzonde hoor![]()
Nee, die kun je weglaten.quote:Op zondag 3 december 2006 16:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En dat losse stukje bruine draad dus niet gebruiken?
Ja, zie mijn tekening.quote:Moet die bruine dan op de P (hier L) van de schakelaar? Daar zit dat zwarte verbindingsdraadje ook.
Jaquote:Die zwarte draad die uit de muur komt, die moet nog steeds naar de andere pool van de schakelaar?
[..]
Als er in de centraaldoos al aarde is (Geel/groen), dan kun je dat doortrekken naar die schakelaar en aan sluiten op het stopcontact.quote:Oh, mijn excuses dan alvastKun je zoiets ook geaard maken? (Nog potgrond over heeft
)
Nu al donker daar? Ja, jullie zitten ook een stuk noordelijker hequote:En het is nu donker, dus ik kijk er morgen weer even naar![]()
Thanxquote:
Een centraaldoos wegstucenquote:Op zondag 3 december 2006 16:46 schreef ArtyShock het volgende:
Ehm... Die centraaldoos die heb ik dus net weggestuct.Ik heb het vermoeden dat er op de bovenverdieping helemaal geen aarde is aangelegd, dus dan zou het wel heel veel voeten in aarde (mwahaha
) hebben om dat naar boven toe door te trekken.
Tja. Dan moet alle computerapparatuur maar gewoon ongeaard worden aangesloten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |